Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Dodatki [Mordheim] › Scenariusze
Scenariusze
Dla tych którzy Miasto Potępionych znają jak własną kieszeń i próbują szukać przygód gdzie indziej.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 4 5
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 09:40 AM
Reply with quote

Przejrzałem raz jeszcze scenariusz, zastanowiwszy się dobrze, co ewentualnie można by jeszcze zaproponować i wychodzi na te, że Wasze wyżej wymienione propozycje wyczerpują praktycznie temat.

Przystąpię zatem dzisiaj do nanoszenia poprawek; jeżeli coś by mi się jeszcze w oczy rzuciło, dam znać.

P.S. Co zrobić z tymi ścianami? Pocisk się na nich zatrzymuje, czy przebija Razz , a na wszystkie strony lecą odłamki?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 11:03 AM
Reply with quote

Mnie nie do końca przekonuje promień wybuchu oni strzelają kulą a nie z granatnika Wink

Inne zmiany: napisałbym że jeden krasnolud umożliwia przekręcenie armaty o 45 stopni a nie jak to jest teraz że
Quote::
Kolubrynę można obracać o 360 stopni. Za każdego krasnoluda który pomaga w obróceniu działa zwiększamy kąt obrotu o 45 stopni.
bo to jest niejasne.

W scenariuszu nie ma nic na temat przejmowania działa przez własną bandę (IMO powinno być dostępne tylko dla wybranych band lub ew tylko dla krasnoludów, nie wyobrazam sobie orka korzystającego ze skomplikowanej technologii krasnoludzkiej) oraz nic o możliwości jego przesuwania (ma kółka to powinno być to mozliwe np. jeden krasnal 2 cale i każdy następny +2, do max 6).

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2975
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 11:27 AM
Reply with quote

Ściany możemy faktycznie olać.
Propozycje Telchara wydaja się być ok. A co robimy z tym promieniem wybuchu? Może 2,5" i hit tylko z S 5 ? Ma ktoś pod ręka temp laty battlowe żeby je pomierzyć i mieć jakieś odniesienie?


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 11:44 AM
Reply with quote

Ze ścianami można ustalić IMO co najwyżej coś takiego, iż jeżeli na linii strzału jest przeszkoda, pocisk wybucha w zetknięciu z nią i tam się ustawia template.

Co do battlowych, kółka mają średnicę odpowiednio 3" i 5". Wydaje mi się, że 3" z S5 powinny wystarczyć Wink .

Nawiasem mówiąc, jeżeli mielibyśmy się trzymać battlowych pierwowzorów, strzał z harmaty wyglądałby zupełnie inaczej (szacowanie odległości, odbicie, ranienie modeli tylko na linii, bez template'a, S10 itp.). Zakładam jednak, że tutaj mamy do czynienia z jakąś krasnoludzką fantazją pijanego inżyniera i zostawiamy to, jak jest Wink .

No i rzeczywiście muszę zgodzić się z Telcharem, iż mimo uroków przejmowania działa, byłoby to w przypadku niektórych band mocno naciągane. Z drugiej strony, robienie wyliczanki, że ci mogą, a tamci nie, pozostawia wrażanie, że ci pierwsi są przez scenariusz konkretnie faworyzowani. Może wprowadzić zasadę, iż działko może obsługiwać jedynie model z umiejętnością "weapons expert" z listy strzeleckich? Sam nie wiem Mysli ...


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2975
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 12:32 PM
Reply with quote

Przy tempalcie 3" na 3" zostawiłbym hity w 2" z S 5 a w 3" z S 4 ,a jesli zdecydujemy się na mniejszy tempalte 2" na 2" to zostałbym tylko przy hitach z S 5.
Co do nieludzi dodałbym ew. zasadę, że jeśli chcą wystrzelić msza zdać test LD, ale nie upieram sie przy tym. Elf/skaven/niziołek itp. "inteligentniejsza" jednostka może mieć na tyle pojęcia, ze wystarczy tylko przyłożyć lont, żeby było bum - przy założeniu ze działo było wcześniej przyszykowane do wystrzału przez obsługę. Zasada z testem LD przed wystrzałem obowiązywałaby zatem modele O&G, zombi, ogry, possessdów i mutantów + ew. skaveny. Zwierzęta nie mogą strzelać w ogóle. ;).
Ruszanie armaty możemy dodać po 1" za każdego pchającego, ale wtedy albo pchamy albo obracamy.


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 01:18 PM
Reply with quote

Co do siły wybuchu wydaje mi się, że nawet przy 3" można spokojnie zostawić S5 na całym obszarze, bez rozbijania na dwa mniejsze obszary o różnej sile, by nie komplikować dalej już i tak dość złożonych zasad. Ewentualnie można zrobić jak w WFB, iż modele na krawędzi template'a obrywają na 4+.

Nie powinno być to aż takie straszne, zważywszy na to, iż: po pierwsze, działo nie zawsze będzie w stanie wystrzelić, po drugie, nawet jak wystrzeli, to niekoniecznie trafi, po trzecie wreszcie, zanim bandy dobiegną do działa, liczbę strzałów i tak będzie można policzyć na palcach jednej okaleczonej kulą armatnią ręki.

Z kolei co do strzelania przez bandy, choć ogólnie zgadzam się z Twoją koncepcją, to uważam, że te zasady raczej należałoby maksymalnie uprościć, dążyć do streszczenia ich w jednym zdaniu. Przy wyliczaniu, kto może strzelać, kto nie, od razu w scenariuszu dochodzi nam całkiem spory akapit kolejnych zasad do uwzględnienia i zapamiętania.

Dlatego proponowałbym albo całkowitą rezygnację ze strzelania przez bandy (wiem, szkoda by było Wink , ale przynajmniej wszyscy byliby potraktowani po równo), albo wprowadzić wymóg, iż by banda mogła normalnie korzystać z harmaty, musi przy niej stać chociaż jeden model z umiejętnością "weapons expert".

Modele bez "weapons expert" mogą wystrzelić tylko raz (zakładamy, że armatę naładowały chwilę wcześniej krasnoludy), ale - poza normalnymi rzutami związanymi ze strzelaniem - muszą wykonać dodatkowy rzut kostką k6 - "jedynka" oznacza konieczność natychmiastowego rzutu na tabelkę "niewypałów". W kolejnych turach rzecz jasna nie mogą już harmaty ponownie naładować.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 01:21 PM
Reply with quote

Ja mam pewien pomysł, ale nie chce mi się go opisywać więc wam powiem za tydzien w SDK.

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2975
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 01:26 PM
Reply with quote

Kapitan_Hak wrote:
Co do siły wybuchu wydaje mi się, że nawet przy 3" można spokojnie zostawić S5 na całym obszarze, bez rozbijania na dwa mniejsze obszary o różnej sile, by nie komplikować dalej już i tak dość złożonych zasad. Ewentualnie można zrobić jak w WFB, iż modele na krawędzi template'a obrywają na 4+.

OK sounds good



Kapitan_Hak wrote:
Dlatego proponowałbym albo całkowitą rezygnację ze strzelania przez bandy (wiem, szkoda by było Wink , ale przynajmniej wszyscy byliby potraktowani po równo), albo wprowadzić wymóg, iż by banda mogła normalnie korzystać z harmaty, musi przy niej stać chociaż jeden model z umiejętnością "weapons expert".

Modele bez "weapons expert" mogą wystrzelić tylko raz (zakładamy, że armatę naładowały chwilę wcześniej krasnoludy), ale - poza normalnymi rzutami związanymi ze strzelaniem - muszą wykonać dodatkowy rzut kostką k6 - "jedynka" oznacza konieczność natychmiastowego rzutu na tabelkę "niewypałów". W kolejnych turach rzecz jasna nie mogą już harmaty ponownie naładować.

Sensownie, ale ze strzelaniem z działa to największy ubaw jest Very Happy ,
ew. modele bez WE , przy rzutach na dystans pocisku muszą użyć scater dica jeśli im nie wypadnie 1 na niewypały. Ludek strzela - Sigmar kule nosi Wink


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!

Last edited by Dwalthrim on Cz marca 08, 2012 01:56 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 01:54 PM
Reply with quote

Wygląda zatem na to, iż chyba we wszystkich sprawach doszliśmy do porozumienia i nie pozostaje mi nic innego, jak tylko poprawić PDFa Wink .


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2975
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 01:56 PM
Reply with quote

Ew. poczekaj na ta sugestie Telchara, a nóż to coś całkiem istotnego? Mysli


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 04:15 PM
Reply with quote

Chodzi mi o to żeby strzelanie z działa było bardziej jak w battlu, czyli najpierw określasz gdzie trafisz (na ile cali strzelasz) a potem scatterem od tego miejsca określasz ile kula się jeszcze odbije. Ranione są wszystkie modele na drodze kuli.

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2975
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 07:36 PM
Reply with quote

Założenie było, aby właśnie wyłamać sie z battlowych stereotypów i zrobić coś świeżego, ale znawcy WFB zawsze mogą oczywiście używać wymienionej przez Ciebie opcji. Wink


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Scenariusze
Posted: Pt marca 09, 2012 10:01 AM
Reply with quote

Po prostu strzelanie templatem z działa troszkę mi się nie widzi z powodu fluffowego - kula nie wybucha.

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2975
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Scenariusze
Posted: Pt marca 09, 2012 11:22 AM
Reply with quote

To chyba zależy od rodzaju pocisku jaki jest załadowany - fluffowo krasnoludy, które są zdrowo naprute mogły załadować harmatę czym popadło, jakimiś kartaczami itp. stuffem, oprócz kuli do lufy mogły wrzucić jakieś bonusy itd. Dla tego chciałem żeby strzelanie ciut się różniło od standardowego battlowego.


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Scenariusze
Posted: Pt marca 09, 2012 12:31 PM
Reply with quote

W sumie grunt żeby się fajnie grało Smile

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 4 5
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Announcement
No new posts Kampania Warheim FS Scenariusze 12 Radzik 1305 Scenariusze
 Wt stycz 30, 2018 07:47 PM 
Radzik View latest post
Normal
No new posts Dodatki [Mordheim] Scenariusze 0 M.T. 1358 Scenariusze
 Pn marca 22, 2015 04:44 PM 
M.T. View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Scenariusze
...czyli o co bijemy się dzisiaj.
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
33 quidamcorvus 15101 Re: [Warsztat] Scenari...
 Pn list 17, 2014 02:40 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dodatki [Mordheim] BTB! scenariusze i potrzebne gadżety do kampanii w SDQ
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
15 Vercy 5773 BTB! scenariusze i pot...
 Sb stycz 25, 2014 10:02 PM 
catachanfrog View latest post
No new posts Home Rules [Mordheim] Scenariusze dodatkowe do BTB 6 Staś 2790 Scenariusze dodatkowe ...
 Pn list 03, 2013 04:38 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy