Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 12 13 14 ... 44 45 46
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt lut 26, 2013 01:39 PM
Reply with quote

Może i kozioludzie z lasu ale taki szaman który potrafi czarować mógłby mieć takowe umiejętności.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt lut 26, 2013 04:48 PM
Reply with quote

Izwor wrote:
OK, dzięki za odpowiedź.
Wyjaśnia to sytuację ale uważam, że przydałoby się jedno zdanie odnośnie zatrutych ataków słowem wyjaśnienia (że można wykonać rzut na ranienie i np. mieć krytyka/inny efekt).
Z opisu samej zasady nijak tego nie da się wywnioskować.
A w takim WFB np. jest tak jak w moim pkt 2. (nie ma rzutu na ranienie=>nie ma szansy na killing blow).

Może być tak? Dodane zdanie wytłuściłem.
Zatruty atak: wrote:
Niektórzy wojownicy ze świata WARHEIM - FANTASY SKIRMISH używają zabójczych toksyn do zatruwania swojej broni. Do najbardziej niesławnych z nich zaliczyć można Skaveny i Jaszczuroludzi z gorących dżungli Lustrii. Należy przy tym pamiętać, że substancje nieszkodliwe dla pewnych ras mogą być dla innych śmiertelnie trujące, jak to się dzieje choćby w przypadku działania na Nieumarłych czystej wody, pobłogosławionej przez potężnych kapłanów.
Wojownik, który dysponuje zatrutymi atakami, rani automatycznie swój cel w przypadku, gdy uzyska 6 w rzucie na trafienie, czy to podczas strzelania, czy też podczas walki wręcz. W rzucie należy uzyskać wynik 6 – niższy wynik podniesiony do 6 dzięki użyciu modyfikatorów nie liczy się. Ochronę Pancerza stosuje się w zwykły sposób, uwzględniając modyfikatory wynikające z SIŁY ataku. Rzut na zranienie należy wykonać jedynie w celu sprawdzenie, czy nie miało miejsca trafienie krytyczne lub inny efekt wynikający z użycia ewentualnych zasad specjalnych.
Jeżeli zatruty atak trafia na 7+ (w przypadku zatrutej broni dystansowej), zasada niniejsza nie ma zastosowania. Jeżeli model trafił, należy rzucić na zranienie w zwykły sposób.
Machiny wojenne (ale nie obsługa) są odporne na trucizny. Odporne na truciznę mogą też być inne modele, a przypadki takie odnotowano w ich opisach. Modele rydwanów, o ile nie napisano inaczej, nie są odporne na trucizny, jako że stworzenia w zaprzęgu są podatne na działanie trucizny.

Izwor wrote:
Podobnie z tym orkiem i ucieczką.
Zdanie wyjaśniające, że modele oszołomione/powalone na ziemie, gdy uciekają zostają automatycznie WzA.
Chyba, że gdzieś to jest, a ja po prostu nie potrafię znaleźć Smile
Wydawało nam się, że będzie bardziej z duchem gry, jeśli model oszołomiony zostanie tam gdzie jest, bo przecież jeśli nie może atakować, to co dopiero biegać, czy uciekać.
Wynika to z zasad Oszołomionego!, który będą związanych walką wręcz nie może się poruszać, a więc nie ma rzutu ucieczki - co oznacza, że zostaje automatycznie wyłączony przez goniącego.

Chyba, że masz pomysł jak to zgrabnie dodać do zasad to chętnie przeczytam.

Izwor wrote:
A i jeszcze jedno...
Kilku graczy żaliło się, ze grze brakuje skrótu zasad.
Coś jak reference sheet GW.
Jak zakończymy kampanię i sprawdzimy co najczęściej jest używane/sprawdzane to napiszę jakąś propozycję, co w takim skrócie mogłoby być.
Chętnie rzucę okiem na wasze propozycje i razem coś stworzymy.

Izwor wrote:
I drugie Smile
Dobrze by było, gdyby zasady specjalne były w jakimś bardziej dostępnym miejscu (gdzieś na początku podręcznika, przed bandami).
Wertowanie połowy książki, by je odnaleźć jest mało praktyczne.

Jeśli opracujemy skrót, w którym te zasady pewnie się znajdą, to sądzę, że problem przestanie istnieć.
Nie bardzo rozumiem. Zasady specjalne są zebrane w rozdziale Zasady specjalne i nie bardzo widzę sens przenosić ten rozdział gdzie indziej Mysli Wystarczy zrobić sobie zakładkę w podręczniku.

Pepe wrote:
1) Jeżeli bohater Zwierzoludzi uzyska nową umiejętność i wybierze się dla niego Piętno chaosu:

Quote::
PIĘTNO NURGLA:
Wartość współczynnika ŻW Zwierzoczłeka naznaczonego Piętnem Nurgla zostaje zwiększona o +1 punkt. Należy zauważyć, że dzięki Piętnu Nurgla wartość współczynnika ŻW może zostać zwiększona ponad rasowe maksimum.

to czy taki bohater który ma współczynnik ŻW 1/4 zdobywając Piętno Nurgla będzie miał współczynnik 2/4, 2/5, 1/5 (gdzie pierwsza cyfra oznacza aktualną wartość współczynnika ŻW, a druga maksymalną jego wartość)?

Odpowiedź jest identyczne jak w pytaniu o Wt:
quidamcorvus wrote:
Tak, mutacja moze podniesc wartosc wspolczynnika ponad rasowe maksimum. Ale nie podnosi samego maksimum. Jesli mutant ma Wt 4, a max. 5, to po mutacji bedzie 5/5. Jesli mial 5/5 to po mutacji bedzie 6/5.

Pepe wrote:
2) Czy można w dowolnym momencie kampanii wykreślić z listy bohatera/stronnika z karty drużyny, czy też usunięcie takowego jest możliwe tylko i wyłącznie w wyniku śmierci?

Rozdział Kampania:
Rozwiązanie kompanii: wrote:
Gracz, po zakończeniu scenariusza może rozwiązać drużynę i kontynuować kampanię nowo rekrutowaną bandą, według zasada podanych w ROZDZIALE VIIII: DRUŻYNY. Wszystkie postacie z rozwiązanej kompanii, Punkty Doświadczenia oraz ekwipunek zostaje stracony.
Gracz, może także w dowolnym momencie rozgrywania sekwencji po potyczce zwolnić dowolny model bohatera lub stronnika.

Pepe wrote:
3) Dlaczego bohaterowie Zwierzoludzi nie mają dostępu do umijętności akademickich?
Z tego samego powodu dla którego nie mają dostępu do umiejętności strzeleckich. To pierwotne, dzikie stworzenia dla których jedyną wartością jest śmierć zadana w walce wręcz. Podobne podejście mają do magii, to dar Bogów Chaosu, dla Zwierzoludzi to bardziej wiara, a nie nauka jak dla Imperialnych Magów.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt lut 26, 2013 06:57 PM
Reply with quote

W takim razie jak można zdobyć felczera poza stronnikiem który awansuje i będzie miał um. akademickie oraz jednym ze scenariuszy.

Notabene tego bohatera należy wybrać przed rzutem na rozwinięcie czy też wykonuję rzut jeżeli wypadnie NU to dodatkowo daje mu umiejętność akademicką?
Jeszcze jedno czy ta nowa umiejętność ma być po tym scenariuszu czy też dodatkową um. ak. dostanie bohater np w trzeciej potyczce jeżeli w końcu uda mu się wylosować NU?

Quote::
Po zakończeniu potyczki zwycięska drużyna może odczytać zapisane na Kamiennym Kręgu runy. Zawarta w nich wiedza, pozwoli wybranemu przez gracza bohaterowi, gdy osiągnie on kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosuje NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ na naukę dodatkowej umiejętności AKADEMICKIEJ, nawet jeśli normalnie są one dla danego modelu niedostępne.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt lut 26, 2013 08:09 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
W takim razie jak można zdobyć felczera poza stronnikiem który awansuje i będzie miał um. akademickie oraz jednym ze scenariuszy.
Z tego co kojarzę nie ma innej możliwości niż w/w. Ale nie jest to też umiejętność obowiązkowa Wink

Pepe wrote:
Notabene tego bohatera należy wybrać przed rzutem na rozwinięcie czy też wykonuję rzut jeżeli wypadnie NU to dodatkowo daje mu umiejętność akademicką?
Jeszcze jedno czy ta nowa umiejętność ma być po tym scenariuszu czy też dodatkową um. ak. dostanie bohater np w trzeciej potyczce jeżeli w końcu uda mu się wylosować NU?

Quote::
Po zakończeniu potyczki zwycięska drużyna może odczytać zapisane na Kamiennym Kręgu runy. Zawarta w nich wiedza, pozwoli wybranemu przez gracza bohaterowi, gdy osiągnie on kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosuje NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ na naukę dodatkowej umiejętności AKADEMICKIEJ, nawet jeśli normalnie są one dla danego modelu niedostępne.

Po zakończeniu potyczki wybierasz bohatera. Kiedy wybrany przez ciebie bohater awansuje i w ramach awansu wylosuje nową umiejętność, to obok "zwykłej" umiejętności może nauczyć się wybranej umiejętności akademickiej.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt lut 26, 2013 08:28 PM
Reply with quote

No dobra sprecyzuje pytanie. Wybieram bohatera który awansował i nie wylosował NU to czy przy kolejnym awansie w którym wylosowałby NU ma ten bonus? Czy jest on przypisany do najbliższego awansu?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt lut 26, 2013 08:29 PM
Reply with quote

Bonus nie przepada, więc jeśli nie wylosujesz za pierwszym NU, to czekasz do takiego awansu.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Sajmon
Nieświadomy
Nieświadomy

Sajmon

Offline

Joined: lut 05, 2013
Posts: 7

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt marca 01, 2013 01:27 AM
Reply with quote

Witam mam pytanie odnosnie cechy "Nieumarły" jest tam podpunkt że:

- Ożywieńcy są całkowicie odporni na ból w grze odzwierciedla to zasada według której wynik rzutu Powalony na ziemie na tabeli zranienia należy traktowac jako Oszołomiony. Ponadto w przypadku ożywieńców nei stosuje sie zasady ogłuszajacy.

A teraz pytanie:

Kto jest "ożywieńcem"? Czy jest nim każdy nieumarły czy tylko ten którego przyzywa nekromanta?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt marca 01, 2013 01:43 AM
Reply with quote

Ozywieniec to kazdy model podlegajacy zasadzie Nieumarly.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Sajmon
Nieświadomy
Nieświadomy

Sajmon

Offline

Joined: lut 05, 2013
Posts: 7

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt marca 01, 2013 01:46 AM
Reply with quote

Zatem krwawy smok przy pierwszym rozwinięciu może wziac sobie jesli rzuci umiejętnosc z dziedziny szybkosc "Wańka-wstańka" i wtedy może zostac wyeliminowany z gry tylko jezeli po trafieniu oraz zranieniu przeciwnik rzuci 5-6 poniewaz nie dziala na niego automatyczne wylaczenie z gry przeprowadzone na oszolomionym i powalonym na ziemie?

Czy to aby nie jest za silne jak na bohatera ktory odejmuje komus atak i na starcie ma 8WW?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt marca 01, 2013 01:54 AM
Reply with quote

To tak nie dziala. Tutaj o tym pisalem.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Śr marca 06, 2013 02:26 PM
Reply with quote

Sytuacja:
Model stoi na pierwszym piętrze ruiny.
W odległości 5" od niej 'na ziemi' znajduje się model przeciwnika.

1. Czy jeśli postać znajdowałaby się w zamkniętym, budynku (z oknami) to miałoby to wpływ, czy traktowane jest tak samo?

2.
a) Czy model w ruinach może szarżować (za daleko, by wykonać szarże nurkującą)?
b) Czy model, który jest na ziemi może szarżować?
3.
c) Jeśli tak, to jeśli nie uda nam się test I, to rozumiem, że spadamy/zatrzymujemy się i palimy szarżę?
d) Jeśli tak, to czy ruch pionowy liczy się do odległości jaką musi pokonać model szarżujący.
4.
e) Przy okazji spytam, czy model wspinający się podczas wykonywania normalnego ruchu może się jeszcze ruszyć?
f) Przy opisie zeskoku widnieje adnotacja, że postać może kontynuować ruch, więc tutaj wątpliwości nie mam.

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Śr marca 06, 2013 04:17 PM
Reply with quote

1. Jedyny wpływ może mieć ewentualne pole widzenia.
2.
a) Może szarżować, w międzyczasie wykonując zeskok (W zasadach samego zeskoku dodałem zapis, że można go wykonać w czasie ruchu lub szarży. W zasadach skoku już jest.)
b) O ile widzi przeciwnika i może do niego dotrzeć - czy to po schodach, czy po drabinie (W trakcie szarży nie można się wspinać). Tylko wówczas przeciwnik może bronić przeszkody.

3.
c) Tak.
d) W przypadku zeskoku nie liczy się.

4.
e) Tak może wykorzystać ruch który mu pozostał.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn marca 17, 2013 06:51 PM
Reply with quote

Model gracza zostaje powalony w turze przeciwnika. Przed turą gracza modelu powalonego gracz wyrzuca zdarzenie losowe 21 Popłoch które mówi, że tura gracza zdarzenia losowego zostaje natychmiast zakończona.

I tu moje pytanie czy model który był powalony zdołał się podnieść i jest oszołomiony czy też nadal pozostaje powalony? Skłaniam się do odp. nr 2.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn marca 17, 2013 07:31 PM
Reply with quote

2. Model wciaz pozostaje powalony. Tura gracza sie nie odbyla.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt marca 22, 2013 10:51 PM
Reply with quote

Czy jeździec saurusów który awansował na bohatera może jako nową umiejętność wybrać zabójczy cios(tylko dla saurusów)?
Czy jeśli przeciwnik nie zdał liderki na ryk kronozaura,i musi uciekać,a był w walce,to czy mogę go gonić modelem niezwiązanym walką z innym modelem?

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 12 13 14 ... 44 45 46
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57880 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9381 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 115283 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 354350 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 337130 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 26
_BBOT: 0
Razem: 26
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy