Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › [Warsztat] Motłoch...
[Warsztat] Motłoch...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

1 2 3
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8139
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Cz May 23, 2013 09:22 PM
Reply with quote

Jak zapewne państwo-draństwo zauważyło, dziś (nie licząc zdjęć) odpocząłem nieco od malowania figurek i pracy przy dioramie.

Udało mi się za to spisać od dawna obiecywane zasady dla motłochu. Stąd i prośba, by przeczytać, by rozegrać kilka potyczek z użyciem zasad i, w końcu by wyrazić swoją opinię oraz ewentualne pomysły co i gdzie zmienić.

Plik można pobrać STĄD lub przejrzeć ONLINE.



_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pt May 24, 2013 10:35 AM
Reply with quote

Czytam, będę miał kilka pytań.
Tylko się zorganizuję wieczorem Smile

Back to top
View user's profile AIM Address
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Sb May 25, 2013 09:24 AM
Reply with quote

Miało być wieczorem ale zaniemogłem Very Happy

OK, to tak na początek.
Dobry pomysł, podoba mi się, na pewno urozmaici to rozgrywkę.

Kilka moich uwag:
Czy aby na pewno zabronienie wchodzenia do budynków to dobry pomysł?
Rozumiem, że motłoch unikałby wchodzenia w tereny wymagające wspinaczki, wykonywania jakiś testów ale wchodzenie do budynków, czy ruin nie powinno być zakazane. Czym to ograniczenie jest podyktowane?

Strzelanie motłochu, przydałoby się dopisać fragment podobny jak przy ruchu, że strzelają do najbliższego/najłatwiejszego do trafienia celu (jeśli przejdzie możliwość wchodzenia do budynków, jak nie to chyba nie ma takiej potrzeby).

Efekt RAAARGH!!! Podwójna nienawiść jest potrzebna? Motłoch z bazy wszystkich nie lubi Smile
Rozumiem, że WzA modele motłochu traktujemy jak stronników? Przydałby się dopisek.
Ochrona pancerza 5+, jeśli tak to motłoch powinien mieć 2 Inicjatywy, albo tylko 6+.

Teraz tabelka motłochu...
Wewnątrz Murów:
ad1. Nie bardzo mi pasuje tutaj ten Inżynier palący Kultystów, Duchowny jak najbardziej, Kowal Run jeszcze może być, ale inżynier nie bardzo. Wrzuciłbym go do drugiego worka albo w ogóle nie uwzględnił.
ad.2 Bonus dla kampanii neutralnych i praworządnych wydaje się być dużo słabszy niż ten dla złych i chaotycznych (możliwość zdobycia 2k6xp, jest bardzo silnym bonusem). Proponuję zmianę ALBO +k3 kostki, odrzuca 1-2, trzy to zbyt dużo moim zdaniem, ALBO +1-2 łup/kostka, ALBO przerzut 1-2 kostki eksploracji.
Ad3. Bardziej mi się to podoba Smile
Ad4. Podobnie
Ad.5. Jest OK

Zastanowiłbym się, czy w 2,3,4 nie zrobić podobnie jak mają to źli i chaotyczni, czyli za każdego WzA kampanie neutralne i praworządne mają bonus, najpierw CP, rzut kośćmi, potem bonus ale wtedy go zmniejszamy.

Może by tak jedne z efektów na tej tabelce K6 zamienić stornami, czyli efekt kampanii neutralnych/praworządnych podmienić z efektem złych/chaotycznych. Uzasadnieniem mogłaby być wdzięczność uwolnionych/wyleczonych ludzi.

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8139
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pn May 26, 2013 09:23 AM
Reply with quote

Izwor wrote:
Kilka moich uwag:
Czy aby na pewno zabronienie wchodzenia do budynków to dobry pomysł?
Rozumiem, że motłoch unikałby wchodzenia w tereny wymagające wspinaczki, wykonywania jakiś testów ale wchodzenie do budynków, czy ruin nie powinno być zakazane. Czym to ograniczenie jest podyktowane?
Zostało to podyktowane koniecznością pozostawania modeli tłumu w odległości do 1" od siebie oraz uporządkowaniem rozgrywki. Choć możecie zagrać bez tego ograniczenie i podzielić się wrażeniami, tutaj jakoś specjalnie się nie upieram Smile

Izwor wrote:
Strzelanie motłochu, przydałoby się dopisać fragment podobny jak przy ruchu, że strzelają do najbliższego/najłatwiejszego do trafienia celu (jeśli przejdzie możliwość wchodzenia do budynków, jak nie to chyba nie ma takiej potrzeby)
To są ogólne zasady, które dotyczą każdego strzelania i nie ma potrzeby kopiowania ich w tym miejscu.

Izwor wrote:
Efekt RAAARGH!!! Podwójna nienawiść jest potrzebna? Motłoch z bazy wszystkich nie lubi
Racja. Poprawię.

Izwor wrote:
Rozumiem, że WzA modele motłochu traktujemy jak stronników? Przydałby się dopisek.
Tak. Dodam.

Izwor wrote:
Ochrona pancerza 5+, jeśli tak to motłoch powinien mieć 2 Inicjatywy, albo tylko 6+.
Ta ochrona to bardziej coś na kształt zasady specjalnej łuskowata skóra tyle, że dla tłumu niż fizyczny pancerz stąd brak modyfikatorów do I. Choć zastanawiam się czy nie dać motłochowi Magicznej Ochrony na 6+. Co wy na to?

Izwor wrote:
Nie bardzo mi pasuje tutaj ten Inżynier palący Kultystów, Duchowny jak najbardziej, Kowal Run jeszcze może być, ale inżynier nie bardzo. Wrzuciłbym go do drugiego worka albo w ogóle nie uwzględnił
W Imperium inżynieria jest silnie powiązana z Kultem Sigmara, który w tym różni się od na przykład Ulrykowców, że popiera innowacje techniczne. Stąd taka postawa Inżyniera.

Izwor wrote:
Bonus dla kampanii neutralnych i praworządnych wydaje się być dużo słabszy niż ten dla złych i chaotycznych (możliwość zdobycia 2k6xp, jest bardzo silnym bonusem). Proponuję zmianę ALBO +k3 kostki, odrzuca 1-2, trzy to zbyt dużo moim zdaniem, ALBO +1-2 łup/kostka, ALBO przerzut 1-2 kostki eksploracji
Pozornie tak. Ale zwykle tłum liczył około 7 modeli (rzut 2K6) lub około 11 (rzut 3K6). Testy rozbicia przeprowadza się odpowiednio po stracie 2-3 modeli przy rzucie (2K6) i 3-4 przy (3K6), testy rozbicia też dosyć szybko były oblewane. Nie zawsze też modele WzA! przeżywały, więc nie licząc PD za WzA!, którzy otrzymują wszystkie kompanie niezależnie od natury, po równo, to suma PD za złożone w ofierze modele zwykle wynosiła koło 3-4.
Oczywiście, że były wyjątki ale nie zdarzało się to na tyle często by trzeba było to zmieniać.

Izwor wrote:
Może by tak jedne z efektów na tej tabelce K6 zamienić stornami, czyli efekt kampanii neutralnych/praworządnych podmienić z efektem złych/chaotycznych. Uzasadnieniem mogłaby być wdzięczność uwolnionych/wyleczonych ludzi.
Rozwiń to, bo nie do końca rozumiem.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pn May 26, 2013 05:34 PM
Reply with quote

Co do tego ostatniego to miałem na myśli zamianę w taki oto sposób:
Np. wynik rzutu na tabelkę 5.

Grupa 2K6 uzbrojonych w MACZUGI obłąkanych ludzi trafia na pole bitwy wprost pomiędzy
zwaśnione drużyny. Motłoch podlega dodatkowej zasadzie specjalnej GŁÓD KRWI.

Po rozbiciu tłuszczy NEUTRALNE i PRAWORZĄDNE drużyny mogą uwolnić/odeskortować w bezpieczne miejsce Wyłączone z akcji! modele które przeżyły potyczkę, z wdzięczności za uratowanie życia, otrzymują odpowiednio za każdy model 2K6 ZŁOTYCH KORON lub +1 Punkt Doświadczenia które gracz powinien rozdzielić według własnego uznania pomiędzy bohaterów.

Drużyna NIEUMARŁYCH może zabić ocalonych i ożywić wraz z pozostałymi poległymi
modelami tłuszczy jako Zombie.

Kompanie ZŁE i CHAOTYCZNE mogą torturować niedobitków próbując uzyskać od nich informacje, należy wykonać rzut K6: wynik 1-3 oznacza, że obłąkani ludzie zachłystują się własną krwią i umierają; natomiast wynik 4-6 oznacza, że udało się wydusić informację o skarbie w okolicy. Kompania odnajduje kosztowności, które zwiększają o K3+2 ilość znalezionych w fazie
eksploracji Łupów.


Last edited by Izwor on Pn May 26, 2013 05:39 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8139
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pn May 26, 2013 05:38 PM
Reply with quote

Quote::
Po rozbiciu tłuszczy NEUTRALNE i PRAWORZĄDNE drużyny mogą uwolnić/odeskortować w bezpieczne miejsce Wyłączone z akcji! modele które przeżyły potyczkę, z wdzięczności za uratowanie życia, otrzymują odpowiednio za każdy model 2K6 ZŁOTYCH KORON lub +1 Punkt Doświadczenia które gracz powinien rozdzielić według własnego uznania pomiędzy bohaterów.
No, ale najpierw z nimi walczą, a potem ratują i eskortują w bezpieczne miejsce?


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pn May 26, 2013 05:41 PM
Reply with quote

Pomysł może być inny, chodziło mi o podmienienie efektów tabelki.
Może drużyna zreflektowała się i postanowiła uleczyć rannych, a oni z wdzięczności wynagradzają ich 2k6zk/+1PD


Last edited by Izwor on Pn May 26, 2013 05:42 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8139
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pn May 26, 2013 05:42 PM
Reply with quote

Izwor wrote:
Pomysł może być inny, chodziło mi o podmienienie efektów tabelki.
Podmienić można, tylko na co żeby miało sens?


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pn May 26, 2013 05:50 PM
Reply with quote

Są to szaleńcy/obłąkani.
Za doprowadzenie ich do najbliższego Psychiatryka/Azylu/Asylium
pracujący tam doktor za każdego przyprowadzonego obłąkanego
wynagradza drużynę 2k6zk
lub dzieli się z drużyną wiedzą na temat ludzkiego umysłu - drużyna otrzymuje 1PD.

Na poważnie... pomyślę wieczorem Smile

Back to top
View user's profile AIM Address
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Wt czerw 18, 2013 12:08 PM
Reply with quote

Mam taką uwagę. Zdarza się, że modele motłochu są wystawione za budynkami, lasami wzgórzami itp elementami terenu, że ich pole widzenia jest mocno ograniczone i często nie widząc wroga siedzą w rogu stołu, nie wspomnę już o mgle. Czy nie byłoby właściwym aby motłoch dążył w swej wędrówce do środka stołu lub do przeciwległej strony stołu w linii prostej, a w momencie kiedy już zobaczy wroga to w jego kierunku? Grałem dwa razy z motłochem i oba we mgle, gdybym go nie zaatakował to pewnie by się kisił gdzieś na krańcu świata Smile

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8139
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Wt czerw 18, 2013 09:21 PM
Reply with quote

To jeden z uroków motłochu. Czasem to gracze muszą poszukać tłumu. Zresztą podobnie jest ze zdarzeniami losowymi.

Nie widzę powodu, by motłoch zawsze musiał działać w sposób przewidywalny.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Wt czerw 18, 2013 09:47 PM
Reply with quote

Kto może rzucać na rzeczy po rozbiciu motłochu(czy składać w ofierze,itd.),jeśli obaj gracze wyłączyli z akcji ich modele?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8139
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Wt czerw 18, 2013 09:53 PM
Reply with quote

Areo wrote:
Kto może rzucać na rzeczy po rozbiciu motłochu(czy składać w ofierze,itd.),jeśli obaj gracze wyłączyli z akcji ich modele?
Gracz, który rozbił motłoch. Czyli ten z graczy, którego działania zmusiły motłoch to wykonania pierwszego testu rozbicia (nie ważne udanego czy nie).


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Śr czerw 19, 2013 10:47 AM
Reply with quote

A jeżeli oboje z graczy się do tego przyczynili?
Przykładowo jest tura motłochu w której giną dwa modele motłochu zabite przez obu graczy (po jednym). To taka hipotetyczna sytuacja gdy modele mają tyle samo inicjatywy itd...

I mam jeszcze taki pytanie odnośnie modeli reprezentujących motłoch, zdarzenia losowe czy też scenariusz. Czy jest jakiś sposób aby rozpraszać czary na te modele rzucane/rzucone?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8139
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Śr czerw 19, 2013 11:44 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
A jeżeli oboje z graczy się do tego przyczynili?
Przykładowo jest tura motłochu w której giną dwa modele motłochu zabite przez obu graczy (po jednym). To taka hipotetyczna sytuacja gdy modele mają tyle samo inicjatywy itd...
Ten kto wygrał potyczkę. Uściśliłem zapis:
Quote::
Po rozbiciu tłuszczy i wygraniu rozgrywki...



Pepe wrote:
I mam jeszcze taki pytanie odnośnie modeli reprezentujących motłoch, zdarzenia losowe czy też scenariusz. Czy jest jakiś sposób aby rozpraszać czary na te modele rzucane/rzucone?
Nie, o ile same modele nie dysponują ochroną.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype

1 2 3
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Podziemia jako opcjonalny segment gry
Dungeon Adventures
6 Krnabrny 660 [Warsztat] Podziemia j...
 Pt wrz 07, 2018 11:54 AM 
Krnabrny View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Drużyny
[ Go to pageGo to page: 1 ... 25, 26, 27 ]
404 quidamcorvus 127748 [Warsztat] Drużyny
 Śr sierp 29, 2018 07:42 PM 
adrenalbooster View latest post
No new posts Home Rules [Warheim FS] [warsztat] jednostki dodatkowe
czy jak ktos woli specjalne
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
70 Malakid 32447 [warsztat] jednostki d...
 Sb sierp 18, 2018 07:53 PM 
Zgłębiczart View latest post
No new posts Galeria - Makiety Makietowy warsztat Dwalthrima
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3, 4 ]
56 Dwalthrim 30348 Makietowy warsztat Dwa...
 Śr May 16, 2018 08:57 PM 
adrenalbooster View latest post
No new posts Galeria - Figurki [Warsztat] Zwiadowcze stado klanu Eshin.
Szczuroludzie do Warheim FS.
8 quidamcorvus 763 [Warsztat] Zwiadowcze ...
 Cz May 10, 2018 09:25 AM 
quidamcorvus View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Inkq
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 437

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 14
_BBOT: 0
Razem: 14
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
Statystyki
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 164
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy