Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Home Rules [Mordheim] › Border Town Burning!
Border Town Burning!
... czyli wszystko dla ludzi z nadwyżką potencjału twórczego i skłonnością do grafomanii.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2
View previous topic :: View next topic
Author Message
Staś
Świadomy
Świadomy

Staś

Offline

Joined: lut 02, 2013
Posts: 842
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning!
Posted: Cz paźdź 31, 2013 08:42 PM
Reply with quote

Prowadzenie statystyk pozwoli nam też dać jakieś zadośćuczynienie graczom którzy z przyczyn od nich niezależnych opuszczą sporo spotkań. Np 5 pod rząd bo byli chorzy, albo ich "szczur" był chory.

CP można też dostać za inne rzeczy niż bitwa. Np rozegranie 2 scenariuszy przy rozkładzie raz wygrałeś raz przegrałeś daje 3 CP czyli o 50% więcej niż gier. I to przy założeniu że żadne inne CP nie zostały zodbyte.

Edit tym razem przeczytałem to co napisałeś dopiero po poście, rzuty będą po każdej bitwie a SI będzie się rzucało w równomiernych odstępach. Jak ktoś w między czasie dokupi sobie herosa to od tego momentu on rzuca SI i exploracje.

Sory ale nie widzę twojego systemu, głównie dlatego że jest oderwany od ilości rozegranych gier, liczba CP jest zawsze większa od ilości gier, może nawet o 100%.
I masz rację rzeczywiście bandy nie będą słabsze jak teraz widzę będą silniejsze. W twoim systemie bardziej opłaca się restartować bandę niż ją prowadzić.


Last edited by Staś on Cz paźdź 31, 2013 08:54 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Border Town Burning!
Posted: Cz paźdź 31, 2013 08:53 PM
Reply with quote

Staś wrote:

Edit tym razem przeczytałem to co napisałeś dopiero po poście, rzuty będą po każdej bitwie a SI będzie się rzucało w równomiernych odstępach. Jak ktoś w między czasie dokupi sobie herosa to od tego momentu on rzuca SI i exploracje.
Byłbym wdzięczny za przykład rozkładu rzutów. Do gry wchodzi wb z 5 bohaterami. Pozostańmy przy tym ex20/si8

Back to top
View user's profile
Staś
Świadomy
Świadomy

Staś

Offline

Joined: lut 02, 2013
Posts: 842
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning!
Posted: Cz paźdź 31, 2013 08:58 PM
Reply with quote

Niby jak mam to zrobić jak nie wiem ile jest gier, jaka była średnia itd. Dowiemy się tego dopiero podczas kampani. Pozatym statystyka odzwierciedli także styl gry grupy, jeśli był np agresywny i było dużo strat będzie to odzwierciedlone w rzutach.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Border Town Burning!
Posted: Cz paźdź 31, 2013 09:11 PM
Reply with quote

Quote::
Sory ale nie widzę twojego systemu, głównie dlatego że jest oderwany od ilości rozegranych gier, liczba CP jest zawsze większa od ilości gier, może nawet o 100%.
I masz rację rzeczywiście bandy nie będą słabsze jak teraz widzę będą silniejsze. W twoim systemie bardziej opłaca się restartować bandę niż ją prowadzić.

No cóż w takim razie średnia od rozegranych gier przez stat gracza będzie najlepszym wyznacznikiem. Wtedy wszytko będzie ok. Ciągle mówisz o tym jakbyś wyliczył działanie mojego systemu na konkretnych przypadkach i liczbach. szczerze w to wątpie.

Quote::
Niby jak mam to zrobić jak nie wiem ile jest gier, jaka była średnia itd. Dowiemy się tego dopiero podczas kampani. Pozatym statystyka odzwierciedli także styl gry grupy, jeśli był np agresywny i było dużo strat będzie to odzwierciedlone w rzutach.
Myślałem, że masz jakieś przykłady w zanadrzu.
Eee...statystyka w żaden sposób nie odzwierciedla stylu grania grupy. Ponieważ jak wiemy możesz wyrżnąć czyjaś warbandę w bitwie a potem dostać takie rzuty na injuries u henchmenów i bohaterów (dead), że lepiej jest zrobić disband, z kolei przegrany może mieć wszytkie rzuty super. Do tego nie wiem czy agresywny styl to np spadanie z budynków i zabijanie się co też wliczy się do śmiertelności. Do tego stylu gry nie określi ci statystyka pobitewnych rzutów tylko prowadzony w czasie bitwy zapis (jeżeli naprawdę trzeba): szarż, oddanych strzałów, ruchów itd. który nie wiadomo jak zinterpretować bez odpowiedniego klucza.To oddaje styl gry a nie to, że ktoś miał pecha na injuries.
Czyli sam przyznajesz, że polem testowym będzie kampania. Hm. nie sądzisz, że należałoby zrobić kilka testów papierowych?

Back to top
View user's profile
Necroduckey
Śniący
Śniący

Necroduckey

Offline

Joined: lip 20, 2013
Posts: 43
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning!
Posted: Cz paźdź 31, 2013 09:19 PM
Reply with quote

Przyznam, że pomysł Kuby odnośnie systemu dodawania nowych warband wydaje mi się całkiem sensowny - przynajmniej jako tymczasówka. Statystyki i tak będziemy zbierać przez całą kampanię i zanim się je przetworzy w coś sensownego minie dużo czasu, zaś kwestia dodawania nowych warband się pojawi na pewno jeszcze w trakcie nadchodzącej kampanii. Z tego co pamiętam z mojego wejścia do poprzedniej kampanii recepta samo xp + złoto może uczynić nową warbandę bardzo mocną. jedyne nad czym się zastanawiam, to kwestia bohaterów, którym wypadnie śmierć na injuries. O ile zrozumiałem poprawnie, to jeśli odbyły się np. cztery bitwy w kampanii, to bohaterowie nowej warbandy odbywają czterokrotnie explorację. Jeśli któremuś się zemrze np. przy trzeciej exploracji (z czterech) to trzeba wykupić nowego, podliczyć mu xp i kupić sprzęt a potem dalej robić explorację. Nie byłby to problem, jeśli się to przydarzy raz, ale wraz z biegiem kampanii "przygotowanie" nowej warbandy wymagać będzie zacięcia i pieczołowitości zawodowego księgowego. Pomysł mi się podoba ale poupraszczałbym trochę np: explorację ograniczyłbym do sumowania znalezionego wyrdstone'a, bez uwzględniania zdarzeń wynikających z wylosowania wielokrotności (hm, trochę mało klarownie - mam na myśli np: 444 czy 55555). Na problem śmierci bohaterów na razie pomysłu nie mam (może po prostu odliczyć cenę odkupienia bohatera od skarbca warbandy - a awanse, injuries, sprzęt pozostawić bez zmian? - jedyne co mi do głowy przychodzi na razie). Zastanowiłbym się też nad umieralnością henchmenów.

Co do "regulowania" sprzętu Razz to stoję po stronie Kuby. O ile nie widzę w sensu w przerabianiu każdego random eventu w BtB. O tyle z chęcią bym przynajmniej trochę oszlifował niektóre fasety BtB-owskich warband, wiecie, by nadać kampanii blasku Smile A tak na serio - z tego co widziałem to niektóre elementy w tych warbandach są mocne bez jakiegokolwiek uzasadnienia np.
omówione baciki - bardzo fajna broń ze strike first i jeszcze wzmacnia i tak świetne warhoundy (wszakoż są one tanim mięchem armatnim, a pod batem są zabójczym mięchem armatnim) - może niech będą, tak na dobry początek, takie jak pirackie cat'o'nine tails z -1S? W ten sposób gracz przynajmniej rozważy inny wybór uzbrojenia.
Informantsi chaos dwarfów - skoro mają profil wojownika od najemników, to czemu tyle nie kosztują? Fakt, nie zostną bohaterami, ale to trochę mało na 10gc zniżki.
mancatchery - jak musi być, to może być - ino żeby przynajmniej działały wyłącznie jak spikey dwarfy wygrają scenariusz. Tak na zdrowy rozsądek - routuję dwarfy, wygrywam, a oni uciekają z moimi bohaterami w worku? Normalnie bycie złapanym to dla bohatera praktycznie gwarantowana śmierć - pomyślałbym o jakimś save dla złapanego po bitwie lub senariuszu "odbicie jeńców" czy cuś...

Sam stawiam na równowagę w rozgrywce i jak dla mnie ciężko jest nawet przyrównywać stare warbandy z podręcznika z tymi z BtB pod względem stosunku cena/jakość. Gra się dla zabawy, ale co to za zabawa, kiedy ty masz warbandę wybiedzonych ostlanderów, a ja warbandę nakokainowanych, uzbrojonych po zęby spejs marinsów jadących do boju na czołgach ( i do tego wymiatających na gitarach przez całą drogę)?

Sorki za ścianę tekstu, ale opętał mnie slaaneshowski demon grafomanii Smile

Back to top
View user's profile
Staś
Świadomy
Świadomy

Staś

Offline

Joined: lut 02, 2013
Posts: 842
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning!
Posted: Cz paźdź 31, 2013 09:42 PM
Reply with quote

Kuba ale teraz to zmieniasz system, już nie CP tylko ilość gier. Nie będę siedział i rzucał kostką żeby coś ci udowodnić bo poco, wyjdzie w praniu. Wg mnie łatwiejszym sposobem jest prowadzenie zapisu i statystyk. Poza tym pozwoli to na dostosowanie zmian i rzutów do rozwijających się band. Pod koniec kampani BTB Telchar miał mega horde i jak dostał w d to musiał mega dużo odkupić. I jak rozróżnisz gry jest mega duża różnica między scenariuszem avalanche a last call a w twoim systemie między nimi nie ma różnicy. A co z mutacjami? Kiedy skill u ciebie to mutacja?

Nie obraź się ale twój system może jest dobry do zwykłego mordheima ale nie do BTB. Zapis i wyciąganie średniej spowoduje że gracz dołączający przejdzie na sucho przez naszą kampanie i na końcu tego będzie miał średniom bande.

Necro
Specjalny scenariusz "bunt spartakusa" to SUPER pomysł, doda kolorytu. Może tak walka między zawartością chaos enginu a chaos dwarfami (bez informersów), każdy ma cluba tylko. Nie rzuca się na SI ani nie dostaje expów. Tylko muszą być jakieś inne czynniki np jakiś mega słaby rzut CD na eksploracji.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning!
Posted: Cz paźdź 31, 2013 09:49 PM
Reply with quote

Nie ma rozróżnienia między scenariuszami fakt. możesz mieć rację - zapomniałem jak to btb jest bojebtb Twisted Evil jeżeli chodzi o te dodatki. Może jak się wkręcę i przestudiuje to btb jeszcze raz będę miał pomysł inny. Jeżeli ty uwzględniasz te wszytkie random rzeczy i poziom trudności scenariusza to myślę, że twoj sposob jest jednak ok. Z chęcią posłucham o tym twoim systemie konkretniej na żywo. Powiedz mi jeszcze jedno najlepiej ze stroną - o co chodzi z tym skillem i mutacja bo mi to umknęło? Shocked

Back to top
View user's profile
Staś
Świadomy
Świadomy

Staś

Offline

Joined: lut 02, 2013
Posts: 842
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning!
Posted: Cz paźdź 31, 2013 10:02 PM
Reply with quote

Kuba ale to jest mega proste zapisujemy ile kto czego dostał w grze 1 2 3 itd potem nowy gracz dostaje tyle kostek na eksploracji tyle rzutów SI ile było średnio w danej grze. Tak jakby na sucho gra te gry rozwija bande itd. Nie jest to system idealny ale cóż jak demokracja najlepszy jaki wymyślono Wink

Z mutacjami
bordertownburning.cian...rupted.pdf

Aa i oczywiście CP dostaje się tylko tyle ile było gier, to spowoduje że nie będzie się opłacać restartować bandy po kiepskich rzutach.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Vercy
Świadomy
Świadomy

Vercy

Offline

Joined: kwiet 23, 2011
Posts: 618
Location: Warshau
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning!
Posted: Pt list 01, 2013 08:25 PM
Reply with quote

To bez sensu, żeby dawać bajery za opuszczanie gier ponieważ:

a) Skomplikowane zasady dołączania później odstraszą niektórych od ich czytania, a w konsekwencji grania.

b) Proponuję przeczytać podręcznik do BTB, który oferuje najlepszy balanser do rozgrywania spotkań, w postaci systemu określenia kolejności wyboru przeciwnika i scenariusza. Do tego dochodzą "underdogs".

c) Nie da się wyrównać sprawiedliwie siły band graczy, jeśli jeden z nich przychodzi nieregularnie na spotkania. Zatem dodawanie jakichś zasad jest pozbawione sensu.

d) Dawanie ludziom CP, za to że dołączyli później stawia sens kampanii i objectivów pod znakiem zapytania. Jedyne rozdawnictwo na jakie mogę się zgodzić to wyrównanie ilości CP dołączającej bandy z bandą o najniższej liczbie CP.

e) Tak samo dawanie kasy jest niczym mądrym.

Poza tym, jeśli chodzi o bacik to może i jest mocny, ale jego prawidłowe użycie powoduje, że pieski tracą swój jedyny atut jakim jest prędkość, Telchar nie użył bacika chyba nigdy. W ogóle ten bacik ma power level zero przy zasadzie mnichów mówiącej, że cesarz odkupuje im każdego straconego henchmena wraz ze sprzętem tyle, że bez expa. Very Happy Uber koks!

Ogólnie wszystko w BTB jest przekoksane, nawet eksploracja. O to chodzi w tym dodatku, tu się nie biją jacyś śmieciarze o kawałki gruzu. Tu demony chaosu biją się z ogrami i super-ninja koksami Very Happy

Pogracie w kampanię i zobaczycie, że te zasady porywania bohaterów, czy biczowania piesków dają BTB niezapomnianego smaczku. Tak jak próba zatrzymania rozpędzonego Trade Wagonu kupców, nikt nie wie, w którą stronę potoczy się wózek po zderzeniu z ogrem Very Happy

Zatem moja propozycja jest taka:
Najpierw grajmy potem szukajmy dodatkowych rozwiązań i uściśleń.


_________________
Mój blogasek, mało w nim o mordheim, ale miodu nie zabraknie Zapraszam:
Back to top
View user's profile
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Border Town Burning!
Posted: Pt list 01, 2013 08:28 PM
Reply with quote

Vercy wrote:

Ogólnie wszystko w BTB jest przekoksane, nawet eksploracja. O to chodzi w tym dodatku, tu się nie biją jacyś śmieciarze o kawałki gruzu. Tu demony chaosu biją się z ogrami i super-ninja koksami Very Happy

Pogracie w kampanię i zobaczycie, że te zasady porywania bohaterów, czy biczowania piesków dają BTB niezapomnianego smaczku. Tak jak próba zatrzymania rozpędzonego Trade Wagonu kupców, nikt nie wie, w którą stronę potoczy się wózek po zderzeniu z ogrem Very Happy

Zatem moja propozycja jest taka:
Najpierw grajmy potem szukajmy dodatkowych rozwiązań i uściśleń.
Pełna podpinka z mojej strony Czaszka! !


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning!
Posted: Pt list 01, 2013 09:27 PM
Reply with quote

Więc pożyjemy- zobaczymy. Jakby co od teraz podchodze do tego z otwartą glową poza jedna (dwiema) rzeczami. Razz Serio, winds of change i mutacjo-skile, które podesłał wczoraj Staś dyskryminują i udupiają witch hunterów z zasady co nie tyle mi się nie podoba co jest nieuczciwe. Jako jedyna warbanda od razu zabijają bohatera, który dostanie mutację i oczywiście zabijaja go ze sprzętem. Inne warbnady tego nie robią i mam gdzieś tą zasadę serio.

Back to top
View user's profile
Vercy
Świadomy
Świadomy

Vercy

Offline

Joined: kwiet 23, 2011
Posts: 618
Location: Warshau
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning!
Posted: Sb list 02, 2013 10:25 AM
Reply with quote

Zasady BTB rzeczywiście dyskryminują bandy, które nie pochodzą z settingu. To że w ogóle autorzy zrobili objective który jest w praktyce przeznaczony wyłącznie dla Witch Hunterów jest już ukłonem i ich stronę.

Najlepiej grać bandami z BTB, wtedy zabawa jest miodniejsza Very Happy


_________________
Mój blogasek, mało w nim o mordheim, ale miodu nie zabraknie Zapraszam:
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Border Town Burning!
Posted: Sb list 02, 2013 11:39 AM
Reply with quote

Vercy wrote:
Zasady BTB rzeczywiście dyskryminują bandy, które nie pochodzą z settingu. To że w ogóle autorzy zrobili objective który jest w praktyce przeznaczony wyłącznie dla Witch Hunterów jest już ukłonem i ich stronę.

Najlepiej grać bandami z BTB, wtedy zabawa jest miodniejsza Very Happy
Wish I could bro Neutral . Ostatnio mam fazę na wikingów i norsmeni byliby całkiem ale rzeźbię tych wh już 100 lat i teraz już ich prawie skończyłem. Kampania niedługo i nie zdążę nawet jednego norsa zrobić.

Back to top
View user's profile
<
1 2
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Galeria - Makiety Makiety do Border Town Burning by Dębowa Tarcza
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
70 Skavenblight 64369 Re: Makiety do Border ...
 Wt stycz 03, 2017 01:58 PM 
Dwalthrim View latest post
No new posts Wydarzenia [Mordheim] Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
luty 2015 r. - kwiecień 2015 r.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 20, 21, 22 ]
326 Kapitan_Hak 203639 Trzecia kampania "Bord...
 Wt marca 31, 2015 05:49 PM 
aniollech View latest post
No new posts Uściślenie zasad [Mordheim] Border Town Burning - dyskusje o zasadach
[ Go to pageGo to page: 1 ... 12, 13, 14 ]
207 catachanfrog 138840 Re: Border Town Burnin...
 Pt lut 27, 2015 07:29 PM 
nahar View latest post
No new posts Dodatki [Mordheim] [ Poll ] Border Town Burning!
[ Go to pageGo to page: 1 ... 4, 5, 6 ]
82 Vercy 65474 Re: Border Town Burnin...
 Pt lut 27, 2015 12:39 PM 
Dwalthrim View latest post
No new posts Wydarzenia [Mordheim] Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
[listopad 2013 r. - maj 2014 r.]
[ Go to pageGo to page: 1 ... 40, 41, 42 ]
619 Kapitan_Hak 383948 Druga kampania Border ...
 Pt May 30, 2014 07:24 PM 
Skavenblight View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 40
_BBOT: 0
Razem: 40
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy