Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Home Rules [Warheim FS] › Najemne Ostrza [Warheim FS] › Błazen
Błazen
...czyli propozycje zasad nowych najmitów.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Błazen
Posted: Wt sierp 13, 2013 08:17 AM
Reply with quote

Błazen:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 35 ZK
ŻOŁD: 25 ZK
PRESTIŻ DRUŻYNY: +28 PUNKTÓW
PIESZO: 20 X 20 MM


Błazen zwany również Wesołkiem o charakterystycznym kolorowym stroju z czapką o trzech rogach zakończonych dzwoneczkami, które symbolizowały ośle uszy i ogon oraz specjalnym berle z wyrzeźbioną głową na końcu był nieodzownym elementem dworu. Zazwyczaj błaznami zostawali ludzie chorzy umysłowo, w wypadku których tolerancja co do ich zachowania i wypowiedzi była większa. Niejednokrotnie zdarzało się jednak, że błazeński strój przywdziewali ludzie inteligentni którzy pełnili rolę prześmiewcy, podpowiadając władcom i możnym to, czego inni by im nie powiedzieli. W ten sposób bywali też doradcami, posłami, ustami króla, szpiegami. Za swoje usługi otrzymywali oni nawet nadania ziemi.
Na dworach królewskich zatrudnieni byli różnego rodzaju błaznowie, specjalizujący się w żonglerce, muzyce, w skeczach i zagadkach.

UWAGI: Błazen może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: ...

Najmita, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności AKADEMICKICH. Ponadto, błazen może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:

OBIEŻYŚWIAT: Błazen w swoim życiu wiele podróżował, zdobywając rozległą wiedzę. Drużyna w której służy najmita otrzymuje premię +1 do rzutu na eksplorację.

USKOK: Bohater wykorzystując tę zdolność może próbować uniknąć trafienia pociskami wystrzelonymi z broni dystansowej w fazie strzelania. Jeżeli model zostanie zraniony, a Ochrona Pancerza albo Ochrona Magiczna zawiodła, model wciąż może próbować uniknąć obrażeń. Należy rzucić K6 za każdą ranę zadaną bohaterowi. Wynik 5+ oznacza, że postaci udało się uniknąć ran. Podobnie jak w przypadku Ochrony Magicznej także rzut Uskoku nie podlega modyfikacjom wynikającym z SIŁY broni. Nawet jeśli trafienie znosi Ochronę Pancerza w całości, to modelowi przysługuje rzut Uskoku i ma prawo skorzystać z niego w zgodnie z podanymi zasadami.

UNIK: Bohater wykorzystując tę umiejętność może próbować uniknąć ciosów zadanych w fazie walki wręcz. Jeżeli model zostanie zraniony, a Ochrona Pancerza albo Ochrona Magiczna zawiodła, model wciąż może próbować uniknąć obrażeń. Należy rzucić K6 za każdą ranę zadaną bohaterowi. Wynik 5+ oznacza, że postaci udało się uniknąć ran. Podobnie jak w przypadku Ochrony Magicznej także rzut Uniku nie podlega modyfikacjom wynikającym z SIŁY broni. Nawet jeśli trafienie znosi Ochronę Pancerza w całości, to modelowi przysługuje rzut Uniku i ma prawo skorzystać z niego zgodnie z podanymi zasadami.

CHARAKTERYSTYKA BŁAZNA:

Code::
Błazen       Sz WW US S  Wt Żw I  A  CP
Początkowa    4  2  2  3  3  1  4  1  6
Maksymalna    5  6  6  4  4  3  6  4  9

BROŃ/PANCERZ: Błazen posiada Sztylet, Buławę, Hełm oraz Karty Tarota.

ZASADY SPECJALNE:
POGARDA: Błaznowie są ZNIENAWIDZENI przez MAGISTRÓW MAGII oraz wszystkie modele podlegające zasadzie specjalnej DUCHOWNY. Więcej informacji na temat zasad NIENAWIŚCI znajduje się w ROZDZIALE VIII: PSYCHOLOGIA.

DOBRY DUCH DRUŻYNY: Dzięki niesamowitej osobowości najmity wszystkie sprzymierzone modele, które znajdują się w odległości nie przekraczającej 6” od błazna, mogą przerzucić nieudany test STRACHU lub GROZY, wynik drugiego rzutu jest ostateczny.

SZCZĘŚCIE: Szczęście nieodzownie towarzyszy błaznowi nikt nie wie czy jest to związane z jego kolorowym strojem czy też rogatą czapką ale najemnik zdaje się wychodzić obronną ręką z najgorszych opresji. W czasie każdej potyczki lub w następującej po niej sekwencji po potyczce model bohatera może przerzucić jeden dowolny rzut, wynik drugiego rzutu jest ostateczny.

KOLOROWY STRÓJ: Błazny mają w swoim wyglądzie coś takiego, że przeciwnicy stają się niespokojni. Atakujące najmitę wrogie modele muszą wykonać na początku każdej fazy strzelania lub fazy walki wręcz test CP. Niepowodzenie oznacza, że otrzymują modyfikator -1 do wszystkich testów trafienia najmity wykonywanych w bieżącej fazie strzelania i w fazie walki wręcz. Zdolność nie działa na istoty ODPORNE NA PSYCHOLOGIĘ.

PODŻEGACZ: Błazen potrafi zwrócić przeciwko sobie nawet najlepszych kompanów stosując całą gamę przezwisk, pomówień oraz wyszukane sposoby na oczernienie czyjejś godności. Zdolność ta może zostać użyta w fazie strzelania, a Błazen może obrać za cel dowolny niezwiązany walką model przeciwnika pozostający w polu widzenia, w odległości do 18”. Ofiara PODŻEGANIA musi wykonać test CP. Udany test oznacza, że ofiara oparła się mocy prześmiewczego błazna i nie dzieje się nic nadzwyczajnego. Nieudany test CP oznacza, że ofiara poddała się mocy PODŻEGANIA i uważa, że najbliższy stronnik lub Najemne Ostrze znieważył jego matkę, wiarę lub higienę osobistą. Model zatrzymuje się w miejscu i odmawia wykonania jakichkolwiek działań w swojej turze poza dokonaniem krwawej zemsty. Jeżeli stronnik lub Najemne Ostrze znajduje się w zasięgu szarży to ‘znieważony’ model natychmiast szarżuje i będzie walczył przez rundę ze stronnikiem, który go ‘sprowokował’. Po zakończeniu fazy walki modele należy ustawić 1” od siebie. Jeżeli w zasięgu szarży nie znajduje się żaden stronnik lub Najemne Ostrze, a ‘znieważony’ model uzbrojony jest w broń dystansową to w fazie strzeleckiej będzie on strzelał do najbliższego widocznego stronnika lub Najemnego Ostrza. Jeżeli nie zachodzą wyżej wymienione okoliczności lub najbliższym modelem jest postać bohatera, stronnik pozostanie w bezruchu zastanawiając się kto go obraził.
Należy zauważyć, że PODŻEGANIE nie działa na istoty ODPORNE NA PSYCHOLOGIĘ.

Tak coś się ostatnio na tych najmitów ubzdurało. I co ty na to QC?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Błazen
Posted: Wt sierp 13, 2013 12:46 PM
Reply with quote

Też mi się podoba. Chociaż mi błazen widziałby się bardziej, jako mroczny, przewrotny szyderca, nie wiem czy twój zamysł jest podobny. Chociaż dużych zmian bym nie wprowadzał.

W zasadach specjalnych zmieniłbym nazwę zasady 'dobry duch drużyny' na 'szyderca'. Zasada działała by podobnie, z tym że w opisie bym zaznaczył, że modele mogą przerzucać testu strachu lub grozy w obawia przed wyśmianiem i wyszydzeniem przez błazna.

Nazwę 'kolorowy strój' zmieniłbym na 'harlekin'.

Podżegacz OK. Ale zasięg zdecydowanie za duży. Zmniejszyłbym do 6" tak jak inne zasady specjalne tego typu.

Z ekwipunku usunąłbym Karty Tarota, bo tylko bohaterowie mogą z nich korzystać.

I jakie drużyny mogą go wynająć? Neutralne? Chaotyczne i złe?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Błazen
Posted: Wt sierp 13, 2013 01:10 PM
Reply with quote

Spoko. Twoje uwagi są jak najbardziej trafione ale jeżeli obniżysz zasięg Podżegacza do 6" to dodałbym do tej zasady, że test Cp wykonuje na swoim bazowym z karą -1. Karty Tarota nie musi mieć w końcu ma zasadę specjalną Szczęście. Co do tego jakie drużyny mogą go wynająć to sam zdecyduj i tak już odwaliłem kawał roboty Razz

Btw. mam pomysł na jeszcze jedno najemne ostrze.

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Błazen
Posted: Pt sierp 16, 2013 07:49 AM
Reply with quote

Ok poprawiłem, wprowadziłem twoje uwagi ponadto dodałem dodatkową zasadę SZULER. Co do tego kto miałby takiego błazna najmować to niestety ale nie umiem odpowiedzieć, ty znasz ten system dużo lepiej od strony mechaniki (wydaje mi się, że to powinny być ludzkie bandy z wyjątkiem RG, WH, SS i chyba bandy Chaosu). Teraz wygląda to następująco:

Błazen:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 35 ZK
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +26 PUNKTÓW
PIESZO: 20 X 20 MM


Błazen zwany również Wesołkiem o charakterystycznym kolorowym stroju z czapką o trzech rogach zakończonych dzwoneczkami, które symbolizowały ośle uszy i ogon oraz specjalnym berle z wyrzeźbioną głową na końcu był nieodzownym elementem dworu. Zazwyczaj błaznami zostawali ludzie chorzy umysłowo, w wypadku których tolerancja co do ich zachowania i wypowiedzi była większa. Niejednokrotnie zdarzało się jednak, że błazeński strój przywdziewali ludzie inteligentni którzy pełnili rolę prześmiewcy, podpowiadając władcom i możnym to, czego inni by im nie powiedzieli. W ten sposób bywali też doradcami, posłami, ustami króla, szpiegami. Za swoje usługi otrzymywali oni nawet nadania ziemi.
Na dworach królewskich zatrudnieni byli różnego rodzaju błaznowie, specjalizujący się w żonglerce, muzyce, w skeczach i zagadkach.

UWAGI: Błazen może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: ...

Najmita, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności AKADEMICKICH. Ponadto, błazen może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:

OBIEŻYŚWIAT: Błazen w swoim życiu wiele podróżował, zdobywając rozległą wiedzę. Drużyna w której służy najmita otrzymuje premię +1 do rzutu na eksplorację.

USKOK: Bohater wykorzystując tę zdolność może próbować uniknąć trafienia pociskami wystrzelonymi z broni dystansowej w fazie strzelania. Jeżeli model zostanie zraniony, a Ochrona Pancerza albo Ochrona Magiczna zawiodła, model wciąż może próbować uniknąć obrażeń. Należy rzucić K6 za każdą ranę zadaną bohaterowi. Wynik 5+ oznacza, że postaci udało się uniknąć ran. Podobnie jak w przypadku Ochrony Magicznej także rzut Uskoku nie podlega modyfikacjom wynikającym z SIŁY broni. Nawet jeśli trafienie znosi Ochronę Pancerza w całości, to modelowi przysługuje rzut Uskoku i ma prawo skorzystać z niego w zgodnie z podanymi zasadami.

UNIK: Bohater wykorzystując tę umiejętność może próbować uniknąć ciosów zadanych w fazie walki wręcz. Jeżeli model zostanie zraniony, a Ochrona Pancerza albo Ochrona Magiczna zawiodła, model wciąż może próbować uniknąć obrażeń. Należy rzucić K6 za każdą ranę zadaną bohaterowi. Wynik 5+ oznacza, że postaci udało się uniknąć ran. Podobnie jak w przypadku Ochrony Magicznej także rzut Uniku nie podlega modyfikacjom wynikającym z SIŁY broni. Nawet jeśli trafienie znosi Ochronę Pancerza w całości, to modelowi przysługuje rzut Uniku i ma prawo skorzystać z niego zgodnie z podanymi zasadami.

CHARAKTERYSTYKA BŁAZNA:

Code::
Błazen       Sz WW US S  Wt Żw I  A  CP
Początkowa    4  2  2  3  3  1  4  1  6
Maksymalna    5  6  6  4  4  3  6  4  9

BROŃ/PANCERZ: Błazen posiada Sztylet, Buławę oraz Hełm.

ZASADY SPECJALNE:
POGARDA: Błaznowie są ZNIENAWIDZENI przez MAGISTRÓW MAGII oraz wszystkie modele podlegające zasadzie specjalnej DUCHOWNY. Więcej informacji na temat zasad NIENAWIŚCI znajduje się w ROZDZIALE VIII: PSYCHOLOGIA.

SZYDERCA: Błazen znany jest z ciętego języka i jako mistrz wyszukanej riposty w związku z tym wszystkie sprzymierzone modele, które znajdują się w odległości nie przekraczającej 6” od błazna, mogą przerzucić nieudany test STRACHU lub GROZY w obawie przed wyśmianiem i wyszydzeniem przez najmitę, wynik drugiego rzutu jest ostateczny.

SZCZĘŚCIE: Szczęście nieodzownie towarzyszy błaznowi i nikt nie wie czy jest to związane z jego kolorowym strojem czy też rogatą czapką ale najemnik zdaje się wychodzić obronną ręką z najgorszych opresji. W czasie każdej potyczki lub w następującej po niej sekwencji po potyczce model bohatera może przerzucić jeden dowolny rzut, wynik drugiego rzutu jest ostateczny.

HARLEKIN: Błaznowie mają w swoim wyglądzie coś takiego, że przeciwnicy stają się niespokojni. Atakujące najmitę wrogie modele muszą wykonać na początku każdej fazy strzelania lub fazy walki wręcz test CP. Niepowodzenie oznacza, że otrzymują modyfikator -1 do wszystkich testów trafienia najmity wykonywanych w bieżącej fazie strzelania i w fazie walki wręcz. Zdolność nie działa na istoty ODPORNE NA PSYCHOLOGIĘ.

PODŻEGACZ: Błazen potrafi zwrócić przeciwko sobie nawet najlepszych kompanów stosując całą gamę przezwisk, pomówień oraz wyszukane sposoby na oczernienie czyjejś godności. Zdolność ta może zostać użyta w fazie strzelania, a Błazen może obrać za cel dowolny niezwiązany walką model przeciwnika pozostający w polu widzenia, w odległości do 6”. Ofiara PODŻEGANIA musi wykonać test CP na swojej bazowej wartości z modyfikatorem -1. Udany test oznacza, że ofiara oparła się mocy prześmiewczego błazna i nie dzieje się nic nadzwyczajnego. Nieudany test CP oznacza, że ofiara poddała się mocy PODŻEGANIA i uważa, że najbliższy stronnik lub Najemne Ostrze znieważył jego matkę, wiarę lub higienę osobistą. Model zatrzymuje się w miejscu i odmawia wykonania jakichkolwiek działań w swojej turze poza dokonaniem krwawej zemsty. Jeżeli stronnik lub Najemne Ostrze znajduje się w zasięgu szarży to ‘znieważony’ model natychmiast szarżuje i będzie walczył przez rundę ze stronnikiem, który go ‘sprowokował’. Po zakończeniu fazy walki modele należy ustawić 1” od siebie. Jeżeli w zasięgu szarży nie znajduje się żaden stronnik lub Najemne Ostrze, a ‘znieważony’ model uzbrojony jest w broń dystansową to w fazie strzeleckiej będzie on strzelał do najbliższego widocznego stronnika lub Najemnego Ostrza. Jeżeli nie zachodzą wyżej wymienione okoliczności lub najbliższym modelem jest postać bohatera, stronnik pozostanie w bezruchu zastanawiając się kto go obraził.
Należy zauważyć, że PODŻEGANIE nie działa na istoty ODPORNE NA PSYCHOLOGIĘ.

SZULER: Mimo to, że dowódca kompani umówił się z najmitą na ustaloną stawkę za jego usługi, błazen znany z chytrości i po zakończeniu potyczki zawsze będzie próbował targować się w celu podniesienia wartości wynagrodzenia.
Po zakończeniu fazy eksploracji należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wartość wynagrodzenia o które ‘upomni’ się błazen. Wynik 1 oznacza, że błaznowi udało się utargować z dowódcą dodatkową zapłatę i otrzymuje żołd w wysokości 25 +3K6. Wynik 2-5 oznacza, że argumenty przedstawione przez błazna nie przekonały dowódcy w wyniku czego otrzymuje żołd zgodnie z umową w wysokości 25 ZK. Natomiast rezultat 6 oznacza, że błazen nie miał najlepszego dnia i to on jak nigdy został wyśmiany przez dowódcę który zaoferował mu żołd w wysokości 25 -3K6 złotych koron za jego usługi.

Back to top
View user's profile
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Błazen
Posted: Pn sierp 19, 2013 02:41 PM
Reply with quote

Błazen przeredagowany. Co i czemu:

Zmiana nazwy z błazna na trefniś powodowana jest przyczynami redakcyjno-logistycznymi. To znaczy, błazen nie zmieściłby się na jednej stronie z czarownicą, a z tileańczykiem już tak.

Obieżyświat w umiejętnościach do nabycia został zamieniony na ukrywanie się - uznaliśmy z QC, że taka zdolność bardziej pasuje do zamysłu postaci.

W zasadach specjalnych też kilka zmian.
- Zasada harlekin powoduje modyfikator -1 do CP wrogów w promieniu 6". W połączeniu z umiejętnościami do nabycia modyfikator -1 do trafienia byłby zbyt silny.
- Szyderca działa tylko na stronników, modyfikator także dla bohaterów byłby zbyt silny.
- I na koniec zdolność szuler zastąpiono zasadą żołd taką samą jak ta, którą ma złodziej.

Quote::
TREFNIŚ:

LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: 35 ZK
ŻOŁD: SPECJALNE
PRESTIŻ DRUŻYNY: +26 PUNKTÓW
PODSTAWKA: 20 X 20 MM

Trefnisie zwani także błaznami lub wesołkami dostarczają rozrywki ludności Starego Świata. Ubrani w charakterystyczny kolorowy strój z symbolizującą ośle uszy i ogon czapką o trzech często zakończonych dzwoneczkami rogach, dzierżący w dłoni berło w kształcie ludzkiej głowy występują dla spragnionej uciechy gawiedzi. Niektórzy robią to dla pieniędzy lub dla sławy i przyjemności, jaką daje zachwyt zgromadzonej publiczności. Inni będąc niespełna rozumu chronią się za przebraniem błazna, gdyż dla wielu mieszkańców Starego Świata trefniś jest osobą nietykalną, a ubiór wesołka chroni przed konsekwencjami prześmiewczego zachowania i szyderczych wypowiedzi. Najlepsi trefnisie cieszą się opieką arystokratów i występują na zamkach i dworach swych panów często pełniąc rolę prześmiewcy, podpowiadając władcom i możnym to, czego inni by im nie powiedzieli.

UWAGI: Trefniś może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: Muszkieterzy z Nuln, Piechota Morska z Marienburga, Strażnicy dróg z Averlandu, Zbrojni z Middenheim, Zbrojna kompania z Ostlandu oraz Żołnierze z Reiklandu, Zbrojną chorągiew z Kisleva, Piraci z Sartosy, Psy Wojny, Kult Ducha Chaosu, Kult Dzieci Zagłady, Kult Karmazynowej Czaszki, Kult Sybarytów, Kult Purpurowej Dłoni. Należy zauważyć, że trefniś nigdy nie przyłączy się do kompanii w której służy model podlegający zasadzie specjalnej DUCHOWNY.
Trefniś, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności AKADEMICKICH. Ponadto, Trefniś może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:
- UKRYWANIE SIĘ: Trefniś do mistrzostwa opanował sztukę skradania i ukrywania się. Dopóki wesołek pozostaje w odległości do 1” od dowolnego elementu terenu miejskiego, przeciwnik musi wykonać udany test I aby zaszarżować lub ostrzelać, także magicznymi pociskami, model trefnisia (choć najmita nadal odczuwa skutki zaklęć obszarowych oraz takich, które nie wymagają by rzucający zaklęcie MAG widział cel).
- UNIK: Trefniś wykorzystując tę umiejętność może próbować uniknąć ciosów zadanych w fazie walki wręcz. Jeżeli najmita zostanie zraniony, a Ochrona Pancerza albo Ochrona Magiczna zawiodła, model wciąż może próbować uniknąć obrażeń. Należy rzucić K6 za każdą ranę zadaną trefnisiowi. Wynik 5+ oznacza, że modelowi udało się uniknąć ran. Podobnie jak w przypadku Ochrony Magicznej także rzut Uniku nie podlega modyfikacjom wynikającym z SIŁY broni. Nawet jeśli trafienie znosi Ochronę Pancerza w całości, to modelowi przysługuje rzut Uniku i ma prawo skorzystać z niego zgodnie z podanymi zasadami.
- USKOK: Trefniś wykorzystując tę zdolność może próbować uniknąć trafienia pociskami wystrzelonymi z broni dystansowej w fazie strzelania. Jeżeli model zostanie zraniony, a Ochrona Pancerza albo Ochrona Magiczna zawiodła, model wciąż może próbować uniknąć obrażeń. Należy rzucić K6 za każdą ranę zadaną trefnisiowi. Wynik 5+ oznacza, że najmicie udało się uniknąć ran. Podobnie jak w przypadku Ochrony Magicznej także rzut Uskoku nie podlega modyfikacjom wynikającym z SIŁY broni. Nawet jeśli trafienie znosi Ochronę Pancerza w całości, to modelowi przysługuje rzut Uskoku i ma prawo skorzystać z niego w zgodnie z podanymi zasadami.

Code::
CHARAKTERYSTYKA TREFNISIA:

TREFNIŚ	SZ	WW	US	S	WT	ŻW	I	A	CP
Początkowa	4	2	2	3	3	1	4	1	6
Maksymalna	5	6	6	4	4	3	6	4	9

BROŃ/PANCERZ: Trefniś posiada SZTYLET, BUŁAWĘ oraz HEŁM.
ZASADY SPECJALNE:
- HARLEKIN: Błaznowie mają w swoim wyglądzie coś takiego, że przeciwnicy stają się niespokojni. Wartość współczynnika CP wszystkich wrogich modeli znajdujących się w odległości do 6” od trefnisia zostaje zmniejszona o -1 punkt (aż do minimalnej wartości 2 punktów). Należy zauważyć, że zasada specjalna HARLEKIN nie działa na istoty ODPORNE NA PSYCHOLOGIĘ.
- PODŻEGACZ: Trefniś potrafi zwrócić przeciwko sobie nawet najlepszych kompanów. PODŻEGANIE może zostać użyte w fazie strzelania, a błazen może obrać za cel dowolny niezwiązany walką model przeciwnika pozostający w polu widzenia, w odległości do 6”. Ofiara PODŻEGANIA musi wykonać test CP. Udany test oznacza, że ofiara oparła się wpływowi wesołka i nie dzieje się nic nadzwyczajnego. Nieudany test CP oznacza, że ofiara poddała się wpływowi trefnisia i jest święcie przekonana, że najbliższy stronnik znieważył jego matkę, wiarę lub higienę osobistą. Model zatrzymuje się w miejscu i do końca najbliższej własnej tury odmawia wykonania jakichkolwiek działań poza dokonaniem krwawej zemsty. Jeżeli stronnik znajduje się w zasięgu szarży to ‘znieważony’ model na początku najbliższej własnej tury szarżuje i będzie walczył do końca tury ze stronnikiem, który go ‘sprowokował’. Po zakończeniu fazy walki modele należy ustawić 1” od siebie. Jeżeli w zasięgu szarży nie znajduje się żaden stronnik, a ‘znieważony’ model uzbrojony jest w broń dystansową to w najbliższej własnej turze w fazie strzeleckiej będzie on strzelał do najbliższego widocznego stronnika. Jeżeli nie zachodzą wyżej wymienione okoliczności lub najbliższym modelem jest postać bohatera, ofiara jest niemal pewna, że usłyszała coś obraźliwego z ust stojącego nieopodal stronnika. Model zatrzymuje się i zaczyna wyzywać stronników, co uniemożliwia mu jakiekolwiek działanie w tej turze. Należy zauważyć, że PODŻEGANIE nie działa na istoty ODPORNE NA PSYCHOLOGIĘ.
- POGARDA: Wszystkie modele podlegające zasadzie specjalnej DUCHOWNY NIENAWIDZĄ trefnisiów. Więcej informacji na temat zasad NIENAWIŚCI znajduje się w ROZDZIALE VIII: PSYCHOLOGIA.
- SZCZĘŚCIE: Wesołkowie są nieprawdopodobnymi szczęściarzami. Wydają się wychodzić obronną ręką z najgorszych opresji. W czasie każdej potyczki lub w następującej po niej sekwencji po potyczce najmita może przerzucić jeden dowolny rzut, wynik drugiego rzutu jest ostateczny.
- SZYDERCA: Trefnisie słyną z wyjątkowo ciętego i ostrego dowcipu, a szydzenie z tchórzostwa opanowali do mistrzowska. Dowolny model stronnika, który znajduje się w odległości nie przekraczającej 6” od najmity, może przerzucić nieudany test STRACHU lub GROZY, wynik drugiego rzutu jest ostateczny. Należy pamiętać, że umiejętność ta nie ma zastosowania w przypadku, gdy trefniś jest Oszołomiony!, został Powalony na ziemię! lub Ucieka!.
- ŻOŁD: Po zakończeniu fazy eksploracji należy wykonać rzut K6, którego wynik określi wartość wynagrodzenia o które ‘upomni’ się trefniś. Wynik 1 oznacza, że wesołek ucieka z całym majątkiem zgromadzonym w skarbcu drużyny - należy usunąć najmitę z KARTY DRUŻYNY. Wynik 2-4 oznacza, że trefniś zażądał żołdu w wysokości 15 ZK. Natomiast rezultat 5-6 oznacza, że błazen zaaferowany ostatnimi wydarzeniami zapomina o żołdzie.

Pepe co ty na to?

EDIT:
Poprawiłam reguły zasady PODŻEGACZ zgodnie z uwagami Pepe.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.

Last edited by Repentia.Vlk on Pn sierp 19, 2013 06:29 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Błazen
Posted: Pn sierp 19, 2013 04:54 PM
Reply with quote

Ja tu tylko sprzątam Smile
A tak na serio to trzeba by się zastanowić nad zasadą Podżegacz. Dokładnie chodzi mi o to czy moment szarży ma być dokładnie w tym momencie czy też na początku tury przeciwnika oraz czy model który traci turę na wyzywanie innych stronników nie powinien jej stracić we własnej rundzie bo jeżeli to ma się dziać w fazie strzelania gracza który ma błazna to mija się z celem.

Poza tym masz moje błogosławieństwo do przeczytania i poprawienia błędów podobnie jak ostatnio Razz tych których programy nie wyłapują ale czytający już tak.

Back to top
View user's profile
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Błazen
Posted: Pn sierp 19, 2013 06:29 PM
Reply with quote

Pepe, masz rację z zasadą PODŻEGACZ. Efekty powinny być odczuwalne w turze ofiary. Wprowadziłam twoje uwagi i teraz to wygląda tak:

Quote::
PODŻEGACZ: Trefniś potrafi zwrócić przeciwko sobie nawet najlepszych kompanów. PODŻEGANIE może zostać użyte w fazie strzelania, a błazen może obrać za cel dowolny niezwiązany walką model przeciwnika pozostający w polu widzenia, w odległości do 6”. Ofiara PODŻEGANIA musi wykonać test CP. Udany test oznacza, że ofiara oparła się wpływowi wesołka i nie dzieje się nic nadzwyczajnego. Nieudany test CP oznacza, że ofiara poddała się wpływowi trefnisia i jest święcie przekonana, że najbliższy stronnik znieważył jego matkę, wiarę lub higienę osobistą. Model zatrzymuje się w miejscu i do końca najbliższej własnej tury odmawia wykonania jakichkolwiek działań poza dokonaniem krwawej zemsty. Jeżeli stronnik znajduje się w zasięgu szarży to ‘znieważony’ model na początku najbliższej własnej tury szarżuje i będzie walczył do końca tury ze stronnikiem, który go ‘sprowokował’. Po zakończeniu fazy walki modele należy ustawić 1” od siebie. Jeżeli w zasięgu szarży nie znajduje się żaden stronnik, a ‘znieważony’ model uzbrojony jest w broń dystansową to w najbliższej własnej turze w fazie strzeleckiej będzie on strzelał do najbliższego widocznego stronnika. Jeżeli nie zachodzą wyżej wymienione okoliczności lub najbliższym modelem jest postać bohatera, ofiara jest niemal pewna, że usłyszała coś obraźliwego z ust stojącego nieopodal stronnika. Model zatrzymuje się i zaczyna wyzywać stronników, co uniemożliwia mu jakiekolwiek działanie w tej turze. Należy zauważyć, że PODŻEGANIE nie działa na istoty ODPORNE NA PSYCHOLOGIĘ.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Błazen
Posted: Wt sierp 20, 2013 06:42 AM
Reply with quote

Quote::
PODŻEGACZ: Trefniś potrafi zwrócić przeciwko sobie nawet najlepszych kompanów. PODŻEGANIE może zostać użyte w fazie strzelania, a błazen może obrać za cel dowolny niezwiązany walką model przeciwnika pozostający w polu widzenia, w odległości do 6”. Ofiara PODŻEGANIA musi wykonać test CP. Udany test oznacza, że ofiara oparła się wpływowi wesołka i nie dzieje się nic nadzwyczajnego. Nieudany test CP oznacza, że ofiara poddała się wpływowi trefnisia i jest święcie przekonana, że najbliższy stronnik z jego własnej drużyny znieważył jego matkę, wiarę lub higienę osobistą. Model zatrzymuje się w miejscu i do końca najbliższej własnej tury odmawia wykonania jakichkolwiek działań poza dokonaniem krwawej zemsty. Jeżeli stronnik znajduje się w zasięgu szarży to ‘znieważony’ model na początku najbliższej własnej tury szarżuje i będzie walczył do końca tury ze stronnikiem, który go ‘sprowokował’. Model 'znieważony' na początku najbliższej własnej tury zaszarżuje najbliższego własnego stronnika, który go 'sprowokował' jeżeli ten znajduje się w zasięgu szarży i będzie z nim walczył do końca tury. Szarża taka podlegać będzie zasadom, jak szarże wykonywane w fazie ruchu. Po zakończeniu fazy walki modele należy ustawić 1” od siebie. Jeżeli w zasięgu szarży nie znajduje się żaden stronnik, a ‘znieważony’ model uzbrojony jest w broń dystansową to w najbliższej własnej turze w fazie strzeleckiej będzie on strzelał do najbliższego widocznego stronnika. Jeżeli nie zachodzą wyżej wymienione okoliczności lub najbliższym modelem jest postać bohatera, ofiara jest niemal pewna, że usłyszała coś obraźliwego z ust stojącego nieopodal stronnika. Model zatrzymuje się i zaczyna wyzywać stronników, co uniemożliwia mu jakiekolwiek działanie w tej turze. Należy zauważyć, że PODŻEGANIE nie działa na istoty ODPORNE NA PSYCHOLOGIĘ.

Jeżeli to nie jest problem to zrobiłbym takie dopiski i zmienił jedno zdanie bo poprzednie brzmiało jakoś dziwnie. Tyle ode mnie.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Błazen
Posted: Wt sierp 20, 2013 12:47 PM
Reply with quote

Ja też mam parę uwag i propozycji.

Dopiski określające, że chodzi o 'prowokatora' z własnej kompanii jak najbardziej słuszne. Dodałem przymiotnik 'sprzymierzony' by ujednolicić z innymi zasadami.

Dodałem także zapis, że ofiara podżegania wykonuje test CP na początku własnej tury, tak jak animozja dzięki czemu cała reszta ewentualnych działań wynikających z zasady specjalnej będzie się rozgrywała w turze ofiary, tak jak w animozji.

Podobnie jak w animozji ograniczyłem zasięg działania podżegania do stronników.

Quote::
PODŻEGACZ: Trefniś potrafi zwrócić przeciwko sobie nawet najlepszych kompanów. PODŻEGANIE może zostać użyte w fazie strzelania, a błazen może obrać za cel dowolny niezwiązany walką model wrogiego stronnika pozostający w polu widzenia, w odległości do 6”. Na początku najbliższej własnej tury, w fazie rozpoczęcia tury (przed zadeklarowaniem szarż), ofiara PODŻEGACZA musi wykonać test CP. Udany test oznacza, że model oparł się wpływowi wesołka i nie dzieje się nic nadzwyczajnego. Nieudany test CP oznacza, że ofiara poddała się wpływowi trefnisia i jest święcie przekonana, że najbliższy sprzymierzony stronnik znieważył jego matkę, wiarę lub higienę osobistą. Model zatrzymuje się w miejscu i odmawia wykonania jakichkolwiek działań w tej turze poza dokonaniem krwawej zemsty. Jeżeli ‘prowokator’ znajduje się w zasięgu szarży to ‘znieważony’ model natychmiast szarżuje i będzie walczył do końca tury ze stronnikiem, który go ‘sprowokował’. Po zakończeniu fazy walki modele należy ustawić 1” od siebie. Jeżeli w zasięgu szarży nie znajduje się żaden stronnik, a ‘znieważony’ model uzbrojony jest w broń dystansową to w fazie strzeleckiej będzie on strzelał do najbliższego widocznego sprzymierzonego stronnika. Jeżeli nie zachodzą wyżej wymienione okoliczności lub najbliższym modelem jest postać bohatera, ofiara jest niemal pewna, że usłyszała coś obraźliwego z ust stojącego nieopodal stronnika. Model zatrzymuje się i zaczyna wyzywać stronników, co uniemożliwia mu jakiekolwiek działanie w tej turze. Należy zauważyć, że PODŻEGANIE nie działa na istoty ODPORNE NA PSYCHOLOGIĘ.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Błazen
Posted: Wt sierp 20, 2013 12:56 PM
Reply with quote

To znaczy, że jeżeli model podżegany znajduje się bliżej bohatera niż najbliższego stronnika nie wykona szarży/strzelania? Bez sensu.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Błazen
Posted: Wt sierp 20, 2013 01:05 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
To znaczy, że jeżeli model podżegany znajduje się bliżej bohatera niż najbliższego stronnika nie wykona szarży/strzelania? Bez sensu.
Od samego początku ofiara nie szarżowała/strzelała na/do bohatera. Nawet w twoim pierwszym poście. W takiej sytuacji model traci turę.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Błazen
Posted: Wt sierp 20, 2013 01:19 PM
Reply with quote

Nie chodzi mi o to, że modelem szarżowanym ma być bohater tylko najbliższy stronnik. A zdania z zasady: "Jeżeli nie zachodzą wyżej wymienione okoliczności lub najbliższym modelem jest postać bohatera, ofiara jest niemal pewna, że usłyszała coś obraźliwego z ust stojącego nieopodal stronnika. Model zatrzymuje się i zaczyna wyzywać stronników, co uniemożliwia mu jakiekolwiek działanie w tej turze." mówią, że jeżeli pomiędzy najbliższym stronnikiem, a modelem podżegany nawet jeżeli jest możliwość szarży jest bohater to tej szarży nie będzie. To jest bez sensu. Nie wiem po co w ogóle jest w tej zasadzie wspomniany bohater skoro ona dotyczy tylko i wyłącznie stronników.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Błazen
Posted: Wt sierp 20, 2013 01:43 PM
Reply with quote

Podobnie jak w zasadzie animozja (a jak pewnie zauważyłeś dążę do tego, by tam gdzie to możliwe mechanizmy były zbliżone do siebie) obecność bohatera 'wybija' z głowy stronnikowi chęć szarży na kompana. Wówczas model traci turę, co także jest sporym bonusem dla przeciwnika.

Z jednej strony obecność bohatera blisko stronników daje im pewną ochronę, ale z drugiej wystawia takiego bohatera na atak.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Mroczny błazen z polskiej wersji podręcznika 12 Aenur 11926 Re: Mroczny błazen z ...
 Sb kwiet 16, 2011 10:38 AM 
Gabriel_Daco View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 30
_BBOT: 1
Razem: 31
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy