Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 25 26 27 ... 44 45 46
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt sierp 02, 2013 04:12 PM
Reply with quote

Jako że właśnie wychodzą nowe lizaki(jutro premiera),to może dodasz jakiego razadona lub ripperdactyla do bandy?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8192
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt sierp 02, 2013 04:14 PM
Reply with quote

Areo wrote:
Jako że właśnie wychodzą nowe lizaki(jutro premiera),to może dodasz jakiego razadona lub ripperdactyla do bandy?
Jak kiedyś wyjdzie Księga Armii po polsku i zapoznam się z nowymi zasadami/jednostkami to nie wykluczone.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt sierp 02, 2013 04:24 PM
Reply with quote

Pewnie za rok:/.

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1468
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt sierp 02, 2013 10:04 PM
Reply with quote

Czy zasada Nieśmiertelni daje możliwość przywrócenia tylko jednego czy też każdego stronnika który zginął po potyczce?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8192
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt sierp 02, 2013 10:06 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
Czy zasada Nieśmiertelni daje możliwość przywrócenia tylko jednego czy też każdego stronnika który zginął po potyczce?
Jednego. Jeżeli zginęło więcej, gracz wybiera jeden model z uwzględnieniem 'stopnia' zasady specjalnej.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1468
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn sierp 05, 2013 10:28 AM
Reply with quote

Chciałbym się w czymś utwierdzić. Czy model który ma MR i jest na niego rzucony czar pozostający w grze nie może korzystać z dodatkowych kości rozproszenia w kolejnych turach jeżeli ten czar na niego oddziałuje?

I jeszcze jedno czy las daje osłonę lekką? A jeśli tak to gdzie mogę znaleźć odpowiedni zapis? Przyjęliśmy to jako pewnik bo tak było w WFB ale ostatnio przeszukiwałem zasady strzelania i nie mogłem nic na ten temat znaleźć.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8192
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn sierp 05, 2013 11:10 AM
Reply with quote

1. A z czego to miałoby wynikać?

Quote::
Kostek Rozproszenia, generowanych przez ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ, model może używać wyłącznie dla siebie przeciwko skierowanym w niego zaklęciom tudzież w połączeniu z kostkami pochodzącymi z puli Kostek Rozproszenia kompanii. Szczegóły dotyczące rozpraszania zaklęć znajdują się w rozdziale MAGIA.

Czyli, z zasady można korzystać zawsze gdy tworzona jest nowa pula Kostek Rozproszenia.

Co do czarów pozostających w grze, to z Kostek Rozproszenia z OnM można korzystać do rozproszenia tego zaklęcia w kolejnych turach.

2. Rozdział Strzelanie, paragraf Osłona lekka:
Quote::
Modele przebywające w lesie korzystają z osłony lekkiej automatycznie.

EDIT:
Co do lasu, to należy pamiętać, że w samym lesie widoczność ograniczona jest do 2". Więcej informacji w rozdziale Elementy terenu na polu bitwy.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..

Last edited by quidamcorvus on Pn sierp 05, 2013 11:37 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1468
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn sierp 05, 2013 11:17 AM
Reply with quote

Może niejasno napisałem. Model który ma MR i któremu nie udało się rozproszyć czaru pozostającego w grze nie może korzystać z kości rozproszenia generowanych z MR aby rozproszyć czar pozostający w grze w następnej turze. Tak/nie?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8192
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn sierp 05, 2013 11:21 AM
Reply with quote

Tak.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1468
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn sierp 05, 2013 11:28 AM
Reply with quote

A jednak może Smile

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8192
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn sierp 05, 2013 11:37 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
A jednak może Smile
No, tak może:

Rozpraszanie zaklęć ‘pozostających w grze’: wrote:
Modele ze zdolnością ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ, będące pod działaniem zaklęcia 'pozostającego w grze' rzucone w poprzednich turach, mogą teraz spróbować rozproszenia tego czaru z pomocą liczby kostek wygenerowanych przez poziom ich odporności, wspomagając się bądź też nie innymi kostkami pozostającymi w dyspozycji gracza.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1468
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn sierp 05, 2013 11:46 AM
Reply with quote

A byłem święcie przekonany, że nie może i wydaje mi się, że w zasadach do MR w WFB było tak jak myślałem.

Back to top
View user's profile
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt sierp 06, 2013 07:37 AM
Reply with quote

Cześć. Jak wygląda ogólna procedura wykonywania strzału wielokrotnego? Czy muszę zadeklarować od razu jak lecą wszystkie strzały (jak ataki w walce wręcz), czy mogę deklarować po kolei, znając już efekty poprzedniego strzału (jak w Mordce)?
Bo rozumiem, że jeśli pierwszy strzał powali przeciwnika, to żeby go dobić drugą strzałą tej samej postaci muszę i tak trafić, zranić i jeszcze uzyskać wynik "wyłączony z akcji".

Druga sprawa - Jest trochę umiejętności (bycza szarża, trafienie z uderzenia), sprzętu (siewca zarazy), czy czarów (gorejący pancerz Chamon) które zadają automatyczne trafienie u progu fazy walki wręcz. Rozumiem, że jeśli atak zrani, ale nie zabije, to pozostałe ataki wykonuje się jak w postać stojącą, bo nie można w tej samej fazie zranić i dobić. Czyli znów trzeba trafić, zranić i po zakończeniu wszystkich ataków obrócić na plecki, brzuszek, albo zdjąć ze stołu (jeśli tak wyszło w tabeli efektu zranienia). Mam rację?

Czy postać powalona na ziemię tym pierwszym atakiem może w takiej sytuacji unikać?

I trzecie pytanie - dotyk mocy - jeśli mag związany walką wręcz wywali wroga czarem, to dobić może chyba już normalnie, bo to nie jest ta sama waza tury. Dobrze myślę?

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8192
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt sierp 06, 2013 02:04 PM
Reply with quote

Fajnie, że pytasz o wielokrotny strzał.
Po pierwsze, odpowiadając na twoje pytanie:
- Po zadeklarowaniu wielokrotnego strzału, każdy kolejny strzał rozpatrujesz osobno. Przy wyborze celu ogranicza cię zasada wymuszająca konieczność strzelania do najbliższego celu.
Co do dobijania, to masz rację, a w kolejnej edycji podręcznika w rozdziale strzelanie pojawi się akapit:
Trafienie powodujące wiele ran wrote:
Wielokrotny strzał:
Jeżeli model dysponujący bronią dystansową podlegającą zasadzie WIELOKROTNY STRZAŁ zada przeciwnikowi w tej samej fazie strzelania kilka kolejnych trafień to należy wykonać rzut na zranienia za każde celne trafienie i zastosować najwyższy wynik z TABELI EFEKT ZRANIENIA. Model nie może w tej samej fazie strzelania wykonując kolejno WIELOKROTNY STRZAŁ najpierw Oszołomić! lub Powalić na ziemię! wroga, a następnie wykonując kolejny strzał Wyłączyć z akcji! przeciwnika.

2. Tak masz rację. Nie można w tej samej fazie walki wręcz wykonując kolejne ataki zranić i dobić.
Model może unikać trafień w walce wręcz dopóki nie zostanie Wyłączony z akcji!.

3. Tak, może. Przewraca w fazie magii a dobija w fazie walki wręcz.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz sierp 08, 2013 01:34 PM
Reply with quote

Dzięki za odpowiedź Smile
A skoro już tu jestem - słuchaj, są umiejętności (np. Mistrz Wysokiej Magii), które zwiększają zasięg czaru. Czy one dotyczą również zaklęć, których działanie obejmuje "wszystkie modele w promieniu x od maga" (np. odwaga Aneneariona)?

Back to top
View user's profile Visit poster's website
<
1 2 3 ... 25 26 27 ... 44 45 46
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
65 quidamcorvus 2859 Pytania i odpowiedzi.....
 Pn grud 16, 2018 08:11 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2239 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 21127 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 02:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 90547 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 149835 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy