Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 50 51 52 ... 92 93 94
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 02:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Wt lut 07, 2012 12:24 AM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM
Pogodyn
Przytomny
Przytomny

Pogodyn

Offline

Joined: lut 10, 2012
Posts: 79

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz kwiet 26, 2012 10:26 AM
Reply with quote

Czyli wróg nie może mnie gonić , jako że nie było walki - no bo faza magii - dobrze rozumiem?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz kwiet 26, 2012 10:38 AM
Reply with quote

Pogodyn wrote:
Czyli wróg nie może mnie gonić , jako że nie było walki - no bo faza magii - dobrze rozumiem?
Niezależnie od przyczyn Ucieczki!, gonić mogą tylko te modele, które były związane walką wręcz z uciekającym.

Jeżeli twoje modele były związane walką wręcz z przeciwnikiem (czy to już w poprzedniej turze, czy poprzez szarżę), to gonić możesz zgodnie z zasadami w podręczniku.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pogodyn
Przytomny
Przytomny

Pogodyn

Offline

Joined: lut 10, 2012
Posts: 79

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz kwiet 26, 2012 10:47 AM
Reply with quote

Wiesz co , nie gniewaj się , ale przestaje rozumieć co Ty piszesz. Sad

Z poprzedniego postu wynika , że nie mogą gonić , z tego , że jednak mogą , nic już nie rozumiem.

Piszesz że w fazie magii nie ma walki , więc rozumuję że gonić nie mogą , teraz mówisz że mogą na normalnych zasadach z podręcznika... to jak to w końcu jest.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz kwiet 26, 2012 10:59 AM
Reply with quote

Pogodyn wrote:
Wiesz co , nie gniewaj się , ale przestaje rozumieć co Ty piszesz. Sad

Z poprzedniego postu wynika , że nie mogą gonić , z tego , że jednak mogą , nic już nie rozumiem.

Piszesz że w fazie magii nie ma walki , więc rozumuję że gonić nie mogą , teraz mówisz że mogą na normalnych zasadach z podręcznika... to jak to w końcu jest.

W obu postach napisałem, że twoje modele mogą gonić przeciwnika, o ile w chwili jego Ucieczki! były związane z nim walką wręcz Wink I Ucieczka! rozgrywana jest na tych samych zasadach co nieudany test Sam w walce.

Tyle, że Ucieczkę! w wyniku działania zaklęcia Ryk Karnozaura rozpatruje się w fazie magii, a nie w fazie walki wręcz (tak jak ma to miejsce z nieudanym testem Sam w walce).

Faza walki wręcz, a związanie walką wręcz, to nie to samo. Może stąd nieporozumienie.

Teraz już jaśniej? Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz kwiet 26, 2012 11:54 AM
Reply with quote

Zdecydowanie Smile bo ja niestety ale też nie rozumiałem wcześniejszych Twoich postów Razz

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz kwiet 26, 2012 12:16 PM
Reply with quote

Niektóre rzeczy łatwiej pokazać, niż opisać Wink Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pogodyn
Przytomny
Przytomny

Pogodyn

Offline

Joined: lut 10, 2012
Posts: 79

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn kwiet 29, 2012 03:09 PM
Reply with quote

Dzięki, teraz jasne.

Back to top
View user's profile
Pogodyn
Przytomny
Przytomny

Pogodyn

Offline

Joined: lut 10, 2012
Posts: 79

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn kwiet 30, 2012 10:21 AM
Reply with quote

Nowe pytanko , chodzi o rzucanie czarów pozostających w grze -
cyt:
Po rzuceniu zaklęcia takie działają, póki nie
zostaną rozproszone, MAG zdecyduje się zakończyć ich działanie (co może zrobić w
dowolnym momencie własnej fazy magii), spróbuje rzucenia innego czaru
‘pozostającego w grze’, zostanie Oszołomiony!, Powalony na ziemię! czy Wyłączony z akcji!
lub będzie Uciekał.

Należy zauważyć, że MAG może rzucić tyle różnych czarów 'pozostających w
grze', bez rozpraszania poprzednich, ile posiada poziomów.

Jak to jest
piszesz że rzucenie kolejnego czaru pozostającego w grze rozprasza wcześniejszy , a potem , ze mag moze rzucić
tyle tych czarów ile ma poziomów , jeżeli dobrze rozumiem to moze rzucić jeden bo kolejny rozproszy ten rzucony
poproszę o wykładnie.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn kwiet 30, 2012 10:31 AM
Reply with quote

Akapit odnosi się do Maga pierwszego poziomu, który może rzucić tylko jedno zaklęcie 'pozostające w grze'. Jeżeli w jakiś sposób spróbuje rzucić kolejne zaklęcie 'pozostające w grze' (na przykład z magicznego przedmiotu), to rozproszyłby poprzednie.

Natomiast Mag drugiego poziomu może bez przeszkód rzucić dwa takie zaklęcia, dopiero próba rzucenia trzeciego takiego zaklęcia rozproszy pierwsze itd.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pogodyn
Przytomny
Przytomny

Pogodyn

Offline

Joined: lut 10, 2012
Posts: 79

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn kwiet 30, 2012 10:38 AM
Reply with quote

A widzisz , teraz jasne , jakoś o tym nie pomyślałem , w takim razie dzięki i poprosiłbym o rozszarzenie tego akapitu o te własnie wyjaśnienia , pozwoli to uniknąć spięć przy bitwie , a kolegów mam nerwowych... Very Happy
dzięki i pozdrawiam


I kolejne pytanie

Czy możliwość posiadania przez kroxigora tarczy to nie pomyłka?

Koleś robi się strasznie mocny - łuska na 3+ , jeżeli weźmie miecz i tarcze to robi sie 1+ , troche to mocne , nawet bardzo... wiem , że można to załatwić , ale przy innych bonusach tej bandy jest naprawde dość ciężko.

Gramy od paru miesięcy i powiem szczerze , ze we 3 klniemy na czym swiat stoi na te żaby z Lustrii , uciekać nie chca , pancerze potężne , magia zabójcza , i cięzko to zabić to tylko na 6.

I jeszcze jedna rzecz , bo mi się właśnie przypomniało.

Chodzi o przedmioty z Arkanów magii , piszesz , że można mieć jeden przedmiot np. jakąś różdzkę i dodatkowo kamień mocy , czy zwój rozproszenia , ale na początku rozdziału we wstępnych objaśnieniach , nie ma o tym mowy ( nie sprawdzałem w edycji wip - patrzyłem na ostatnia edycje) wyjaśnienie jest w opisie kamienia mocy , prosiłbym o wyraźne zaznaczenie tego faktu , chyba , ze coś źle zrozumiałem.

pozdrawiam.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn kwiet 30, 2012 11:08 AM
Reply with quote

Pogodyn wrote:
A widzisz , teraz jasne , jakoś o tym nie pomyślałem , w takim razie dzięki i poprosiłbym o rozszarzenie tego akapitu o te własnie wyjaśnienia , pozwoli to uniknąć spięć przy bitwie , a kolegów mam nerwowych... Very Happy
Można zmienić, na przykład na taki:

Quote::
Czary 'pozostające w grze':

Większość zaklęć rzucanych jest natychmiast, a ich działanie rozpatruje się od razu. Na przykład, rzucony magiczny pocisk uderza w cel i rozpatruje się zadane obrażenia. W takim przypadku zaklęcie nie przynosi dalszych efektów trwających do zakończenia bitwy czy choćby do końca fazy magii.
Niektóre zaklęcia opisane są jako 'pozostające w grze', a ich działanie trwa dłużej niż w powyższym przykładzie. Po rzuceniu zaklęcia takie działają, póki nie zostaną rozproszone, MAG zdecyduje się zakończyć ich działanie (co może zrobić w dowolnym momencie własnej fazy magii), zostanie Oszołomiony!, Powalony na ziemię! czy Wyłączony z akcji! lub będzie Uciekał!. Oczywiście, póki zaklęcie 'pozostaje w grze', ten sam MAG nie może rzucić go ponownie.
Należy zauważyć, że MAG może rzucić tyle różnych czarów 'pozostających w grze', bez rozpraszania rzuconych wcześniej zaklęć, ile posiada poziomów. Jeżeli MAG spróbuje rzucić więcej różnych zaklęć ‘pozostających w grze’, to każda taka próba rozproszy czar ‘pozostający w grze’, który był rzucony jako pierwszy.

Pogodyn wrote:
Czy możliwość posiadania przez kroxigora tarczy to nie pomyłka?
Nie. Ale w kolejnej edycji będzie podlegał zasadzie specjalnej ŁUSKOWATA SKÓRA (4+).

Pogodyn wrote:
I jeszcze jedna rzecz , bo mi się właśnie przypomniało.

Chodzi o przedmioty z Arkanów magii , piszesz , że można mieć jeden przedmiot np. jakąś różdzkę i dodatkowo kamień mocy , czy zwój rozproszenia , ale na początku rozdziału we wstępnych objaśnieniach , nie ma o tym mowy ( nie sprawdzałem w edycji wip - patrzyłem na ostatnia edycje) wyjaśnienie jest w opisie kamienia mocy , prosiłbym o wyraźne zaznaczenie tego faktu , chyba , ze coś źle zrozumiałem.

Ilość poszczególnych magicznych przedmiotów jakie posiada bohater jest określona na początku rozdziału Magiczne przedmioty.

Quote::
Arkanów używać mogą jedynie MAGOWIE i DUCHOWNI, a żaden bohater nie może mieć więcej niż jeden tego typu przedmiot.

Oraz na początku kolejnych podrozdziałów dotyczących konkretnych przedmiotów.

Natomiast Kamień Mocy czy Zwój Rozproszenia to specjalna Arkana co zostało przedstawione w ich opisie. Mag może posiada ich więcej, ale po każdym użyciu zostają zniszczone i trwale usunięte z Karty Drużyny.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 03, 2012 04:35 AM
Reply with quote

HA! Pierwsze koty za płoty. W końcu udało mi się zagrać i mimo, że dziewicza rozgrywka trwała 4,5 godziny do 1:30 w nocy i dostałem po tyłku od Krwawych Smoków szwagra to i tak jestem zadowolony. Ale teraz mam masę pytań bo nie wszystko udało mi się odnaleźć w RB.

1. Miałem zapytać do daje zasada szermierz bo nie mogłem jej wczoraj znaleźć ale już znalazłem, btw mógłbyś ją QC wpisać do spisu treści.

2. Jak się ma do siebie czar z domeny nekromancji Mrok i zagłada:
Zaklęcie może zostać rzucone na dowolny model przeciwnika znajdujący się w odległości do 18" i w polu widzenia MAGA. Po udanym rzuceniu zaklęcia model spowija całun rozpaczy. Do początku następnej fazy magii nekromanty model przeprowadzając test oparty na współczynniku CP wykonuje rzut 3K6 odrzucając kostkę z najniższym wynikiem. Zaklęcie nie działa na modele podlegające zasadzie specjalnej ODPORNOŚĆ NA PSYCHOLOGIĘ.
do zdolności Długobrodego: MĘSTWO PRZODKÓW: Długobrody przeprowadzając test oparty na współczynniku CP wykonuje rzut 3K6 odrzucając kostkę z najwyższym wynikiem.

3. Czy walcząc bronią ręczną i tarczą ma się dodatkowy pkt Sv? Tzn mając średni pancerz+tarczę to w walce wręcz Sv jest 3+?

4. Rozgrywaliśmy scenariusz Starcie gdzie nagrodą były:
+1 za przeżycie. Jeżeli bohater lub grupa stronników przeżyje potyczkę to otrzymują +1 PD.
+1 za zwycięstwo. Dowódca drużyny, która osiągnęła cel rozgrywki otrzymuje +1 PD.
+1 za przeciwnika Wyłączonego z akcji!. Każdy bohater otrzymuje +1 PD za każdy Wyłączony z akcji! wrogi model.


I tutaj pytanie czy przegrany również otrzymuje PD za przeżycie oraz za zabicie przeciwnika?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 03, 2012 05:05 AM
Reply with quote

Kim grałeś? Jak wrażenia?

2. Model poddany działaniu zaklęcia, działa zgodnie z opisem czaru. A Długobrody rzuca 3K6 i odrzuca kostkę z najniższym wynikiem.

3. Tak.

4. Tak.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 03, 2012 05:33 AM
Reply with quote

Grałem Krasnoludami, co do wrażeń to hmm... fajnie się grało ale jeszcze nie ogarniamy zasad i stąd rozgrywka trwała 4,5 godziny. Osobiście gram w WFB od 6ed i część zasad jest dla mnie oczywista mimo, że się musiałem przestawić na 8ed i sporo już zapomniałem z poprzednich edycji.
Kolejne pytania:
1. Jeden z moich modeli został zwerbowany na arenę i jak to rozegrać? W opisie jest odniesienie do rozdziału XIIII: Ekwipunek - ale tam nic na ten temat nie znalazłem. Czy sam rzut na szarżę kończy tą walkę?

2. Walcząc z zombie: trafiam gościa, a później tylko wynik 6 powoduje, że on ginie, czy też inny wyniki (dopuszczalny) powoduje, że zombie zostaje trafiony, a dopiero kolejny rzut na tabelę efekt zranienia o wyniku 6 eliminuje go z gry?

3. Rzut na test rozbicia wykonuje się na początku SWOJEJ tury?

4. Czy model który był oszołomiony/powalony w momencie nie zdania rzutu rozbicia uważa się za wyłączony z akcji?

5. Czy jest sens w rozgrywaniu ucieczki po nieudanym teście rozbicia jeżeli drużyna która została na stole nie ma żadnych zadań do wykonania?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 03, 2012 10:29 AM
Reply with quote

1. W zapis wkradł się błąd. Powinno być odniesienie do Rodziału XV: Najemne Ostrza - tam jest charakterystyka Gladiatora. Po rzucie określającym kto szarżuje, należy rozegrać zwykłą walkę między Gladiatorem a zwerbowanym na arenę bohaterem.

2. Jeśli chodzi o Wyłączenie z akcji! Zombie, to sprawa ma się tak jak z Krasnoludami. W obu przypadkach jedynie 6 w rzucie na Efekt zranienia oznacza Wyłączenie z akcji!. A więc najpierw jest rzut na Trafienie, następnie rzut na Zranienie i jako ostatni rzut na Efekt Zranienia.

3. Tak.

4. Jeżeli model był związany walką wręcz z przeciwnikiem, to może zostać Wyłączony z akcji! przez przeciwnika - jeżeli przeciwnik goni taki model, to automatycznie Wyłącza go z akcji!.

Jeżeli model nie był związany walką wręcz - czyli nikt nie może go gonić, to nie zostaje Wyłączony z akcji!.

5. Nie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 50 51 52 ... 92 93 94
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 58794 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9590 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 117831 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 362914 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 347901 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 18
_BBOT: 0
Razem: 18
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy