Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 7 8 9 ... 44 45 46
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8481
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt grud 28, 2012 01:59 PM
Reply with quote

Odnośnie erraty:
1. Modele zdarzenie, o ile w konkretnym przypadku nie napisano inaczej, nie mogą biegać, więc poruszanie się najszybciej jak to możliwe oznacza wykonanie ruchu (ale nie biegu) na maksymalny możliwy dystans.
2. Cała grupa porusza się w jednym kierunku, a modele powinny pozostawać w odległości do 2" od siebie.
3. Nic, model wraca na stół w kolejnej rundzie, a grupa czeka na marudera.
4. Tak.
5. Psy należy wystawić w strefie rozstawienia, czyli do 6" od krawędzi zgodnie z zasadami podanymi w rozdziale zdarzenia losowe. Jeśli nikogo nie widzą, to poruszają się losowo, czyli już w pierwszej turze mogą opuścić stół.

Odnośnie Łowcy Nagród:
1. Tak. Priorytetem jest poszukiwany model. Łowca musi atakować poszukiwanego lub wykonać ruch w jego kierunku jeśli go nie widzi. Z drugiej strony po wykonaniu ruchu może strzelić do innego modelu, podobnie jeśli inne modele blokują mu drogę to będzie na nie szarżował.
2. Walczy normalnie.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1505
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 07:35 AM
Reply with quote

Będę jeszcze drążył temat Modeli Zdarzeń Losowych.

1. Co się dzieje jeżeli w losowo wybranej strefie rozstawienia ze względu na przebywające tam modele gracza/y nie da się wystawić w odległości 12" od nich MZL?
2. Co się dzieje jeżeli da się wystawić np x na x+1 modeli z tego samego powodu co powyżej?
3. Grając wczoraj mieliśmy taką sytuację, że była grupa 6 Bestigorów która poruszyła się w kierunku wroga. I wyglądało to mniej więcej tak:

A...........B....C




1....2....3....4....5....6


1 i 2 mieli najbliżej do modelu A
3 do modelu B
4 i 5 do modelu C
6 nie miał zasięgu.

Czy każdy z bestigorów ma szarżować do najbliższego względem siebie modelu gracza? Czy też należy zmierzyć od każdego Bestigora do każdego z modeli gracza i wybrać najmniejszą odległość i wtedy wszystkie szarżują na ten model? Zakładam, że ten który nie ma zasięgu po prostu nie szarżuje z resztą.

Jeżeli jest tak jak napisałem w pierwszej części to powinieneś dodać takie sformułowanie do erraty, że modele zdarzenia losowego szarżują do najbliższego względem siebie modelu gracza.

Poza tym jest jeszcze kwestia kto rozstawia te modele?
Nawet jeżeli mi odpowiesz, że gracz zdarzenia to i tak będzie to rodziło spory w czasie gry bo:
1. O ile modele wychodzą z krawędzi wroga to zrozumiałe, że gracz zdarzenia będzie chciał je wystawić możliwie jak najbliżej wrogich modeli.
2. A jeżeli to będą pozostałe krawędzie to będzie chciał jak najdalej od swoich.

Są dwa rozwiązania:
1) zastosowanie kostki rozrzutu i wystawienie MZL możliwie jak najbliżej punktu wskazanego przez kostkę.
2) Zapis w opisie, że w losowo wybranej strefie rozstawienia możliwie jak najbliżej modeli gracza ale nie bliżej niż 12".

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8481
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 01:09 PM
Reply with quote

1. Modele zdarzenia można przesunąć do kolejnej losowo wybranej strefy rozstawienia.
2. Jak wyżej.
3. Bestigory muszą znajdować się w odległości do 2" od siebie, a więc z twojego opisu wynika że najprawdopodobniej zaszarżują na modele B i C.
4. MZL rozstawia gracz zdarzenia zgodnie z zasadami podanymi w zdarzeniu losowym.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1505
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 04:42 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
3. Bestigory muszą znajdować się w odległości do 2" od siebie, a więc z twojego opisu wynika że najprawdopodobniej zaszarżują na modele B i C.

Jeżeli to jest nadrzędna zasada co imo jest bez sensu to skoro model 6 nie mógł szarżować i musiał się ruszyć 5" a pozostałe szarżowały na np 10" to co, nie mogą szarżować bo będą w odległości większej od jednego modelu niż 2"?

Jeżeli tak to ma działać to sprytny gracz będzie zawsze się starał być w odpowiedniej odległości od najdalszego z modeli by nie być zaszarżowanym.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8481
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 04:45 PM
Reply with quote

To że nie mógł szarżować, nie znaczy, że musi ruszyć się na 5". Ostatni Bestigor może biec na 10".

Ogólnie w takich sytuacjach najlepiej kierować się zdrowym rozsądkiem lub rzutem 4+ jeśli są sporne zdania. Nie da się rozpisać wszystkich sytuacji.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1505
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 04:48 PM
Reply with quote

Jak to biec skoro sam pisałeś, że ma się RUSZAĆ najszybciej w kierunku modelu gracza?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8481
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 04:51 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
Jak to biec skoro sam pisałeś, że ma się RUSZAĆ najszybciej w kierunku modelu gracza?
Bestigory mogą biegać.

Zdarzenie losowe wrote:
[...]Ponadto, jeśli nie napisano inaczej model zdarzenia nie może biegać choć może szarżować w zwykły sposób.

Opis zdarzenia losowego, gdzie napisano inaczej niż w zasadzie ogólnej:
Bestigory wrote:
[...]Zwierzoludzie biegną najszybciej jak to możliwe w stronę najbliższego znajdującego się w polu widzenia modelu, szarżując jeśli to możliwe


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1505
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 05:42 PM
Reply with quote

Ok a jeżeli to będą takie które nie mogą biegać to co nie mogą szarżować bo jeden zostanie w tyle?

Sorry że Cię tak męczę ale nie lubię niejasności.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8481
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 05:50 PM
Reply with quote

My gramy tak, że modele szarżują jeśli to możliwe. Jeśli któryś z nich zostaje w tyle powyżej 2" to w miarę możliwości podąża za resztą i dołącza do walki jeśli może.

Jeśli masz pomysł jak to w miarę jasno i prosto sprecyzować to pisz. Smile


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1505
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 06:23 PM
Reply with quote

Może coś w tym stylu:

Po rozstawieniu, ale przed rozpoczęciem tury gracza zdarzenia, modele reprezentujące zdarzenie losowe, o ile w opisie samego zdarzenia nie napisano inaczej, będą poruszały się najszybciej jak to możliwe w kierunku najbliższego pozostającego w polu widzenia modelu nie będącej modelem zdarzenia. Jeżeli w polu widzenia modelu reprezentującego zdarzenie losowe nie ma żadnego modelu nie będącego modelem zdarzenia to model reprezentujący zdarzenie losowe porusza się w losowo określonym kierunku, dopóki nie opuści stołu lub w polu widzenia nie pojawi się model któregoś z graczy. Jeśli z opisu zdarzenia losowego wynika, że na polu bitwy pojawia się więcej niż jedna postać, to modele zdarzenia zawsze będą pozostawały w odległości do 2” od siebie do momentu w którym choć jeden z nich nie znajdzie się w odległości umożliwiającej szarżę. Po zakończeniu walki jeżeli nie ma w zasięgu szarży innego modelu gracza modele zdarzenia losowego dążą by poruszać się w grupie w odległości do 2" od siebie. Ponadto, jeśli nie napisano inaczej model zdarzenia nie może biegać choć może szarżować w zwykły sposób. Należy zauważyć, że model zdarzenia zawsze będzie starał się związać walką jak największą ilość postaci nie będących modelami zdarzenia.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8481
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 06:32 PM
Reply with quote

A może tak:

Quote::
Jeśli z opisu zdarzenia losowego wynika, że na polu bitwy pojawia się więcej niż jedna postać, to modele zdarzenia w miarę możliwości powinny pozostawać w odległości do 2” od siebie.
W sumie, nie tylko w wyniku szarży modele mogą się rozłączyć, a taki ogólny zapis uwzględniałby także inne sytuacje.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1505
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 06:41 PM
Reply with quote

No daje to pewną elastyczność jak np sam fakt pojawienia się i rozbicia MZL na np dwie grupy w momencie kiedy nie mogą się wystawić w jednej.

Back to top
View user's profile
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 08:03 PM
Reply with quote

Jeżeli model dowódcy nie bierze udziału w walce,to czy model który na czas potyczki go zastępuje przekazuje swoje CP na inne modele?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8481
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 08:04 PM
Reply with quote

Nie, bo nie podlega zasadzie specjalnej dowódca. Dopiero po śmierci przywódcy, zasada specjalna przechodzi na kolejny model.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1505
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb grud 29, 2012 10:17 PM
Reply with quote

Czy należy zapłacić żołd najemnikowi po potyczce w której nie brał udziału bo był zarażony?

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 7 8 9 ... 44 45 46
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 6, 7, 8 ]
106 quidamcorvus 6727 Pytania i odpowiedzi.....
 Pn May 06, 2019 07:43 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2831 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 33239 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 126766 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 177845 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: bor667
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 451

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 25
_BBOT: 0
Razem: 25
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
Moje konto
Linkowisko
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Linkowisko
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
Moje konto
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 168
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy