Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy





























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 4 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1267
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn kwiet 01, 2012 10:44 AM
Reply with quote

d.j. wrote:
Ile pancerza ściąga rusznica a ile kusza na warszawskich HR zależenie od zasięgu?

Odpowiadam z opóźnieniem. Jeśli masz na myśli handguna to na dalekim -2 na bliskim -3. Kusza zawsze -1.

Quote::
Jak to jest w końcu z quick shotem po ruchu gdy ma sie łuk, np. u halfasa? Można walnąć dwa razy?

Podręczników w domu nie macie? Razz

Quote::
Quick Shot. The warrior may shoot twice per turn with a bow or crossbow (but not a crossbow pistol).

Jedyna opcja kiedy nie można użyć quickshota po ruchu to gdy ma się skilla nimble, czyli:

Quote::
The warrior may move and fire with weapons that are normally only used if the firer has not moved. Note that this skill cannot be combined with the Quick Shot skill.

Wychodzi za to natomiast, że Wardenem nie można strzelać dwa razy po ruchu, co wszyscy jego używacze nagminnie robią, ponieważ jego skill brzmi:
Quote::
Expert Rider: A highly skilled horseman, a Roadwarden counts as having the Nimble skill whilst on horseback and suffers no modifiers for moving and shooting.

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2930
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn kwiet 01, 2012 11:28 AM
Reply with quote

Telchar wrote:


Quote::
Jak to jest w końcu z quick shotem po ruchu gdy ma sie łuk, np. u halfasa? Można walnąć dwa razy?

Podręczników w domu nie macie? Razz

Quote::
Quick Shot. The warrior may shoot twice per turn with a bow or crossbow (but not a crossbow pistol).

Jedyna opcja kiedy nie można użyć quickshota po ruchu to gdy ma się skilla nimble, czyli:

Quote::
The warrior may move and fire with weapons that are normally only used if the firer has not moved. Note that this skill cannot be combined with the Quick Shot skill.

Wychodzi za to natomiast, że Wardenem nie można strzelać dwa razy po ruchu, co wszyscy jego używacze nagminnie robią, ponieważ jego skill brzmi:
Quote::
Expert Rider: A highly skilled horseman, a Roadwarden counts as having the Nimble skill whilst on horseback and suffers no modifiers for moving and shooting.

Mamy, ale właśnie wedle podręcznika, przy opisie skilla wyszło nam z Ulrykiem wczoraj na turnieju, ze nie można strzelać po ruchu dwa razy. Wiec chciałem wyjaśnić ta kwestię Wink


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1267
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn kwiet 01, 2012 11:48 AM
Reply with quote

No to ktoś tu kogoś zwałował Very Happy

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2930
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn kwiet 01, 2012 12:06 PM
Reply with quote

Dużo to nie zmieniło, odwlekło tylko odstrzelenie orkowego bossa o jedna turę, a szamana o dwie kolejne Wink


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1267
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn kwiet 01, 2012 12:08 PM
Reply with quote

To fajnego niziołka miałeś Smile

Back to top
View user's profile
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz lip 18, 2013 08:32 PM
Reply with quote

Witam. Wygląda na to że ktoś jeszcze gra w Mordheim Smile Korzystając z okazji prosiłbym o pomoc w kilku sprawach:
1. Jak liczyć stronników do ratingu. Czy mając 3 stronników w grupie o doświadczeniu 3PD to do ratingu dodajemy 3 + 3x5 pkt czy 3x3 + 3x5 pkt?
2. Jeśli różnica w ratingu band wynosi 51 pkt. to słabsza banda dostaje +1PD. Czy jest to dodatkowy +1 punkt w całkowitym rozliczeniu za bitwę czy może dodaje się +1 do każdego punktu zdobytego w bitwie? Czyli np. 1+1 za przeżycie, 1+1 za OOA przeciwnika itp.

Korzystamy z polskiego tłumaczenia zasad i niestety czasami mamy wątpliwości, o którą tabelę chodzi w przypadku rzutu na zranienie w związku z tym kolejne dwa pytania:
3. Czy przy korzystaniu z umiejętności Strike to Injure +1 dodajemy do rzutu na określenie czy postać odniosła ranę czy może na określenie czy postać jest OOA?
4. Podobna sprawa jak powyżej tylko jeśli chodzi używanie Hunting Arrows?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt lip 19, 2013 06:16 AM
Reply with quote

1. 3x3 + 3x5
2. Jeżeli Twój bohater przeżył bitwę (+1 exp), zdjął przeciwnika z placu boju (+1 exp) i jest underdogiem, (+1 exp) dostaje +3 exp Inni bohaterowie tak samo (chyba że nie zdjęli nikogo, wtedy +2 exp). Henchmeni mogą zdobyć +2 exp (za przeżycie i underdoga, przy czym jest to jeden punkt za underdoga dla całej grupy stronników)
3,4. Druga tabelka (1-2 Knocked down, 3-4 Stunned, 5-6 Out of action)

Back to top
View user's profile
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt lip 19, 2013 07:38 PM
Reply with quote

Dzięki za szybką odpowiedź. W niedzielę kolejna walka o wpływy w Mordheim więc pewnie będą kolejne pytania Smile

Back to top
View user's profile
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lip 23, 2013 05:23 PM
Reply with quote

Wracam z kolejną porcją pytań:
1. Czy czarodziej lub kapłan, który jest związany walką wręcz może w fazie strzelania rzucić czar a następnie normalnie zadawać ciosy w walce wręcz? Czy musi się zdecydować na jedno lub drugie?
2. Czy banda krasnoludów mająca 2 zabójców trolli może rekrutować najemnika zabójcę trolli czy jego także obejmuje limit 0-2?
3. Czy ekwipunek taki jak Mordheim Map lub Halfling Cookbook itp. musi być przypisany do konkretnego bohatera czy może być w ekwipunku bandy?
4. Jeśli chodzi o mapę Mordheim to czy dobrze rozumiemy że wszystkie rodzaje mapy oprócz Master map są jednorazowego użytku?
5. Czy czarodziej może posiadać więcej niż jeden Tome of Magic?

Na chwilę obecną to by było tyle ale pewnie niebawem będą kolejne wątpliwości.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lip 23, 2013 06:17 PM
Reply with quote

1. Tak, może.
2. Według zasad nie może.
3. Musi być przypisany do konkretnego bohatera.
4. Zgadza się.
5. Tak

Back to top
View user's profile
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz sierp 01, 2013 07:17 PM
Reply with quote

Ciąg dalszy oswajania się z zasadami, kolejne sytuacje i kolejne wątpliwości więc znów proszę o pomoc.
1. Czy pancerz lub broń z gromrilu/ithilmaru może zakupić każda banda i używać każdy bohater czy tylko posiadający umiejętność Weapons Training?
2. Czy gdy np. Swordsmen z grupy 5 stronników zostanie bohaterem to można rekrutować w jego miejsce piątego Swordsmen'a, czy może bohater także liczy się do limitu 0-5 Swordsmen'ów?
3. Czy jedna banda może posiadać kilka sztuk Halfling Cookbook?
4. Logicznie myśląc to po stracie Halfling Cookbook banda mająca więcej wojowników niż wynosi limit powinna pozbyć wyrzucić "nadprogramowych" wojowników. Czy dobrze myślę?
5. Jak w trakcie kampanii jest traktowany pojmany wojownik. Czy liczy się do ratingu, liczebności bandy przy sprzedawaniu wyrdstone'a itp?
6. Czy czarodziej rzucając czar musi widzieć postać, na którą chce rzucić czar (tak jak przy strzelaniu)? Chodzi np. o czar typu Spell of Doom lub Dread of Aramar bo wydaje mi się że przy użyciu Fires of U’Zhul cel powinien być widoczny dla czarodzieja. To są tylko nasze przypuszczenia ale jak powinno być zgodnie z zasadami?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt sierp 02, 2013 04:40 AM
Reply with quote

1. Pancerz z gromrilu/ithilmaru może być używany przez bandy mające dostęp do Heavy Armour. Broń z gromrilu/ithilmaru może być używana przez bandy mające dostęp do jej normalnego odpowiednika.
2. Liczy sie do limitu.
3. Tak, ale bonus do liczby wojowników w bandzie wynosi cały czas +1
4. Tak.
5. Liczy się.
6. Jeżeli rzucasz czar na wroga, musisz go widzieć.

Back to top
View user's profile
Skavenblight
Widzący
Widzący

Skavenblight

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1457
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt sierp 02, 2013 06:39 AM
Reply with quote

M.T. wrote:

6. Jeżeli rzucasz czar na wroga, musisz go widzieć.
Przy obszarowych czarach (np. Pestilence) wystarczy widzieć jednego wroga.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz sierp 08, 2013 09:07 PM
Reply with quote

1. Czy stworzenia takie jak minotaur, troll, szczuroogr itp. są traktowane jako zwierzęta? Generalnie chodzi o to czy mogą się wspinać, wchodzić po linie itp.
2. Czy duże stworzenia obowiązują normalne zasady jeśli o pokonywanie bez kar przeszkód do 1 cala wysokości i przeskakiwaniu na maksymalną odległość 3 cale ?
3. Czy dobrze rozumiemy że aby wejść np. na mur o wysokości 1,5 cala jest konieczny test inicjatywy a do zejścia/zeskoku nie jest wymagany?
4. Czy postać wchodząca po linie może zakończyć swój ruch np. w połowie liny?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt sierp 09, 2013 04:13 PM
Reply with quote

1. To, co nie zdobywa doświadczenia, jest generalnie traktowane jako zwierzę (oprócz zombich)
2. Tak.
3. Na to wygląda.
4. Tak. ale trzeba jakoś zaznaczyć miejsce, w którym się znajduje.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 4 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Hakon
Nowych dzisiaj: 1
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 401

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 29
_BBOT: 1
Razem: 30
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Archiwum artykułów
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
65 %65 %65 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
21 %21 %21 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 160
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy