Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › FAQ...
FAQ...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 22 23 24
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Gabriel_Daco - Cz paźdź 04, 2012 09:31 AM
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz paźdź 04, 2012 08:05 AM
Reply with quote

NAJEMNE OSTRZA
REKRUTACJA NAJEMNYCH OSTRZY
ŻOŁD
NAJEMNE OSTRZA A POWAŻNE OBRAŻENIA
NAJEMNE OSTRZA & DOŚWIADCZENIA
NAJMICI

Q: Jedna z umiejętności Kupca pozwala kupić przedmiot za jego bazową cenę. Czy to znosi też zasady specjalne Elfów, Wampirów itd. te dotyczące dodatkowej kasy jakie wykładają za przedmiot?
A: Nie. Dotyczy to jedynie samej wartości przedmiotu, czyli za taką Księgę Wiedzy Tajemnej wartą zwykle: 50+K6x25 zk płacisz 50 zk + ewentualne podatki od uszu, bycia nieumarłym itd., która jako zasada specjalna konkretnych drużyn dalej obowiązuję.


Q: Czy drużyna w skład której wchodzi Najemne Ostrze Złodziej, który posiadający umiejętność:

Quote::
ZŁODZIEJ: Jeżeli złodziej przeżyję rozgrywkę w której Wyłączył z akcji! wrogi model, to drużyna w szeregach której służy niziołek odnajduje w fazie eksploracji +1 Łup.

wyłączy z akcji przykładowo dwa modele to odnajduje w fazie eksploracji 2 łupy?
A: Drużyna otrzymuje +1 Łup - niezależnie od ilości wrogów wyłączonych z akcji przez Złodzieja.


Last edited by Pepe on Cz paźdź 04, 2012 07:16 PM; edited 2 time in total
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz paźdź 04, 2012 08:05 AM
Reply with quote

KAWALERIA
DOSIADANIE & ZSIADANIE Z WIERZCHOWCÓW
PRZESZKODY…
KAWALERZYŚCI & WIERZCHOWCE
STRZELANIE DO KAWALERZYSTÓW
KAWALERIA A WALKA WRĘCZ
KAWALERIA A EFEKT ZRANIENIA
WIERZCHOWCE A POWAŻNE OBRAŻENIA

Q: Czy zgodnie z zasadą, że dostaje się ekwipunek poległego stronnika, jeśli zginie mi Czarny Rycerz to dostaję m.in nieumarłęgo konia? Czy moze jemu tez się rzuca osobno na przeżycie?
A: Jeśli stronnik kawalerzysta zostanie Wyłączony z akcji! to osobno rzuca się na przeżycie dla kawalerzysty i dla jego wierzchowca.
Quote::
Rozdział 16: Kawaleria:
Wierzchowce a poważne obrażenia:
Jeżeli model kawalerzysty zostanie Wyłączony z akcji!, wierzchowiec ginie w wyniku odniesionych obrażeń, jeśli w czasie rzutu K6 na poważne obrażenia, na kostce wypadnie wynik 1 lub 2. Wynik 3+ oznacza, że wierzchowiec nie odniósł poważnych obrażeń i może wziąć udział w najbliższej potyczce.

KROPIERZ

Q: Jak działa kropierz w wypadku pegaza? Jeździec dostaje bonus +2 do pancerza czy jako, że jest to potwór pegaz otrzymuje ochronę z pancerza?
A: Kropierz daje pegazowi ochronę na 5+.

OCHRONA PANCERZA MODELI KAWALERYJSKICH
TESTY JEŹDZIECTWA


Last edited by Pepe on Cz paźdź 04, 2012 11:03 AM; edited 2 time in total
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz paźdź 04, 2012 08:05 AM
Reply with quote

POTWORY
RUCH POTWORÓW
DOSIADANIE & ZSIADANIE Z POTWORÓW
POTWORY SŁUŻĄCE ZA WIERZCHOWCE
STRZELANIE DO POTWORA
SŁUŻĄCEGO ZA WIERZCHOWCA
POTWORY SŁUŻĄCE ZA WIERZCHOWCE
A WALKA WRĘCZ
NADWYŻKA RAN
WYŁĄCZENIE Z AKCJI JEŹDŹCÓW LUB POTWORÓW
POTWÓR A POWAŻNE OBRAŻENIA
TESTY JEŹDZIECTWA

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz paźdź 04, 2012 08:06 AM
Reply with quote

RYDWANY & POWOZY
MODEL RYDWANU & POWOZU
RUCH RYDWANÓW & POWOZÓW
PRZESZKODY & RODZAJE TERENU
RYDWANY & POWOZY A STRZELANIE
OCHRONA PANCERZA RYDWANU & POWOZU
ZNISZCZENIE POJAZDU LUB WYŁĄCZENIE Z AKCJI WOŹNICY
TRAFIENIE O DUŻEJ SILE
TRAFIENIE Z UDERZENIA RYDWANU LUB POWOZU

Q: Co się dziej z rozjechanymi modelami nie wyłączonymi z akcji?
A: Modele które przetrwały Rozjeżdżanie i nie zostały Wyłączone z akcji! powinny zostać na swoim miejscu, o ile rydwan po przejechaniu deklarowanego dystansu nie zatrzyma się podstawką nad nimi. Jeśli jednak pojazd po przejechaniu deklarowanego dystansu zatrzymałby się podstawką nad Rozjechanym modele, to należy taki model przesunąć w kierunku najbliższej krawędzi podstawki pojazdu i ustawić go 1" od tej krawędzi.


Q: W jaki sposób rozjeżdża się Duże cele rydwanem?
A: Duże cele rozjeżdża się w ten sam sposób co normalne modele.

RYDWANY & POWOZY W WALCE WRĘCZ
UCIECZKA & POŚCIG
TEST POWOŻENIA


Last edited by Pepe on Pt paźdź 05, 2012 11:36 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz paźdź 04, 2012 08:06 AM
Reply with quote

LOT
MODELE LATAJĄCE
RUCH MODELI LATAJĄCYCH
SZARŻA MODELI LATAJĄCYCH
UCIECZKA & POŚCIG

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz paźdź 04, 2012 08:06 AM
Reply with quote

MACHINY WOJENNE
MODELE
RUCH
STRZELANIE
UTRATA OBSŁUGI
REAKCJA NA SZARŻE
WALKA WRĘCZ
PORZUCONE MACHINY
Balista
Balista powtarzalna
Działo
Działo ogniowe
Katapulta
Moździerz
Organki
Piekielnik
Wyrzutnia rakiet

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz paźdź 04, 2012 08:07 AM
Reply with quote

ZASADY SPECJALNE
ANIMACJA
BROŃ NATURALNA
CHOWANIEC

Q: Czy chowaniec Obrońca działa gdy Mag jest oszołomiony/powalony?
A: Tak.


Q: Czy chowaniec Obrońca uderza jako pierwszy w model przeciwnika nawet jeżeli model który go posiada został zaszarżowany?
A: Tak.

DEMON
DRUŻYNA OBSŁUGI
FANATYK

Q: Jak stronnik z zasadą specjalną fanatyk awansuje na bohatera to czy automatycznie ma dostęp do listy ekwipunku bohaterów?
A: Nie, fanatyk może korzystać wyłącznie z własnej listy ekwipunku. Jest to zasada nadrzędna w stosunku do umiejętności fechmistrz czy Chłopak ma talent!.

ISTOTA ETERYCZNA
LEKKA JAZDA
LEŚNY DUCH
ŁATWOPALNOŚĆ
ŁUSKOWATA SKÓRA
ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ
OKO CHAOSU
POGROMCA

Q: Czy Pogromca Trolli walczący dwoma Toporami Krasnoludzkimi uderza z drugiej ręki z większą siłą w związku z tym, że przeciwnik ma WT większe niż bazowa siła Pogromcy?
A: Tak, maksymalnie z S6+modyfikator z broni.

PRZEPASTNE TRZEWIA
REGENERACJA

Q: Co się dzieje gdy model z regeneracją zostanie Wyłączony z akcji! w wyniku płonącego ataku, rzuca na poważne obrażenia?
A: W sekwencji po potyczce regeneracja działa zawsze tak samo, niezależnie od rodzaju obrażeń, które wyłączyły model z akcji.

TEMPY
TOPORY POGROMCY
TRUDNY DO ZABICIA
ZABÓJCZY CIOS

Q: Jeżeli model atakujący ze zdolnością zabójczy cios wyrzucił 6 na trafienie, a na przebicie potrzebuje 6 ale wyrzucił 5, to czy obrońca jest wyłączany z akcji pomimo wszystko czy też nic się nie dzieje bo atakujący nie przebił obrońcy?
A: Nie. Aby "Zabójczy cios" zadziałał poprawnie wynik 5 lub 6 musi wypaść "w udanym rzucie na zranienie".


Q: Co się dzieje w przypadku gdy model posiada zdolność Zabójczy Cios oraz Zatruty Atak? Jeżeli w rzucie na trafienie wypadnie 6 to uaktywnią się Zatrute Ataki, czy to znaczy ze model może użyć Zabójczego Ciosu tylko w przypadku gdy walczy z odpornym na trucizny przeciwnikiem?
A: Jeżeli w rzucie na trafienie wypadnie 6 to zadział "zatruty atak", ale jeśli model posiada umiejętność "zabójczy cios" to wykonuje się rzut na zranienie - ale tylko w celu sprawdzenia, czy nie wypadnie 5+ w udanym rzucie na zranienie.
Podsumowując, "zatrute ataki" wchodzą na 6, ale wykonuje się kolejny rzut żeby sprawdzić, czy nie miał miejsca "zabójczy cios".

ZASADZKA
ZATRUTY ATAK

Q: Czy model który posiada zatrute ataki może mieć również zabójczy cios?
A: Tak.

ZIONIĘCIE
ZWIADOWCA


Last edited by Pepe on Pt paźdź 05, 2012 11:36 AM; edited 9 time in total
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz paźdź 04, 2012 08:07 AM
Reply with quote

STYGMATY CHAOSU

Q: Czy można posiadać kilkukrotnie tą samą mutację na jednym modelu?
A: Nie. Ponieważ:

Quote::
Stygmaty Chaosu, Losowanie mutacji:
Jeżeli w rezultacie rzutu wypadnie mutacja którą model już posiada, rzut należy powtarzać póki nie uzyska się innego wyniku. Każdą mutację można otrzymać tylko raz.


Q: Czy mutacje chaosu kopiujące model pozwalają zdoppelgangerować np wtajemniczonego i mieć dwóch magów i/lub opętanych?
A: Tak, jeżeli zostaną spełnione pozostałe warunki wymienione w opisie mutacji.

POMIOT CHAOSU
STYGMATY CHAOSU NIEPODZIELONEGO

Q: Kult Ducha Chaosu. Gracz rozpisuję sobie bandę i kapitan podczas losowania znamienia Chaosu Niepodzielnego rzucił 44. Sklonował się, czy gracz posiada dwóch magów z cechą dowódca? Czy obaj mogą brać umiejętności tylko dla dowódcy? I kto dostaje dodatkowy punkt doświadczenia dla dowódcy za wygranie bitwy?
A: Dowódca może tylko jeden. Gracz wybiera który z klonów będzie dowódcą oraz podlegał wszystkim zasadom dowódcy.

STYGMATY KHORNA
STYGMATY NURGLA
STYGMATY SLAANESHA
STYGMATY TZEENTCHA

Q: Jak się zmieniają statystyki Opętanego jeśli najpierw wylosuje Dodatkowa Kończyna, a potem Czworonożny/dwunożny
A: Jako, że 'dodatkowa kończyna' nie ma wpływu na statystyki, pod uwagę brana jest tylko mutacja 'Czworonożny/dwunożny'.


Last edited by Pepe on Pt paźdź 05, 2012 06:58 AM; edited 3 time in total
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz paźdź 04, 2012 08:07 AM
Reply with quote

MAGIA
MAGIA
SEKWENCJA FAZY MAGII
MAGOWIE
Poziomy magów
Charakterystyka magów
Umiejętności magów
Lista oręża magów
ZAKLĘCIA
Wybór zaklęć
Nauka nowych zaklęć
MAGICZNE PRZEDMIOTY
KOSTKI MOCY & KOSTKI ROZPROSZENIA
RZUCANIE ZAKLĘĆ
ROZPRASZANIE ZAKLĘĆ

Q: Jak kapłani rozpraszają magię będąca w grze? Czy we własnej rundzie też generują kostki rozproszenia?
A: Co do rozpraszania zaklęć we własnej rundzie to problem w tym, że Kapłani mają do dyspozycji tylko jedną Kostkę Mocy generowaną przez drużynę, którą teoretycznie mogliby wykorzystać do rozproszenia - praktycznie niewiele nią zdziałają.
Dlatego też Kapłani będą raczej rozpraszać zaklęcia 'pozostające w grze' w fazie magii przeciwnika.

Q: Czy przeciwnik może rozpraszać modlitwy już momencie rzucania, czy dopiero w swojej fazie magii jak poświęci na to jakieś kostki?
A: Modlitwy działają jak zaklęte czary, czyli przeciwnik może je rozpraszać Kostkami Rozproszenia w fazie magii kapłana:
Quote::
Zaklęte czary:
Niektóre magiczne przedmioty skrywają w sobie zaklęte czary – zaklęcia zapisane w ich strukturze, które właściciel przedmiotu może uwolnić w fazie magii. Należy zauważyć, że posiadanie przedmiotu z zaklętym czarem nie czyni z modelu MAGA.
Zaklęcie przechowywane w magicznym przedmiocie może zostać rzucone w fazie magii gracza tak jak inne zaklęcia (na przykład zaklęty czar nie może zostać rzucony przez Uciekający! model) i może zostać rozproszony w taki sam sposób, jak rozprasza się zwykłe zaklęcia.
Zaklęte czary rzuca się automatycznie – nie wymagają one Kostek Mocy. Zaklęty czar może zostać rzucony tylko raz w jednej fazie magii. Każdy przedmiot skrywający zaklęty czar ma w swoim opisie Poziom Mocy. Przeciwnik może rozproszyć zaklęty czar, o ile uzyska wynik równy bądź większy niż podany Poziom Mocy, bądź też może się posłużyć zwojem rozproszenia w zwykły sposób. Przeciwko zaklętym czarom mogą zostać użyte również magiczne przedmioty, których działanie rozprasza bądź niszczy czary.
Bohater nie może dysponować więcej niż jednym przedmiotem skrywającym zaklęty czar.

Q: Jeżeli przeciwnik ma jedną kostkę do rozpraszania czarów, a kapłan ma zdolność arcyprezbiter (tudzież inkwizytor który rzuca zaklęte czary na 7+) to czy przeciwnik jest w stanie rozproszyć taką modlitwę jedną kostką przy wyrzucie sześciu oczek?
A: Musi być para 6. Jedną kostką (bez żadnych bonusów do rozpraszania) nie jest w stanie modlitwy o poziomie 7.

KOMENTARZE DO CZARÓW
ROZPRASZANIE ZAKLĘĆ POZOSTAJĄCYCH W GRZE
ZNIESIENIE DZIAŁANIA ZAKLĘCIA
KOLEGIA MAGII


Last edited by Pepe on Pt wrz 19, 2014 12:20 PM; edited 3 time in total
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz paźdź 04, 2012 08:08 AM
Reply with quote

TRADYCJA BESTII
Zaklęcia Tradycji Bestii

Q: Jak długo działa czar Bursztynowe larwy?
A: Dopóki model pozostaje objęty działaniem zaklęcia - czyli pozostaje na 3" obszarze.

TRADYCJA CIENIA
Zaklęcia Tradycji Cienia
TRADYCJA METALU
Zaklęcia Tradycji Metalu
TRADYCJA NIEBIOS
Zaklęcia Tradycji Niebios
TRADYCJA OGNIA
Zaklęcia Tradycji Ognia
TRADYCJA ŚMIERCI
Zaklęcia Tradycji Śmierci
TRADYCJA ŚWIATŁA
Zaklęcia Tradycji Światła
TRADYCJA ŻYCIA
Zaklęcia Tradycji Życia

Q: Czy zaklęcie Pan Bagien rzucone pod wampira, uaktywnia jego klątwę?
A: Nie, bo model na który zostanie rzucone zaklęcie Pan Bagien do początku następnej fazy magii MAGA traktowany jest tak, jakby poruszał się po terenie bardzo trudnym.
A wampirza klątwa występuje gdy:
Quote::
Jeśli wampir zostanie zmuszony do wkroczenia do rzeki zostaje automatycznie Wyłączony z akcji!.

MAGIA LODU
Zaklęcia Tradycji Lodu
MAGIA LEŚNYCH ELFÓW Z ATHEL LOREN
Zaklęcia Magii Leśnych Elfów
MAGIA ELFÓW WYSOKIEGO RODU Z ULTHUANU

Q: Czy umiejętność maga HE mistrz wysokiej magii odnosi się też np. do promienia czaru obszarowego liczonego od czarodzieja, np. wyssanie życia?
A: Tak. Jeśli czar ma zasięg 24" to z umiejętnością ma 30". Jeśli ma 12" to z umiejętnością ma 18", itd.

Zaklęcia Magii Elfów Wysokiego Rodu
MAGIA MROCZNYCH ELFÓW Z NAGGAROTH
Zaklęcia Magii Mrocznych Elfów
MAGIA CHAOSU
Dziedzina Chaosu Niepodzielonego
Dziedzina Nurgla
Dziedzina Slaanesha
Dziedzina Tzeentcha
Dziedzina Dziczy
NEKROMANCJA
Zaklęcia Nekromancji
DOMENA NEHEKHARY
Zaklęcia Nehekhary
SPACZMAGIA
Tradycja Skrytości
Tradycja Spaczmagii
Tradycja Zarazy
MAGIA ŁOOOMOTU!
Zaklęcia Magii Łooomotu!
MAGIA PRADAWNYCH
Zaklęcia Magii Pradawnych
MAGIA RUNICZNA

Q: Na jednym przedmiocie można wykuć 3 runy. Czy można w takim razie wykuć dwie zwykłe i mistrzowską jeżeli mistrzowska będzie kuta jako ostatnia?
A: Nie, ponieważ:
Quote::
Zasada szacunku:
Runy mistrzowskie są zbyt potężne, by można je było łączyć z innymi, co więcej, żadna z Run Mistrzowskich nie może występować w drużynie więcej niż jeden raz. Z tego powodu, jeśli na przedmiocie wykuto runę mistrzowską, nie można już dodać żadnej innej. KOWALE RUN nazywają je zazdrosnymi runami.


Q: Czy po stracie przedmiotu runicznego, można wykonać taki sam na nowo?
A: Tak.

Quote::
Zasada dumy:
KOWALE RUN chlubią się swoimi dokonaniami. Każde dzieło powinno być lepsze od poprzedniego, a życie KOWALA RUN to nieprzerwana nauka i doskonalenie sztuki wykuwania magicznych znaków. Jedynie w zupełnie wyjątkowych przypadkach KOWAL RUN decyduje się stworzyć dokładną kopię uprzednio wykutego runicznego przedmiotu.
Dwa runiczne przedmioty należące do drużyny nie mogą nosić takiej samej kombinacji run. Nie można mieć dwóch runicznych broni z wyrytą na obydwu Runą Prędkości i Runą Ognia, czy dwóch zbroi z wyryta pojedynczą Runą Oporu.


Q: Co się dzieje, gdy w wypadku grabieży drużyna wejdzie w posiadanie przedmiotu z mistrzowską runą którą już posiada?
A: W tym wypadku drużyna będzie używała dwóch przedmiotów z identyczna runą mistrzowską. Można w tym przypadku zastosować analogię jak z przedmiotami magicznymi. To że konkretna drużyna nie może kupić na przykład magicznego pancerza, nie oznacza, że model nie może jej używać jeśli zdobędzie zbroję na przykład w efekcie grabieży.


Q: Czy drużyna może mieć tylko jedną mistrzowską runę czy też jedna konkretna mistrzowską runę?
A: Konkretna Runa Mistrzowska może występować w drużynie tylko raz - Runy Mistrzowskie nie mogą się powtarzać. Inną Runę Mistrzowską można wykuć na innym przedmiocie.


Q: Czy można wykuć runę na Żyrokopterze?
A: Żyrokorpter jest machiną wojenną i można na nim wykuć odpowiednie runy. Należy jednak liczyć się z ryzykiem zniszczenia machiny.


Q: Czy można wykuć runę na Żyrokopterze który jest pilotowany przez Krasnoluda z runiczną bronią?
A: Żyrokopter nie wlicza się do limitu, bo należy do Stronników a nie do Ekwipunku. Więc pilot może mieć runiczny oręż.


Runy broni
Runy inżynierskie
Runy zbroi
Runiczne talizmany
Runiczne sztandary
KONCEPTY

Q: Na jednym przedmiocie Mistrz Inżynier może zamontować jeden mechanizm. Czy jest możliwość zamontowania mechanizmu na przedmiocie, który posiada już inny mechanizm?
A: Nie, na na jednym przedmiocie może być zamontowany tylko jeden mechanizm.

Mechaniczny oręż
Mechanizmy inżynierskie
Mechaniczne zbroje
Mechaniczne talizmany
Mechaniczne sztandary


Last edited by Pepe on Pt paźdź 05, 2012 11:34 AM; edited 9 time in total
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz paźdź 04, 2012 08:08 AM
Reply with quote

MODLITWY
KAPŁANI
MODLITWY

Q: Czy modlitwy kapłańskie wychodzą automatycznie na określonym poziomie, czy należy rzucać kością aby modlitwa się udała?
A: Modlitwy działają jak zaklęte czary:

Quote::
Modlitwy:
Kapłani otrzymują od swego boga niezwykłe moce, którymi razić mogą swych wrogów w bitwie. W fazie magii kapłani, o ile nie Uciekają!, nie zostali Oszołomieni! lub Powaleni!, w fazie ruchu nie wykonali biegu, a w fazie strzeleckiej nie użyli broni dystansowej, oraz nie opuścili stołu, mogą wznieść dwie różne modlitwy. Modlitwy działają tak samo jak zaklęte czary o poziomie mocy 5. O ile nie podano inaczej w ich opisie, można ich użyć w stosunku do samego kapłana, tudzież dowolnej postaci (bohatera lub stronnika) w odległości do 12” od kapłana. Pełną listę modlitw umieszczono w dalszej części rozdziału.

I tak samo jak zaklęte czary się je rozprasza:

Quote::
Zaklęte czary:
Przeciwnik może rozproszyć zaklęty czar, o ile uzyska wynik równy bądź większy niż podany Poziom Mocy, bądź też może się posłużyć zwojem rozproszenia w zwykły sposób. Przeciwko zaklętym czarom mogą zostać użyte również magiczne przedmioty, których działanie rozprasza bądź niszczy czary.

Wybór modlitwy

Q: Czy przy losowaniu modlitwy dla kapłana można jak w przypadku czarów zamienić wylosowaną na pierwszą z listy?
A: Nie, nie można.

Nauka nowych modlitw
Kostki Rozproszenia
Modlitwy pozostające w grze
KAPŁAN MYRMIDII
Modlitwy Myrmidii
KAPŁAN ULRYKA
Modlitwy Ulryka
KAPŁAN URSUNA
Modlitwy Ursuna
PREZBITER SIGMARA
Modlitwy Sigmara
RZEŹNIK
Magia Jelit


Last edited by Pepe on Pt wrz 19, 2014 12:24 PM; edited 2 time in total
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Cz paźdź 04, 2012 08:09 AM
Reply with quote

HISTORIA ŚWIATA
HISTROIA ŚWIATA
CHRONOLOGICZNE ZESTAWIENIE WYDARZEŃ
HISTORYCZNYCH ZNANEGO ŚWIATA
KARTY ZADAŃ SPECJALNYCH

Q: Czy jeżeli model przeciwnika zostanie wyłączony z akcji przez stronnika lub przez bohatera z broni dystansowej czy też czaru to drużyna jest w stanie wykonać zadanie specjalne Okup?
A: Nie. Ponieważ grabić mogą tylko bohaterowie którzy wyłączyli z akcji model przeciwnika w walce wręcz.


Q: W którym momencie przygotowań do potyczki losuje się karty zadań specjalnych? Przed rozstawieniem drużyn, po rozstawieniu drużyn czy jest to obojętne?
A: Po zakończeniu przygotowań do potyczki, ale przed rozpoczęciem rozgrywki. Czyli po rozstawieniu drużyn, a przed rzutem określającym kto rozpocznie potyczkę.

KARTA DRUŻYNY


Last edited by Pepe on Pt paźdź 05, 2012 06:59 AM; edited 2 time in total
Back to top
View user's profile
Gabriel_Daco
Świadomy
Świadomy

Gabriel_Daco

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska

Post Post subject: Re: FAQ...
Posted: Cz paźdź 04, 2012 09:32 AM
Reply with quote

Jak to skończysz to się medal należy Very Happy Mi się na pewno bardzo przyda Smile


_________________
Doman wrote:


Malakid więcej argumentów bo Sister zjada Cie na kolacje :D
Back to top
View user's profile
basic
Przytomny
Przytomny

basic

Joined: grud 27, 2015
Posts: 63
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Pn marca 07, 2016 06:13 PM
Reply with quote

Witam:)

Przebrnąłem już przez FAQ i na część pytań znalazłem odpowiedzi, mam jednak jeszcze parę pytań, które wciąż mnie dręczą:

- czy gdy 1 członek drużyny ciężkich broni klanu Skryre zginie, to czy pozostały skaven dźwiga dalej cały miotacz (miotacz + beczkę), porusza się z normalną SZ i nie może biegać? Jeśli zostanie zaatakowany, to czy musi porzucić miotacz, żeby walczyć mieczem?
- czy krasnolud strzelający z kuszy (stać & strzelać) w reakcji gdy zostanie zaatakowany, może walczyć bronią ręczną w zwarciu?
- czy w trakcie potyczki ze scenariusza (np. 23 wewnątrz murów) można zbierać znaczniki kosztowności i wynosić je poza planszę żeby zostawiać je w bezpiecznym miejscu?
- czy bohater (każdy bohater z drużyny, który nawet nikogo nie wyłączył z akcji) dostaje PD za przeciwników którzy w wyniku nieudanego testu rozbicia uciekają poza planszę (i w wyniku tego zostają wyłączeni z akcji)?
- czy postać z bronią drzewcową stojąca za własną jednostka, która przylega do wrogiej jednostki, może zostać zaatakowana przez nieprzylegającą wrogą jednostkę (tylko dlatego, że trzyma broń drzewcową)?
- po co jest właściwie początkowa pula PD - nic nie zmienia i nie daje?

Back to top
View user's profile Send e-mail
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8168
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: FAQ...
Posted: Pn marca 07, 2016 08:57 PM
Reply with quote

1. Tak, dalej dźwiga. Drużyna ciężkich broni używa tylko sztyletu.
2. Tak.
3. Nie.
4. Nie PD dostają tylko za wrogie modele osobiście WzA!
5. Może pod warunkiem że wcześniej sam zaszarżował.
6. Odzwierciedla dotychczasowe doświadczenia, i sprawia że trudniej zdobyć kolejne rozwoje.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 22 23 24
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 165
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy