Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 9 10 11 ... 44 45 46
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb lut 09, 2013 08:51 AM
Reply with quote

Pytanie o efekt poważnych obrażeń 61 => pojmany
Kto wybiera możliwe opcje, ten kto pojmał więźnia, czy gracz, któremu model porwano?

Pytanie o sytuację:
Nekromanta rzuca czar Wiedźmi Lot na Wampira.
Ten ma możliwość szarży lotem na 16".
Czy można skorzystać z zasady, że można szarżować model w 4", którego nie widać zdając test Inicjatywy.

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb lut 09, 2013 01:29 PM
Reply with quote

1. Gracz któremu pojmano bohatera może wybrać scenariusz specjalny Misja ratunkowa.

Jeżeli w/w gracz tego nie zrobi, to gracz który pojmał jeńca decyduje co dalej.

2. Tak: "szarża ta podlegać będzie wszystkich zasadom szarży".


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Śr lut 13, 2013 11:39 PM
Reply with quote

Tak myślałem Smile
To były pytania od kolegi.

Kolejne, tym razem ode mnie:

Mamy test na rozbicie. Przeciwnik nie zdaje. Ucieka.
Teraz mogę go gonić. Jeśli mi się uda wyrzucić więcej to WZA model przeciwnika.
Zgodnie ze scenariuszem gra kończy się, gdy jedna z drużyn nie zda testu rozbicia.
Czyli wygrywam.
1. Czy gra kończy się kiedy modele nie uciekną za stół?
2. Czy też z końcem tury, w której przeciwnik zaczął uciekać.

Jeśli to pierwsze to, co się dzieję, jeśli w kolejnej turze sam nie zdam testu rozbicia?

Czy modele uciekające z budynku/ruinach. Uciekają po schodach, drabinach, czy po najbliższej drodze do krawędzi, co może powodować np. zeskok i ewentualny upadek?

Umiejętność specjalna Żniwiarz (tylko dla Krwawego Smoka).
Czy jeśli bohater posiada i używa dwie bronie ręczne, to efekt dotyczy obu, czy tylko jednej wybranej broni?


Last edited by Izwor on Śr lut 13, 2013 11:47 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Śr lut 13, 2013 11:47 PM
Reply with quote

Izwor wrote:
Mamy test na rozbicie. Przeciwnik nie zdaje. Ucieka.
Teraz mogę go gonić. Jeśli mi się uda wyrzucić więcej to WZA model przeciwnika.
Quote::
Usuwanie dogonionych modeli:
Rozstrzygnięcie pościgu wygląda następująco. Jeżeli wynik rzutu pościgu zwycięskiego modelu jest równy bądź większy od rzutu ucieczki postaci Uciekającej!, to Uciekający! model zostaje automatycznie Wyłączony z akcji!
Czyli WzA jeżeli rzucisz tyle samo lub więcej. Tylko pamiętaj, że gonić mogą jedynie te modele, który w chwili oblania testu rozbicia były związane walką wręcz z przeciwnikiem. I tylko związane walką wręcz modele można gonić.

Izwor wrote:
Czy gra kończy się po ruchach uciekających i goniących? Czy tez do końca rundy albo aż modele nie uciekną za stół?
Gra kończy się, gdy ostatni z uciekających modeli przeciwnika opuści stół lub spełnione zostanie warunek zwycięstwa w scenariuszu.
Jednak, za porozumieniem, gracze mogą zakończyć grę po ruchach uciekających i goniących.

Izwor wrote:
Czy modele uciekające z budynku/ruinach. Uciekają po schodach, drabinach, czy po najbliższej drodze do krawędzi, co może powodować np. zeskok i ewentualny upadek?
Modele uciekają z budynków/ruin w pierwszej kolejności po schodach i drabinach. Jeżeli takowych nie ma, wówczas modele mogą zostać WzA.

Izwor wrote:
Umiejętność specjalna Żniwiarz (tylko dla Krwawego Smoka).
Czy jeśli bohater posiada dwie bronie ręczne, to efekt dotyczy obu, czy tylko jednej wybranej broni?
Jeżeli ma dwie, to dotyczy obu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Śr lut 13, 2013 11:49 PM
Reply with quote

Dzięki.
Jeszcze co się dzieje, jeśli ja nie zdam testu rozbicia Smile
Zedytowałem posta w trakcie pisania przez Ciebie odpowiedzi Razz

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Śr lut 13, 2013 11:54 PM
Reply with quote

Izwor wrote:
Jeszcze co się dzieje, jeśli ja nie zdam testu rozbicia Smile
Zedytowałem posta w trakcie pisania przez Ciebie odpowiedzi Razz
Nie ma takiej sytuacji.
Może napiszę nieco dokładniej.

Gra kończy się twoim zwycięstwem, gdy przeciwnik nie zda testu rozbicia lub spełnisz inne warunki zapisane w scenariuszu.

Gdy przeciwnik nie zda testu rozbicia, jego modele mogą już wyłącznie uciekać. Ty w tym czasie, to znaczy, w następnych po rozbiciu rundach, dopóki modele przeciwnika nie opuszczą stołu, możesz realizować cele scenariusza, zadania specjalne, podnosić ewentualne znaczniki itd., ale nie możesz atakować przeciwnika, który ucieka (za wyjątkiem rzutu pościgu) i nie wykonujesz testów rozbicia - bo już wygrałeś.

Dodatkowe rundy wliczają się jednak do Punktów Kampanii, a więc możesz otrzymać mniej Punktów Determinacji.

Ale jak napisałem wcześniej, za porozumieniem stron można zakończyć grę zaraz po pierwszych ruchach uciekających i ewentualnym pościgu.

Mam nadzieję, że teraz jest bardziej zrozumiale.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Śr lut 13, 2013 11:57 PM
Reply with quote

OK. Wszystko jasne.
Zrobiliśmy tylko ruchy modeli uciekających oraz gonitwę za nimi i zakończyliśmy grę.
Więc wszystko wyszło zgodnie z zasadami.

Jedyne co źle (nad)interpretowałem, to ucieczka po najkrótszej drodze, przez co Mag przeciwnika uszkodził sobie układ nerwowy spadając z okna Very Happy

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lut 14, 2013 05:22 PM
Reply with quote

W związku z zapytaniem Izwora doprecyzowałem i umieściłem w podręczniku zapis dotyczący zakończenia potyczki:

Quote::
Zakończenie rozgrywki:
Każdy z rozgrywanych przez graczy scenariuszy posiada własny cel, zwykle jest to pokonanie drużyny przeciwnika czy też wykonanie konkretnego zadania, którego realizacja oznacza wygranie potyczki. Jednak wygranie rozgrywki nie musi być jednoznaczne z jej zakończeniem.
Jeżeli gra kończy się zwycięstwem dzięki rozbiciu kompanii przeciwnika to po rozegraniu rzutów ucieczki i ewentualnych rzutów pościgu zwycięzca w kolejnych rundach, dopóki Uciekające! modele przeciwnika nie opuszczą stołu, może próbować zrealizować ewentualne zadania specjalne czy też podnieść leżące na stole znaczniki kosztowności. Należy jednak pamiętać, że rundy rozgrywane po rozbiciu kompanii przeciwnika wliczają się do całkowitego czasu gry, a więc rozgrywające scenariusz drużyny mogą otrzymać mniej Punktów Determinacji (zobacz paragraf PUNKTY KAMPANII - ROZDZIAŁ XIII: KAMPANIA).
Należy jednak zauważy, że za zgodą graczy rozgrywających scenariusz gra może zakończyć się w turze rozbicia przeciwnika po wykonaniu rzutów ucieczki i ewentualnych rzutów pościgu.

Szanowne państwo-draństwo rzuci okiem, czy wszystko jest zrozumiałe i jasne. A może coś poprawić lub napisać inaczej?


_________________

Last edited by quidamcorvus on Pt lut 15, 2013 05:51 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lut 14, 2013 06:01 PM
Reply with quote

Jako, że od publikacji podręcznika w wersji 0.15 minęło już trochę czasu, a co ważniejsze przybywa graczy regularnie toczących walki w Warheim FS, zwracam się do szanownego państwa-draństwa z dwoma sprawami.

Po pierwsze zachęcam do zapoznania się z erratą, która wydaje się podejrzanie krótka (bo nie wierzę, żeby reszta podręcznika była bez zarzutu). I nadsyłania ewentualnych pytań, wątpliwości czy pomysłów czy to pod tym wpisem, czy też na Azylium.

Z drugiej strony, jeśli ma pomysły na artykuły traktujące od Warheim FS, których celem byłoby wyjaśnienie dręczących was wątpliwości czy też przedstawienie krok po kroku konkretnych sytuacji czy też elementów gry, to także dajcie znać.

Nie ukrywam, że chętnie nawiążę także współpracę w chętnymi do napisani takowych tekstów, które następnie zostaną opublikowane na blogu czy też na zaprzyjaźnionych forach dyskusyjnych.

Liczę na odzew państwa-draństwa!


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lut 14, 2013 07:12 PM
Reply with quote

Powinieneś wspomnieć jeszcze w tym opisie o pkt determinacji.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt lut 15, 2013 05:51 AM
Reply with quote

Poprawiłem.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt lut 15, 2013 06:48 AM
Reply with quote

O ile dobrze pamiętam to pisałeś, że rundy rozgrywane po nie liczą się na potrzeby pkt determinacji!!!! Nie chce mi się szukać ale na 100% tak było kiedy ja Cię o to męczyłem. Poza tym była jeszcze ewentualnego testu rozbicia w momencie kiedy na stole znajdowały się postacie ZL.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt lut 15, 2013 07:10 AM
Reply with quote

Co do Punktow Determinacji to najpewniej obowiazywac bedzie powyzsze uscislenie.

A co do testu rozbicia, to jesli gra dwoch graczy i jeden nie zda, to zwykle drugi wygrywa i nie musi juz testowac. Chyba, ze scenariusz ma jakies inne warunki zwyciestwa.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt lut 15, 2013 08:45 AM
Reply with quote

Zasadniczo jeżeli masz zabite 25% to powinieneś testować się w momencie gdy jest jakikolwiek wróg na polu bitwy. Bo:
1) Uatrakcyjnia to rozgrywkę.
2) Chcąc wykonać zadania spec. lub inne ponosisz konsekwencje wyboru tej opcji.
Nie chodzi mi bynajmniej o zwycięstwo pomiędzy graczami.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt lut 15, 2013 02:15 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
Zasadniczo jeżeli masz zabite 25% to powinieneś testować się w momencie gdy jest jakikolwiek wróg na polu bitwy.
W przypadku gry 1:1 gra zwykle kończy się po nieudanym teście jednego z graczy, a modele uciekające nie stanowią zagrożenia, stąd nie ma potrzeby by zwycięzca testował rozbicie - niebezpieczeństwo ustało.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 9 10 11 ... 44 45 46
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57876 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9378 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 115256 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 354273 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 337031 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 30
_BBOT: 0
Razem: 30
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Strona główna
ForumsPro
Strona główna
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
Kontakt
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy