Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy






























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 56 57 58 ... 92 93 94
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 01:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Pn lut 06, 2012 11:24 PM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM
Rollnik
Przytomny
Przytomny

Rollnik

Offline

Joined: stycz 04, 2012
Posts: 99
Location: Bydgoszcz
Filia Kujawsko-Pomorska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt May 25, 2012 08:03 PM
Reply with quote

Nie wiem na ile to jest zgodne z zamysłem Qc ale my gramy ze pomiot ma swoja fazę przed fazą pierwszego gracza ( pomiot->gracz1->gracz2 itd) a walkę rozgrywa się w jego fazie walki i w fazie walki gracza z którego modelami walczy. 6 ludzi nie może się mylić jeśli nie są posłami Wink

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7581
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb May 26, 2012 08:10 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
Pisząc raport z potyczki z Pomiotem Chaosu nasunęło mi się kolejne pytanie:
w opisie scenariusza jest napisane, że Pomiot rusza się przed turą pierwszego z graczy i to jest dla mnie jasne, ale czy jeżeli w wyniku ruchu zaszarżuje to czy: rozgrywa się od razu walkę? czy też w momencie gdy jest faza walki pierwszego z graczy?

Pomiot ma swoją turę (wraz ze wszystkimi fazami) przed turą pierwszego gracza. A więc jeśli zaszarżuje, to rozgrywa się walkę także w turze Pomiota. Tak samo jak w grze wieloosobowej.

Rollnik wrote:
Nie wiem na ile to jest zgodne z zamysłem Qc ale my gramy ze pomiot ma swoja fazę przed fazą pierwszego gracza ( pomiot->gracz1->gracz2 itd) a walkę rozgrywa się w jego fazie walki i w fazie walki gracza z którego modelami walczy.
Zgadza się Smile

Pepe wrote:
Jeszcze jedno czy model będąc w walce wręcz jest odporny na psychologię?
Jeżeli nie to mam pytanie: jest walka pomiotu (A) który ma zasadę groza z krasnoludem (B) a obok stoi kolejny (C). Na krasnoluda (C) szarżuje przeciwnik (D). W następnej turze przeciwnika jest on zdecydowanie bliżej od modelu siejącego grozę niż 6" i jeżeli nie jest odporny na psychologię to powinien zdawać test na CP. Jeżeli nie zda to ucieka od groźnego modelu i co robi wtedy krasnolud? Może go gonić? Ma gonić? Stoi w miejscu?

Co do Grozy. To model walczący wręcz jest odporny na psychologię:
Quote::
Testy psychologiczne a testy Rozbicia:
[...]
Najważniejsza z zasad, która rozróżnia je między sobą mówi, że jednostka, która Ucieka! lub walczy wręcz nie podlega testom PSYCHOLOGICZNYM (STRACH, GROZA czy GŁUPOTA). Dzieje się tak, ponieważ modele są zbyt zajęte ratowaniem własnej skóry bądź też pędzą na oślep w kierunku wypatrzonego schronienia, są mniej podatne na czynniki zewnętrzne i nie reagują na dziejące się wokół nich, choćby i przykre, bodźce.

Natomiast test Grozy przeprowadza się w przypadku gdy model szarżuje na budzącego Grozę przeciwnika (w tym przykładzie jest to Pomiot) lub "na początku tury postać znajduje się w odległości do 3” od budzącego GROZĘ przeciwnika".

A więc wszystko zależy od tego czy model D na początku własnej tury znajduje się w odległości do 3" od Pomiota.
Ale nawet gdy nie zdał testu Grozy, to Krasnolud nie mogę gonić modelu D ponieważ są tylko trzy reakcje na szarżę: stoi w miejscu, ucieka, stoi i strzela.

Pepe wrote:
Kolejne czy model który stoi pod murem może zaszarżować stojącego na nim? I czy model który wejdzie na mur może w tej samej turze strzelać?

Jeżeli mur ma mniej niż 2" cale to może, jeżeli mur ma przynajmniej 2" to jest traktowany jak wniesienie. Ponadto, zastosowałbym tą zasadę:
Quote::
Obrona przeszkody oraz schodów & drabin:
Modele ustawione do 1” za murem, żywopłotem, czy inną przeszkodą lub stojące do 1" od szczytu schodów czy drabiny mogą zająć pozycje do ich obrony. W takim przypadku należy model natychmiast dostawić do przeszkody lub schodów albo drabiny. Wróg, chcąc zaatakować obrońcę w walce wręcz, musi to zrobić w zwykły sposób, a więc wykonując szarżę. Atakujący model nie musi fizycznie przekraczać przeszkody, a wręcz nie może tego zrobić, gdyż jest broniona. Zamiast tego model ustawia się po drugiej stronie przeszkody, na wprost obrońcy.
Model szarżujący na wroga za bronioną przeszkodą czy stojącego u szczytu schodów lub drabiny nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem INICJATYWY, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej.
Zasadzie tej nie podlegają atakujące wroga modele ze zdolnością LOT.
Broniący przeszkody model, może związać walką maksymalnie tyle modeli, ile stykałoby się z jego podstawką, gdyby ustawić je w linii prostej.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
wertex
Nieświadomy
Nieświadomy

wertex

Offline

Joined: May 27, 2012
Posts: 6

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn May 28, 2012 05:59 AM
Reply with quote

Jeśli mój szlachcic wysokich elfów zaczyna grę z 20 Punktami doświadczenia, to czy rzuca na rozwinięcia umiejętności według progów awansów?

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1389
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pn May 28, 2012 06:23 AM
Reply with quote

Nie. Przeczytaj sobie Wojtek było to na poprzedniej stronie albo dwie wcześniej wyjaśnione.

Back to top
View user's profile
Rollnik
Przytomny
Przytomny

Rollnik

Offline

Joined: stycz 04, 2012
Posts: 99
Location: Bydgoszcz
Filia Kujawsko-Pomorska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr May 30, 2012 11:34 AM
Reply with quote

Może to głupie pytanie, ale czy można maszynę wojenną (bolec, działo itp) wsadzić na wóz?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7581
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr May 30, 2012 09:16 PM
Reply with quote

Nie.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Rollnik
Przytomny
Przytomny

Rollnik

Offline

Joined: stycz 04, 2012
Posts: 99
Location: Bydgoszcz
Filia Kujawsko-Pomorska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 31, 2012 06:29 AM
Reply with quote

Tak myślałem Very Happy ale postraszyć przeciwnika planami można Wink

Qc planujesz rozpisać jakoś zasady walki w tunelach/podziemiach? Ciemność, kto widzi a kto potrzebuje światła itp.

Back to top
View user's profile AIM Address
Pogodyn
Przytomny
Przytomny

Pogodyn

Offline

Joined: lut 10, 2012
Posts: 79

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 31, 2012 05:19 PM
Reply with quote

Witam
Znowu mam pare głupich pytań i poproszę szanownego kolegę załozyciela o ustosunkowanie się do niżej zamieszczonych:

1. czy heros który wylosował stygmat chaosu płonace ciało jest w jakiś sposób odporny na czary oparte na ogniu?

2. Czy podczas gry w scenariusz ze ZŁOWADAMI , hełm może ochronić powalonego przez wspomniane od tegoż właśnie?

3.Czy oszołomiony ( i powalony?) heros może zrobić unik?

Oświadczam , iz natrętnie szukałem odpowiedzi na te pytania i nie znalazłem ... dlatego proszę o pomoc.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7581
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 31, 2012 09:25 PM
Reply with quote

Rollnik wrote:
Qc planujesz rozpisać jakoś zasady walki w tunelach/podziemiach? Ciemność, kto widzi a kto potrzebuje światła itp.
Hakostwo pracuje nad Karak Zorn. Myślę, że po wydaniu dodatku zgodzą się na konwersję zasad na potrzeby Warheim.

Pogodyn wrote:
1. czy heros który wylosował stygmat chaosu płonace ciało jest w jakiś sposób odporny na czary oparte na ogniu?

2. Czy podczas gry w scenariusz ze ZŁOWADAMI , hełm może ochronić powalonego przez wspomniane od tegoż właśnie?

3.Czy oszołomiony ( i powalony?) heros może zrobić unik?

Oświadczam , iz natrętnie szukałem odpowiedzi na te pytania i nie znalazłem ... dlatego proszę o pomoc.
1. Nie. Mutant jest odporny wyłącznie na własny ogień.
2. Tak. Hełm może ochronić przed każdym Powaleniem na ziemię!, niezależnie od źródła.
3.W przypadku Oszołomionego! pozwoliłbym na wykorzystanie Uniku. W przypadku Powalonego na ziemię! model zostaje Wyłączony z akcji! automatycznie po zaatakowaniu.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Rollnik
Przytomny
Przytomny

Rollnik

Offline

Joined: stycz 04, 2012
Posts: 99
Location: Bydgoszcz
Filia Kujawsko-Pomorska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 31, 2012 09:44 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Rollnik wrote:
Qc planujesz rozpisać jakoś zasady walki w tunelach/podziemiach? Ciemność, kto widzi a kto potrzebuje światła itp.
Hakostwo pracuje nad Karak Zorn. Myślę, że po wydaniu dodatku zgodzą się na konwersję zasad na potrzeby Warheim.

Też jest to jakiś pomysł Smile

Z innej beczki, mamy problem z interpretacja PDeków gdy walczy słabsza banda z silniejsza, np przy różnicy 50 pkt 1PDeka dostaje każdy w słabszej bandzie czy ten jeden jest do przyznania wedle widzimisie. Różne interpretacje u nas wystąpiły.

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7581
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 31, 2012 09:47 PM
Reply with quote

Dodatkowe PD dostaje każdy bohater i każda grupa stronników.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Rollnik
Przytomny
Przytomny

Rollnik

Offline

Joined: stycz 04, 2012
Posts: 99
Location: Bydgoszcz
Filia Kujawsko-Pomorska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Cz May 31, 2012 09:58 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Dodatkowe PD dostaje każdy bohater i każda grupa stronników.

to wyszło tak jak chcieliśmy Cool

Muszę do was na granie wskoczyć kiedyś odwiedzając rodzinne strony Smile

Back to top
View user's profile AIM Address
Pogodyn
Przytomny
Przytomny

Pogodyn

Offline

Joined: lut 10, 2012
Posts: 79

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt czerw 01, 2012 05:48 AM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Dodatkowe PD dostaje każdy bohater i każda grupa stronników.

Czy mi się wydaje , czy to zostało zmienione?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 7581
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt czerw 01, 2012 08:25 AM
Reply with quote

Pogodyn wrote:
Czy mi się wydaje , czy to zostało zmienione?
Wydaje ci się Smile Tutaj nie było zmian.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pogodyn
Przytomny
Przytomny

Pogodyn

Offline

Joined: lut 10, 2012
Posts: 79

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt czerw 01, 2012 10:08 AM
Reply with quote

No to my też to źle zinterpretowaliśmy...

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 56 57 58 ... 92 93 94
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 1120 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 17, 18, 19 ]
280 quidamcorvus 3718 Dyskusja ogólna (pyta...
 Wt list 21, 2017 06:31 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 33889 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 92873 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
No new posts Kostnica Pytania i odpowiedzi [AoS]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
42 Staś 3391 Pytania i odpowiedzi [...
 Śr marca 22, 2017 01:12 PM 
wellofeternity View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Rakuyo
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 1
Wszystkich: 407

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 29
_BBOT: 1
Razem: 30
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Yahoo > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
65 %65 %65 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
21 %21 %21 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 161
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy