Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › [Warsztat] Motłoch...
[Warsztat] Motłoch...
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1464
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Śr czerw 19, 2013 12:13 PM
Reply with quote

Czyli aby czerpać korzyści z zabijania motłochu należy spełnić oba warunki.
A za zabite szwendacze są PD?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8110
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Śr czerw 19, 2013 12:14 PM
Reply with quote

1. Tak.
2. Tak. Motłoch jest traktowany jak wrogie modele.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1464
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pt lip 12, 2013 01:59 PM
Reply with quote

Wnoszę o dodanie zapisu do motłochu i może do postaci zdarzeń losowych aby miały jakąś ochronę magiczną. Np ilość DD adekwatną do poziomu maga rzucającego na nich czar.

Bo często bywa tak, że mag mając obszarowy czar kosi motłoch jak zborze. Więc to bez sensu.

I jeszcze takie pytanie czy grasanci występujący w motłochu chyba 6 na liście mają charakterystyki motłochu czy też grasantów i adekwatnie ekwipunek?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8110
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pt lip 12, 2013 02:07 PM
Reply with quote

Można im dać ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ (1-3) tylko pozostaje kwestia czy ustalić ją odgórnie, czy ustalać na przykład rzutem K3.

Mają charakterystyki Motłochu.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8110
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pt lip 12, 2013 06:10 PM
Reply with quote

Na przykład można dodać taką zasadę:

Quote::
Odporność na magię:
Agresywna, rządna krwi tłuszcza cieszy się szczególnym błogosławieństwem Khorna, które chroni motłoch przed magią. Na początku każdej rundy, przed turą pierwszego gracza należy wykonać rzut K3, którego wynik odpowiada maksymalnej liczbie Kostek Rozproszenia, której może użyć należący do motłochu model w celu rozproszenia skierowanych przeciwko niemu zaklęć. Szczegóły dotyczące rozpraszania czarów znajdują się w rozdziale MAGIA.
ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ nie podlega nigdy kumulacji, więc jeśli model ze zdolnością ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ podlega tej zdolności w wyniku czaru bądź z innej przyczyny, to ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ nie sumuje się, lecz używa się lepszej z nich.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1464
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pt lip 12, 2013 07:10 PM
Reply with quote

To niewiele zmieni, że będzie rzut k3.

Ogólnie rzecz biorąc to gracze decydują czy chcą grać z motłochem. Jeżeli podejmują taką decyzję to muszą liczyć się z konsekwencjami. W takim razie Odporność na magię powinna być określona w inny sposób, np wg poziomu maga. Jeżeli mag będzie chciał aby jego zaklęcie wyszło będzie musiał poświęcić więcej kości magii oraz ponieść ewentualne konsekwencje w postaci przekleństwa T.

Np:
1 poziom MR 1
2 poziom MR 2
3 poziom MR 3
4 poziom MR 3

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8110
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Sb lip 13, 2013 01:49 PM
Reply with quote

Nie chcę uzależniać OnM od poziomu maga, bo co jak nie będzie maga albo będzie kilku o różnych poziomach? Dlaczego jeden ma mieć trudniej tylko dlatego że jest lepszy?


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 139
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Sb lip 13, 2013 01:58 PM
Reply with quote

Może uzależnić MR od rodzaju motłochu?
1-2 - 1 mr
3-4 - 2 mr
5-6 - 3 mr

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1464
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Sb lip 13, 2013 04:33 PM
Reply with quote

W takim razie zrób MR k3+1.

Back to top
View user's profile
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 139
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Śr lip 17, 2013 11:55 AM
Reply with quote

Obecną rundę kampanii gramy właśnie z mr k3+1.Zobaczymy jak to będzie wyglądać :).

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1464
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pn sierp 04, 2013 08:03 PM
Reply with quote

Mam takie pytania:
1) Czy wprowadziłeś zapis, że aby dostać profity z motłochu należy wygrać potyczkę oraz rozbić motłoch?
2) Tak na dobrą sprawę rozbicie motłochu to spowodowanie, że motłoch wykona rzut na test rozbicie, czy też niezdanie tego testu?
3) A co się dzieje, jeżeli wybije się taki motłoch do nogi?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8110
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pn sierp 05, 2013 12:57 AM
Reply with quote

1. Tak.
Quote::
Po rozbiciu tłuszczy i wygraniu rozgrywki...
2. Rzut na test rozbicia.
3. Nic się nie zmienia. Wyłączenie z akcji! wszystkich nie modeli, nie oznacza że automatycznie giną. Choć dla zasad motłochu nie ma to znaczenia.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1464
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Re: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pn sierp 05, 2013 10:25 AM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
1. Tak.
Quote::
Po rozbiciu tłuszczy i wygraniu rozgrywki...
2. Rzut na test rozbicia.
3. Nic się nie zmienia. Wyłączenie z akcji! wszystkich nie modeli, nie oznacza że automatycznie giną. Choć dla zasad motłochu nie ma to znaczenia.

Ad.1) Albo plik jest nieaktualny albo jestem ślepy i nie mogę znaleźć. Przy każdym z rodzajów motłochów jest tylko rozbicie.

Ad.2) Czy możesz to zamienić na zapis który by mówił, że gracz spowodował pierwszy test rozbicia? Obecny zapis interpretowaliśmy w ten sposób, że nie tylko trzeba się przyczynić do testu ale motłoch musi go nie zdać aby gracz mógł otrzymać profity.

A teraz spostrzeżenia:
1) Odporność na magię K3+1 jest fajna i wystarczająca. Jest to broń obusieczna bo jeżeli jest max. to przy rzucie 4 kościami jest spore prawdopodobieństwo, że wypadną dwie jedynki. Ale ostateczna decyzja należy do ciebie.
2) Zapis o wystawieniu albo jest nieprecyzyjny albo dajesz opcję graczom aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia motłochu. A mianowicie zapis, że motłoch ma się wystawić jednej z ćwiartek w 6" od krawędzi (w domyśle ćwiartki) i 12" od modeli gracza powoduje, że jeżeli gracz rozstawi swoje modele na całej długości strefy rozstawienia to motłoch nie będzie się mógł w danej ćwiartce wystawić. Nie wiem jakie było twoje zamierzenie ale jeżeli gracze decydują się na zabawę z motłochem to może należałoby doprecyzować, że mają być wystawione powyżej 6" od krawędzi stołu.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8110
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pn sierp 05, 2013 10:47 AM
Reply with quote

1. Plik jest nieaktualny. Prace nad motłochem nie zostały zamknięte.
2. Chyba się nie zrozumieliśmy. Jest tak tak napisałeś. Bonusy zdobywa ten gracz, który doprowadził do testu rozbicia i motłoch nie zdał tego testu. Oba warunki muszą być spełnione.


3. Ja póki co wciąż jestem za K3.
4. Hmm... Odległość pomiędzy modelami musi wynosić przynajmniej 12". Ewentualnie można zrezygnować z ćwiartek i ustalić, że modele motłochu wystawiane są na przykład tak:
Quote::
Po zakończeniu przygotowań do potyczki, ale przed rozpoczęciem rozgrywki należy podzielić stół na ćwiartki, których boki mierzą 2’, a następnie wykonać rzut K6 (przerzucając ewentualne remisy). Gracz z wyższym wynikiem wykonuje kolejny rzut K6 którego wynik, odczytany z TABELI MOTŁOCHU, określi rodzaj tłuszczy na polu bitwy. Natomiast gracz z niższym wynikiem rozstawia modele reprezentujące motłoch w dowolnym miejscu na poziomie stołu, w odległości większej niż 12” od dowolnego innego modelu nie należącego do motłochu.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1464
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Motłoch...
Posted: Pn sierp 05, 2013 11:03 AM
Reply with quote

Ad. 2 Chyba nie zrozumiałeś mojego poprzedniego pytania i napisałeś to co napisałeś. Ale teraz już wiem.

Ad. 3) Na jednej kości nic nie zrobisz, na dwóch już tak. A trzeba przyznać, że motłoch to nie jest must have! tylko wybór graczy. Więc świadomie decydują się na jego wystąpienie.
Ad. 4) Ćwiartki są jak najbardziej OK! tylko zlikwiduj/zamień zapis o wystawieniu powyżej 6".

Np:
Quote::
"... Wszystkie modele należy rozstawić w odległości większej niż 6” od krawędzi ćwiartki stołu/pola bitwy, ponadto żaden model nie może zostać rozstawiony w odległości mniejszej niż 12” od dowolnego innego modelu nie należącego do motłochu."

Back to top
View user's profile
<
1 2 3
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Galeria - Figurki [Warsztat] Krasnoludowie Chaosu z Zorn Uzkul...
...do Warheim FS.
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
35 quidamcorvus 1532 [Warsztat] Krasnoludow...
 Śr wrz 12, 2018 08:58 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Podziemia jako opcjonalny segment gry
Dungeon Adventures
6 Krnabrny 556 [Warsztat] Podziemia j...
 Pt wrz 07, 2018 11:54 AM 
Krnabrny View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] [Warsztat] Drużyny
[ Go to pageGo to page: 1 ... 25, 26, 27 ]
404 quidamcorvus 123825 [Warsztat] Drużyny
 Śr sierp 29, 2018 07:42 PM 
adrenalbooster View latest post
No new posts Home Rules [Warheim FS] [warsztat] jednostki dodatkowe
czy jak ktos woli specjalne
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
70 Malakid 31496 [warsztat] jednostki d...
 Sb sierp 18, 2018 07:53 PM 
Zgłębiczart View latest post
No new posts Galeria - Makiety Makietowy warsztat Dwalthrima
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3, 4 ]
56 Dwalthrim 29351 Makietowy warsztat Dwa...
 Śr May 16, 2018 08:57 PM 
adrenalbooster View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Will
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 435

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 21
_BBOT: 0
Razem: 21
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 164
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy