Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 46 47 48 ... 92 93 94
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 02:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Wt lut 07, 2012 12:24 AM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt marca 09, 2012 11:03 AM
Reply with quote

Ale w rozgrywce nie ma czegoś takiego, że tworzą coś w rodzaju zgrupowania i muszą się poruszać w grupie? I jeszcze jedno czy powiedzmy mam jednego skinka który w rozgrywce nie zdobył żadnego doświadczenia, zarabiam kasę kupuję kolejnego, czy mogę je połączyć w jedną grupę stronników? Czy grupy można dzielić?

Back to top
View user's profile
Dulix
Przebudzony
Przebudzony

Dulix

Offline

Joined: stycz 15, 2012
Posts: 199
Location: Rzeszów
Filia Podkarpacka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt marca 09, 2012 11:12 AM
Reply with quote

Co jeśli w grupie dwóch stronników jeden z nich zostanie okradziony z broni (drogiej). Nie mogę go wystawić w nastepnej potyczce jeśli mu jej nie dokupię czy jak?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt marca 09, 2012 11:18 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
Ale w rozgrywce nie ma czegoś takiego, że tworzą coś w rodzaju zgrupowania i muszą się poruszać w grupie?
Nie, nie muszą się poruszać razem.

Pepe wrote:
I jeszcze jedno czy powiedzmy mam jednego skinka który w rozgrywce nie zdobył żadnego doświadczenia, zarabiam kasę kupuję kolejnego, czy mogę je połączyć w jedną grupę stronników?
Każdy model (bohater lub stronnik), który przeżył potyczkę dostaje PD.
Scenariusze/ Punkty Doświadczenia wrote:
+1 za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje potyczkę to otrzymują +1 PD.

Ale to nie problem, bo:
Quote::
Nowi rekruci & istniejące grupy Stronników:
Przywódca drużyny może przydzielić nowych rekrutów do istniejącej grupy Stronników lub stworzyć nową grupę Stronników.
Jeżeli grupa stronników jest relatywnie niedoświadczona, dowódca nie będzie miał większych problemów, ze znalezieniem rekrutów o podobnym poziomie. Jednak weterani bitew nie są tak skorzy do przyjęcie i szkolenia żółtodziobów – i trudno im się dziwić.
W czasie sekwencji po potyczce gracz, który chce przeprowadzić dodatkowy nabór modeli do swojej drużyny, musi wykonać rzut 2K6, którego wynik określa sumę Punktów Doświadczenia posiadanych przez gotowe do rekrutacji postaci. Dowódca może nająć dowolną liczba modeli, pod warunkiem że suma Punktów Doświadczenia nie będzie większa niż wynik uzyskany w rzucie 2K6. Oznacza to, że gracz który w rzucie uzyskał wynik 7, może dodać jedną postać do grupy stronników, którzy posiadają 7 Punktów Doświadczenia lub dwa modele do grupy stronników, którzy mają 3 Punkty Doświadczenia. Niewykorzystane punkty zostają stracone.
Najmowani rekruci muszą zostać wyposażeni w taki sam oręż i ekwipunek jak pozostali stronnicy, z którymi będą tworzyć grupę. Ponadto, wynajęcie doświadczonych modeli jest droższe i wiąże się z kosztem 2 ZK za każdy posiadany przez model Punkt Doświadczenia.
Rekrutowanie nowej, niedoświadczonej grupy stronników przeprowadzane jest w taki sam sposób jak ma to miejsce przed rozpoczęciem kampanii.

Pepe wrote:
Czy grupy można dzielić?
Można.

Dulix wrote:
Co jeśli w grupie dwóch stronników jeden z nich zostanie okradziony z broni (drogiej). Nie mogę go wystawić w nastepnej potyczce jeśli mu jej nie dokupię czy jak?
Możesz go wystawić. Dzielisz stronników na dwie grupy - wyłączając do osobnej okradziony model.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Dulix
Przebudzony
Przebudzony

Dulix

Offline

Joined: stycz 15, 2012
Posts: 199
Location: Rzeszów
Filia Podkarpacka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb marca 10, 2012 04:31 PM
Reply with quote

Jakbyście rozwiązali poniższą sytuację:

Model 2 z grupy niebieski chce zaszarżować model czerwony 1. Na przeszkodzie stoi murek (wysokość 1") i teraz:

- szarżujący model nie zmieści się między murkiem a szarżowanym
-model szarżujący można ustawić na murku bo murek jest w miarę szeroki i można na nim stać



Czy szarża jest możliwa? Jak to rozwiązać?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb marca 10, 2012 05:04 PM
Reply with quote

Jak dla mnie to obrona przeszkody:

Elementy terenu na polu bitwy: wrote:
Obrona przeszkody oraz schodów & drabin:
Modele ustawione do 1” za murem, żywopłotem, czy inną przeszkodą lub stojące do 1" od szczytu schodów czy drabiny mogą zająć pozycje do ich obrony. W takim przypadku należy model natychmiast dostawić do przeszkody lub schodów albo drabiny. Wróg, chcąc zaatakować obrońcę w walce wręcz, musi to zrobić w zwykły sposób, a więc wykonując szarżę. Atakujący model nie musi fizycznie przekraczać przeszkody, a wręcz nie może tego zrobić, gdyż jest broniona. Zamiast tego model ustawia się po drugiej stronie przeszkody, na wprost obrońcy.
Model szarżujący na wroga za bronioną przeszkodą czy stojącego u szczytu schodów lub drabiny nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem INICJATYWY, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej.
Zasadzie tej nie podlegają atakujące wroga modele ze zdolnością LOT.
Broniący przeszkody model, może związać walką maksymalnie tyle modeli, ile stykałoby się z jego podstawką, gdyby ustawić je w linii prostej.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Valantir
Przytomny
Przytomny

Valantir

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 91
Location: Mysłowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb marca 10, 2012 05:26 PM
Reply with quote

a ma na tyle ruchu żeby dobiec trochę od tyłu i dostawić z tyłu ???? to wtedy szarża na plecy chyba co Adam ?????

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb marca 10, 2012 05:32 PM
Reply with quote

Valantir wrote:
a ma na tyle ruchu żeby dobiec trochę od tyłu i dostawić z tyłu ???? to wtedy szarża na plecy chyba co Adam ?????
Nie.

Ruchy szarżujących wrote:
Model szarżujący wykonując ruch szarży powinien pokonać dystans dzielący go od przeciwnika po najkrótszej możliwej drodze i zakończyć ruch szarży dostawieniem do najbliższej krawędzi podstawki przeciwnika. Jeżeli dostawienie do najbliższej krawędzi jest niemożliwe, na przykład model przeciwnika pozostaje związany walką wręcz z innym modelem, należy dostawić model do kolejnej krawędzi, o ile pozwala na to zasięg szarży.
Ponadto, należy zauważyć, że jeżeli trasa szarży przebiega przez teren trudny lub teren bardzo trudny to model może ominąć taki teren, o ile pozwala na to zasięg szarży, co należy zaznaczyć w czasie deklarowania szarży.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb marca 10, 2012 06:08 PM
Reply with quote


ja bym to widział tak jeśli przód modelu jest tam gdzie zaznaczyłem... początek szarzy i koniec jest w tej samej strefie.
pozostaje tylko zasięg, bo niekorzystny teren omija Wink


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb marca 10, 2012 06:11 PM
Reply with quote

Doman wrote:
ja bym to widział tak jeśli przód modelu jest tam gdzie zaznaczyłem... początek szarzy i koniec jest w tej samej strefie.
pozostaje tylko zasięg, bo niekorzystny teren omija Wink
Tyle, że nie jest to najkrótsza możliwa droga.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Devisto
Nieświadomy
Nieświadomy

Devisto

Offline

Joined: marca 03, 2012
Posts: 4

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn marca 18, 2012 12:30 PM
Reply with quote

Pytanie odnośnie Szamana w bandzie Zwierzoludzi:
Mając bandę Khorn'a szaman nie zdobywa poziomów. Czy to odnosi się do poziomów maga, czy w ogóle nie zdobywa doświadczenia (jak wynika z zapisu)?

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn marca 18, 2012 12:46 PM
Reply with quote

Devisto wrote:
Pytanie odnośnie Szamana w bandzie Zwierzoludzi:
Mając bandę Khorn'a szaman nie zdobywa poziomów. Czy to odnosi się do poziomów maga, czy w ogóle nie zdobywa doświadczenia (jak wynika z zapisu)?
Zgodnie z zapisem:

KHORNGORY wrote:
Szamani naznaczeni Znakiem Khorna nie mogą rzucać zaklęć oraz nie mogą zdobywać kolejnych poziomów, ponadto Kostki Mocy, które nie zostały wykorzystane do rozproszenia zaklęć pozostających w grze, mogą zostać na początku fazy magii przeciwnika dodane do Puli Kostek Rozproszenia.
Szamani Khorna nie rzucają zaklęć i nie zdobywają kolejnych poziomów magii. Punkty doświadczenia zdobywają w normalny sposób.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pogodyn
Przytomny
Przytomny

Pogodyn

Offline

Joined: lut 10, 2012
Posts: 79

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn marca 18, 2012 11:02 PM
Reply with quote

Takie pytanie , nie znalazłem , albo przeoczyłem

Czy model który zadeklarował szarżę i szarżował ,ale spalił , jest liczony jako model biegnący czy idący na okoliczność strzelania do niego?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn marca 18, 2012 11:05 PM
Reply with quote

Pogodyn wrote:
Takie pytanie , nie znalazłem , albo przeoczyłem

Czy model który zadeklarował szarżę i szarżował ,ale spalił , jest liczony jako model biegnący czy idący na okoliczność strzelania do niego?

Szarża to nie bieg, dlatego strzelając do modelu, który spalił szarże nie ma modyfikator ujemnych.

Modyfikator za bieg dotyczy tylko tych modeli, które zadeklarowały bieg w fazie ruchu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pogodyn
Przytomny
Przytomny

Pogodyn

Offline

Joined: lut 10, 2012
Posts: 79

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn marca 19, 2012 09:20 AM
Reply with quote

jak dokładnie działa czar ;; obezwładniająca myśl ;; z magii pradawnych.
Czy rzucający czar przejmuje mój model i działa nim w swojej turze , czy może działać nim w mojej i swojej turze.
W tym drugim przypadku jest to dość mocne , model rusza się i działa 2 tury z rzędu.

Podczas mojej gry doszło do takiej sytuacji:

skink rzucił czar , - czar wszedł , opanował ogra
moja tura - rusza mojego ogra pod swojego skinka
jego tura - deklaruje szarże skinkiem na mojego ogra , a jemu każe uciekać , wiadomo co się stało skink zadeptał ogra - wypadł z gry

W opisanym przypadku ogr działał w dwóch turach , troche to przegięte jak dla mnie...

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn marca 19, 2012 09:31 AM
Reply with quote

Do końca następnej tury Kapłana Skinków ofiara zaklęcia wykonuje wszystkie polecenia gracza Jaszczuroludzi, a więc model porusza się w turze gracza Jaszczuroludzi z Lustrii wraz z innymi dowodzonymi przez niego modelami.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 46 47 48 ... 92 93 94
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57938 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9388 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 115472 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 354990 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 337971 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 30
_BBOT: 0
Razem: 30
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy