Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Pytania & odpowiedzi [Mordheim] › Zielony noob i jego pytania
Zielony noob i jego pytania
Tak jak Admin nazwał i Sigmar przykazał.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
Rupert
Przytomny
Przytomny

Rupert

Offline

Joined: wrz 28, 2011
Posts: 61
Location: Pruszków
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Zielony noob i jego pytania
Posted: Śr paźdź 05, 2011 09:53 AM
Reply with quote

Jak już pisałem w innym temacie napaliłem się na Mordkę jak szczerbaty na suchary i mimo, że nie grałem jeszcze ani jednej potyczki, to już, natychmiast muszę złożyć bandę Smile Siedzę po nocach po pracy i grzebię w pudłach z zielonymi którzy ostali mi się po wyprzedaży armii O&G do WFB. Na początek na pewno złożę Zielonych, bo i w Battle się z nimi męczyłem i w 40k. i są dla mnie oczywistym wyborem na początek.

Wczoraj zacząłem od dłubania przy wypraskach night goblinów i gobasów, nawiercania łapek, magnesowania, po czym zacząłem się zastanawiać, czy rzeczywiście warto magnesować wszystkie figurki? Przejrzałem trochę galerii i w sumie nie bardzo widziałem na figurkach WYSIWYG. Jak to z tym jest? Większość modeli jest poobwieszana sprzętem wszelakim, więc czy jest sens magnesowania każdego goblina, orka itd., czy też rozpiska prawdę ci powie?

Magnesowanie jest dla mnie również lekarstwem na lenistwo i niechęć do malowania Smile Jeśli mam pomalować 5 gobasów z short bowami, 5 ze spearami, 5 z clubami itd. to wolę jednak pomagnesować (tym bardziej, że na malowanie czeka jakieś 200 modeli do 40k).
A więc jak tu sprawa wygląda?

Back to top
View user's profile
Vercy
Świadomy
Świadomy

Vercy

Offline

Joined: kwiet 23, 2011
Posts: 618
Location: Warshau
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Zielony noob i jego pytania
Posted: Śr paźdź 05, 2011 10:02 AM
Reply with quote

My zazwyczaj nie gramy na WYSIWYG, ale na turniejach sa zasady mówiące, że wszystkie modele musza byc pomalowane i przedstawiac odpowiedniego wojaka (tzn, figurka niziołka nie może robić za Ogra!)

Magnesowanie to fajna zabawa, więc jesli juz zacząłeś robic bandę w ten sposób to rób do końca, ale pamietaj, że wylko bohaterowie (egro 6 modeli) beda zmieniać sprzęt dosc często aby sens miało robienie im magnesów.

Henczmeni zazwyczaj gina z tym co dostali w łape w momencie kupowania.


_________________
Mój blogasek, mało w nim o mordheim, ale miodu nie zabraknie Zapraszam:
Back to top
View user's profile
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Zielony noob i jego pytania
Posted: Śr paźdź 05, 2011 10:54 AM
Reply with quote

Z WYSIWYGiem to jest tak, że fajnie jak jest, ale jak go nie ma to nic się nie dzieje. Ja zazwyczaj staram się robić tak żeby zgadzał się przynajmniej typ broni, czyli żeby np model z dwuręcznym mieczem nie robił za strzelca z kuszą. Ale to czy w ręku ma pałkę czy toporek to już zazwyczaj wszystko (mi) jedno.

Back to top
View user's profile
Rupert
Przytomny
Przytomny

Rupert

Offline

Joined: wrz 28, 2011
Posts: 61
Location: Pruszków
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Zielony noob i jego pytania
Posted: Wt list 15, 2011 03:47 PM
Reply with quote

Przepisuję kartę bandy po tej mojej jedynej jak na razie rozgrywce i takie znów zielone pytanie mam:

Jak wygląda przyznawanie doświadczenia henchmenom po bitwie? Rozumiem, że zbierają je jako grupa, ale jak to liczyć? Np. mam jako henchmenów grupę 2 Orc Boyzów, obaj przeżyli, jeden dodatkowo kogoś ubił. Czy w tym momencie Grupa dostanie 3 Doświadczenia? 1 za przeżycie pierwszego, 1 za drugiego i 1 za ubicie?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Zielony noob i jego pytania
Posted: Wt list 15, 2011 03:50 PM
Reply with quote

Rupert wrote:
Przepisuję kartę bandy po tej mojej jedynej jak na razie rozgrywce i takie znów zielone pytanie mam:

Jak wygląda przyznawanie doświadczenia henchmenom po bitwie? Rozumiem, że zbierają je jako grupa, ale jak to liczyć? Np. mam jako henchmenów grupę 2 Orc Boyzów, obaj przeżyli, jeden dodatkowo kogoś ubił. Czy w tym momencie Grupa dostanie 3 Doświadczenia? 1 za przeżycie pierwszego, 1 za drugiego i 1 za ubicie?
Stronnicy za przeżytą rozgrywkę dostają 1 PD jako grupa (niezależnie od liczby modeli w grupie).
Stronnicy nie dostają PD za zabicie przeciwnika (chyba, że scenariusz mówi inaczej).
Czyli wpisujesz 1PD.
Liczą rating mnożysz ilość PD x liczbę modeli w drużynie i dodajesz do ratingu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Rupert
Przytomny
Przytomny

Rupert

Offline

Joined: wrz 28, 2011
Posts: 61
Location: Pruszków
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Zielony noob i jego pytania
Posted: Wt list 15, 2011 03:58 PM
Reply with quote

Iii to strasznie trudno ich jakoś awansować Smile

Dziękiuję Smile

Back to top
View user's profile
Gabriel_Daco
Świadomy
Świadomy

Gabriel_Daco

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska

Post Post subject: Zielony noob i jego pytania
Posted: Wt list 15, 2011 04:42 PM
Reply with quote

Tylko pozornie. Fakt, nie biją expa jak herosi, ale też mają mniejsze wymagania. Poza tym, jest ich cała grupa, więc co innego wzrost o 1A na np. 4 wojownikach równocześnie, a co innego na championie Wink


_________________
Doman wrote:


Malakid więcej argumentów bo Sister zjada Cie na kolacje :D
Back to top
View user's profile
Rupert
Przytomny
Przytomny

Rupert

Offline

Joined: wrz 28, 2011
Posts: 61
Location: Pruszków
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Zielony noob i jego pytania
Posted: Wt list 15, 2011 04:54 PM
Reply with quote

Tysz prawda Smile A jak wtedy wygląda sprawa uzupełnień? Mam 2 henchmenów z takim rozwinięciem +1A, dokupuję kolejnego (po rzuceniu 2d6 na exp uzupełnień), rozumiem, że jako doświadczony też będzie miał z marszu +1A?

No i drugie pytanie od razu. Czy przy sprzedaży Wyrdstone'a biorę pod uwagę Trolla przy liczeniu ilości modeli? Jemu płacę osobno już upkeep 15 zł... HSów z tego co czytałem nie biorę pod uwagę?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Zielony noob i jego pytania
Posted: Wt list 15, 2011 05:04 PM
Reply with quote

Rupert wrote:
Tysz prawda Smile A jak wtedy wygląda sprawa uzupełnień? Mam 2 henchmenów z takim rozwinięciem +1A, dokupuję kolejnego (po rzuceniu 2d6 na exp uzupełnień), rozumiem, że jako doświadczony też będzie miał z marszu +1A?
Tak, tylko pamiętaj, że za dodatkowe PD stronników trzeba zapłacić.


Rupert wrote:
No i drugie pytanie od razu. Czy przy sprzedaży Wyrdstone'a biorę pod uwagę Trolla przy liczeniu ilości modeli? Jemu płacę osobno już upkeep 15 zł... HSów z tego co czytałem nie biorę pod uwagę?
Bierzesz pod uwagę. Troll nie jest Najemnym Ostrzem, to zwykły stronnik. A te 15 zk to zasada specjalna, której podlega.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Rupert
Przytomny
Przytomny

Rupert

Offline

Joined: wrz 28, 2011
Posts: 61
Location: Pruszków
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Zielony noob i jego pytania
Posted: Wt list 15, 2011 05:57 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:

Tak, tylko pamiętaj, że za dodatkowe PD stronników trzeba zapłacić.

Yyy a o ty zapomniałem. A już się cieszyłem, że kilka ZK zostało.

Właśnie się dopatrzyłem jeszcze jednej rzeczy, w opisie bandy zielonych tylko w goblin equipment list jest maczuga, a u orków jej brak, czyli zupełnie bez sensu porobiłem dla wszystkich orków łapy z maczugami? i cała grupa henchmanów z clubsami też jest do wymiany? :-/

edit: Hmm sprawdziłem jeszcze raz i w tej tłumaczonej, polskiej wersji rulebooka u orków jest maczuga, w angielskiej nie ma. W Army builderze też jest, na tabletop w tym roster builderze też była. To mogę mieć maczugi u orków, czy nie?


Last edited by Rupert on Wt list 15, 2011 06:01 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Zielony noob i jego pytania
Posted: Wt list 15, 2011 06:01 PM
Reply with quote

Wyszła errata - orki też mogą mieć pałki za 3 zk.

Back to top
View user's profile
Rupert
Przytomny
Przytomny

Rupert

Offline

Joined: wrz 28, 2011
Posts: 61
Location: Pruszków
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Zielony noob i jego pytania
Posted: Wt list 15, 2011 06:02 PM
Reply with quote

Dzięki M.T. , uprzedziłeś moją edycję posta.

Back to top
View user's profile
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 19601 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 4658 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 46150 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 150303 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 202730 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy