Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Taktyki & Strategie [Warheim FS] › Rozpiski & Raporty Bitewne
Rozpiski & Raporty Bitewne
Czyli co zrobić, żeby zarobić i się nie narobić.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Krwawe Smoki
Posted: Pt marca 11, 2011 09:35 PM
Reply with quote

Rozpiska jaką dzisiaj testowałem:
Bohaterowie:
Krwawy Smok -miecz, puklerz
Gwardzista - miecz, tarcza
Nekromanta - kostur; pierwszy czar z listy +k3zombie
2xDregi - buławy
Stronnicy:
3xUpiory
2xZombie
Koszt: 499
Prestiż: 102

Założenia i wnioski:

W założeniu klimatyczna rozpiska, typowa świta nieumarłego rycerza.
W pierwszej potyczce wypadło mi zmierzyć się z Ogrami, i przegrałem z kretesem. Straciłem 2 upiory, gwardzista i dreg zostali ograbieni.
Jako, że u nieumarłych, albo idzie Ci dobrze na początek, albo wcale, postanowiłem zresetować bandę i zacząć od nowa.

Kolejne potyczki z Skavenami z klanu Eshin, a następnie z Reiklandem.
Obie wygrane, lecz nie bez strat własnych, w obu testowałem czy banda się nie rozbije.

Wampir, ani przy ograch, ani przy skavenach nie spisał się najlepiej - trafiał od 2 przy szarży, wyrzucał jedynki :> . Dopiero w bitwie z Reiklandem pokazał klasę.

Pierwszą umiejętnością jaką wykupuje Nekromancie jest...Felczer, banda nastawiona na małą ilość modeli za dużą kase - podstawa, zastanawiam się czy któremuś z dregów też jej nie dać, w przyszłości rozważam kupno Karocy.
Wampir, który po wyłączeniu nie zostanie z trwałą raną, albo nie zginie na zawsze? Twisted Evil

Podsumowując, granie Krwawymi Smokami w takim ustawieniu, daje nam dosyć trudną w graniu drużynę, która jeśli prowadzona nieostrożnie i przy pechu w kościach, może szybko stracić 150zk - 3 Upiory.
Jednakże, przy odrobinie szczęścia i dobrym ustawieniu zombie - ochranianie Upiorów, zapewnianie im kontr szarży na modele związne przez zombiaki, potrafimy nieźle namieszać.


W początkowej rozpisce na ten moment zmienił bym: 1 upiór na zombie, a zaoszczędzone pieniądze na sprzęt dla bohaterów.

Back to top
View user's profile
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 303
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Rozpiski & Raporty Bitewne
Posted: Pt marca 11, 2011 10:37 PM
Reply with quote

Tak więc rozpoczął się nowy rozdział w moim Warheimowym życiu, a zwie się on:

ZBROJNE STADO ZWIERZOLUDZI SPOD ZNAKU TZEENTCHA


Bohaterowie:


Herszt Zwierzoludzi: PD: 20

Sz WW US S Wt Żw I A CP
5 4 3 4 4 1 4 1 7

Umiejętności itp.: Zasadzka, Dowódca

Ekwipunek: Sztylet, Miecz 2H, Miecz, Tarcza

Szaman Zwierzoludzi: PD: 11

Sz WW US S Wt Żw I A CP
5 4 3 3 4 1 4 1 6

Umiejętności itp.:Zasadzka, Mag

Ekwipunek: Sztylet, Kostur Rykowca

Bestigor I: PD: 8

Sz WW US S Wt Żw I A CP
5 4 3 4 4 1 3 1 7

Umiejętności itp.:

Ekwipunek: Sztylet, Topór bojowy, Miecz, Tarcza

Bestigor II: PD: 8

Sz WW US S Wt Żw I A CP
5 4 3 4 4 1 3 1 7

Umiejętności itp.:

Ekwipunek: Sztylet, Topór bojowy, Miecz, Tarcza

Centigor: PD: 8

Sz WW US S Wt Żw I A CP
8 4 3 4 4 1 2 1/2 7

Umiejętności itp.: Alkoholizm, Centaur, Tratowanie

Ekwipunek: Sztylet, Włócznia, Puklerz

Stronnicy:

Gor: x 1 PD: 0

Sz WW US S Wt Żw I A CP
5 4 3 4 4 1 3 1 6

Umiejętności itp.: Berserk, Zasadzka,

Ekwipunek: Sztylet, Topór bojowy, Miecz, Tarcza

Koszt: 490 /w tym sporo bojowego złomu złożonego w skarbcu/

Prestiż:
85

Założenia & wnioski:
W założeniu banda miała startować w składzie: Herszt, Szaman, Bestigor I, Gor.
To miało dać prestiż 59 pkt oraz nadzieję na słabeusza w pierwszej potyczce i nieco szybszy rozwój szamana. Niestety propozycja QC abyśmy grali wg prestiżów drużyny /a drużyn na starcie zjawiło się sześć/ pokrzyżowała mi plany i wymusiła na mnie zwerbowanie kolejnych bohaterów notabene wpisanych już w sloty, a jedynie czekających na kolejne potyczki, by się pojawić fizycznie w bandzie.
Reszta to już długa historia…

Back to top
View user's profile
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 303
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Rozpiski & Raporty Bitewne
Posted: Sb marca 12, 2011 12:14 AM
Reply with quote

I tak przyszło nam znów stanąć w szranki z bandami maści wszelakiej. Ja, Khazrak- Herszt stada i moi bracia w Chaosie pogrążeni, już pierwszego dnia stoczyliśmy trzy zaciekłe potyczki, które przynieść miały same korzyści.

Już na początku naszej wędrówki napotkaliśmy w ruinach miasteczka zbłąkaną kompanię imperialnych sługusów.
Zapewne w te okolice przywiodła ich smuga dymu, która niezaburzona przez najmniejszy powiew wiatru się gała zenitu szarą nitką. Przy dopalających się szczątkach dyliżansy, który pewnie wyludnił się za spawą innego stada, stanęliśmy z nimi twarzą w pysk. Choć łysy kapłan zagrzewał ich gromkimi słowami do boju, trzęśli portkami na sam nasz widok. Jednak ich chciwość była znacznie silniejsza, a widok walających się kosztowności przywrócił im władzę w nogach.
Zerwali się w te pędy ku skrzyniom. Gdy tylko poczuliśmy ich woń coś w nas wstąpiło i ruszyliśmy z kopyta ku nim. Schlany od wczoraj centigor poszedł nie w tą co trzeba stronę. Jedynym, który zachował resztki rozsądku był szaman. Ten wrzeszcząc za nami bluźnierczą inkastację sprowadził podmuch żółtego wiatru mocy, który otoczył nas swoją ochroną. Szybko starliśmy się w wojennym tańcu, z którego zwycięsko mógł wyjśćtylko ten, który wykazał się wystarczającą sprawnością we władaniu orężem. Bilans był jednoznaczny. Spośród człeczych wyrostków tylko dwóch uchroniło swój żywot. Po tym jak kolejno padali kapitan, sztandarowy, muzyk, kapłan i pozostali, tych dwóch rozpierzchło się na cztery wiatry, by ktoś inny dokończył naszego na nich dzieła.
A skarby. Te niech leży, gdzie leżą, być może znów zjawi się ktoś chciwy by je zabrać....

Słońce już było w szczycie nieboskłonu, gdy na horyzoncie zamajaczył kształt jakby młodego człowieka. To miał być łatwy do zdobycia posiłek...
... ale pan wszelkich zmian chciał chyba inaczej.
Gdy tylko ruszyliśmy w jego stronę, a nie zrobiliśmy tego cichaczem, wręcz przeciwnie, młodzieniec ruszył pędem jak najdalej od nas. Na jego nieszczeście to był równie zły, jeśli nie gorszy kierunek. Jego los był z góry przesądzony, gdy wpadł w wielkie łapska ogrzego łowcy. Próbowaliśmy jeszcze ich dogonić, lecz inikali walki jak tylko mogli. Ostatecznie obyło się bez walki -niestety. A wyrostek.. No cóż, jak mawiają: "z gówna powstałeś w gówno się obruciasz"

Po imperialnym śniadaniu gówno zostało, dosłownie i w przenośni. Z kupieckiego obiadku pozostało nam obyć się smakiem, to i tym bardziej rozwścieczeni byliśmy napotkawszy inne stado, dojadające resztki naszej pierwszej potyczki. Tego było za wiele. W dodatku w koło nadal walały się ludzkie kosztowności, które te barany zaczęły już zbierać. Może kierowała nimi wizja zastawienia kosztownej pułapki na ludzkich wymoczków, możę chęć przystrojenia się w głupie ozdoby. To nie było ważne. Zapadał zmierzch, było wilkotno i coraz bardziej mglisto, a nam kiszki marsza grały. To wystarczyło za powód do bójki.
Wszyscy pospołu ruszyliśmy na siebie. Chciałoby się powiedzieć błyskając obnażonymi żębami i ostrzami kling, ale i zęby, i klingi jakieś pordzewiałe były. Tym razem przykładem zaświeciły centigory. Starli się ze sobą zanim jeszcze my zdążyliśmy się dobrze rozpędzić. Tamten padł, lecz w sukurs mu poszli Herszt i Minotaur, na co nasz czworonożny kompan zareagowało O Dziwo! nader rozsądnym wycofaniem na z góry upatrzoną pozycję. Szczerze mówiąc wiał aż się kurzyło. Nam pozostało policzyć się z tym pożal się Tzeentchie bandą łachudrów. Potężne ciosy minotaura zwaliły mnie z nóg i resztę wiem tylko z opowieści kompanów. POdobno niezbyt długo opór stawiali centigor, herszt, minotaur i bestigor. Pozostał tylko na placu boju sam szaman, który widząc naszą siłę i zbliżającego się doń zbłąkanego pomiota uciekł w długą. Jeszcze niemal nie oberwał od goniącego go gora, ale skończyło się na zadrapaniu zadu toporem.
Można było spokojnie dojeśćresztki ludzkiego truchła. Szkoda tylko, że nasz minotaur pojawił się dopiero po wszystkim zwabiony zapachem świeżej krwi.




ZBROJNE STADO ZWIERZOLUDZI SPOD ZNAKU TZEENTCHA


Bohaterowie:


Herszt Zwierzoludzi: PD: 27

Sz WW US S Wt Żw I A CP
5 4 3 4 4 1 4 1 8

Umiejętności itp.: Zasadzka, Dowódca, Przerażające blizny-sieje strach

Ekwipunek: Sztylet, Miecz 2H, Miecz, Tarcza

Szaman Zwierzoludzi: PD: 16

Sz WW US S Wt Żw I A CP
5 4 3 3 4 1 4 2 6

Umiejętności itp.:Zasadzka, Mag

Ekwipunek: Sztylet, Kostur Rykowca, Wiedźmie Mydło,

Bestigor I: PD: 14

Sz WW US S Wt Żw I A CP
5 4 3 4 4 2 3 1 7

Umiejętności itp.: Piętno Tzeentcha

Ekwipunek: Sztylet, Topór bojowy, Miecz, Tarcza, Średni pancerz

Bestigor II: PD: 13

Sz WW US S Wt Żw I A CP
5 4 3 4 5 1 3 1 7

Umiejętności itp.:

Ekwipunek: Sztylet, Topór bojowy, Miecz, Tarcza

Centigor: PD: 13

Sz WW US S Wt Żw I A CP
8 4 3 4 4 1 2 1/2 7

Umiejętności itp.: Alkoholizm, Centaur, Tratowanie, Taran

Ekwipunek: Sztylet, Włócznia, Puklerz

Gor: x 1 PD: 6

Sz WW US S Wt Żw I A CP
5 4 3 4 4 1 3 1 6

Umiejętności itp.: Berserk, Zasadzka, Felczer, Łowca skarbów, Obieżyświat,

Ekwipunek: Sztylet, Topór bojowy, Miecz, Tarcza

Stronnicy:

Gor: x 2 PD: 3

Sz WW US S Wt Żw I A CP
5 4 3 4 4 1 4 1 6

Umiejętności itp.: Berserk, Zasadzka,

Ekwipunek: Sztylet, Topór bojowy, Miecz, Tarcza

Minotaur: x 1 PD: 0

Sz WW US S Wt Żw I A CP
6 4 3 4 4 3 4 3 8

Umiejętności itp.: Duży Cel, Głód krwi, Przepastne trzewia, Strach, Tempy, Bycza Szarża,

Ekwipunek: Miecz 2H


Prestiż:
85/115/126/186

Back to top
View user's profile
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Rozpiski & Raporty Bitewne
Posted: Sb marca 12, 2011 11:52 AM
Reply with quote

te bardziej rozwinięte rozpiski które pochodzą z obecnej kampanii chyba lepiej wrzucać do tematu w wydarzeniach, żeby wszystko było w jednym miejscu Wink


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
Quintus
Przytomny
Przytomny

Quintus

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 85
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Rozpiski & Raporty Bitewne
Posted: Pn marca 21, 2011 11:25 AM
Reply with quote

Po kilku bitwach ogrza kompania zdołała znaleźć kogoś kto spisał jej stan ( i nie został pożarty podczas tej próby)
A więc według niezależnych źródeł, stan tłuszczu w kompani na dzień 18.03.11. wygląd tak:

BOHATEROWIE

ŁOWCA
Umiejętności: Strateg, Twardziel
Char: Sz:6 WW:5 US:4 S:4 T:5 Żw: 3 I:4 A:3 Cp: 9
Ekwipunek: Włócznia, Miecz, Tarcza, Hełm,M. Leczenia.
EXP: 40 pt

RZEŹNIK
Umiejętności:
Modlitwy: Krwawa papka, Kościochrup
Char: Sz:6 WW:5 US:3 S:4 T:4 Żw: 3 I:2 A:3 Cp: 7
Ekwipunek: Miecz, M. Ogrów
EXP: 23 pt

ŻELAZOBRZUCHY
Umiejętności: Twardziel
Char: Sz:6 WW:4 US:2 S:4 T:4 Żw: 3 I:2 A:3 Cp: 8
Ekwipunek: W. Maczuga, Miecz, Tarcza, Hełm
EXP: 22 pt

OGR (Ch.M.T.)
Umiejętności:
Char: Sz:6 WW:3 US:2 S:4 T:4 Żw: 4 I:2 A:3 Cp: 7
Ekwipunek: M. Ogrów, Miecz
EXP: 5pt

TRAPER
Umiejętności: Strzelec
Char: Sz:4 WW:2 US:4 S:2 T:3 Żw:2 I:3 A:1 Cp: 5
Ekwipunek: Sztylet, Buława, Noże, Kusza
EXP: 7 pt



STRONNICY

OGR
Char: Sz:6 WW:4 US:2 S:4 T:4 Żw:3 I:2 A:3 Cp: 7
Ekwipunek: M. Ogrów, Miecz
EXP: 5pt

OGR
Char: Sz:6 WW:3 US:2 S:4 T:4 Żw:3 I:2 A:4 Cp: 7
Ekwipunek: M. Ogrów, Buława
EXP: 5pt

Pt. Kamp.: 46 Pt.
Rozwoje Kamp: Zachłanni, Horda, Obrotni, Samowystarczalni.

Skarbiec:Buława, Sztylet, Noże, 134 ZK

PRESTIŻ: 308 Pt.
Liczba modeli: 7


Jak każdy wie tłuszczyk szybko rośnie i ciężko się go pozbyć;]


_________________
A.Ś.
Back to top
View user's profile
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Rozpiski & Raporty Bitewne
Posted: Sb kwiet 02, 2011 09:46 AM
Reply with quote

Umieszczę swoją rozpiskę przed wczorajszym graniem. Nie rzucaliśmy wczoraj na eksploracje, ani rozwoje z braku czasu, zdążyliśmy tylko rzucić na efekt zranienia i twardzielowi się dostało -1WT, a 2 zombie doczekały się wiecznego spoczynku Mad .

Krwawe Smoki:
BOHATEROWIE:
Wampir: (Żniwiarz) Ekwipunek: miecz, łamacz mieczy, ciężka zbroja
Sz WW US S Wt Żw I A Cp
5 8 4 5 5 3 6 1 9
Nekromanta : (Felczer) Czary: 1. i 8. Ekwipunek: kostur
4 3 3 3 3 1 3 1 7
Gwardzista: (twardziel, odporny na strach) Ekwipunek: miecz, tarcza, średni pancerz, buława
4 4 3 4 2 1 3 2 7
Dreg: (twardziel)Ekwipunek: buława, tarcza, średni pancerz
4 3 3 3 3 1 3 1 7
Dreg: (twardziel)Ekwipunek: buława, tarcza,
4 3 3 3 3 1 3 2 7
STRONNICY:
2xUpiór Ekwpiunek: miecz, średni pancerz, tarcza
4 3 3 4 4 1 3 1 8
3xZombie
4 2 2 3 3 1 1 1 5

Jak na razie, wszystkie potyczki wygrane, a zmierzyłem się już ze Zwierzoludźmi, Reiklandczykami, Jaszczuroludźmi, Ogrami.

Zalety rozpiski:
- klimat (wampirzy rycerz wyzywający na pojedynek bohaterów, jego obstawa odciągająca resztę tałatajstwa od swojego władcy ;), nekromanta felczer zszywający na prędce zombie, a czasem bohaterów )
- 1. czar nekromanty wzywający dodatkowe zombie i wystawiania ich w "12 calach od niego pozwalają kontrolować stół (zazwyczaj to my szarżujemy na związanych walką)
- wampir - praktycznie model który wygrywa dla nas potyczki, wyżynając po kolei przeciwników
- niski prestiż drużyny, zazwyczaj pozwala zebrać dodatkowe punkty doświadczenia

Wady rozpiski:
- brak strzelania, bieganie pod gradem bełtów i pocisków, bez możliwości odpowiedzenia boli
- nierozwijający się stronnicy, a za tym
- brak kolejnego bohatera
- wampir - wystarczy że on zejdzie i możemy się tylko modlić, żeby rozbicie nastąpiło w miarę szybko i bezboleśnie, a felczer nekromanta go ładnie połatał


Last edited by Findar on Sb kwiet 02, 2011 09:47 AM; edited 2 time in total
Back to top
View user's profile
Malakid
Przebudzony
Przebudzony

Malakid

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 198
Location: Lublin

Post Post subject: Rozpiski & Raporty Bitewne
Posted: Sb kwiet 02, 2011 10:17 AM
Reply with quote

z chęcią bym zagrał przeciw twoim wampirom bo są Klimatyczne i fajne Smile

ostatnio grałem kilka bitwę i mój wampir (wygnaniec Lahmi) Smile ma pod swoją komendą taki zestawik.
SPOILER! Click here to read.


_________________
\"Jeżeli jedna osoba ma jakieś urojenia nazywamy to szaleństwem. Jeżeli wiele osób cierpi na to samo urojenie nazywamy to religią. \"

Last edited by Malakid on Sb kwiet 02, 2011 10:17 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Rozpiski & Raporty Bitewne
Posted: Pt sierp 19, 2011 10:42 AM
Reply with quote

Okej, post w nieco innym stylu (bo raczej o kampanii, mniej o pojedyńczym raporcie)

W zeszłym tygodniu wpadł mi maraton gry non stop przez 3 dni. Od rana do 3-4 w nocy. Zagraliśmy łącznie około 11-12 walk, wszystkie scenariusze były miejskie. Graliśmy z pogodą, lecz bez spotkań losowych (Szwagru dopiero ogarniał grę - do tej pory grał tylko w Mordheim, a różnic trochę jest).

Szwagr przyszedł ze zwierzoludźmi, ja wystawiłem wiedźmołapów. Startowa rozpiska Szwagra obejmowała komplet herosów, psy i chyba gora. W każdym razie standard 9-tka - żadnych łupieżców, harpii czy minotaurów.
Ja odpowiedziałem równie klasycznie - 11-tka łowców czarownic z kompletem herosów, dwoma flagusami, trójką zealotów i tileańcem. Nadwyżka kasy poszła w sprzęt (kusza, pistolet pojedynkowy, tarcze i pancerze)
Stoczyliśmy dwie bitwy. W pierwszej pomiot chaosu zmasakrował mi pół bandy, ale dałem radę go pogonić tym samym wygrywając. Rzuty w tabeli "która rączka mi odpadła" były dla mnie łaskawe i udało się wyjść na zero. Szwagr zaś dorobił się ungorów. Potem był scenariusz "o jeden most za daleko", który zakończył się totalną demolką bandy Szwagra, górą kasy u mnie, a na dodatek dostałem nieziemskie awanse (jeden z flagusów został bohaterem, a pozostali dostali ataki). Dla odmiany posesyjne testy były dla Szwagra masakryczne (martwi stronnicy, martwi lub okaleczeni bohaterowie).

Tu nastąpił reset bandy Szwagra - różnica była naprawdę ogromna. Jedna bitwa, a wszystko do góry nogami. W efekcie ja też się zresetowałem, bo przewagę uzyskałem bardzo dużą.

Wnoiski?
- Gory i Ungory są bardzo niepewne - z berserkiem mogą głupio wyskoczyć naprzód i dać sie odstrzelić/zaszarzować.
- Pistolety pojedynkowe są super.
- Pancerz przeciw silnym bestiom zbrojnym w topory nie ma sensu.
- Główną siłą Łowców jest dwóch kapłanów - wróg sobie nie poczaruje. Chłopaki łącznie mogą walnąć maksymalnie 4 zaklęcia (no jak je znają). Wróg rozproszy max. 2. 2 Pozostałe wchodza na czysto.
- Nienawiść i furia są bardzo przydatne.
- Flagusi z furią wymiatają.
- Ogólnie Łowcy jako pojedyncze modele to średniaki (poza flagusami), ale siłą bandy jest modlitwa. I unikalny zestaw dwóch kapłanów sprawia, że już nie są to chłopcy do bicia (jak w Mordheim, gdzie była to jedna ze słabszych band - choć też się dało wygrywać)

Następnego dnia Szwagr przedstawił kolejną rozpiskę. Znowu zwierzoludzie, jednak tym razem z minetaurem. Za to bez centuśgora.
Ja postanowiłem wyprowadzić na spacer swój Middenheim. Zacząłem z kompletem herosów (w tym mag metalu), trzema wojownikami na młotkach, trzema łucznikami i tileańcem. Nadwyżkowa kasa poszła w miotane topory, bo jakby mnie ktoś zaszarżował, to dostanie stand and shoot taką ciupagą z S5 i nie będzie już taki mądry.

Piersze trzy bitwy były wyrównane. On fajniejszy, ja liczniejszy - zresztą z Middenheimską siłą nie czuło się aż tak bardzo przewagi bestioludzi - tylko nie dac się zaszarżować i będzie dobrze. Po bitwie wychodziło się zwykle na mały +
Czwarta bitwa była ciężka - broniłem rynku, Szwagr zaś okrążył moje siły i zaatakował z trzech stron jednocześnie. Było ostro - na szczęście po pierwszej szarży udało mi się kontrować. W efekcie padło mi 7 wojowników, ale zabrałem z sobą dośc bestii by to Szwagr pierwszy zawalił routa. Zabawna sprawa - udało mi się strzelić w uciekającego minotaura i połozyłem bestię trupem (wczesniej straciła 2 żw od rzucanego noża). Co ciekawe - w sekawncji po potyczce minetaur odszedł na wieki.
Mi udało się wyjść na zero, Szwagr postanowił nie kupować nowego minetaura, a zamiast tego ocalałe 60 zk zainwestować w harpie. Mi zszedł czarodziej, ale zastąpiłem go kapłanem.

Z harpiami sprawy potoczyły się inaczej. Pierwszą bitwę z udziałem harpii jeszcze wygrałem z niezłą przewagą, ale potem każda potyczka wyglądała tak samo - ja bunkrowałem się w budynkach (w budynkach nie da sie latać) i prowadziłem ostrzał - miałem tajną broń (o niej za moment), więc jakoś udawało się zwykle wygrać, ale cele scenariusza zwykle pozostawały niezrealizowane.
Obaj powoli się rozwijaliśmy - ja kupowałem włóczników (z których jeden awansował), Szwagr rozwijał arsenał harpii i odkupił centusia. Kupił tez gora, który awansował. Mi z czasem udało się kupić magiczną kosę (miecz Sigismunda, oddałem za niego górę złota, ale nie powalczyłem nim zanadto). Szwagr uderzył w losowe mutacje (i źle na tym nie wyszedł - do kompletu harpii dostał tez latającego bestigora).

Przedostatnia bitwa to szukanie skarbu w budynkach z rzeką po środku. Szwagr sprytnie wszystko rozegrał - pozostawił po swojej stronie jeden niezbadany budynek (to akurat stara sztuczka). Ja też tak zrobiłem, ale drań latającym ścierwem sprawdził ostatni budynek po mojej stronie, po czym wlazł do swojego - a że w ostatnim budynku znajduje się skarb automatycznie... sami rozumiecie. Trochę się podrapaliśmy po mojej stronie, ale w końcu szwagr uciekł ze skrzynka złota.

Do ostatniej bitwy wystawiłem sześciu herosów - standardową piątkę (z kapłanem) oraz awansowanego włócznika. Do tego dowaliłem 2 zwykłych włóczników, 3 młociarzy, 3 łuczników i tileańca. Czyli 15-stu żądnych krwii Middenheimczyków. Dotychczasowe awanse sprawiły, że moi stronnicy byli królami Cech Przywódczych. Za to z herosów byłem dumny.

Szwagr również miał 6 herosów (w tym awansowany gor), do tego 5 harpii, 2 psy i ungor.
Co tu dużo mówić - walczyliśmy do końca. Uciekłem, gdy zostało mi 2 łuczników. Po stronie Szwagra uchowały się 2 harpie, kapitan i szaman. Klęska straszliwa - sekwencja po bitwie zakończyła się obrażeniami dla 5 z herosów (szósty trafił w niewolę, został złożonyw ofierze i dał jeszcze 1 exp wrogowi).

Wnioski:
- Middenheim jest całkiem mocną bandą.
- Lupenir jest mega przemega. Czterej moi herosi go mieli. Dać się zaszarżować kolesiowi z Lupenirem to mogiła. Obowiązkowy must have skill. To jak art of silent death w Mordce - możesz brać to bierzesz! Koniec dyskusji.
- Modlitwy Ulrykan są fajne, ale mag tez dawał radę.
- Tym razem nie wygłupiałem się z pancerzami - na inną ludzką bandę bym brał, ale nie na tych wariatów.
- Harpie. Wdech. Tu dłuższa pogadanka. Dla mnie to najlepsze co można dostać za 30 zk w całej grze. Statsy świetne - 4WS, 4S, 4I 2 ataki. Lot na 16 cali. Do routa się liczą za połowę. Rzeź normalnie. Zaszarżowany przez nią koleś jest trafiony na 2+ (okej, niektórzy na 3), pada na 3+. Szarża na 16 cali więc cięzko jej uniknąć. Trudno sie przed nią obronić inaczej niż wepchnąć całą bande do budynku, ale wtedy dajesz wrogowi możliwość realizacji celów scenariusza.
Ktoś powie, że ma ten paskudny głód krwi - ale co tam. HArpia, która zabije 1 model wroga już swoje zrobiła. Moż stać i jeść ofiarę. A jak się opanuje to miły bonus.
Ktoś powie, że nie zdobywa expa. No i? Za 30 zk na dzień dobry dostajesz bestię, która w momencie rekrutacji ma lepsze statsy niż większość stronników z maksymalnymi rozwinięciami. Na dodatek nie musisz jej uzbrajać. Zejdzie Ci harpia? 30 zk i masz nową, tak samo wyrąbaną. Nie sprawdzasz expa, nie płacisz dodatkowych kosztów.
Zwierzoludzie mogą mieć 5 harpii albo 5 grabieżców. Tylko nie wiem, kto weźmie grabieżcę. Cena ta sama, możliwości mniejsze. Okej ma łuk - ale harpia dalej szarżuje, niż ten łuk strzela. No i ta szarża dużo groźniejsza niż strzał z krótkiego łuku z BS3. Harpie nie mają berserka.
I jeszcze coś - grabieżcy teoretycznie mają przewagę zasadzki. Ale co tam - harpia z 16 calami ruchu w dziąku 3 tur przelatuje z jednego krańca stołu na drugi. A robienie zasadzki z berserkerem jest ryzykowne.

Okej - co z tym zrobić? Tak by ich nie skarać, bo dalej mają być fajne. Dla mnie możliwości jest kika:
- Podnieśc cenę harpii do 50 zk.
- Dać jej berserkera (chyba nie słyną z przesadnej samokontroli te harpie) i przyciąć statsy (WS albo I)
- Ograniczyć ilość harpii w bandzie do 3 - i to rozwiązanie osobiście uważam za najlepsze.

Jeśli ja miałbym grać zwierzoludźmi, to moja startowa rozpiska wyglądałaby tak:
Komplet herosów
5 harpii

485 zk, 10 modeli.

Ogólnie grało się super. Szkoda, że zdjęć nie robiłem, bo stół był całkiem fajny.


Last edited by drachu on Pt sierp 19, 2011 10:43 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
sirwit713
Śniący
Śniący

sirwit713

Offline

Joined: marca 15, 2011
Posts: 33

Post Post subject: Rozpiski & Raporty Bitewne
Posted: Pt wrz 30, 2011 09:44 PM
Reply with quote

Wyprowadziłem swoich grasantów chaosu spod znaku nurgla przeciwko high elfom.
Scenariusz Rogatki moi bronili się po stronie miejskiej elfy atakowały tyle teoria w praktyce to chaos szarżował na elfich łuczników ukrytych na leśnych wzgórzach.
Grasanci:
Smile Wybraniec chaosu
sz ww us s wt zw i A cp
4 5 5 4 4 2 5 2 9 dwuręczny miecz, miecz tarcza średni pancerz hełm
ekonom strateg
=== Czarnoksiężnik
sz ww us s wt zw i A cp
4 4 3 4 4 1 3 1 8 kostur karty tarota splot uroku
felczer lev up czar katalizator czar lev up czar
=== Wojownik chaosu 1
sz ww us s wt zw i A cp
4 4 3 4 5 2 5 2 7 gromlilowy bicz, tarcza hełm plugawy wisior karty tarota żelazoskóra (+1wt)
sprint urodzony wojownik twardziel fechtmistrz
=== Wojownik chaosu 2
sz ww us s wt zw i A cp
4 5 3 4 4 3 3 2 7 złota zbroja? (higelfia zbroja dająca 2+ pancerz) hełm miecz nurglity talizman szczęścia gr bicz
twardziel fechtmistrz sprint unik w walce piętno nurgla
=== Odrzucony1 (bohater)
sz ww us s wt zw i A cp
5 4 0 4 4 3 5 k3+1 10 sprint unik (strzały), unik walka, tancerz, urodzony wojownik.
Pierścień ciemności
mutacja=odór -1 do trafienia go w walce
furia berserk fanatyk
=== Odrzucony2 (bohater)
sz ww us s wt zw i A cp
5 4 0 4 4 3 4 k3+1 10 twardziel urodzony wojownik uniki walka silny cios celny cios taran morderczy atak
karty tarota spacz amulet
mutacja=kły jadowe +1A zatruty (nie uwzględniony w profilu)
furia berserk fanatyk
---- Pies (maskotka drużyny)
sz ww us s wt zw i A cp
7 4 0 4 3 1 3 1 5 sfora zasadzka zwierze.
pupilek jest w drużynie od początku. Wierne psisko.
---- Odrzucony stronnik
sz ww us s wt zw i A cp
5 4 0 4 4 2 5 k3+1 10 Furia fanatyk berserk
mutacja= przebicie pancerza

Highy

=== Szlachcic
sz ww us s wt zw i A cp
5 5 7 3 3 1 6 1 10 łuk elyrinczyka miecz łamacz mieczy hełm pudełko życzeń
ekonom felczer strzał przebijający (daje 1ap przy strzelaniu)
=== Mag elfów
sz ww us s wt zw i A cp
5 5 4 3 3 1 5 2 8 wiedźmie mydło
dodatkowa kostka rozproszenia 4 level
=== Mistrz miecza Hoteka
sz ww us s wt zw i A cp
5 6 4 3 3 2 5 2 8 talizman szczęścia miecz łamacz mieczy broń wielka hełm łuk złota tarcza
silny cios first stricke tancerz
=== Biały lew
sz ww us s wt zw i A cp
5 5 4 4 3 2 5 2 8 topór z chrace płaszcz ze skóry lwa hełm łuk karwasze ochrony
Silny cios siłacz
=== Wojownik cienia (bohater)
sz ww us s wt zw i A cp
5 5 6 3 3 1 6 1 8 miecz łamacz mieczy hełm smoczy łuk

Stronnicy
---- Wojownik cienia
sz ww us s wt zw i A cp
5 5 4 3 3 1 5 2 9 sztylet miecz hełm długi łuk
--- 3x Wojownik cienia
sz ww us s wt zw i A cp
5 5 5 4 3 1 5 2 9 sztylet miecz hełm długi łuk

***Grasanci stanęli na moście w zwartej grupie. Elfy widząc to uszykowanie stanęły na niedostępnym wzgórzu choć trzech stronników stało w dolince- oni też mieli czysty strzał we wroga.
Dowódca Grasantów wykorzystał swe umiejętności (strateg) toteż jego wojownicy znaleźli się bliżej wroga.
===Pierwsza tura (elfy)
Dumni elfowie skąpani w blasku wschodzącego słońca zajęli dogodne pozycje i wypuścili grad strzał i morderczych zaklęć. Z potężnej Magii nie wyszło żadne zaklęcie. Jednakże strzały dosięgły czarnoksiężnika chaosu i powaliły go na ziemię - dychał wciąż.
===Pierwsza tura Chaos
Bieg bieg! wykrzykiwał dowódca ledwo spoglądając na powalonego czarnoksiężnika który został z tyłu. Odrzucony 1 i odrzucony stronnik oraz pies pognali w dolinkę [odrzucony1 15 cali ruchu znalazł się cal od wroga]. Reszta podbiegła do skarpy wzgórza i szykowała się do wspinaczki.
===Druga tura elfów
Potężny mag elfów wysysa ostatki życia z czarnoksiężnika chaosu który kona. Dowódca zaś swym łukiem zadaje dwie rany odrzuconemu 1. Zwykłe strzały elfich wojowników nie imają się Grasantów.
===Druga tura Chaosu
Siły Grasantów wpadają na trzech elfich wojowników w dolince. Grasanci z szarży mordują swe ofiary, pies nie trafia ale też nie zostaje zraniony.
Ci którzy podbiegli do skarpy wspinają się bez przeszkód. Dowódca zostaje kryje się w nierównościach terenu (cóż od tego ma swych wojowników by ginęli za niego)
===Trzecia tura Elfów
Mag rzuca tarcze safery (ward 5+ na sojuszników w 12calach) drugie zaklęcie mu nie wychodzi.
Elfy bronią szczytu wzgórza. Szarżują na wrogów którzy śmieli się tu wdrapać. Mistrz miecza i Biały Lew rzucają się na wojownika chaosu w złotej zbroi jednakże białego lwa przejmuje wojownik w żelazoskórze i nie odnosi uszczerbku a nawet wymierza ranę elfowi. Białego lwa przejmuje opętany i unika wszystkich ciosów ale sam nie zadaje ran.
Dowódca elfów zastrzelił na śmierć rannego odrzuconego w dolince. A wojownik elfów mocno poturbował psa. Smoczy łuk próbował ustrzelić grasanta w złotej zbroi ale nic z tego nie wyszło
===Trzecia tura Chaosu
W dolince odrzucony szarżował by uratować biedną sobakę i udało mu się poszatkował ostatniego tam znajdującego się elfa na plasterki (nawet krytyka miał- w sumie na tabelce efektu zranienia wypadła 8!). Grasant w złotej zbroi zaszarżował maga ale w paradę wszedł ostatni stronnik elfów i zginął w tejże turze ale zatrzymał szarżę i ocalił maga. Dowódca chaosu próbował wspiąć się na wzgórze ale spadł potłukł się i stracił ranę.
Biały lew zszedł z tego padołu za sprawą plugawego wisiora. Mistrz miecza utoczył zaś dwie rany odrzuconemu ten odwdzięczył się jedną.
===Czwarta tura elfów
Dowódca spostrzegł że oto stoi już tylko on, mag, Mistrz miecza i wojownik cienia (bohater) a Chaos dycha im w twarz i zakomenderował taktyczny odwrót [auto-break].

Straciłem dwóch bohaterów ale sześciu moich ustało
elfy straciły jednego bohatera i czterech stronników i czterech ich bohaterów uszło. Cóż byli przygwożdżeni trzech moich bohaterów stało gotowych do szarży nie dziw że zwiały elfy.
Najbardziej ratowały mnie nie wardy i pancerz ale punkty życia główni atakujący mieli ich aż po trzy co jest niezłą siłą


Last edited by sirwit713 on Pt wrz 30, 2011 10:04 PM; edited 4 time in total
Back to top
View user's profile
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Kostnica Rozpiski 8 oNe-PoL 2146 Rozpiski
 Sb sierp 06, 2016 07:15 PM 
oNe-PoL View latest post
No new posts Raporty bitewne [Warheim FS] raporty, raporciki
Raporty z moich potyczek w WFS
0 Dominig 1001 [Warheim FS] raporty, ...
 Pn lip 25, 2016 12:46 AM 
Dominig View latest post
No new posts Taktyki & Strategie [Mordheim] Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3, 4 ]
55 Grzegorz 27356 Reikland [taktyki, str...
 Pn May 05, 2013 07:45 PM 
Telchar View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
[ Go to pageGo to page: 1 ... 92, 93, 94 ]
1407 quidamcorvus 486695 Dyskusja ogólna (pyta...
 Śr paźdź 31, 2012 10:14 AM 
quidamcorvus View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 168
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy