Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 22 23 24 ... 44 45 46
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb lip 13, 2013 05:18 PM
Reply with quote

Oj tam, oj tam Razz Taki mały joke Smile

Back to top
View user's profile
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb lip 13, 2013 05:39 PM
Reply with quote

Dobra,nie spamujmy w temacie do tego nie przeznaczonym.
Nasze opinie do przemyślenia dla szefa ;).

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn lip 14, 2013 04:42 PM
Reply with quote

To co proponujecie?
1. Zostawić po jednym bonusie na każdy poziom awansu?
2. Zrównoważyć istniejące?
3. A może dodać/zastąpić? W takim razie czekam na propozycje.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn lip 14, 2013 05:05 PM
Reply with quote

Jeżeli zostawisz po jednym to będzie zbyt nudne.
Jeżeli zrobisz prawo wyboru uzależnione dodatkowo od ilości pkt to będzie lepiej.
Jeżeli zrównoważysz to wydaje mi się najlepszy pomysł.

Jak będę miał jutro chwilę czasu to poczytam dokładnie o zdolnościach i podam propozycje.

Back to top
View user's profile
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn lip 14, 2013 05:16 PM
Reply with quote

Można zrobić drzewko umiejętności(awansów). Żeby zdobyć taki,musisz mieć taki i taki,czy coś w tym stylu ;).

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn lip 14, 2013 07:32 PM
Reply with quote

No to czekam na wasze propozycje.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn lip 15, 2013 08:00 AM
Reply with quote

Wydaje mi się, że coś w tym stylu:

Quote::
5-6 Nieśmiertelni. Gdy kompania straci w wyniku rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ model stronnika (który nie podlega zasadzie specjalnej DEMON, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH, NIEUMARŁY oraz DUŻY CEL) automatycznie rekrutuje jednego stronnika tego samego typu.

na:

Quote::
5-6 Nieśmiertelni. Zasadę tą otrzymuje jedna wybrana przez gracza grupa stronników (stronnicy tej grupy nie mogą podlegać zasadzie specjalnej DEMON, ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH, NIEUMARŁY oraz DUŻY CEL) . Gdy kompania straci w wyniku rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ model stronnika podlegającego zasadzie specjalnej nieśmiertelny automatycznie rekrutuje jednego stronnika tego samego typu.

Adekwatnie do tego:
- konsyliarze,
- nieśmiertelni 2,
- nieśmiertelni 3,
- niepokonani (model bohatera lub grupa stronników).

Zastanowiłbym się również czy przy Kompani najemników nie zrobić dopisku, że po zakończeniu potyczki gracz w zamian za to, że za darmo rekrutował najemne ostrze musi mu zapłacić żołd - z obostrzeniem takim jak przy zdarzeniach losowych o ograch które spuszczają manko bohaterowi jak nie dostaną kasy.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poza tym zrobiłbym zmianę odnośnie sposobu zdobywania poziomów magii przez magów HE i LI tak jak już wcześniej pisałem.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Regeneracja - możliwość uniknięcia wymienionych wyników rzutu k66 na TPO na 4+.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn lip 15, 2013 02:12 PM
Reply with quote

Do tabeli Punktów Kampanii siądę w ciągu kilku najbliższych dni i naniosą zmiany, zobaczymy jak to wyjdzie.



Punktu Kompania Najemników nie będę zmieniał, po zmianie działałoby to na innych zasadach niż do tej pory.

Podobnie nie będę zmieniał zasad dotyczących maga HE i LI, to mają być potężne postacie. Zresztą mag to siła HE, które są w sumie dość przeciętne (przynajmniej jak na Elfy).

Regeneracji też nie będę na razie ruszał. Tutaj poza twoimi uwagami nie było innych zgłoszeń i moim zdaniem działa to dobrze. W bitwie regenerację zdejmuje płonący atak. Poza tym posiadają ją głównie Trolle i Pomioty Chaosu, które nie zdobywają doświadczenie. Strigoi też jest silnie upośledzony bo nie może korzystać z oręża i pancerza. A co do przedmiotów, to w ten czy inny sposób większość modeli bohaterów może wejść w ich posiadanie.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn lip 15, 2013 05:31 PM
Reply with quote

Osobiście uzależniłbym też ilość postaci ze zdarzeń losowych w zależności od prestiżu drużyny. Bo doświadczona drużyna wciąga je przez nos. Można by zrobić tabelkę o ile więcej modeli jest danego typu w odpowiednich przedziałach dla gracza z najniższym prestiżem. Coś jak żółtodzioby.

Back to top
View user's profile
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn lip 15, 2013 08:02 PM
Reply with quote

Rozumiem ze jeżeli model jest wza płonącym, to rzuca sie 66 normalnie? Jak się ucieka od szarzy? Od modelu, czy do krawędzi?

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn lip 15, 2013 08:23 PM
Reply with quote

Czy model stojące na wprost modelu wroga które dzieli murek mogą zaszarżować go przechodząc przez murek i dostawiając się od boku?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt lip 16, 2013 01:28 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
Osobiście uzależniłbym też ilość postaci ze zdarzeń losowych w zależności od prestiżu drużyny. Bo doświadczona drużyna wciąga je przez nos. Można by zrobić tabelkę o ile więcej modeli jest danego typu w odpowiednich przedziałach dla gracza z najniższym prestiżem. Coś jak żółtodzioby.
Tutaj mam inny pomysł. Chcę zminimalizować ilość zdarzeń losowych w których pojawiają się postaci, na rzecz takich które działają na całe kompanie lub konkretne modele.


Areo wrote:
Rozumiem ze jeżeli model jest wza płonącym, to rzuca sie 66 normalnie?
Do tej pory tego nie było. Ale można dodać zapis:
Quote::
Należy jednak zauważyć, że model bohatera lub stronnika, który został Wyłączony z akcji! w wyniku PŁONĄCYCH ATAKÓW traci zasadę specjalną REGENERACJA na czas rozgrywania najbliższej sekwencji po potyczce i wykonuje rzut na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ w normalny sposób.
który będzie konsekwencją tego punktu:
Quote::
rany odniesione w wyniku PŁONĄCYCH ATAKÓW nie podlegają zasadzie specjalnej REGENERACJI - nie można stosować ochrony REGENERACJI przeciwko tego typu atakom. Ponadto, model który odniósł rany w wyniku PŁONĄCYCH ATAKÓW, traci zasadę specjalną REGENERACJA do końca tury
W sumie jest to z jednej strony osłabienie zasady specjalnej REGENERACJA ale jednocześnie zgodna z jej zamysłem.


Areo wrote:
Jak się ucieka od szarzy? Od modelu, czy do krawędzi?
W pierwszej rundzie od modelu, a w kolejnych do krawędzi.
strona 20 wrote:
Uciekać!:
Ucieczkę! wykonuje się w ten sposób, że model obraca się (wokół środka podstawki) w kierunku na wprost od szarżującego wroga i porusza się na wprost od niego o 2K6” w przypadku, gdy wartość współczynnika SZ wynosi 6” bądź mniej, albo o 3K6”, jeśli wartość współczynnika SZ wynosi więcej niż 6”.
Jeżeli model Ucieka! przed dwoma lub więcej szarżującymi, to ruch ucieczki przebiega na wprost od jednostki o najwyższej SILE (w przypadku modeli o równej SILE, należy rozstrzygnąć za pomocą rzutu kostką).

oraz

strona 21 wrote:
Ruchy Uciekających! modeli:
Najczęściej spotykanym ruchem przymusowym jest Ucieczka!. Uciekające modele poruszają się w kierunku na wprost od źródła, które zmusiło ich do ucieczki, a w kolejnych turach w kierunku najbliższej krawędzi stołu.


Pepe wrote:
Czy model stojące na wprost modelu wroga które dzieli murek mogą zaszarżować go przechodząc przez murek i dostawiając się od boku?
Jeżeli murek jest przeszkodą to nie. Po pierwsze:
Quote::
Modele ustawione do 1” za murem, żywopłotem, czy inną przeszkodą lub stojące do 1" od szczytu schodów czy drabiny mogą zająć pozycje do ich obrony. W takim przypadku należy model natychmiast dostawić do przeszkody lub schodów albo drabiny. Wróg, chcąc zaatakować obrońcę w walce wręcz, musi to zrobić w zwykły sposób, a więc wykonując szarżę. Atakujący model nie musi fizycznie przekraczać przeszkody, a wręcz nie może tego zrobić, gdyż jest broniona. Zamiast tego model ustawia się po drugiej stronie przeszkody, na wprost obrońcy.
I po drugie:
Quote::
4. Ruchy szarżujących
Model szarżujący wykonując ruch szarży powinien pokonać dystans dzielący go od przeciwnika po najkrótszej możliwej drodze i zakończyć ruch szarży dostawieniem do najbliższej krawędzi podstawki przeciwnika. Jeżeli dostawienie do najbliższej krawędzi jest niemożliwe, na przykład model przeciwnika pozostaje związany walką wręcz z innym modelem, należy dostawić model do kolejnej krawędzi, o ile pozwala na to zasięg szarży.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt lip 16, 2013 04:52 AM
Reply with quote

Nawet jeżeli nie broni on tej przeszkody? Bo właściwie czy gracz powinien zadeklarować obronę czy też postawienie modelu 1" od takowej przeszkody traktowane jest jak obrona.

Zapomniałem też o postaciach takich jak np troll ze scenariuszy których ilość mogłyby być uzależniona od prestiżu.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt lip 16, 2013 10:55 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
Nawet jeżeli nie broni on tej przeszkody? Bo właściwie czy gracz powinien zadeklarować obronę czy też postawienie modelu 1" od takowej przeszkody traktowane jest jak obrona.
Jeżeli model znajduje się do 1" od przeszkody i jest szarżowany, to ewentualna walka rozgrywana jest zgodnie z regułami obrony przeszkody. Wynika to z zasad, które przytoczyłem powyżej.


Pepe wrote:
Zapomniałem też o postaciach takich jak np troll ze scenariuszy których ilość mogłyby być uzależniona od prestiżu.
No to czekam na propozycje takiej tabeli.


Rozumiem, że brak uwag co do regeneracji oznacza aprobatę?

A co do tabeli Punktów Kampanii, to mam jeszcze jeden pomysł. Zamiast losowania można pozostawić wybór graczowi. Wszyscy będą mieli takie same szanse, a każdy gracz weźmie to co mu jest akurat najbardziej potrzebne.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt lip 16, 2013 11:36 AM
Reply with quote

Regeneracja wydaje się w miarę ok. Jest szansa na zabicie gościa z regenką.

Punkty kampanii mogą być do wyboru aczkolwiek uważam, że jeżeli nie osłabisz pkt o których wspomniałem wcześniej, to większość graczy będzie wybierać te a nie inne.
Ja osobiście bym osłabił i pozostawił losowe ale to twoja gra.

Tabela byłaby uzależniona od najniższej wartości prestiżu drużyny znajdującej się na stole.

do 125 -> 1
125-150 -> k3
150-250 -> k3 +1
250-350 -> k3 +2
350+ -> k3 +3

Mam jeszcze pytanie bo czasem czytam tematy graczy mordheim i oni grając w kampanie mogą za jakieś tam pkt rozgrywać specjalne scenariusze lub scenariusze z wykoksowanymi postaciami, w których zdobywają artefakty. Czy planujesz coś w tym stylu? Tak, żeby nadać jakiś sens kampanii, a nie tylko potyczki między graczami.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 22 23 24 ... 44 45 46
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 59713 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9822 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 120319 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 02:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 371368 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 358814 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 37
_BBOT: 0
Razem: 37
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy