Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 28 29 30 ... 44 45 46
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8535
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz wrz 19, 2013 05:12 PM
Reply with quote

1. Tak. Ale nie można się na nich zatrzymywać.
2. Wszystkimi posiadanymi atakami. W Warheim (podobnie jak w WFB i Mordheim) nie ma dzielenia ataków.
3. Odpowiedzi na pytania znajdziesz w paragrafie:
Quote::
Śmierć dowódcy:
Jeśli DOWÓDCA drużyny, który został Wyłączony z akcji! umrze w wyniku odniesionych obrażeń, to władzę nad kompanią obejmuje model bohatera, które współczynnik CECHY PRZYWÓDCZE jest najwyższy. Ponadto, model taki od tej pory zaczyna podlegać zasadzie specjalnej DOWÓDCA. Jeżeli w drużynie służy dwa lub więcej modeli bohaterów posiadających taką samą wartość współczynnika CP, to zwierzchność obejmuje postać która zdobyła więcej Punktów Doświadczenia. Jeżeli zaś, dwa lub więcej modeli dysponuje takim samym współczynnikiem CP oraz posiada tyle samo Punktów Doświadczenia, należy wykonać rzut kostką, aby określić który model bohatera obejmie przywództwo nad kompanią.
Należy zwrócić uwagę, że model DOWÓDCY, jest jedynym rodzajem postaci, której nie można rekrutować po śmierci poprzednika.
Wyjątkiem od tej zasady są drużyny Nieumarłych. W przypadku ostatecznej śmierci Wampira lub Księcia Grobowców, dowództwo nad kompanią przejmuje Nekromanta lub Licz. Jeżeli w drużynie nie służy Nekromanta lub Licz, czar utrzymujący przy nieżyciu ożywieńców zostaje rozproszony, a kompania zmienia się w stos kości i gnijącego mięsa. Modele Wampira oraz Księcia Grobowców są jedynym rodzajem przywódców którzy mogą być rekrutowani w czasie rozgrywania następnej sekwencji po potyczce, jeżeli takie wydarzenie będzie miało miejsce model Nekromanty lub Licza zrezygnuje z przywileju dowodzenia na rzecz Wampira czy Księcia Grobowców.
Kolejny wyjątek stanowią drużyny w których DOWÓDCA jest MAGIEM lub DUCHOWNYM lub KOWALEM RUN. W przypadku śmierci takiej postaci, nowo mianowany DOWÓDCA w momencie gdy osiągnie kolejny poziom doświadczenia, oprócz normalnej procedury związanej z awansem, zaczyna podlegać wymienionym w opisie drużyny ZASADOM SPECJALNYM dotyczącym poprzednika. Ponadto, od tej pory model uważany jest za MAGA lub DUCHOWNEGO lub KOWALA RUN i podlega wszystkim odpowiednim zasadom specjalnym.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt wrz 20, 2013 08:49 AM
Reply with quote

czyli jesli dobrze rozumiem poza przypadkami wyjatkowymi, po smierci oryginalnego dowodcy, drugiego takiego samego (typ) nie mozna juz miec i nalezy bazowac jedynie na modelu awansowanym sposrod bohaterow.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8535
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt wrz 20, 2013 11:16 AM
Reply with quote

Tak. Wyjątek stanowi Wampir i Książę Grobowców, które można odkupić.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt wrz 20, 2013 04:05 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:
Tura składa się z 5 faz. Na początku każdej fazy model może się obrócić.

Każdej tury czy tylko swojej?

Czy model posiadający broń naturalną (np ghul) posiada dodatkowy atak tzw off handem (nie uwzględniony w charakterystyce podstawowej)? tak jak normalne modele mogą zaatakować b. 1 ręczną i sztyletem np czy też jest to już uwzględnione w charakterystyce takiego modelu? rzeczony ghul posiadający 2 ataki więc to właśnie by sugerowało ale wolę dopytać...

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8535
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt wrz 20, 2013 04:06 PM
Reply with quote

Obracać modele można w tylko w swojej turze.

Ewentualne ataki zostały już uwzględnione w charakterystyce. Stąd np. ghoule mają 2A.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1506
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt wrz 20, 2013 08:16 PM
Reply with quote

Czy Bombardier może strzelić w tej samej turze z muszkietu i z działa?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8535
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt wrz 20, 2013 09:15 PM
Reply with quote

Nie. Nie mozna strzelac z dwoch lub wiecej roznego rodzaju broni dystansowych w tej samej fazie strzelania.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1506
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn wrz 22, 2013 04:28 PM
Reply with quote

1) Strzelając do maszyny z broni która ma płonące pociski trafiłem w maszynę, zraniłem ją i czy ona zapłonie na 5+?
2) Jak rozpatrzyć strzelanie do maszyny jeżeli mamy np zasięg tylko do niej samej, a do obsługi już nie? Czy przeprowadza się normalne losowanie?
3) Jeżeli ma się zasadę Nieśmiertelni to jest w niej napisane, że gracz może rekrutować stronnika tego samego typu bez PD, a czy ma on podstawowe wyposażenie?
4) Motłoch. Dezerterzy. Jest napisane, że drużyny nieumarłych mogą ożywić poległych z motłochu jako zombie oraz, że drużyny praworządne mogą przesłuchać motłoch i uzyskać jaką tam odpowiedź. W sumie nie jest to rozgraniczone i czy można wykonać obie te czynności np zostawić jednego z motłochu i go przesłuchać, a resztę ożywić?
5) Czy motłoch szarżując na model wzbudzający strach/grozę wykonuje tylko jeden test Cp czy też wykonuje test dla każdego modelu z motłochu?
6) Motłoch jak wiadomo może składać się z wielu modeli i jako taka zgraja zajmuje sporą powierzchnię na stole w związku z czym może dojść do sytuacji gdy część modeli będzie miało bliżej do jednego modelu graczy, a inne do innego. Jak to rozpatrzyć? Motłoch rozdziela się?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8535
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn wrz 22, 2013 08:55 PM
Reply with quote

1. Tak zapłonie na 5+. Rzut w kolejnych rundach wykonuje się normalnie i rozpatruje efekt - oczywiście trzeba wziąć poprawkę na fabularny opis ale efekty są takie same.
2. Do machiny zawsze strzela się jako do całości więc nie ma znaczenia do czego jest zasięg. Jeśli jest zasięg to po udanym trafieniu losuje się co zostało trafione.
3. Tak, taki stronnik rozpoczyna grę z podstawowym wyposażeniem.
4. Już odpowiadałem na to pytanie. I z tego co pamiętam, to gracz dowodzący nieumarłą praworządną kompanią może wybrać jedną z dwóch opcji ale nie może ich łączyć.
5. Dla każdego modelu osobny test CP.
6. Tak motłoch się rozdziela.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn wrz 23, 2013 10:11 AM
Reply with quote

Strachulce:
w którym momencie wybiera się cel dla losowego czaru? przed wylosowaniem czy po?

edit:
Żółtodzioby - wymienione w tabelce PD są na całą drużynę czy też na każdego bohatera i każdą grupę stronników?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8535
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn wrz 23, 2013 10:35 AM
Reply with quote

softiron wrote:
Strachulce:
w którym momencie wybiera się cel dla losowego czaru? przed wylosowaniem czy po?

edit:
Żółtodzioby - wymienione w tabelce PD są na całą drużynę czy też na każdego bohatera i każdą grupę stronników?
1. Losujesz zaklęcie a później wybierasz cel zaklęcia.

2. Na każdego bohatera i grupę stronników.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1506
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz wrz 26, 2013 08:14 AM
Reply with quote

Czy na model który jest ukryty można rzucić zaklęcie które nie wymaga od maga kontaktu wzrokowego z wrogiem?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8535
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz wrz 26, 2013 11:21 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
Czy na model który jest ukryty można rzucić zaklęcie które nie wymaga od maga kontaktu wzrokowego z wrogiem?

Ukrywanie się:
Postać, która wykonała ruch (ale nie bieg lub LOT) może Ukrywać się za pobliską ścianą, kolumną lub inną osłoną, która znajduje się nie dalej niż 1” od niej. Obok Ukrywającej się postaci należy umieścić znacznik Ukrycia. Model pozostaje Ukryty, dopóki znajduje się za osłoną (zobacz ROZDZIAŁ VI: STRZELANIE), nie może być w tym czasie obrany na cel ataku z broni dystansowej, szarży oraz zaklęć typu magiczny pocisk, choć nadal odczuwa skutki zaklęć obszarowych oraz takich, które nie wymagają by rzucający zaklęcie MAG widział cel. Model Ukrywający się może, bez zdradzania swojej pozycji wykonać ruch (ale nie bieg lub LOT), o ile zakończy go za kolejną zasłoną. Model Ukrywający się, który wykona bieg, LOT, zaszarżuje, ostrzela przeciwnika lub rzuci zaklęcie, wyjawia swoją pozycję.
Model nie może Ukrywać się jeżeli w pobliżu znajdują się wrogie modele. Model zostanie dostrzeżony lub usłyszany bez względu na to jak dobrze Ukryje się. Postacie automatycznie wykrywają przeciwników, próbujących Ukrywać się, w promieniu ich INICJATYWY liczonej w calach. A więc model, którego współczynnik INICJATYWA ma wartość 3 automatycznie wykryje Ukrywającego się przeciwnika znajdującego się w odległości do 3” od niego.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1506
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz wrz 26, 2013 11:30 AM
Reply with quote

Dzięki, gdzieś mi to umknęło.

Back to top
View user's profile
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt wrz 27, 2013 05:42 PM
Reply with quote

Jeżeli bohater lub stronnik z głupotą siedzi na zwierzu z głupotą,to ile zdaję testów i co się dzieje jeśli nie zdam?

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 28 29 30 ... 44 45 46
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 6, 7, 8 ]
113 quidamcorvus 7086 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt czerw 25, 2019 09:56 PM 
Blumstein View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2860 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 33697 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 127969 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 179317 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Gwardzista
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 452

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 12
_BBOT: 0
Razem: 12
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Kontakt
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 169
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy