Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 92 93 94
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 02:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Wt lut 07, 2012 12:24 AM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8110
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt paźdź 26, 2012 10:51 AM
Reply with quote

mysli wrote:
Czyli ok, a gdy dysponujecie wyłącznie K6-tkami, a wybrać należy spośród 1-9?
Wiec o ci chodzi, o równe szanse.

Dzielę na trzy grupy i rzucam K6. 1-2 oznacza pierwszą trójkę, 3-4 drugą, 5-6 trzecią. Jak mam wylosowaną grupę, to znów rzucam K6. Wynik 1-2 oznacza pierwszy dom w grupie, 3-4 drugi, a 5-6 trzeci. Very Happy Wink


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
mysli
Przebudzony
Przebudzony

mysli

Offline

Joined: lut 16, 2012
Posts: 187
Location: Rzeszów/Warszawa
Filia Mazowiecka
Filia Podkarpacka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt paźdź 26, 2012 11:35 AM
Reply with quote

Dokładnie! Problem, to równe szanse.

To znaczy, najpierw należy rzucić na daną grupę, następnie rzucić na element z danej grupy, ewentualne wyniki nadmiarowe powodują losowanie od początku.

Przykład podany przez QC wyników nadmiarowych nie produkuje, ale rzut na 1-11 już by produkował.

Każde losowanie (niezależnie od występujących elementów) można uogólnić do rzutu na grupę, a następnie na element grupy:
1-9:
- rzut na grupę K6: 1-3:0, 4-6:6
- rzut na element grupy K6
- wynik: 0+K6 lub 6+K6
- wyniki: 10, 11 , 12 - losowanie ponowne

1-16:
- rzut na grupę K6: 1-2:0, 3-4:6, 5-6:12
- rzut na element grupy K6
- wynik: 0+K6, 6+K6 lub 12+K6
- wyniki: 17, 18 - losowanie ponowne

Losowanie takie daje zawsze równe szanse na wylosowanie każdego z elementów.

Zatem jak nie rzucać?
W żadnym wypadku nie należy wykonywać rzutów typu 2K6, 3K6 (bo właśnie z tego typu rzutami się spotkałem), ponieważ rozkład tego losowania nie jest równomierny (jest gaussowski, a przynajmniej do niego zmierza) i prowadzi do manipulacji świadomej lub nie.

W przypadku 2K6 prawdopodobieństwo wylosowania 7 jest aż 6-krotnie wyższe niż 2, czy 12.
Jeszcze gorzej jest w przypadku 3K6, gdzie np. prawdopodobieństwo wylosowania 10 w porównaniu do 3 jest wyższe aż 27-krotnie, a prawdopodobieństwo wylosowania 9, 10, 11 lub 12 to prawie 50%.

Back to top
View user's profile
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt paźdź 26, 2012 04:33 PM
Reply with quote

Okej, ja mam całą serię pytań (bo rozkminiam wysokie elfy i pojawiły mi się nowe zagadnienia).

1. Czy jak mam strzał wielokrotny to mogę wybierać i turlać cele pojedynczo, czy muszę od razu, naraz zadeklarować w kogo idą obie strzały? W Mordheim było tak, że można było najpierw zobaczyć jak poszedł pierwszy strzał i w sumie tak grałem i w Warheim, ale może założyłem na wyrost.

2. Zakładając, że mogę najpierw oddać jeden strzał, a dopiero potem drugi to czy mogę jedną strzałą drania wywalić, a drugą dobić korzystając z reguł dobijania bronią strzelecką?

3. To samo, ale z czarami - czy mogę najpierw typa powalić kulą ognia a potem automatycznie dobić płonącym spojrzeniem (jeżeli kula wywali na brzuszek rzecz jasna, bo jak na plecki to wpierw test zranienia). Bo to mój patent na maga elfów - walenie dużą ilością słabszych czarów (bo Centuś patrzy).

4. Czy jeśli zaszarżuję typa i potem powalę go na brzuszek kulą ognia (załóżmy, że mam dotyk mocy), to czy w walce wręcz mogę go automatycznie dobić?

5. Czy nie wydaje Wam się, że gdyby nie te dziwne hełmy, to wysokie elfy byłyby fajniejsze (np. coś w klimatach hełmu korynckiego, jak u hoplitów), bo te szpiczaste czopki... sami wiecie Razz

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Gabriel_Daco
Świadomy
Świadomy

Gabriel_Daco

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Pt paźdź 26, 2012 10:32 PM
Reply with quote

5. Fajniejsze- tak, fajne- nie Wink Reszta pancerza też jest do bani. Podobnie broń.


_________________
Doman wrote:


Malakid więcej argumentów bo Sister zjada Cie na kolacje :D
Back to top
View user's profile
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb paźdź 27, 2012 01:11 AM
Reply with quote

Póki QC patroluje ulice Mordheim, odpowiem na pytania Smile

drachu wrote:
1. Czy jak mam strzał wielokrotny to mogę wybierać i turlać cele pojedynczo, czy muszę od razu, naraz zadeklarować w kogo idą obie strzały? W Mordheim było tak, że można było najpierw zobaczyć jak poszedł pierwszy strzał i w sumie tak grałem i w Warheim, ale może założyłem na wyrost.
Wybierasz cel dla każdego strzału osobno - tyle, że wciąż ogranicza cię zasada najbliższy cel.

drachu wrote:
2. Zakładając, że mogę najpierw oddać jeden strzał, a dopiero potem drugi to czy mogę jedną strzałą drania wywalić, a drugą dobić korzystając z reguł dobijania bronią strzelecką?
Ograniczenie dotyczy tylko fazy walki wręcz - w fazie strzelania możesz pierwszym strzałem Powalić na ziemię! a drugim automatycznie Wyłączyć a akcji!.

drachu wrote:
3. To samo, ale z czarami - czy mogę najpierw typa powalić kulą ognia a potem automatycznie dobić płonącym spojrzeniem (jeżeli kula wywali na brzuszek rzecz jasna, bo jak na plecki to wpierw test zranienia). Bo to mój patent na maga elfów - walenie dużą ilością słabszych czarów (bo Centuś patrzy).
Jak wyżej.

drachu wrote:
4. Czy jeśli zaszarżuję typa i potem powalę go na brzuszek kulą ognia (załóżmy, że mam dotyk mocy), to czy w walce wręcz mogę go automatycznie dobić?
Tak.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1464
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb paźdź 27, 2012 05:10 AM
Reply with quote

Czy zasada Twardziel podnosi WT dla wszystkich rodzajów zranień tzn w walce strzelaniu i z magii?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8110
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb paźdź 27, 2012 09:49 AM
Reply with quote

Tak, dotyczy to wszystkich testów zranienia.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
mysli
Przebudzony
Przebudzony

mysli

Offline

Joined: lut 16, 2012
Posts: 187
Location: Rzeszów/Warszawa
Filia Mazowiecka
Filia Podkarpacka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb paźdź 27, 2012 11:57 AM
Reply with quote

Bezpośredni strzał:

1. Czy - korzystając podczas szarży z pistoletu - w zwarciu kończącym szarżę mogę użyć np. miecza i tarczy?
NIEAKTUALNE Smile - odpowiedź znalazłem w FAQu - rozumiem, że walczę np. mieczem i kolbą lub kolbą i tarczą (w zależności od tego, w której ręce trzymałem pistolet).

2. Czy, posiadając 2 pistolety (strzał z drugiej ręki bez kary), mogę podczas szarży wykonać 2x bezpośredni strzał (przy czym w zwarciu kończącym szarżę - walka oczywiście dwiema kolbami)?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8110
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb paźdź 27, 2012 12:00 PM
Reply with quote

2. Nie. Bezpośredni strzał działa tylko w połączeniu z bronią ręczną.

Bezpośredni strzał: wrote:
Model uzbrojony w załadowaną broń dystansową posiadającą cechę oręża BEZPOŚREDNI STRZAŁ oraz BROŃ RĘCZNĄ może wystrzelić z broni dystansowej w trakcie szarży. Model otrzymuje dodatkowy +1 ATAK, który ma SIŁĘ broni dystansowej oraz dodatkowy, kumulatywny modyfikator -1 do Ochrony Pancerza, odzwierciedla to impet z jakim pocisk uderza w szarżowanego wroga. Należy zauważyć że BEZPOŚREDNI STRZAŁ przysługuje jedynie w trakcie szarży. Ponadto, jako podstawę testu trafienia należy użyć współczynnika WW postaci, a udane trafienie może zostać sparowane zgodnie z zasadami podanymi w paragrafie PARUJĄCY.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
mysli
Przebudzony
Przebudzony

mysli

Offline

Joined: lut 16, 2012
Posts: 187
Location: Rzeszów/Warszawa
Filia Mazowiecka
Filia Podkarpacka

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb paźdź 27, 2012 12:20 PM
Reply with quote

Ad 1. Mysli
mysli wrote:
rozumiem, że walczę np. mieczem i kolbą lub kolbą i tarczą (w zależności od tego, w której ręce trzymałem pistolet).
Hm, zatem z odpowiedzi na pkt 2. wynika, że nie mogę podczas szarży z tarczą i pistoletem oddać bezpośredniego strzału, bo nie jestem 'uzbrojony w załadowaną broń dystansową posiadającą cechę oręża BEZPOŚREDNI STRZAŁ oraz BROŃ RĘCZNĄ'.
Bo albo trzymam za kolbę i strzelam, ale nie miałbym czym lać, albo trzymam za lufę, leję kolbą, ale nie mam czym strzelać.
Czy źle kminię?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8110
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb paźdź 27, 2012 12:34 PM
Reply with quote

Połączenie pistoletu z tarczą nie pozwala na oddanie bezpośredniego strzału.
Tylko połączenie pistoletu z bronią ręczną na to pozwala.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1464
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb paźdź 27, 2012 05:43 PM
Reply with quote

Czy ogniste strzały lub strzały łowcy można stosować jedynie do łuków czy do kusz też się nadają (wiem, że kusza strzela bełtami).

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8110
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb paźdź 27, 2012 06:02 PM
Reply with quote

Tylko do łuków.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1464
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb paźdź 27, 2012 07:08 PM
Reply with quote

A czy morderczy atak/rezun ma zastosowanie jeżeli model został zraniony z broni dystansowej przez bohatera?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8110
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Sb paźdź 27, 2012 07:44 PM
Reply with quote

Nie. Umiejetnosci walki wrecz dzialaja w walce wrecz a umiejetnosci strzeleckie w strzelaniu.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 92 93 94
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
32 quidamcorvus 902 Pytania i odpowiedzi.....
 Sb wrz 01, 2018 10:04 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 1862 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 12133 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 62297 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 129333 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Will
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 435

Na stronie:
Użytkownicy: 1
Goście: 39
_BBOT: 0
Razem: 40
Kto gdzie jest:
 Użytkownicy:
verdome > ForumsPro
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
Moje konto
Moje konto
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
Moje konto
Moje konto
Moje konto
Moje konto
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
Moje konto
Moje konto
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 164
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy