Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 17 18 19 ... 44 45 46
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8066
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz May 02, 2013 06:24 PM
Reply with quote

Poprawiłem zapis:

Quote::
Jeżeli felczer brał udział w rozgrywce, a w czasie rozgrywania sekwencji po potyczce nie wykonywał rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ to w trakcie rozgrywania bieżącej sekwencji po potyczce może przerzucić wynik MARTWY, WIELOKROTNIE ZRANIONY, RANA NOGI, RANA RĘKI, STRZASKANA NOGA, RANA KLATKI PIERSIOWEJ, OŚLEPIONY, STARE WOJENNE RANY, USZKODZENIE UKŁADU NERWOWEGO, RANA DŁONI, GŁĘBOKIE RANY w rzucie na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ dla jednego dowolnego Wyłączonego z akcji! bohatera lub stronnika, wynik drugiego rzutu jest ostateczny.

Trochę nie podoba mi się powtórzenie zwrotu sekwencja po potyczce, ale nie mam pomysłu jak to zgrabnie poprawić.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1452
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz May 02, 2013 08:14 PM
Reply with quote

Powtórzę się bo nie odpowiedziałeś:

Dzięki. Jeszcze tylko żeby sprecyzować Ad3) aby dostać 2PD musi odnaleźć i przenieść do strefy rozstawienia.

Za pozostałe odp. jak zwykle wielkie dzięki.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8066
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz May 02, 2013 08:29 PM
Reply with quote

Tak, model musi odnaleźć i przetransportować do własnej strefy rozstawienia aby otrzymać 2 PD.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1452
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt May 07, 2013 05:23 PM
Reply with quote

Ile sideł może zastawić traper?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8066
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt May 07, 2013 06:01 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
Ile sideł może zastawić traper?
Nie ma innych ograniczeń, niż to że sidła można zastawiać tylko po turze w której traper wykonał ruch.
A więc pierwsza wykonuje ruch lub stoi. Druga tura - zakłada sidła. Trzecia tura wykonuje ruch lub stoi. Czwarta tura może założyć sidła, itd.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8066
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 19, 2013 01:42 AM
Reply with quote

Jakiś czas temu państwo-draństwo zwróciło uwagę, że czarne tło, które znajduje się w kilku miejscach podręcznika do Warhem FS sprawia, że tekst jest nieczytelny, a ewentualne drukowanie zasobożerne.

Stąd kierując się powyższymi sugestiami postanowiłem wprowadzić kilka zmian do podręcznika. Usunąłem czarne tła i sformatowałem nieco tekst. Jeśli państwo-draństwo jest zainteresowane zmianami, to STĄD można pobrać pdf z kilkoma stronami, na których dokonałem największych zmian. Plik można obejrzeć także ONLINE na Scibd.com.

A może macie jeszcze jakieś uwagi?

Przy okazji zachęcam z obejrzeniem galerii z figurkami Nieumarłych do Warheim FS oraz do zagłosowania na CMoN.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Sarmor
Świadomy
Świadomy

Sarmor

Offline

Joined: list 03, 2011
Posts: 460
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 19, 2013 08:48 AM
Reply with quote

O, zastanawiałem się, czy pamiętasz. Dzięki!
Nie chcę wyjść na marudę, ale czy mógłbyś jeszcze wrzucić te zmienione strony do podręcznika, choćby w jakiejś specjalnej wersji? Drukuję sobie go w kawałkach jako booklet, więc tabele w jednym pliku, a zasady w drugim nieco to komplikują.


_________________
TheNode.pl | Ballady o Herosach
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 19, 2013 01:03 PM
Reply with quote

Moim zdaniem są to zmiany na lepsze.
Czarne tło nie sprzyjało szybkiemu wertowaniu podręcznika.
Spis treści oraz zdarzenia losowe wyglądają teraz dużo lepiej (są czytelne).
To oraz 'normalna' czcionka to spore ułatwienie.

Jak już jesteśmy przy zmianach to wydaje mi się,
że dobrym pomysłem byłaby zmiana umiejscowienia zasad specjalnych.
Jeśli nie wymaga to sporego nakładu pracy,
to z chęcią zobaczyłbym je zaraz po psychologii (jak w popdręcznikach WFB)
niż gdzieś tam trudno dostępne w środku książki na 614str.

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8066
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 19, 2013 05:37 PM
Reply with quote

Przeniosłem rozdział zasady specjalne i umieściłem go pomiędzy psychologią a drużynami.

Z pilnych rzeczy do zrobienia zostały jeszcze motłoch i krótki opis pradawnych drzew.

Poniżej link do wersji próbnej - tyle, że nie ma aktualnego spisu treści i indeksu.

DOWNLOAD


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1452
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 20, 2013 09:05 AM
Reply with quote

Czy morderczy atak ma zastosowanie jeżeli model został zraniony z broni dystansowej?

W opisie jest napisane:"Niezależnie od przyczyn zranieni przez bohatera przeciwnicy otrzymują premię +1 do rzutu w TABELI EFEKT ZRANIENIA."

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8066
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 20, 2013 02:04 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
Czy morderczy atak ma zastosowanie jeżeli model został zraniony z broni dystansowej?

W opisie jest napisane:"Niezależnie od przyczyn zranieni przez bohatera przeciwnicy otrzymują premię +1 do rzutu w TABELI EFEKT ZRANIENIA."
Już kiedyś odpowiadałem na to pytanie. To umiejętność walki wręcz i tylko w zwarciu ma zastosowanie.

Ale poprawię, co by nie było niejasności:
Quote::
Niezależnie od przyczyn zranieni przez bohatera w walce wręcz przeciwnicy otrzymują premię +1 do rzutu w TABELI EFEKT ZRANIENIA

Smile

A sformułowanie "niezależnie od przyczyn" oznacza, że umiejętność dotyczy także zranień pochodzących od mutacji czy efektów magii działających w fazie walki wręcz.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1452
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 20, 2013 05:10 PM
Reply with quote

Ile przedmiotów specjalnych takich jak np karty tarota może mieć jeden model? Czy mogą one się powtarzać w obrębie drużyny? Czy jeden bohater może mieć dwa lub więcej tego samego typu przedmiot?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8066
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 20, 2013 05:20 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
Ile przedmiotów specjalnych takich jak np karty tarota może mieć jeden model? Czy mogą one się powtarzać w obrębie drużyny? Czy jeden bohater może mieć dwa lub więcej tego samego typu przedmiot?

Rozdział Ekwipunek:

Limit oręża & zbroi:
W trakcie rozgrywania potyczek, czy to w wyniku ZDARZEŃ LOSOWYCH, założeń scenariusza, czy też zdarzeń mających miejsce w czasie sekwencji po potyczce modele bohaterów & stronników będą wchodziły w posiadanie różnego rodzaju ekwipunku. Poniższe zasady odzwierciedlają zdolność modeli bohaterów & stronników do używania różnego rodzaju ekwipunku. Jeśli w opisie postaci nie zaznaczono inaczej, każdy model bohatera lub stronnika może posiadać:

- Sztylet, oraz dowolne dwa, wymienione na LIŚCIE EKWIPUNKU DRUŻYNY, rodzaje oręża do walki wręcz.
- Dowolne dwa, wymienione na LIŚCIE EKWIPUNKU DRUŻYNY, rodzaje broni dystansowej wraz z odpowiednią amunicją.
- Zbroję, hełm oraz tarczę lub puklerz, pod warunkiem, że przedmioty takie wymienione zostały na LIŚCIE EKWIPUNKU DRUŻYNY.

Model, który nie został Oszołomiony!, Powalony na ziemię!, nie Ucieka! oraz nie walczy wręcz, ma prawo w dowolnej turze rozgrywanej potyczki, w fazie rozpoczęcia tury, porzucić posiadany przedmiot. Gracz powinien umieścić odpowiedni znacznik obok podstawki modelu.
Postać posiadająca komplet oręża & zbroi, która w wyniku działań mających miejsce w trakcie rozgrywania potyczki weszła w posiadanie kolejnych przedmiotów, musi natychmiast odrzucić ekwipunek, którego nie jest w stanie unieść. Które z przedmiotów zostaną odrzucone, zależy wyłącznie od decyzji gracza.

Limit ekwipunku specjalnego dla bohaterów:
W odróżnieniu od szeregowych modeli stronników, postacie bohaterów posiadają dostęp do przedmiotów, ekwipunku oraz towarów, które wymieniono w ROZDZIALE XV: EKWIPUNEK, a najzamożniejsi z bohaterów mogą zakupić także przedmioty magiczne i runiczne.
Każdy model bohatera, oprócz ekwipunku, który wymieniony został w paragrafie LIMIT ORĘŻA & ZBROI może posiadać najwyżej 5 przedmiotów, które wymieniono w ROZDZIALE XV: EKWIPUNEK. Do liczby przedmiotów nie wlicza się ZŁOTYCH KORON, które przechowywane są w skarbcu drużyny. Ponadto, należy zauważyć, że:

- Bohater może mieć nie więcej niż po jednym magicznym lub runicznym lub mechanicznym przedmiocie z czterech kategorii (jedną magiczną lub runiczną lub mechaniczną broń, jedną magiczną lub runiczną lub mechaniczną zbroję, jeden magiczny lub runiczny lub mechaniczny talizman oraz jeden zaklęty przedmiot), ponadto drużyna może posiadać jeden magiczny lub runiczny lub mechaniczny sztandar i jedną magiczną lub runiczną lub mechaniczną machinę wojenną.
- Arkanów mogą używać jedynie MAGOWIE lub DUCHOWNI, a żaden bohater nie może mieć więcej niż 1 tego typu przedmiot.

Jeżeli model posiada i używa magiczny lub runiczny lub mechaniczny oręż lub zbroję, to przedmioty takie wliczane są zarówno do limitu oręża & zbroi, jak i do ograniczonego do 5 przedmiotów ekwipunku bohaterów.

Oraz Magiczne przedmioty:

Ponadto, konkretny magiczny przedmiot nie może być używany przez więcej niż jeden model w kompanii. Wyjątkiem od tej zasady są zwoje – jeden i ten sam MAG lub DUCHOWNY może używać wielu zwojów tego samego typu.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1452
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 20, 2013 07:11 PM
Reply with quote

Szybka nauka czytania ze zrozumieniem odniosła skutek pożądany.

Rozumiem, że jeżeli model nie ma żadnego przedmiotu magicznego to może posiadać do pięciu przedmiotów specjalnych, a w związku z tym, że w opisie tych przedmiotów nie ma wzmianki na temat ich ograniczenia co do bohatera i drużyny tzn, że mogą się powtarzać. Czy dobrze rozumuję?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8066
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn May 20, 2013 07:14 PM
Reply with quote

Tak, dobrze rozumujesz Smile

A ja już odpowiedź na edytowanego posta niemal napisałem Razz

ORĘŻ i PANCERZ:

Bohater lub stronnik może posiadać:
- Sztylet, oraz dowolne dwa, wymienione na LIŚCIE EKWIPUNKU DRUŻYNY, rodzaje oręża do walki wręcz.
- Dowolne dwa, wymienione na LIŚCIE EKWIPUNKU DRUŻYNY, rodzaje broni dystansowej wraz z odpowiednią amunicją.
- Zbroję, hełm oraz tarczę lub puklerz, pod warunkiem, że przedmioty takie wymienione zostały na LIŚCIE EKWIPUNKU DRUŻYNY.


EKWIPUNEK SPECJALNY:

Oprócz w/w przedmiotów bohater może posiadać:
- Najwyżej 5 przedmiotów, które wymieniono w ROZDZIALE XV: EKWIPUNEK.

Przy czym, jeżeli model posiada i używa magiczny lub runiczny lub mechaniczny oręż lub zbroję, to przedmioty takie wliczane są zarówno do limitu oręża & zbroi, jak i do ograniczonego do 5 przedmiotów ekwipunku bohaterów. Ponadto, konkretny magiczny przedmiot nie może być używany przez więcej niż jeden model w kompanii. Wyjątkiem od tej zasady są zwoje – jeden i ten sam MAG lub DUCHOWNY może używać wielu zwojów tego samego typu.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 17 18 19 ... 44 45 46
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
16 quidamcorvus 234 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 14, 2018 12:34 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 1780 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 9913 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 55387 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 123238 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 164
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy