Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 4 5 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt sierp 09, 2013 09:42 PM
Reply with quote

Dzięki za odpowiedzi a ja mam kolejne pytanie:

Czy skaveńska umiejętność tail fighting uprawnia do posiadania 3 sztuk broni do walki wręcz? Czyli np. skaven może miecz po jednym mieczu w każdej ręce i trzeci miecz w ogonie co daje mu 3 ataki czy może limit dalej obowiązuje i mając dwa miecze w rękach to w ogonie może już tylko trzymać tarczę?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb sierp 10, 2013 08:11 AM
Reply with quote

Limit dalej obowiązuje, ale w ogonie można trzymać sztylet.

Back to top
View user's profile
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr wrz 04, 2013 05:45 PM
Reply with quote

Po urlopach wróciliśmy do Mordheim no i są kolejne wątpliwości:
1. Czy postać znokautowana lub ogłuszona może korzystać z save'a wynikającego z posiadania pancerza i tarczy oraz z umiejętności (np.Step Aside) itp.?
2. Czy postać znokautowana lub ogłuszona nadal sieje strach?
3. Czy króliczą łapkę można użyć do przerzucenia nieudanego testu na starą ranę przed bitwą lub efektu zażycia narkotyków po bitwie?
4. Czy strzelając z Blunderbuss'a jest konieczny test BS czy trafienie jest automatyczne?
5. Czy przy strzelaniu do znokautowanego lub ogłuszonego i zadaniu mu obrażeń jest on automatycznie OOA?
6. Czy jeśli na model szarżuje kilku przeciwników z których jeden sieje strach a atakowany nie zdał testu to potrzebuje on 6 na trafienie każdego przeciwnika czy tylko tego który sieje strach?

Back to top
View user's profile
Marks
Śniący
Śniący

Marks

Offline

Joined: lip 30, 2013
Posts: 41

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr wrz 04, 2013 07:11 PM
Reply with quote

Połowę z tych pytań zadałem ostatnio sam, na wszystkie odpowiedział mi M.T w dziale Pytania różne, radzę przejrzeć ostatnie posty. Smile

Back to top
View user's profile
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz wrz 05, 2013 06:54 PM
Reply with quote

Faktycznie część podobnych tematów poruszałeś ale to nie do końca rozwiewa moje wątpliwości, dlatego jeśli jest jakiś dobry człowiek (może też być krasnolud, elf, skaven itp.) który by mi pomógł to byłbym uradowany Smile

Back to top
View user's profile
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr wrz 11, 2013 01:42 PM
Reply with quote

uxellimus wrote:
Po urlopach wróciliśmy do Mordheim no i są kolejne wątpliwości:
1. Czy postać znokautowana lub ogłuszona może korzystać z save'a wynikającego z posiadania pancerza i tarczy oraz z umiejętności (np.Step Aside) itp.?
2. Czy postać znokautowana lub ogłuszona nadal sieje strach?
3. Czy króliczą łapkę można użyć do przerzucenia nieudanego testu na starą ranę przed bitwą lub efektu zażycia narkotyków po bitwie?
4. Czy strzelając z Blunderbuss'a jest konieczny test BS czy trafienie jest automatyczne?
5. Czy przy strzelaniu do znokautowanego lub ogłuszonego i zadaniu mu obrażeń jest on automatycznie OOA?
6. Czy jeśli na model szarżuje kilku przeciwników z których jeden sieje strach a atakowany nie zdał testu to potrzebuje on 6 na trafienie każdego przeciwnika czy tylko tego który sieje strach?

1. Znokautowana tak, ogłuszona nie, jeśli chodzi o save. Step aside IMO nie może używać.
2. Tak.
3. Nie, tylko do przerzucenia kostki przy eksploracji.
4. Nie jest konieczny, trafia się automatycznie.
5. Trzeba trafić, zranić i zabić. Nie ma dobijania w strzelaniu.
6. Trafia tylko na 6, każdego.

Back to top
View user's profile
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt wrz 13, 2013 01:35 PM
Reply with quote

Bardzo dziękuję za pomoc. Przy okazji okazało się że wielu dzielnych wojowników zbyt wcześnie udało się do krainy Morra. Do tej pory graliśmy tak, że przy strzelaniu do leżącego po trafieniu i zadaniu obrażeń gość był automatycznie OOA. No cóż, zasady dobre czy złe są równe dla wszystkich.

Mam też kolejne pytanie.
Z opisu wynika że trucizn można używać na broni strzeleckiej (np. łuk lub kusza) ale czy jedna dawka trucizny pozwala na zatrucie wszystkich strzał w bitwie czy tylko jednej strzały?

Back to top
View user's profile
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt wrz 13, 2013 03:32 PM
Reply with quote

Trucizna wystarczy na jedną bitwę, bez względu na to, czy strzelisz raz, czy dwadzieścia razy.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 02, 2013 06:27 PM
Reply with quote

1. Jeśli podczas strzelania z Blunderbuss'a pod wzornikiem znajdują się własne modele to one również otrzymują trafienie?
2. Czy centigor jest traktowany jako model kawaleryjski? Np. czy walcząc włócznią otrzymuje bonus kawaleryjski itp. Jeśli nie jest modelem kawaleryjskim to teoretycznie może wchodzić po schodach, linach i wspinać się po ścianach?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 02, 2013 07:54 PM
Reply with quote

1. Tak, własny model dostaje hita.
2. Nie jest traktowany jako kawaleria. Może wchodzić po schodach, linach i wspinać się po ścianach

Back to top
View user's profile
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 04, 2013 02:48 PM
Reply with quote

Strzelając do modelu związanego walką, strzelamy do całej walki, a określając kto został trafiony losujemy z równą szansą dla każdego z walczących modeli.
Rozumiem że analogicznie po rzucie obszarowego zaklęcia / bomby. Przykładamy wzornik i jeżeli obejmuje jakąś walkę to sprawdzamy ile modeli obrywa i znów losujemy z równą szansą dla każdego z walczących?


_________________
Głos Z Zaświatów
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt paźdź 04, 2013 04:13 PM
Reply with quote

Do walki nie można strzelać. Chyba, że grają trzy bandy lub więcej i strzelasz do walki w której twój model nie uczestniczy. Wtedy masz rację.
Jedyny wzornik w Mordheim, jaki przychodzi mi do głowy, to wzornik blunderbussa. Tu zasada jest prosta - kto jest przykryty ten dostaje, bez żadnego losowania.
Czary nie mają wzorników, tylko zasadę: "każdy model w X calach zostaje trafiony z siła Y". Bomby (przynajmniej w scenariuszach, które grałem) mają taką samą zasadę. Odmierzamy te X cali i jeżeli w tej odległości znajduje się jakiś model, to zostaje trafiony z siłą Y, bez żadnego losowania.

Back to top
View user's profile
uxellimus
Śniący
Śniący

uxellimus

Offline

Joined: czerw 18, 2013
Posts: 38

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt paźdź 08, 2013 05:48 PM
Reply with quote

Dzięki za pomoc. Jak sobie wyobrażę tego centigora wspinającego się po ścianie lub linie to Monty Python się kryje Smile No ale cóż zasady to zasady.
Mam też kilka kolejnych pytań:
1. Czy postacie (w tym np. troll) przy testowaniu głupoty mogą korzystać z Ld przywódcy? Oczywiście będąc w odpowiedniej odległości od niego.
2. Jak traktować efekt 3-4 Thrust z alernatywnej tabeli trafień krytycznych dla thrusting weapons? Postać jest od razu znokautowana, później może wykonać save i jeśli się nie uda to rzucam czy jest ogłuszona lub OOA? Natomiast jeśli save się udał to postać pozostaje znokautowana ale bez rany?
3. Czy rzucając czar nr 2 z listy magii Waaagh (odepchnięcie) kierunek odepchnięcia może wybrać rzucający czar czy odepchnięcie przebiega po linii prostej wyznaczonej od rzucającego do celu?

Back to top
View user's profile
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 09, 2013 12:04 PM
Reply with quote

1 uwzględnijcie umiejętność "głośnego krzyczenia" +6'' dla zasięgu dowódcy


_________________
Głos Z Zaświatów
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr paźdź 09, 2013 03:34 PM
Reply with quote

uxellimus wrote:
Dzięki za pomoc. Jak sobie wyobrażę tego centigora wspinającego się po ścianie lub linie to Monty Python się kryje Smile No ale cóż zasady to zasady.
Mam też kilka kolejnych pytań:
1. Czy postacie (w tym np. troll) przy testowaniu głupoty mogą korzystać z Ld przywódcy? Oczywiście będąc w odpowiedniej odległości od niego.
2. Jak traktować efekt 3-4 Thrust z alernatywnej tabeli trafień krytycznych dla thrusting weapons? Postać jest od razu znokautowana, później może wykonać save i jeśli się nie uda to rzucam czy jest ogłuszona lub OOA? Natomiast jeśli save się udał to postać pozostaje znokautowana ale bez rany?
3. Czy rzucając czar nr 2 z listy magii Waaagh (odepchnięcie) kierunek odepchnięcia może wybrać rzucający czar czy odepchnięcie przebiega po linii prostej wyznaczonej od rzucającego do celu?
1. Tak, mogą.
2. Postać jest znokautowana, jeśli nie zda armour save. Jeżeli ma kilka ran, jest znokautowana i inny przeciwnik może ją dobić - wystarczy, że zrani.
3. Bezpośrednio w linii prostej od szamana.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 4 5 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Gwardzista
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 452

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 16
_BBOT: 1
Razem: 17
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
Moje konto
Moje konto
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Statystyki
Moje konto
Moje konto
 _BBOT:
Google > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
13 %13 %13 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 169
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy