Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 54 55 56 ... 92 93 94
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 01:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Pn lut 06, 2012 11:24 PM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 17, 2012 02:31 PM
Reply with quote

1. Tylko model, który Wyłączy z akcji! przeciwnika.

2. Przedmioty mogą zostać podniesione w fazie ruchu w czasie wykonywania pozostałych ruchów przez model bohatera, który styka się z przedmiotem podstawką. A więc model może wykonać ruch do przedmiotu i podnieść go, lub jeśli na początku stykał się już z przedmiotem podnieść go i dopiero wykonać ruch.

3. Tak.

Quote::
Walka dwoma broniami ręcznymi (piechota):
Niektórzy wojownicy walczą trzymając dwie BRONIE RĘCZNE, po jednej w każdej dłoni, co pozwala zadawać przeciwnikom więcej ciosów. Mogą to być dwa sztylety, miecze, topory, młoty, maczugi czy inna kombinacja dwóch BRONI RĘCZNYCH.
Jeżeli pieszy wojownik walczy dwiema BRONIAMI RĘCZNYMI, to otrzymuje dodatkowy +1 ATAK za używanie drugiej broni. Jednak należy zauważyć, że dodatkowy ATAK wykonywany jest z karą -1 do testu trafienia, ponadto na potrzeby testów zranienia wartość współczynnika WT trafionego przeciwnika zostaje zwiększona o +1. Należy zauważyć, że dodatkowy ATAK dodawany jest do całkowitej liczby ATAKÓW po uwzględnieniu wszelkich innych modyfikatorów (z FURII na przykład). Jeżeli model uzbrojony jest w dwie różne BRONIE RĘCZNE to wyłącznie ostatni ATAK zostanie wykonany dodatkową bronią.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 17, 2012 06:10 PM
Reply with quote

Ad2. Drążąc temat czy model może podbiec do przedmiotu i go zabrać, a następnie biec dalej jeżeli w drodze do przedmiotu nie wykorzystał całości dystansu jaki mógł przebiec. To samo dotyczy ruchu ?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 17, 2012 06:30 PM
Reply with quote

Nie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 17, 2012 07:15 PM
Reply with quote

Analizując tabelę Trafienia Krytycznego przy strzelaniu. Wynik 5-6 powoduje zadanie 2 ran itd. Czy wtedy przeciwnik rzuca 2 razy na ochronę pancerza i jeżeli nie wybroni obu zranień to czy dwa razy rzuca się na T.E.Z. ? Jeżeli błędnie rozumuję to proszę o wyjaśnienia.

BTW sorry, że tak truję d...ę ale jak się nigdy nie grało w mordheim (no raz mi się zdarzyło) to nie wszystko jest takie oczywiste. I wielkie dzięki QC za to, że odpowiadasz nawet na banalne pytania.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 17, 2012 07:20 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
Analizując tabelę Trafienia Krytycznego przy strzelaniu. Wynik 5-6 powoduje zadanie 2 ran itd. Czy wtedy przeciwnik rzuca 2 razy na ochronę pancerza i jeżeli nie wybroni obu zranień to czy dwa razy rzuca się na T.E.Z. ?
Tak.


Pepe wrote:
BTW sorry, że tak truję d...ę ale jak się nigdy nie grało w mordheim (no raz mi się zdarzyło) to nie wszystko jest takie oczywiste. I wielkie dzięki QC za to, że odpowiadasz nawet na banalne pytania.
Nie ma problemu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt May 18, 2012 09:06 PM
Reply with quote

Pieszczoty to bardzo dobry pomysł:D

Miałem już o tym pisać wcześniej, ale jakoś mi się zapomniało,
QC co myślisz o bonusie +1 do trafienia przy strzelaniu na zasięg: 1/4 od nominalnego? np. Pistolet + 1 jeśli cel znajduje się w 2" Łuk: 6 " itp.
byłoby to realistyczne np. gdy model pali szarże na cale od strzelca a ten z kuszy nie jest wstanie trafić Wink z drugiej strony to opozycja do poprawy ochrony przed ostrzałem, tworzenia przesłony z pieszczot;p


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb May 19, 2012 05:59 AM
Reply with quote

Rozgrywałem wczoraj potyczkę Pomiot Chaosu. Nieszczęśliwym trafem pomiot zaszarżował mojego Tana. Do walczących dołączył Pogromca Troli i teraz mam pytanie rzuty za pomiot wykonuje mój przeciwnik? Czy to on rozdziela ataki pomiędzy moimi modelami czy też jest to losowe? I jak się walczy z modelem który ma wiele ran bo nigdzie nie mogłem znaleźć (jak możesz QC to zapodaj cytat). Generalnie to czy trzeba zadać modelowi wszystkie rany i dopiero po zadaniu ostatniej wykonuje się rzut na ETZ, czy też po każdej zadanej ranie wykonuje się taki rzut?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb May 19, 2012 01:13 PM
Reply with quote

Doman wrote:
QC co myślisz o bonusie +1 do trafienia przy strzelaniu na zasięg: 1/4 od nominalnego? z drugiej strony to opozycja do poprawy ochrony przed ostrzałem, tworzenia przesłony z pieszczot ;p
Nie z każdej broni łatwiej trafić z bliska Wink Jak dla mnie to już za dużo kombinowania z zasięgami.
A 'tuman' po to jest, by nieco osłabić strzelców Wink

Pepe wrote:
Rozgrywałem wczoraj potyczkę Pomiot Chaosu. Nieszczęśliwym trafem pomiot zaszarżował mojego Tana. Do walczących dołączył Pogromca Troli i teraz mam pytanie rzuty za pomiot wykonuje mój przeciwnik? Czy to on rozdziela ataki pomiędzy moimi modelami czy też jest to losowe? I jak się walczy z modelem który ma wiele ran bo nigdzie nie mogłem znaleźć (jak możesz QC to zapodaj cytat). Generalnie to czy trzeba zadać modelowi wszystkie rany i dopiero po zadaniu ostatniej wykonuje się rzut na ETZ, czy też po każdej zadanej ranie wykonuje się taki rzut?

Rzuty powinien wykonać przeciwnik, choć w takim przypadku ataki powinny zostać rozdzielone losowo.

W przypadku modeli z Żw 2+ dopiero po zdjęciu ostatnie punktu Żw wykonuje się rzut na efekt zranienia.

Quote::
Polegli:
Większość postaci ginie po otrzymaniu jednej rany, jednak doświadczeni bohaterowie czy groźne potwory mogą otrzymać wiele ran zanim polegną. Liczba ran, które model może otrzymać wynika z wartości współczynnika ŻYWOTNOŚĆ czyli ŻW w jego charakterystyce. Należy zauważyć, że dopóki model posiada chociaż 1 punkt ŻW może kontynuować walkę.
Kiedy ŻW postaci zostanie zredukowana do zera, należy wykonać rzut K6 a wynik porównać z TABELĄ EFEKT ZRANIENIA. Jeżeli model otrzymał kilka ran należy wykonać rzut za każdą ranę i zastosować najwyższy wynik.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb May 19, 2012 06:36 PM
Reply with quote

Właśnie podobnie postąpiliśmy zredukowałem pkt życia do 1 i wtedy rzucałem na TEZ. Aczkolwiek kumpel wybierał w kogo uderzać, chociaż nie miało to raczej wpływu na rozgrywkę.

A co się dzieje jeżeli z takim pomiotem walczą jednostki obu stron? W naszym przypadku doszło do takiego zdarzenia. Ja walczyłem trzema modelami, a kumpel jednym. Czy wtedy ataki pomiotu dzielimy 1-3 i 4-6 pomiędzy przeciwników, a dopiero później pomiędzy modele czy też od razu pomiędzy modele?

Czy model oszołomiony/powalony nadal ma bonus za walkę bronią ręczną i tarczą? Oraz jeżeli ma broń którą może parować to czy będąc w podobnej sytuacji również może parować?

Czy działanie hełmu wygląda tak: trafienie, zranienie, obrona, jeżeli się nie powiedzie to TEZ i jeżeli model został powalony to ochrona z hełmu na 4+ ?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb May 19, 2012 06:49 PM
Reply with quote

Od razu pomiędzy walczące modele. I tutaj są dwie opcje, do dogadania:
- Pierwsza, jeżeli Pomiot walczy z trzema to ataki dzieli się losowo między trzy modele, jeżeli z czterema to pomiędzy cztery modele, itd. Nie ważne czy to twój model, czy przeciwnika.
- Drugi: każdy z przeciwników dostaje jeden atak, a to co zostaje dzieli się pomiędzy modele.
Ale jak piszę to kwestia dogadania. Osobiście preferuję pierwszą wersję.

Oszołomiony wykonuje rzuty na Ochronę Pancerza w normalny sposób. Powalony na ziemię! nie może korzystać z Ochrony Pancerza. Jeżeli chodzi o parowanie, to model Oszołomiony/Powalony na ziemię! nie może parować.

Tak, hełm tak działa.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Rollnik
Przytomny
Przytomny

Rollnik

Offline

Joined: stycz 04, 2012
Posts: 99
Location: Bydgoszcz
Filia Kujawsko-Pomorska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn May 21, 2012 11:21 AM
Reply with quote

Naszła mnie myśl zeby moim brodaczą kawalerie zafundować Very Happy Wiem ze krasnal predzej konia zje niz na niego wsiądzie Wink Jak to jest z tymi kucami i krasnalami? Kupuje kuca, siodło, landry i mam krasnala na "mini czołgu"?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn May 21, 2012 11:33 AM
Reply with quote

Możesz posadzić krasnoludzkich bohaterów na kucach, a nawet ubrać kuce w kropierz. Tylko pamiętaj, że krasnoludy nie mają dostępu do umiejętności kawalerzysta, która ogranicza ryzyko niepowodzenia testu jeździectwa.
Ale nic nie szkodzi na przeszkodzie, by stworzyć krasnoludzką kawalerię Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn May 21, 2012 11:52 AM
Reply with quote

Będziesz tworzył może jeszcze jakieś znaczniki do gry np: bieg, ukryty?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn May 21, 2012 11:54 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
Będziesz tworzył może jeszcze jakieś znaczniki do gry np: bieg, ukryty?
Jest taki plan. Ale to dopiero za jakiś czas.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn May 21, 2012 12:07 PM
Reply with quote

(66) DZICZYZNA
Maszerujące na południowy zachód Hordy Chaosu niszczyły wszystko co stanęło im na drodze. Płonące osady i lasy nie były niczym niezwykłym w tych trudnych czasach. Spłoszone dzikie zwierzęta wielkimi stadami uciekały na południe, szukając schronienia z dala od wojsk Ciemności.
Każdy uzbrojony w broń dystansową model należący do kompanii może oddać strzał w kierunku biegnącego stada, z uwzględnieniem modyfikatora -1. Udany rzut na trafienie oznacza, że model otrzymuje +1 PD. Ponadto zaopatrzona w mięso kompania w czasie rozgrywania bieżącej sekwencji po potyczce, na potrzeby zasad sprzedaży Łupów traktowana jest tak jakby liczba modeli w drużynie była o jeden poziom niższa, niż ma to faktycznie miejsce (do minimalnego poziomu 1-3 modeli).

Kumpel miał dwie 6 w rzucie na eksplorację. Więc czytamy sobie co to są te dwie szóstki i teraz pytanie: czy każdy z jego skinków, kameleonów oraz wódz mają strzelać? Czy rzeczywiście za każdy model zraniony dostaje się PD, bo skinki zadały bodajże dwie rany?

Jeszcze jedno pytanie czy model który zdobył odpowiednią ilość pkt doświadczenia by awansować i w wyniku rzutu na rozwinięcie bohatera wylosował nową umiejętność może: stosować tylko te które są napisane w opisie bandy czy również te z listy umiejętności?

Grałeś krasnoludami QC może mi poradzisz co warto wziąć dla inżyniera, długobrodego i łamacza żelaza bo wszyscy awansowali i wylosowali nową umiejętność.


Last edited by Pepe on Pn May 21, 2012 12:20 PM; edited 2 time in total
Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 54 55 56 ... 92 93 94
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57477 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9220 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 114203 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 02:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 350505 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 331727 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 21
_BBOT: 1
Razem: 22
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy