Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Home Rules [Mordheim] › [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
[HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
... czyli wszystko dla ludzi z nadwyżką potencjału twórczego i skłonnością do grafomanii.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2
View previous topic :: View next topic
Author Message
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
Posted: Śr lut 15, 2012 10:53 AM
Reply with quote

Napiszę jeszcze na wstępie dwa słowa o Twoim wczorajszym Kapłanie Ulryka, opartym na zasadach z Town Cryera który faktycznie zarówno walczył, jak i skończył dość pechowo, i jak się domyślam, raczej nie planujesz jego odkupienia Wink .

Mimo wszystko wydaje mi się, że za wcześnie jeszcze by go przekreślać - z HSami tak to bywa, że czasem jakiś szczęściarz wykosi kilku wrogów za innym zamachem, innym razem nie zrobi nic i od razu do piachu. U mnie na ten przykład świetnie od początku kampanii sprawdza się Dwarf Slayer Pirate - pojawiły się nawet podejrzenia, czy nie jest przepakowany, ale szczerze Wam powiem, że to raczej kwestia szczęścia w rzutach, a nie jego wielkiej mocy, która IMO nie przewyższa np. oficjalnego gladiatora.

Krótko podsumowując, wszelkie zmiany w HSach sugerowałbym poprzedzać dość długimi testami w wielu bitwach, no chyba że potrzeba wprowadzenia jakiś zmian jest oczywista i nasuwa się od razu po przeczytaniu zasad Wink .

Przechodząc natomiast do tego PDFa z kapłanami, powiem szczerze, że póki co nie przeczytałem go dokładnie, ledwo przejrzałem, ale znając ekipę Cianty'ego można chyba zakładać, że są to zasady w miarę godne zaufania, a na ile wyważone - to już nasze testy pokażą Wink . Również jestem wstępnie za tym, by przyjrzeć się im w gronie klubowym dokładniej i ewentualnie po dyskusji dopuścić ich w kolejnej kampanii (o ile do tego czasu nie wypatrzymy wspólnie zbyt wielu przegięć).

Trzeba jednak pamiętać, że owi kapłani to nie HSy, a dodatkowi bohaterowie.

Co do Kapłana Ulryka, tak na szybko pisząc, po szybkim przejrzeniu...

Na wstępie drobna uwaga - muszę Cię zmartwić - niestety ów Wolf Friend to nabytek późniejszy, a nie początkowy, a to dlatego, że należy do Marks of Ulric (a nie Special Rules), a wszelkie "marki" u wszystkich kapłanów podlegają zasadzie takiej jak ta:
Quote::
In addition, Ulrican Priests can receive a Mark of Ulric instead of choosing a new skill if a double was rolled on the advance roll.
Czyli zamiast skilla i to też nie zawsze (musi być dublet). Ponadto wilk słabszy w statystykach niż w oryginale z TC. Nie to że zniechęcam, po prostu stwierdzam bolesne dla Ulryka fakty Wink .

Modlitwy natomiast wymagają IMO dłuższego zastanowienia się. Z jednej strony są interesujące pod względem fluffu, a przede wszystkim wywoływanych efektów, z drugiej natomiast mam spore wątpliwości co do ich poziomów trudności.

Przykładowo The Snow King's Decree ma poziom trudności aż 12, a powoduje jedynie uderzenie z siłą 8 i to tylko w 6", którego w dodatku można uniknąć zdanym testem Ld (nawiasem mówiąc, niejasny wydaje się opis "If the chosen target is a warrior then he may avoid the effects of the prayer by successfully passing a Leadership test." Kogo traktować jako "warriora"? Tylko nazwaną tak jednostkę z bandy mercenaries, czy dowolnego ludka trzymającego broń Wink ?).

Z drugiej strony skali mamy "jedynkę" i "szóstkę" - modlitwy dość proste, a pierwsza może wywołać wounda bez save'ów, druga natomiast to masakra, bo -1 do WW dla wszystkich przeciwników w zasięgu 12".

Z kolei modlitwa "trzecia" wygląda na bardzo mało przydatną Wink .

Co tu dużo mówić, zastanawiam się trochę, czy ów kapłan w stosunku do tego z TC to nie typowy przykład "z deszczu pod rynnę", ale może się mylę - bez wątpienia jednak testy się przydadzą Mysli .


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
Posted: Śr lut 15, 2012 11:15 AM
Reply with quote

Faktycznie z tym wolf companionem nie doczytałem, pobieżnie przeglądając pdfa. Może sie mylę ale na forum TB mignęło mi gdzieś, że Wolf Priestowi trzeba jeszcze dodatkowo dokupić broń tak jak sie to robi normalnym herosom Mysli
Jeśli jest tak faktycznie to 60 gc + koszt broni to sie robi przegięcie - zwłaszcza w kampanii gdzie nieraz każda zk jest ważna. Postulowałbym zatem obniżenie kosztu najmu Town Cryerowego Wolf Priesta do 45 -50 gc.
Dodałby również zapis z zasad Ciantego, że WP tak jak reszta kapłanów startuje z 12 exp. W Town Cryerze nie ma ani słowa z jakim expiriencem zaczyna gre Wolf Priest i z jakich list umiejętności może korzystać, a przecież wskakuje na slot herosa.
Co do modlitw to z towncryerowych wywaliłbym pozycję nr. 6 możliwość zostania wilkiem na amen jest mało kusząca. Z kołchozowych testów WP pamiętam, ze jeśli komuś wypadał ta właśnie modlitwa to z reguły jej nie używał. Proponowałbym zastąpić ja którąś z listy Ciantego i ekpiy np. modlitwa nr 1, 3 lub 6.


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!

Last edited by Dwalthrim on Śr lut 15, 2012 11:32 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
Posted: Śr lut 15, 2012 11:32 AM
Reply with quote

Tak jest, trzeba mu dokupić broń, jest lista ekwipunku nawet na początku tego PDFa.

Po prawdzie jednak również i Kapłanowi z TC trzeba - z opisu wynika, iż jedynie płaszcz ze skóry wilka jest wliczony w cenę ludka, a dalej jest tylko opis, czego może, czy też "lubi" używać.

Przy czym zauważ, iż Wolf Priest z TC zastępuje jednego z bohaterów w bandzie, a z kolei Wolf Priest z ww. zestawu kapłanów jest jako dodatkowy, szósty bohater.

Co do obniżania ceny, sam nie wiem - trudno mi ocenić po jednej bitwie, w której w dodatku ów ludek wypadł raczej pechowo, jego wartość bojową. Ocenę utrudnia też istnienie dwóch wersji Kapłana - z TC i Cianty'ego Mysli .

EDIT: Słuszna uwaga z tymi listami umiejętności i początkowym expem; nie mniej jednak trzeba się będzie zdecydować, czy korzystamy z kapłanów z TC, czy od Cianty'ego. W obydwu przypadkach widzę plusy i minusy, pewne przegięcia i niedociągnięcia; byłbym jednak raczej przeciwny (co by nie wprowadzać jeszcze większego zamętu) rozwiązaniu mieszanemu, w stylu, że gramy na zasady Cianty'ego, ale tego, czy tamtego kapłana bierzemy z TC.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
Posted: Śr lut 15, 2012 11:47 AM
Reply with quote

Kapitan_Hak wrote:
Przy czym zauważ, iż Wolf Priest z TC zastępuje jednego z bohaterów w bandzie, a z kolei Wolf Priest z ww. zestawu kapłanów jest jako dodatkowy, szósty bohater.

Co do obniżania ceny, sam nie wiem - trudno mi ocenić po jednej bitwie, w której w dodatku ów ludek wypadł raczej pechowo, jego wartość bojową. Ocenę utrudnia też istnienie dwóch wersji Kapłana - z TC i Cianty'ego Mysli .

Dla tego trzeba znaleźć jakis consensus. Fluffowo jest mega, ale gdy w zamian mógłbym sobie w sumie sprawić swodsmana + jakiegoś warriorra/marksmana to poważnie się zastanawiam czy jest sens wynajmować klechę ponownie. W sumie można by go wrzucić na listę henchmanów, a nie herosów. Problem pt. 6.hero/zamiennik herosa rozwiązuje się automatycznie. Tylko że przy ew. upkeepie cena najmu wygląda jeszcze bardziej jak z kosmosu...

Ewidentnie trzeba coś tu pokombinować i dopóki nie zrobimy konkretnych ustaleń na razie go wynajmować nie będę.

Edit:

Kapitan_Hak wrote:
Słuszna uwaga z tymi listami umiejętności i początkowym expem; nie mniej jednak trzeba się będzie zdecydować, czy korzystamy z kapłanów z TC, czy od Cianty'ego. W obydwu przypadkach widzę plusy i minusy, pewne przegięcia i niedociągnięcia; byłbym jednak raczej przeciwny (co by nie wprowadzać jeszcze większego zamętu) rozwiązaniu mieszanemu, w stylu, że gramy na zasady Cianty'ego, ale tego, czy tamtego kapłana bierzemy z TC.

W TownCryerach jest ich raptem dwóch Kapłan Ulryka i Morra, z tego co pamiętam.


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
Posted: Śr lut 15, 2012 02:52 PM
Reply with quote

Poszperałem na forum TB, żeby sprawdzić jak sobie poradzili z tym Wolf Priestem Mordheimowcy z zagranicy. Przeszperałem parę topiców i dyskusji czy Middeneheim jest plewny czy tez nie itp. itd.
Przekopawszy się przez to wszystko znalazłem całkiem sensowne rozwiązanie zasugerowane przez chłopaków zza oceanu:

Quote::
Call of Ulric is a spell none of us would ever use in its official form. However, we've taken an idea from the Vampires' Lords of the Night skill list and modified Call of Ulric so that some of the stats remain unchanged from the Wolf Priest's original stats, and made changing back to human form at the end of a scenario automatic.

We've used the Wolf Priest through 3 campaigns now, after many years of Middenheimer play without him. However, we did make other Middenheimer warband changes - we allowed the Wolf Priest to replace a Youngblood rather than a Champion, and brought his recruitment price down to a reasonable 35gc.


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!

Last edited by Dwalthrim on Pt May 17, 2013 06:57 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
Posted: Śr lut 15, 2012 04:49 PM
Reply with quote

Ten fragment
Quote::
Call of Ulric is a spell none of us would ever use in its official form. However, we've taken an idea from the Vampires' Lords of the Night skill list and modified Call of Ulric so that some of the stats remain unchanged from the Wolf Priest's original stats, and made changing back to human form at the end of a scenario automatic.
wydaje się całkiem sensowny.

Natomiast drugi z pomysłów, mianowicie kupowanie kapłana zamiast młodzika a nie championa i to jeszcze za 35 zk osobiście jakoś mniej mi się podoba - obawiam się trochę, że może być to przegięcie w drugą stronę - aż taki słaby ten pan nie jest Wink .

Zasadnicza jednak sprawa to wybór między obiema wersjami kapłana Ulryka - obie mają swoje zalety i wady, każda IMO wymaga poprawek - sprawa do dalszej dyskusji.

Mi jeżeli mam być szczery, gdybym grał Middenheimem, bardziej odpowiadałby mi ten Kapłan z TC - łatwiejsze modlitwy, mocniejszy wilk itp., z drugiej strony na zasadach Cianty'ego mamy szóstego bohatera, a nie musimy zastępować któregoś z posiadanych, poza tym robienie miszmaszu, że gramy na zasady pakietu kapłanów, ale Ulryka bierzemy z TC, też nie jest moim zdaniem dobrą opcją.

Póki co wygląda na to, że kompromisowym rozwiązaniem, przynajmniej na bieżące potrzeby klubowe, byłoby granie nadal Kapłanem z TC, po ew. modyfikacjach, głównie w zakresie modlitw (tak jak już wyżej pisałem o zamianie dwóch trudności), przy równoczesnym ostrożnym zbadaniu nowych zasad i przedyskutowaniu ich, czy nie zaburzą za bardzo balansu rozgrywki, przy czym z uwzględnieniem wszystkich opisanych tam kapłanów, a nie tylko jednego.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
Posted: Śr lut 15, 2012 05:36 PM
Reply with quote

Tez na razie skupiłbym sie na tym Town Cryerowym. Ta modyfikacja czaru, że zmienia sie po bitwie z powrotem w ludzka postać, właściwie rozwiązuje problem. Te trudności, o których mówilismy wcześniej to juz zmieniłem gdy drukowałem zasady Wink
Mam nadzieję, ze klecha sie wywinie spod kosy przed następna grą i dalej będziemy go sprawdzać w praniu.
Pack Ciantego zostawiłbym jako nastepny w kolejce do klubowej penetracji.
Aż dziwne że pominęli w tym sestawieniu kapłana Ursuna skoro zrobili chyba wszystkich bogów.


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
Posted: Śr marca 07, 2012 09:54 AM
Reply with quote

Nahar wczoraj zwrócił uwagę na dość istotny aspekt modlitwy 'Wolf's hunger" - należy dodać do opisu, że używamy jej tylko na jeden model w ciągu gry.


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
Posted: Śr marca 07, 2012 07:20 PM
Reply with quote

Ça depend.
W zasadach modlitw chyba nic na ten temat nie ma (piszę z głowy nie z pdf).
A jeśli nie ma to zawsze może się znaleźć jakiś purysta rulowy co Ci powie, że jak nie ma (bo w czarach Warlocka jest) to sobie możesz zrobić frenzy całą bandę.....

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
Posted: Śr marca 07, 2012 07:32 PM
Reply with quote

Dla tego w tym temacie usiłujemy wszytskie takie rzeczy sobie uściślić, głownie na potrzeby SDQ, a i nóż ktoś skorzysta ;). Szczerze powiem mi do głowy nie przyszło frenzowanie całej bandy i dopiero Ty mi podsunąłeś taki szatański-powergamerski pomysł Twisted Evil


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
nahar
Przebudzony
Przebudzony

nahar

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 228
Location: Targówek
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
Posted: Śr marca 07, 2012 07:36 PM
Reply with quote

Za długo grałem z Kamilem w tą grę.....
Już chyba nic mnie nie zdziwi na gruncie oficjalnych zasad + TC....

Back to top
View user's profile
dave8
Śniący
Śniący

dave8

Offline

Joined: lip 12, 2013
Posts: 54
Location: Łódź
Filia Łódzka
Filia Mazowiecka

Post Post subject: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
Posted: Pn lip 29, 2013 12:09 PM
Reply with quote

Czy jeśli kapłan Ulrica zastępuje Championa to startuje też z +1 do siły?

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: [HR-y] Najemne Ostrza z Town Cryerów
Posted: Pn lip 29, 2013 01:39 PM
Reply with quote

Z tego co pamiętam to startuje na bazowych statach które są w zasadach, czyli z Siłą 3.. Mysli


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
<
1 2
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Taktyki & Strategie [Warheim FS] [Najemne Ostrza] Łowca Nagród 0 Blumstein 2010 [Najemne Ostrza] Łowc...
 Cz stycz 31, 2019 05:10 PM 
Blumstein View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Najemne Ostrza
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
16 quidamcorvus 17067 [Warsztat] Najemne Ost...
 Pt May 26, 2017 01:14 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Galeria - Makiety Makiety do Border Town Burning by Dębowa Tarcza
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
70 Skavenblight 64577 Re: Makiety do Border ...
 Wt stycz 03, 2017 01:58 PM 
Dwalthrim View latest post
No new posts Galeria - Figurki [Galeria] Najemne Ostrza
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
15 quidamcorvus 18685 Re: [Galeria] Najemne ...
 Pn list 29, 2015 02:02 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Wydarzenia [Mordheim] Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
luty 2015 r. - kwiecień 2015 r.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 20, 21, 22 ]
326 Kapitan_Hak 204328 Trzecia kampania "Bord...
 Wt marca 31, 2015 05:49 PM 
aniollech View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy