
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
softiron
Przebudzony
Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 11:54 AM
|
|
Quote:: |
4. Taką, jaką zapewnia ostatnia mutacja. Ponieważ w ich opisie nie zaznaczono, że OP się sumuje, to pod uwagę brana jest ta wartość, która widnieje przy ostatnio nabytym stygmacie. |
całość mutacji się zmienia czy tylko wartości OP?
|
|
Back to top
|
|
 |
Repentia.Vlk
Świadomy
Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 11:57 AM
|
|
Wartość OP. Mutant będzie Mechanoidem z Płonącym ciałem.
_________________
Quote:: |
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki. |
|
|
Back to top
|
|
 |
softiron
Przebudzony
Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 12:07 PM
|
|
no to takie wybiórcze traktowanie mutacji jest trochę bez sensu... skoro już moje ciało i skóra stały się metalowe i twardsze to dlaczego teraz po tym jak dodatkowo zapłonąłem stało się bardziej wrażliwe na ciosy? nie mówcie mi że się metal rozgrzał od temperatury bo ten ogień nic mi przecież nie robi...
albo jedna mutacja zastępuje drugą co może spowodować że model będzie słabszy albo korzystam z dobrodziejstw obydwu a np wartość OP zostaje lepsza lub zmienia się o powiedzmy +1 na korzyść...
Quote:: |
Ponadto, trucizny nie można nanieść na ostrza broni (...) mechanicznej. |
a dlaczego? jest jakaś różnica w tym czy zatruty grot mam zamontowany na kiju który pcham siłą ramienia czy też robi to za mnie tłok parowy i koło zamachowe?
Last edited by softiron on Wt paźdź 22, 2013 12:26 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Repentia.Vlk
Świadomy
Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 12:24 PM
|
|
To nie jest wybiórcze traktowanie. Najpierw mutant dostał jedną mutację, później drugą. Jeśli ta druga zmienia pewne parametry (na przykład takie, które wcześniej zmodyfikowała pierwsza mutacja) to należy je zastosować. W przypadku OP jest wyraźnie zaznaczone jaką wartość posiada mutant z daną mutacją. OP nie kumuluje się, nie ma modyfikatorów +/-. Należy zastosować wartość z ostatniej mutacji i tyle.
Może się zdarzyć, że mutant będzie wywróconym na wierzch mechanoidem z wychudłą sylwetką, itd. Decydując się na grę Chaosem należy się z tym liczyć.
_________________
Quote:: |
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki. |
|
|
Back to top
|
|
 |
softiron
Przebudzony
Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 01:06 PM
|
|
Quote:: |
@Pepe
Nowy stronnik jest automatycznie 'rekrutowany' co oznacza, że w szeregi drużyny zostaje wcielony z ekwipunkiem podstawowym. |
rekrutowany? nie lepiej po prostu zalozyc ze jeden ktory mial zginac nie zginal? nie byłoby darmowego sprzętu...
Quote:: |
Pula Kości Rozproszenia jest budowana w chwili, gdy przeciwnik kompletuje Kości Mocy. W grze wieloosobowej pula Kości Rozproszenia odnawia się w każdej fazie magii przeciwnika. |
to dość ułatwia życie takim np druzynom jak łowcy czarownic któzy nie muszą się w zasadzie martwić że jakiś czar czy modlitwa może im zaszkodzić... 5 kostek w każdej nieswojej fazie magii... gdyby pula była od swojej do swojej jedna to jednak trzeba by się chyba więcej nakombinować i pomyśleć dwa razy zanim zużyję te kostki i na którego z moich przeciwników je zostawić bardziej
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 01:16 PM
|
|
softiron wrote: |
Quote:: |
@Pepe
Nowy stronnik jest automatycznie 'rekrutowany' co oznacza, że w szeregi drużyny zostaje wcielony z ekwipunkiem podstawowym. |
rekrutowany? nie lepiej po prostu zalozyc ze jeden ktory mial zginac nie zginal? nie byłoby darmowego sprzętu... |
Nie. Model, który ginie traci PD. Nowo rekrutowany zaczyna z 0 PD. Sprzęt to często kwestia drugorzędna.
softiron wrote: |
to dość ułatwia życie takim np druzynom jak łowcy czarownic któzy nie muszą się w zasadzie martwić że jakiś czar czy modlitwa może im zaszkodzić... 5 kostek w każdej nieswojej fazie magii... gdyby pula była od swojej do swojej jedna to jednak trzeba by się chyba więcej nakombinować i pomyśleć dwa razy zanim zużyję te kostki i na którego z moich przeciwników je zostawić bardziej |
Taki urok gry wieloosobowej.
W którym innym momencie chciałbyś tworzyć pulę kości rozproszenia? W turze pierwszego gracza? A jeśli mag trzeciego gracza zostanie WzA! w turze drugiego gracza, to co wtedy? Kości rozproszenia przepadają? Niby dlaczego przecież pula została już zebrana, a mag wtedy był w grze.
Napisałeś od swojej do swojej tury. To znaczy, że drugi i trzeci gracz nie mają puli kości w turze pierwszego gracza?
To tylko tak łatwo się pisze. Spróbuj wymyślić lepsze rozwiązanie, uwzględniając większość możliwych sytuacji, które zaistnieją na polu bitwy
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
softiron
Przebudzony
Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 01:43 PM
|
|
Quote:: |
Nie. Model, który ginie traci PD. Nowo rekrutowany zaczyna z 0 PD. Sprzęt to często kwestia drugorzędna. |
czyli jeśli posiadam Nieśmiertelnych i ginie stronnik w grupie do której chciałbym go wrócić, najpierw muszę sprawdzić czy w puli doświadczenia jest go na tyle żebym mógł go wrócić i po prostu nie płacę jego kosztu?
zapytam po raz kolejny, po co? nie prościej założyć ze przy rzucaniu na to który zginął jedna kostka NIE pokazała 1 lub 2?
Quote:: |
Napisałeś od swojej do swojej tury. To znaczy, że drugi i trzeci gracz nie mają puli kości w turze pierwszego gracza?
To tylko tak łatwo się pisze. Spróbuj wymyślić lepsze rozwiązanie, uwzględniając większość możliwych sytuacji, które zaistnieją na polu bitwy |
może po prostu założyć że podczas pierwszej rozruchowej rundy wszystkie drużyny posiadają pulę rozproszenia taką jaka wynika ze sprzętu/postaci. w kolejnych rundach to już jak wyjdzie ze stanu faktycznego. Kończąc moją rundę (każdą poza pierwszą) mam do początku mojej następnej tyle kości ile wynika z postaci/przedmiotów które mam na koniec rundy (nieważne ile mi po drodze zginie chłopków dających te kostki). Dzięki temu masz zachowany start na tych samych warunkach dla wszystkich
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 01:50 PM
|
|
W wyniku dyskusji dotyczącej zasady specjalnej 'nieśmiertelni' ustaliliśmy, że:
Quote:: |
Nieśmiertelni. [...] Ponadto, należy zauważyć, że rekrutowany stronnik rozpoczynają grę nie posiadając Punktów Doświadczenia. |
W związku z tym nie rzucasz na dostępną pulę doświadczenia, bo nowo rekrutowany zaczyna z 0 PD. A ponieważ nie płacisz za niego ZK, nie możesz dokupić PD.
Co do kostek rozproszenia, zagraj tak jak to opisałeś i zobacz, który sposób jest prostszy. Nie twierdzę, że ten z 'gry wieloosobowej' jest doskonały ale jest rozsądnym kompromisem. Ponadto 'gra wieloosobowa' to dodatek ponieważ gra 1 na 1 stanowi tutaj podstawową rozgrywkę.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
softiron
Przebudzony
Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 02:04 PM
|
|
Quote:: |
W wyniku dyskusji dotyczącej zasady specjalnej 'nieśmiertelni' ustaliliśmy, że:
Quote::
Nieśmiertelni. [...] Ponadto, należy zauważyć, że rekrutowany stronnik rozpoczynają grę nie posiadając Punktów Doświadczenia.
W związku z tym nie rzucasz na dostępną pulę doświadczenia, bo nowo rekrutowany zaczyna z 0 PD. A ponieważ nie płacisz za niego ZK, nie możesz dokupić PD.
|
ok to ja może łopatologicznie.
mam grupę stronników posiadających 5PD. 3 z nich zostaje podczas potyczki WzA!. Posiadam Awans Nieśmiertelni. rzucam. 2, 1, 4. wynika że jeden przeżył, dwóch zginęło. w jaki sposób jeden z nich ma powrócić do swojej grupy posiadającej poziom 5PD jeśli on sam ma 0 a wszyscy członkowie grupy mają być klonami?
moja obserwacja: jeśli słowo "rekrutuje" zastąpić słowem "odzyskuje" sprawa jest jasna i cała powyższa dyskusja jest niepotrzebna.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 02:48 PM
|
|
Nie można dzięki 'nieśmiertelnym' odzyskać utraconego stronnika i wcielić go do istniejącej grupy stronników, jeśli ta posiada jakieś PD. Ponadto, nigdzie nie jest powiedziane, że 'nieśmiertelny' model powraca do tej samej grupy stronników. Za to wyraźnie jest napisane, że zaczyna z 0 PD.
Jeśli chcesz uzupełnić grupę stronników, która posiada już jakieś PD możesz to zrobić 'rekrutując' model w normalny sposób: wykonując rzut na dostępną pulę doświadczenia i płacąc ZK.
Gdybym napisał, że 'odzyskuje' to można by to odebrać tak, że model powraca w takim stanie, w jakim został utracony, a to nie jest prawdą.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
softiron
Przebudzony
Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 03:31 PM
|
|
bazując na wersji 0.15
Quote:: |
Nieśmiertelni. Gdy kompania straci w
wyniku rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH
OBRAŻEŃ model stronnika (który nie
podlega zasadzie specjalnej DEMON,
ISTOTA ETERYCZNA, LEŚNY DUCH,
NIEUMARŁY oraz DUŻY CEL) automatycznie
rekrutuje jednego stronnika tego samego
typu. |
nigdzie nie jest napisane że NIE wraca do grupy z której pochodził.
poza tym czy nieśmiertelny nie powinien oznaczać właśnie tego? Zdałoby się iż rany jego były śmiertelne a jednak jakoś wyrwał się ze szponów kostuchy i powrócił....
chyba że referujesz do...
nieśmiertelni
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 04:15 PM
|
|
To ze nie wraca, wynika z faktu ze zaczynaja z 0 PD.
A jesli chodzi o nazwe, to tak bardziej chodzilo mi o takie nawiazanie niz powracanie z martwych.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
wujass
Przytomny
Joined: kwiet 19, 2012
Posts: 118
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 06:22 PM
|
|
Jako ,zę nie miałem pomysłu gdzie to napisać więc piszę tutaj.
Myślałem nad możliwością kontrszarży u modeli kawaleryskich które nie są związane walką wręcz jako lub/i możliwości kawalerii do oderwania się od trwającej walki wręcz.
Wszystko to odbywałoby się za pomocą testów jeździectwa z takimi samymi komplikacjami jak w tabelce, w przypadku oderwania się od walki wręcz proponowałbym także możliwość zadania ciosu uciekającym modelom po zdaniu testu inicjatywy.
Taka luźno rzucona myśl, w ramach wzmocnienia kawalerii
_________________ Jako żywo !
|
|
Back to top
|
|
 |
Shyba
Nieświadomy
Joined: paźdź 22, 2013
Posts: 3
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 09:28 PM
|
|
Witam.
Ja jeszcze odnośnie poniższego chciałem spytać
Sister_of_Mercy wrote: |
4. Taką, jaką zapewnia ostatnia mutacja. Ponieważ w ich opisie nie zaznaczono, że OP się sumuje, to pod uwagę brana jest ta wartość, która widnieje przy ostatnio nabytym stygmacie. |
czyli skoro stygmat nowy nadpisuje stary to trzymając się tego to Mecharoid nadpisany Wywrócony na wierzch może już nosić zbroję chaosu? opis mecharoida mówi że nie można nosić pancerzy natomiast wywróconego że tylko zbroję chaosu
bo troszkę nie do końca jest to dla mnie logiczne (to z powyższych postów odnośnie op) że metalowy chopek (mecharoid) dostaje płonące ciało i nagle staje się bardziej podatny na zranienie brałem w tym przypadku 3 różne możliwości a tu jako ta prawdziwa została podana czwarta
bo rozumiem że sumowanie oraz dwa rolle mogą być przegięciem za dużym ale czemu nie miałby zostać ten lepszy op przecież on nie traci metalowej skóry tylko dodatkowo się pali
a tak z troszeczkę innej beczki czy chopek który nosi Zbroję Chaosu i dostanie np Mecharoida (nie może nosić zbroi) czy ta zbroja sama z niego zejdzie / zostaje dalej na nim / niszczy się ?? bo w opisie zbroi jest że nie można zdjąć, ograbić, przekazać innemu bohaterowi chyba że noszący ją bohater zginie ale i wtedy nie jest że przekazuje dowolnemu tylko roll który się skusi
_________________ Live free ... die well ...
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt paźdź 22, 2013 10:07 PM
|
|
@Wujass
Kawalerii nie trzeba dopakowywać
@Shyba
Witam na forum
Zanim odpowiem na twoje pytania. Pozwól, że wyjaśnię ci pewną zasadę, która mi znacznie ułatwiła życie i pozwoliła w większym stopniu cieszyć się grami. A brzmi ona tak:
Quote:: |
Za każdym razem jak porównujesz mechanikę do rzeczywistości Slaanesh gwałci małego kiciusia. Miej litość dla kotków! |
Mechanika, to przyjęcie pewnych założeń i uproszczeń. To tak jak w szachach, przyjmujemy że Konik porusza się 'literce L'. W Warheim i innych grach bitewnych jest podobnie. Niektóre rzeczy trzeba po prostu przyjąć, a nie szukać logicznych powiązań, bo raz że nie wszystko można opisać, a dwa że nie wszystko da się przewidzieć.
Stąd mechanoid "od tej pory nie może używać pancerzy". Jeśli zostanie wywrócony na wierzch, może założyć sobie Zbroję Chaosu, co i tak niewiele mu dla bo OP jest taka sama. Jeśli będzie miał płonące ciało Zbroja Chaosu się przyda bo będzie zapewniała lepszą ochronę.
Jeśli mutant odziany w Zbroję Chaosu zmieni się w mechanoida pancerz wraca do Immaterium, można też przyjąć że to właśnie Zbroja Chaosu zmienia się w mechaniczne części, na jedno wychodzi. I tak dalej.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
Topics |
Replies |
Author |
Views |
Last Post |
Sticky
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[
Go to page:
1 ... 7, 8, 9 ]
|
129 |
quidamcorvus |
58799 |
Pytania i odpowiedzi..... Wt sierp 27, 2019 09:03 AM quidamcorvus  |
|
Frostgrave
|
Pytania
|
7 |
Staś |
9592 |
Pytania Śr sierp 10, 2016 01:28 PM drachu  |
Normal
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[
Go to page:
1 ... 18, 19, 20 ]
|
296 |
quidamcorvus |
117858 |
Dyskusja ogólna (pyta... Pn stycz 15, 2018 03:09 PM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[
Go to page:
1 ... 64, 65, 66 ]
|
983 |
quidamcorvus |
362979 |
Re: Dyskusja ogólna (... Śr czerw 21, 2017 03:20 PM quidamcorvus  |
|
Pytania & odpowiedzi [Mordheim]
|
Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[
Go to page:
1 ... 26, 27, 28 ]
|
407 |
Izwor |
348040 |
Pytania różne Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM M.T.  |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|