Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 6 7 8 ... 44 45 46
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt grud 18, 2012 11:18 PM
Reply with quote

1. Tak.
2. Oba zapisy znaczą w sumie to samo. Należy zakończyć potyczkę ze znacznikami. Różnica jest jedynie taka, że w jednym scenariuszu należy najpierw zdobyć znacznik, a w drugim rozpoczyna się z nim grę.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Śr grud 19, 2012 05:08 AM
Reply with quote

Ad 1. Co tak?

I jeszcze jedno pytanie zdarzenie losowe 12 dezercja. Czy dezerteruje tylko stronnik gracza zdarzenia czy obu graczy?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Śr grud 19, 2012 10:32 AM
Reply with quote

Tak, płaci przed rzutem Wink

Model należący do kompanii gracza zdarzenia.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt grud 21, 2012 12:07 AM
Reply with quote

jakie modele występują w bandzie bretońskiej?


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt grud 21, 2012 01:20 AM
Reply with quote

Doman wrote:
jakie modele występują w bandzie bretońskiej?
A dokladniej?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt grud 21, 2012 10:57 AM
Reply with quote

otwieranie pdf mi padło

są dwa rodzaje chłopstwa? pegaz? wędrowni?


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt grud 21, 2012 11:24 AM
Reply with quote

Quote::
Wybór postaci:
Kompania Rycerzy Graala musi zawierać nie mniej niż 3 i nie więcej niż 15 modeli. Gracz ma 600 złotych koron, które musi przeznaczyć na rekrutację modeli do swojej drużyny.

Bohaterowie:
RYCERZ GRAALA: Drużyną Rycerzy Graala musi dowodzić Rycerz Graala. Rycerz Graala może być tylko jeden!
PANNA GRAALA: Rycerz Graala może liczyć na radę i pomoc Panny Graala.
RYCERZ PRÓBY: W kompanii może służyć jeden Rycerz Próby.
RYCERZ KRÓLESTWA: Wśród Rycerzy Graala może służyć dwóch Rycerzy Królestwa.

Stronnicy:
PIECHUR: Rycerz Graala może wcielić do kompanii dowolną ilość Piechurów (należy jednocześnie pamiętać o zasadzie ograniczającej liczbę modeli drużyny Rycerzy Graala do 15 postaci).
ZBROJNY GRAALA: W kompanii może służyć maksymalnie siedmiu Zbrojnych Graala.
PIELGRZYM GRAALA: Rycerz Graala może dowodzić pięcioma Pielgrzymami Graala.
BŁĘDNY RYCERZ: Wśród Rycerzy Graala może służyć trzech Błędnych Rycerzy.
PEGAZ: Rycerz Graala może wyposażyć kompanię w jednego Pegaza.

Machiny:
ZAPRZĘG: Rycerz Graala może wyposażyć Żołnierzy z Reiklandu w jeden Zaprzęg.

Najemne Ostrza:
Rycerze Graala mogą zatrudnić następujące Najemne Ostrza: balistyk, gladiator, minstrel, rycerz najemny, strażnik dróg, zwadźca, zwiadowca.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt grud 21, 2012 01:44 PM
Reply with quote

podziekował Wink


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt grud 21, 2012 01:45 PM
Reply with quote

Niezamaco Smile


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt grud 21, 2012 11:29 PM
Reply with quote

Po pierwszej potyczce od wieków (zarówno Mordheim jak i Warheim) naszły mnie takie oto pytania:
Czy można w trakcie rozstawiania na początku gry ustawić modele na poziomie innym niż parter? (nie znalazłem ograniczeń, no ale te Mordkowe przyzwyczajenia...)
Czy Modlitwy kapłanów wychodzą automatycznie? (imho tak, bo kapłani nie generują kostek i nie maja jak rzucać, no ale nie jestem pewien)

Pytanie o taką sytuację:
Model (4" ruchu) szarżuje niewidocznego przeciwnika za winklem, zdaje inicjatywę.
Są w 4" od siebie ale droga jaka musi przebyć to 7".
Czy przeciwnik może wykonać stać i strzelać?

Deklaruję szarże na dwa modele stojące obok siebie (nie są związane walką), czy przeciwnik może jednym z nich przejąć szarżę?

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 22, 2012 02:37 AM
Reply with quote

1. Tak, mozna.
2. Tak, wychodza automatycznie. Poziom mocy 5 lub 7 jesli ma arcykaplana.
3. Jezeli najkrotsza droga pomiedzy szarzujacym a szarzowanym jest wieksza niz polowa ruchu szarzy, to moze stac i strzelac.
4. Aby przejac szarze model musi znajdowac sie w strefie przejecia zobacz strona 20. Z twojego opisu wynika, ze nie moze.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Bysior
Przebudzony
Przebudzony

Bysior

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 179
Location: Katowice-Ligota/Bytom
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 22, 2012 11:37 AM
Reply with quote

1. Panna Graala jako jedyny czarodziej w grze nie ma swojego drzewka specjalnych umiejętności(tzn. ma, ale dwie) Czy tak jest przez przypadek czy też specjalnie?
A może korzysta z umiejętności maga Niebios, Zwierząt i Życia?

2. Czy na pewno Zbrojny Graala podlega zasadzie zwiadowca...? Jakoś ciężko mi to fluffowo uzasadnić.

3. Czy przy wyborze nowego czaru czarodziej po rzucie 2k6 może wybrać pierwszy czar na liście?

4. Czy jeśli przy rzutach na rozwój postaci wypadnie mi np dwa razy 7 to mogę przerzucić?


_________________
Invest in Malden
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 22, 2012 12:56 PM
Reply with quote

1. Nie pamiętam każdej dziedziny ale specjalne umiejętności posiadają Magistrowie Kolegiów, Magowie Elfów i Jaszczuroludzi. Reszta, w tym Magowie Chaosu, Nekromanci i Czarownicy oraz Panny Graala nie posiadają specjalnych umiejętności.

2. Tak. To w końcu elita wśród chłopstwa.

3. Nie, tylko podczas pierwszego losowania K6.

4. Nie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Bysior
Przebudzony
Przebudzony

Bysior

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 179
Location: Katowice-Ligota/Bytom
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 22, 2012 03:31 PM
Reply with quote

Ad. 1 No właśnie niekoniecznie, nie ma umiejętności w Dziedzinach Chaosu, Nekromancji, u Orków, Skavenów no i u Panien Gralla.

Rozumiem ideę, gdzie dodatkowe umiejętności mają tylko osobniki uczące się w jakiś zorganizowanych strukturach, ale Panny Graala są szkolone przez Elfy...


_________________
Invest in Malden
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt grud 28, 2012 08:17 AM
Reply with quote

Mam kilka pytań:
1. Odnośnie najnowszej erraty:

Quote::
Po rozstawieniu, ale przed rozpoczęciem tury gracza zdarzenia, modele reprezentujące zdarzenie losowe, o ile w opisie samego zdarzenia nie napisano inaczej, będą poruszały się najszybciej jak to możliwe w kierunku najbliższego pozostającego w polu widzenia modelu nie będącej modelem zdarzenia. Jeżeli w polu widzenia modelu reprezentującego zdarzenie losowe nie ma żadnego modelu nie będącego modelem zdarzenia to model reprezentujący zdarzenie losowe porusza się w losowo określonym kierunku, dopóki nie opuści stołu lub w polu widzenia nie pojawi się model któregoś z graczy. Jeśli z opisu zdarzenia losowego wynika, że na polu bitwy pojawia się więcej niż jedna postać, to modele zdarzenia zawsze będą pozostawały w odległości do 2” od siebie. Ponadto, jeśli nie napisano inaczej model zdarzenia nie może biegać choć może szarżować w zwykły sposób. Należy zauważyć, że model zdarzenia zawsze będzie starał się związać walką jak największą ilość postaci nie będących modelami zdarzenia.

- poruszały się czyli nie biegły?
- jeżeli modeli zdarzenia będzie np 5 to każde rusza się w losowym kierunku czy też cała grupa w jednym losowym kierunku?
- jeżeli cała grupa rusza się w losowym kierunku to co się dzieje jeżeli przynajmniej jeden z modeli opuści stół?
- jeżeli będzie mgła i nie widzą wroga to rozumiem, że też ruszają się w losowym kierunku i w ich turze normalnie rzuca się na zasięg widzenia,
- powiedzmy, że zaistniało takie zdarzenie i pojawiają się 4 psy, nie ma nikogo w zasięgu wzroku i co? właściwie to gdzie te psy powinno się wystawić na krawędzi? i od razu powinny biegać w losowym kierunku? czy też wykonują swój ruch 6" do przodu w tej swojej pierwszej turze (zakładam, że nie widzą innych modeli) aby dać im szanse na to, że od razu nie wrócą za stół?

2. Odnośnie listu gończego:
Quote::

LIST GOŃCZY: Łowca nagród nieustannie poszukuje ściganych listami gończymi bandytów. Na początku rozgrywki należy wyznaczyć jeden wrogi model bohatera który do zakończenia potyczki stanowił będzie cel łowcy nagród. W każdej turze, w której łowca nagród nie jest związany walką wręcz, nie został Oszołomiony!, Powalony na ziemię! i nie Ucieka! musi wykonać ruch w kierunku ‘wyjętego spod prawa’ modelu przeciwnika. Jeśli łowca nagród widzi tropiony model może wedle wyboru gracza oddać strzał z posiadanej broni dystansowej lub wykonać ruch w kierunku poszukiwanego wroga. Ponadto, łowca nagród otrzymuje premię +1 do wszystkich testów trafienia ściganego listem gończym przeciwnika.
Jeżeli najmita Wyłączy z akcji! poszukiwany listem gończym model przeciwnika i przeżyje potyczkę to po zakończeniu rozgrywki otrzymuje nagrodę w wysokości połowy kosztu rekrutacji bohatera, drugą część trafia do skarbca drużyny w szeregach której służy najmita. Ponadto, jeśli kompania w szeregach której służy Najemne Ostrze wygra rozgrywkę model najmity otrzymuje +K3 Punkty Doświadczenia. Należy zauważyć, że za wyłączony przez łowcę nagród ścigany listem gończym wrogi modeli bohatera nie należy w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce wykonywać rzutów na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ, uznaje się że model automatycznie zostaje pojmany.

- jeżeli w pobliżu ŁN są wrogie modele nie będące przez niego ścigane to nie może podjąć żadnych akcji w ich kierunku? (szarża strzelanie) jeżeli nie widzi ściganego modelu?
- jeżeli wyeliminuje model ścigany może podejmować akcję przeciwko wrogim modelom w normalny sposób czy też ma sobie wybrać kolejny cel?

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 6 7 8 ... 44 45 46
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 58802 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9594 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 117876 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 363031 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 348157 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 37
_BBOT: 0
Razem: 37
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Tematy
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy