
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
Sarmor
Świadomy
Joined: list 03, 2011
Posts: 462
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz czerw 13, 2013 08:28 AM
|
|
I jeszcze jedno pytanie z wczorajszej bitwy.
Quote:: |
Tfu… To być niedobre. Postać trafia w zbroję/fragment ekwipunku lub gryzie przeciwnika w mało apetyczną część ciała, choć cios nie zadaje przeciwnikowi obrażeń, to wytrąca go z równowagi. Należy ponownie wykonać rzut na trafienie i ewentualne zranienie modelu. |
Zapis jest niejasny, o który model chodzi? Ten, który zadał trafienie krytyczne, czy ten, który je otrzymał?
_________________ TheNode.pl | Ballady o Herosach
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz czerw 13, 2013 08:56 AM
|
|
Sarmor wrote: |
Sytuacja z dzisiejszej bitwy: Srebrny Hełm szarżuje na Nekrarcha, ale szarżę przejmuje Dreg. Hełm zadaje trafienie krytyczne kopią, wynik 6: Ale Szaszłyk!, obaj z Dregiem wpadają na Nekrarchę, Dreg zostaje Wyłączony z Akcji!
Czy w takim wypadku Nekrarcha, oprócz otrzymania ataku o Sile 3, zostaje też przesunięty do tyłu? Czy może Hełm rozpoczyna z nim walkę? |
Jeżeli Nekrarcha znajduje się na drodze walczących modeli to otrzymuje cios o Sile 3 ale nie zostaje związany walką oraz nie zostaje przesunięty. Przesunąć należy tylko walczące modele.
Praktycznie jedynym sposobem na związanie walką wręcz wrogiego modelu jest wykonanie szarży.
Pepe wrote: |
Takie dwa pytania:
1) Czy jedyny stronnik jakiego ma gracz ma być skreślony z listy drużyny jeżeli w momencie gdy wystąpiło zdarzenie losowe dezercja był on wza?
2) Czy czarny jad - trucizna - lub inna mikstura może być przechowywana w skarbcu i nie straci swoich właściwości? Czy też po zakupieniu takowej należy ją użyć/umieścić w ekwipunku i jest ona na najbliższą potyczkę?
Czy to się dotyczy tylko trucizn czy też innych mikstur też? |
1. Nie ma znaczenia stan w jakim znajduje się stronnik w trakcie wystąpienia zdarzenia losowego. Jeżeli gracz posiada tylko jednego stronnika, to należy go usunąć z karty drużyny.
2.Dotyczy to tylko trucizn, które nie mogą być przechowywane i tracą swe właściwości wraz z końcem najbliższej potyczki.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz czerw 13, 2013 08:57 AM
|
|
Sarmor wrote: |
I jeszcze jedno pytanie z wczorajszej bitwy.
Quote:: |
Tfu… To być niedobre. Postać trafia w zbroję/fragment ekwipunku lub gryzie przeciwnika w mało apetyczną część ciała, choć cios nie zadaje przeciwnikowi obrażeń, to wytrąca go z równowagi. Należy ponownie wykonać rzut na trafienie i ewentualne zranienie modelu. |
Zapis jest niejasny, o który model chodzi? Ten, który zadał trafienie krytyczne, czy ten, który je otrzymał? |
Rzut wykonuje model atakujący. To jeden z 'negatywnych krytyków'.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Sarmor
Świadomy
Joined: list 03, 2011
Posts: 462
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz czerw 13, 2013 03:17 PM
|
|
quidamcorvus wrote: |
Jeżeli Nekrarcha znajduje się na drodze walczących modeli to otrzymuje cios o Sile 3 ale nie zostaje związany walką oraz nie zostaje przesunięty. Przesunąć należy tylko walczące modele.
Praktycznie jedynym sposobem na związanie walką wręcz wrogiego modelu jest wykonanie szarży. |
A co, jeżeli Hełm po przesunięciu o te k6" znalazłby się w kontakcie z Nekrarchą?
Rozumiem, że Dreg zostaje zdjęty z pola bitwy dopiero po przesunięciu, tak? Czyli wpierw mamy przesunięcie, a dopiero potem rzut na efekt zranienia.
quidamcorvus wrote: |
Rzut wykonuje model atakujący. To jeden z 'negatywnych krytyków'. |
Jeden z ilu? Bo nie znalazłem żadnego innego krytyka negatywnego.
I przyznam szczerze, że ta idea do mnie nie przemawia - trafiłem, zraniłem (i to 6!), a w nagrodę nic się nie dzieje i muszę powtórzyć rzuty... Nie można by zrobić z tego prawdziwego krytyka, np. jeśli wróg wybroni ranę, to przerzuca udane ataki?
Połowa mojej bandy walczy bronią naturalną, więc tracę na tym, że tylko ten typ broni ma negatywnego krytyka.
_________________ TheNode.pl | Ballady o Herosach
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz czerw 13, 2013 10:33 PM
|
|
Sarmor wrote: |
A co, jeżeli Hełm po przesunięciu o te k6" znalazłby się w kontakcie z Nekrarchą? |
Po rozpatrzeniu ciosu z Siłą 3 modele należy ustawić w odległości 1" od siebie zgodnie z zasadą:
Quote:: |
1” od siebie:
Gracze odkryją, że poruszanie postaci na stole prowadzi czasem do zatłoczenia, szczególnie kiedy wiele różnych modeli walczy wręcz. Ważne jest zatem ustalenie, które postacie aktualnie walczą, a które są blisko, ale nie toczą walki, a może tylko starają się przejść obok.
Z tego powodu, modele stron przeciwnych winne, o ile nie walczą, utrzymywać dystans nie mniejszy niż 1” od siebie. Modele, które w wyniku działań miałyby zbliżyć się do wroga na odległość mniejszą niż 1”, muszą się po prostu zatrzymać w odległości 1” od przeciwnika. Należy pamiętać, że w zwykłych warunkach jedyną metodą włączenia jednostki do walki wręcz jest szarża na przeciwnika. Jednakże w wyniku szarży, szarżująca postać może znaleźć się w odległości mniejszej niż 1” od dowolnego przeciwnika (nie tylko tego, który był celem szarży). |
Sarmor wrote: |
Rozumiem, że Dreg zostaje zdjęty z pola bitwy dopiero po przesunięciu, tak? Czyli wpierw mamy przesunięcie, a dopiero potem rzut na efekt zranienia. |
Tak.
Sarmor wrote: |
Jeden z ilu? Bo nie znalazłem żadnego innego krytyka negatywnego. |
Zamroczony z broni obuchowej, też może frustrować w przypadku walki w modelami o Żw 1.
Sarmor wrote: |
I przyznam szczerze, że ta idea do mnie nie przemawia - trafiłem, zraniłem (i to 6!), a w nagrodę nic się nie dzieje i muszę powtórzyć rzuty... Nie można by zrobić z tego prawdziwego krytyka, np. jeśli wróg wybroni ranę, to przerzuca udane ataki?
Połowa mojej bandy walczy bronią naturalną, więc tracę na tym, że tylko ten typ broni ma negatywnego krytyka. |
Wymieniłeś minusy broni naturalnej, plusami jest to, że modele nie mogą zostać rozbrojone a oręż zniszczony. Coś za coś. I zgodzę się z tym, że krytyk jest frustrujący ale nigdzie nie jest napisane, że trafienie krytyczne musi być korzystne dla atakującego  Mechanika Mordheim i w efekcie Warheim FS jest w kilku miejscach przewrotna
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Areo
Przytomny
Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lip 04, 2013 04:55 PM
|
|
1.Model zebrał sobie trzy znaczniki kosztowności.Banda nie zdaje testu rozbicia,zaczyna uciekać.Czy mogę podnieść te znaczniki na raz,czy po jednym na turę?
2.Czy jeśli model nie należący do żadnej z band,który poruszy się za krawędź stołu z ruchu losowego,jest traktowany jakby opuścił potyczkę,czy też wraca na stół?
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz lip 04, 2013 09:43 PM
|
|
1. Po jednym na turę.
2. Wg najnowszych zasad (na przykład zawartych w opisie Motłochu):
Modele reprezentujące zdarzenie losowe mogą wyjść poza krawędź stołu jedynie podczas pościgu bądź ucieczki. W przypadku innych rodzajów ruchu, nieważne dobrowolnych czy przymusowych krawędź stołu traktowana jest jak teren niedostępny chyba, że odrębne zasady stanowią inaczej.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
kaufi
Nieświadomy
Joined: lip 05, 2013
Posts: 7
Location: Wrocław
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt lip 05, 2013 03:08 PM
|
|
quidamcorvus wrote: |
Każdy model może się obrócić przed deklaracją szarż, pod warunkiem, że będzie to na początku fazy rozpoczęcia tury lub fazy ruchu:
Pole widzenia, strona 18: wrote: |
Pole widzenia określa to, co model widzi. Potrzeba ustalenia pola widzenia modelu zdarza się bardzo często. Model musi widzieć przeciwnika, którego zamierza zaatakować, czy to za pomocą broni dystansowej czy w walce wręcz.
Na początku każdej fazy, model może się dowolnie obrócić. Przyjmuje się, że model w WARHEIM – FANTASY SKIRMISH może wykonywać czynności i reagować na to co ma jedynie z przodu lub z boku, modele nie widzą do tyłu. Jeśli postać zostanie zaatakowana od tyłu, nie może korzystać z cechy oręża PARUJĄCY, Ochrony Pancerza jaką zapewnia TARCZA czy PAWĘŻ natomiast w ramach reakcji na szarżę nie może stać & strzelać.
Na linii wzroku modelu, pomiędzy nim samym, a potencjalnym celem, może znaleźć się coś, co ogranicza widoczność. Dlatego też modele i elementy scenerii pola bitwy, znajdujące się między modelem a jego celem, mogą przesłaniać pole widzenia.
|
|
Jeśli tak to po co jest zasada
Deklaracja Szarż, strona 19: wrote: |
Jeżeli gracz chce, by jego model zaszarżował wrogi model w odległości do 4”,
którego postać nie widzi (na przykład taki model, który znajduje się za plecami... |
Powinna być dodana zasada pod koniec fazy ruchów żeby poodwracać modele jak się będą patrzyły do swojej następnej tury.
|
|
Back to top
|
|
 |
Sarmor
Świadomy
Joined: list 03, 2011
Posts: 462
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt lip 05, 2013 04:21 PM
|
|
Jak dla mnie lepiej byłoby przyjąć, że model widzi wszystko dokoła, chyba że jest zaangażowany w walkę wręcz i musi się skupić na przeciwniku...
_________________ TheNode.pl | Ballady o Herosach
|
|
Back to top
|
|
 |
kaufi
Nieświadomy
Joined: lip 05, 2013
Posts: 7
Location: Wrocław
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt lip 05, 2013 05:30 PM
|
|
To wtedy znowu zasada że jak się atakuje kogoś od tyłu to nie przysługuje mu Save za tarcze by nie działała.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt lip 05, 2013 09:34 PM
|
|
@kaufi
Nie zawsze da sie tak obrocic model by widzial wszystkich ptzeciwnikow. Poza tym po zakonczeniu obracania modeli, a juz w trakcie deklaracji szarz tez wiele moze sie zmienic i gracz bedzie chcial zaszarzowac inne modele, itd.
Stad zasada pozwalajaca na szarzowanie niewidocznych modeli.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
kaufi
Nieświadomy
Joined: lip 05, 2013
Posts: 7
Location: Wrocław
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb lip 06, 2013 10:18 AM
|
|
Nie o to mi chodziło.
Ja jak najbardziej zgadzam się z zasadą szarżowania na modele których się nie widzi za pomocą testu Inicjatywy. Tylko że ty wcześniej napisałeś że gracz może odwracać modele na początku każdej fazy, co oznacza że do takiej sytuacji nigdy nie dojdzie.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb lip 06, 2013 05:46 PM
|
|
Zdarzają się gdy walczy ze sobą więcej modeli. Deklaracje szarż następują po obróceniu modeli i jak wspomniałem wcześniej czasem zdarza się, że gracz szarżuje inny model niż planował w trakcie obracania modeli.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Izwor
Przebudzony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb lip 06, 2013 05:59 PM
|
|
Zdawanie inicjatywy i szarża po udanym teście to dobre rozwiązanie.
Pozwala na zaatakowanie modelu stojącego za rogiem, czy też w budynku.
Wysokość inicjatywy dobrze odwzorowuje spryt, spostrzegawczość modelu, a jego ruch pozwala na dostawienie modelu.
Nie widzę tutaj potrzeby do jakichkolwiek zmian.
|
|
Back to top
|
|
 |
Areo
Przytomny
Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Śr lip 10, 2013 06:07 PM
|
|
Quote:: |
Kołczan Strzał Zagłady:
Stworzone i związane mocą magii tak starej jak same Asrai, strzały te spuszczone z cięciw
dzielą się na roje zabójczych, spragnionych śmierci odłamków.
Zaklęte strzały sprzedawane są w pękach wystarczających na jedną potyczkę. Po
wystrzeleniu należy wykonać rzut K6, którego wynik określi ilość magicznych pocisków
na jakie podzieliła się strzała. Pociski uderzają w cel zadając trafienie o SILE 4.
UWAGI: Kołczan Strzał Zagłady jest dostępna wyłącznie dla modeli
należących do kompanii Leśnych Elfów z Athel Loren.
CENA: 45+K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 11. |
Czy rzuca się na trafienie na każdy pocisk?Czy pierwsze rzucam trafienie,a później ile strzał leci?A może jakoś inaczej?
Nie jest to za bardzo przegięte,skoro działa całą bitwę?
Quote:: |
Dębowa Zbroja (lekki pancerz):
Powiada się, że jest to dzieło samego Daitha. Zbroja wiąże siły witalne właściciela z mocą
Wiatru Ghyran, chroniąc go przed obrażeniami.
Odziany w Dębową Zbroję model podlega zasadzie specjalnej REGENERACJA oraz
ŁATWOPALNY.
UWAGI: Ochrona Pancerza na 6+. Dębowa Zbroja jest dostępna wyłącznie dla
modeli należących do kompanii Leśnych Elfów z Athel Loren.
CENA: 80+3K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 10. |
Czy bohater w tej zbroi jest traktowany jakby miał regenerację na potrzeby rzutów na tabelę poważnych obrażeń?Znaczy jest praktycznie nie do zabicia(przerzuca martwy i rany wszelakie)?
Quote:: |
Wrzosiec (lekki pancerz):
Długie ciernie i poskręcane ostrężyny zbroi czynią właściciela niewidzialnym dla otoczenia.
Dostrzec go mogą jedynie najbystrzejsi z wrogów.
Przeciwnicy atakujący w walce wręcz bohatera odzianego we Wrzosiec, który znajduje się w
odległości do 6” od elementów terenu wiejskiego lub leśnego, zadają ciosy z karą -1 do
wyniku rzutu na trafienie.
UWAGI: Ochrona Pancerza na 6+. Wrzosiec jest dostępny wyłącznie dla modeli
należących do kompanii Leśnych Elfów z Athel Loren.
CENA: 35+K6 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 9. |
Czy tereny wiejskie to również górki,rzeki,itd.?
Quote:: |
SREBRZYSTE STRZALY ARHA
RZUCONY NA 11+
Alchemik przyzywa moc Chamon z której splata srebrzyste pociski, którymi razi swych
przeciwników.
Srebrzyste strzały Arha są magicznym pociskiem o zasięgu 24”. Po udanym rzuceniu
zaklęcia magiczny pocisk uderza w cel powodując K3 trafienie o SILE 4 z cechą oręża
STRZELEC WYBOROWY. |
Rozumiem ,że w tym wypadku strzelec wyborowy daje możliwość wyboru dowolnego modelu,nie stosuje się modyfikatora - 1,bo zaklęcie trafia automatycznie?
|
|
Back to top
|
|
 |
|
Topics |
Replies |
Author |
Views |
Last Post |
Sticky
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[
Go to page:
1 ... 7, 8, 9 ]
|
129 |
quidamcorvus |
57928 |
Pytania i odpowiedzi..... Wt sierp 27, 2019 09:03 AM quidamcorvus  |
|
Frostgrave
|
Pytania
|
7 |
Staś |
9387 |
Pytania Śr sierp 10, 2016 01:28 PM drachu  |
Normal
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[
Go to page:
1 ... 18, 19, 20 ]
|
296 |
quidamcorvus |
115455 |
Dyskusja ogólna (pyta... Pn stycz 15, 2018 03:09 PM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[
Go to page:
1 ... 64, 65, 66 ]
|
983 |
quidamcorvus |
354910 |
Re: Dyskusja ogólna (... Śr czerw 21, 2017 03:20 PM quidamcorvus  |
|
Pytania & odpowiedzi [Mordheim]
|
Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[
Go to page:
1 ... 26, 27, 28 ]
|
407 |
Izwor |
337854 |
Pytania różne Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM M.T.  |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|