
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Dodatki [Mordheim] › Scenariusze
Scenariusze
Dla tych którzy Miasto Potępionych znają jak własną kieszeń i próbują szukać przygód gdzie indziej.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
Kapitan_Hak
o. Techniczny
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 10:40 AM
|
|
Przejrzałem raz jeszcze scenariusz, zastanowiwszy się dobrze, co ewentualnie można by jeszcze zaproponować i wychodzi na te, że Wasze wyżej wymienione propozycje wyczerpują praktycznie temat.
Przystąpię zatem dzisiaj do nanoszenia poprawek; jeżeli coś by mi się jeszcze w oczy rzuciło, dam znać.
P.S. Co zrobić z tymi ścianami? Pocisk się na nich zatrzymuje, czy przebija  , a na wszystkie strony lecą odłamki?
_________________

|
|
Back to top
|
|
 |
Telchar
Widzący
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 12:03 PM
|
|
Mnie nie do końca przekonuje promień wybuchu oni strzelają kulą a nie z granatnika
Inne zmiany: napisałbym że jeden krasnolud umożliwia przekręcenie armaty o 45 stopni a nie jak to jest teraz że
Quote:: |
Kolubrynę można obracać o 360 stopni. Za każdego krasnoluda który pomaga w obróceniu działa zwiększamy kąt obrotu o 45 stopni. |
bo to jest niejasne.
W scenariuszu nie ma nic na temat przejmowania działa przez własną bandę ( IMO powinno być dostępne tylko dla wybranych band lub ew tylko dla krasnoludów, nie wyobrazam sobie orka korzystającego ze skomplikowanej technologii krasnoludzkiej) oraz nic o możliwości jego przesuwania (ma kółka to powinno być to mozliwe np. jeden krasnal 2 cale i każdy następny +2, do max 6).
|
|
Back to top
|
|
 |
Dwalthrim
Wtajemniczony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 12:27 PM
|
|
Ściany możemy faktycznie olać.
Propozycje Telchara wydaja się być ok. A co robimy z tym promieniem wybuchu? Może 2,5" i hit tylko z S 5 ? Ma ktoś pod ręka temp laty battlowe żeby je pomierzyć i mieć jakieś odniesienie?
_________________ JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
|
|
Back to top
|
|
 |
Kapitan_Hak
o. Techniczny
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 12:44 PM
|
|
Ze ścianami można ustalić IMO co najwyżej coś takiego, iż jeżeli na linii strzału jest przeszkoda, pocisk wybucha w zetknięciu z nią i tam się ustawia template.
Co do battlowych, kółka mają średnicę odpowiednio 3" i 5". Wydaje mi się, że 3" z S5 powinny wystarczyć  .
Nawiasem mówiąc, jeżeli mielibyśmy się trzymać battlowych pierwowzorów, strzał z harmaty wyglądałby zupełnie inaczej (szacowanie odległości, odbicie, ranienie modeli tylko na linii, bez template'a, S10 itp.). Zakładam jednak, że tutaj mamy do czynienia z jakąś krasnoludzką fantazją pijanego inżyniera i zostawiamy to, jak jest  .
No i rzeczywiście muszę zgodzić się z Telcharem, iż mimo uroków przejmowania działa, byłoby to w przypadku niektórych band mocno naciągane. Z drugiej strony, robienie wyliczanki, że ci mogą, a tamci nie, pozostawia wrażanie, że ci pierwsi są przez scenariusz konkretnie faworyzowani. Może wprowadzić zasadę, iż działko może obsługiwać jedynie model z umiejętnością "weapons expert" z listy strzeleckich? Sam nie wiem  ...
_________________

|
|
Back to top
|
|
 |
Dwalthrim
Wtajemniczony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 01:32 PM
|
|
Przy tempalcie 3" na 3" zostawiłbym hity w 2" z S 5 a w 3" z S 4 ,a jesli zdecydujemy się na mniejszy tempalte 2" na 2" to zostałbym tylko przy hitach z S 5.
Co do nieludzi dodałbym ew. zasadę, że jeśli chcą wystrzelić msza zdać test LD, ale nie upieram sie przy tym. Elf/skaven/niziołek itp. "inteligentniejsza" jednostka może mieć na tyle pojęcia, ze wystarczy tylko przyłożyć lont, żeby było bum - przy założeniu ze działo było wcześniej przyszykowane do wystrzału przez obsługę. Zasada z testem LD przed wystrzałem obowiązywałaby zatem modele O&G, zombi, ogry, possessdów i mutantów + ew. skaveny. Zwierzęta nie mogą strzelać w ogóle. ;).
Ruszanie armaty możemy dodać po 1" za każdego pchającego, ale wtedy albo pchamy albo obracamy.
_________________ JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
|
|
Back to top
|
|
 |
Kapitan_Hak
o. Techniczny
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 02:18 PM
|
|
Co do siły wybuchu wydaje mi się, że nawet przy 3" można spokojnie zostawić S5 na całym obszarze, bez rozbijania na dwa mniejsze obszary o różnej sile, by nie komplikować dalej już i tak dość złożonych zasad. Ewentualnie można zrobić jak w WFB, iż modele na krawędzi template'a obrywają na 4+.
Nie powinno być to aż takie straszne, zważywszy na to, iż: po pierwsze, działo nie zawsze będzie w stanie wystrzelić, po drugie, nawet jak wystrzeli, to niekoniecznie trafi, po trzecie wreszcie, zanim bandy dobiegną do działa, liczbę strzałów i tak będzie można policzyć na palcach jednej okaleczonej kulą armatnią ręki.
Z kolei co do strzelania przez bandy, choć ogólnie zgadzam się z Twoją koncepcją, to uważam, że te zasady raczej należałoby maksymalnie uprościć, dążyć do streszczenia ich w jednym zdaniu. Przy wyliczaniu, kto może strzelać, kto nie, od razu w scenariuszu dochodzi nam całkiem spory akapit kolejnych zasad do uwzględnienia i zapamiętania.
Dlatego proponowałbym albo całkowitą rezygnację ze strzelania przez bandy (wiem, szkoda by było  , ale przynajmniej wszyscy byliby potraktowani po równo), albo wprowadzić wymóg, iż by banda mogła normalnie korzystać z harmaty, musi przy niej stać chociaż jeden model z umiejętnością "weapons expert".
Modele bez "weapons expert" mogą wystrzelić tylko raz (zakładamy, że armatę naładowały chwilę wcześniej krasnoludy), ale - poza normalnymi rzutami związanymi ze strzelaniem - muszą wykonać dodatkowy rzut kostką k6 - "jedynka" oznacza konieczność natychmiastowego rzutu na tabelkę "niewypałów". W kolejnych turach rzecz jasna nie mogą już harmaty ponownie naładować.
_________________

|
|
Back to top
|
|
 |
Telchar
Widzący
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 02:21 PM
|
|
Ja mam pewien pomysł, ale nie chce mi się go opisywać więc wam powiem za tydzien w SDK.
|
|
Back to top
|
|
 |
Dwalthrim
Wtajemniczony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 02:26 PM
|
|
Kapitan_Hak wrote: |
Co do siły wybuchu wydaje mi się, że nawet przy 3" można spokojnie zostawić S5 na całym obszarze, bez rozbijania na dwa mniejsze obszary o różnej sile, by nie komplikować dalej już i tak dość złożonych zasad. Ewentualnie można zrobić jak w WFB, iż modele na krawędzi template'a obrywają na 4+. |
OK sounds good
Kapitan_Hak wrote: |
Dlatego proponowałbym albo całkowitą rezygnację ze strzelania przez bandy (wiem, szkoda by było , ale przynajmniej wszyscy byliby potraktowani po równo), albo wprowadzić wymóg, iż by banda mogła normalnie korzystać z harmaty, musi przy niej stać chociaż jeden model z umiejętnością "weapons expert".
Modele bez "weapons expert" mogą wystrzelić tylko raz (zakładamy, że armatę naładowały chwilę wcześniej krasnoludy), ale - poza normalnymi rzutami związanymi ze strzelaniem - muszą wykonać dodatkowy rzut kostką k6 - "jedynka" oznacza konieczność natychmiastowego rzutu na tabelkę "niewypałów". W kolejnych turach rzecz jasna nie mogą już harmaty ponownie naładować. |
Sensownie, ale ze strzelaniem z działa to największy ubaw jest  ,
ew. modele bez WE , przy rzutach na dystans pocisku muszą użyć scater dica jeśli im nie wypadnie 1 na niewypały. Ludek strzela - Sigmar kule nosi
_________________ JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Last edited by Dwalthrim on Cz marca 08, 2012 02:56 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Kapitan_Hak
o. Techniczny
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
Dwalthrim
Wtajemniczony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
Telchar
Widzący
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Scenariusze
Posted: Cz marca 08, 2012 05:15 PM
|
|
Chodzi mi o to żeby strzelanie z działa było bardziej jak w battlu, czyli najpierw określasz gdzie trafisz (na ile cali strzelasz) a potem scatterem od tego miejsca określasz ile kula się jeszcze odbije. Ranione są wszystkie modele na drodze kuli.
|
|
Back to top
|
|
 |
Dwalthrim
Wtajemniczony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
Telchar
Widzący
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Scenariusze
Posted: Pt marca 09, 2012 11:01 AM
|
|
Po prostu strzelanie templatem z działa troszkę mi się nie widzi z powodu fluffowego - kula nie wybucha.
|
|
Back to top
|
|
 |
Dwalthrim
Wtajemniczony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 2999
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Scenariusze
Posted: Pt marca 09, 2012 12:22 PM
|
|
To chyba zależy od rodzaju pocisku jaki jest załadowany - fluffowo krasnoludy, które są zdrowo naprute mogły załadować harmatę czym popadło, jakimiś kartaczami itp. stuffem, oprócz kuli do lufy mogły wrzucić jakieś bonusy itd. Dla tego chciałem żeby strzelanie ciut się różniło od standardowego battlowego.
_________________ JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
|
|
Back to top
|
|
 |
Telchar
Widzący
Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|