
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Errata do wersji 0.12
Errata do wersji 0.12
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
szczery-do-bolu
Przebudzony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 303
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Cz kwiet 14, 2011 08:44 PM
|
|
czy nowa treść piętna khorna oznacza, że już nie daje ono kości rozproszenia, a w efekie tego banda zaczyna i kończy z 1 kością dispela + 2 moca używanymi do dispela??
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Cz kwiet 14, 2011 08:55 PM
|
|
szczery-do-bolu wrote: |
czy nowa treść piętna khorna oznacza, że już nie daje ono kości rozproszenia, a w efekie tego banda zaczyna i kończy z 1 kością dispela + 2 moca używanymi do dispela?? |
Oznacza to, że drużyna Zwierzoludzi Khorna ma 2 Kości Rozproszenia (1 generowana przez szamana + 1 generowana przez drużynę) + 2 Kości Mocy (1 generowana przez szamana + 1 generowana przez drużynę). Czyli łącznie może mieć 4 kości.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
szczery-do-bolu
Przebudzony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 303
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Cz kwiet 14, 2011 09:27 PM
|
|
Sorki, faktycznie, mój błąd. Ma 4 kości, które może łączyć.
Ale nigdy nie będzie miała więcej, czy tak.
Tutaj pojawia się też kwestia rydwanu. Tu też wg nowej zasady rydwan zadaje krytyka na 5 i 6 tak.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Cz kwiet 14, 2011 09:35 PM
|
|
szczery-do-bolu wrote: |
Ale nigdy nie będzie miała więcej, czy tak. |
Może mieć więcej z mutacji lub magicznych przedmiotów.
szczery-do-bolu wrote: |
Tutaj pojawia się też kwestia rydwanu. Tu też wg nowej zasady rydwan zadaje krytyka na 5 i 6 tak. |
Rydwany i zaprzęgi z piętnem Khorna generują dodatkową Kostkę Rozproszenia - tutaj się nic nie zmieniło.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
szczery-do-bolu
Przebudzony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 303
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Pt kwiet 22, 2011 07:31 AM
|
|
Zunifikowałem i nieco zmodyfikowałem zasadę specjalną fanatyk (której pod różnymi nazwami podlegali między innymi Flagelanci, Trollobójcy, Tancerze Wojny, Wiedźmy Khaina i Odrzuceni). Obecnie brzmi ona tak:
Quote:: |
Fanatyk:
Być może, model jest szalonym fanatykiem religijnym, a może wojownikiem który swe życie poświęcił drodze miecza lub nieświadomym swego istnienia niewolnikiem Bogów Chaosu, niezależnie od motywów gotowym bez wahania poświęci własne życie, byleby tylko zadać jeszcze jeden cios znienawidzonemu przeciwnikowi. Fanatycy automatycznie zdają wszystkie testy oparte na współczynniku CECHY PRZYWÓDCZE. Fanatycy są jednak zbyt szaleni by ktokolwiek uznał ich zwierzchność, fanatycy nigdy nie mogą zostać przywódcami kompanii w której służą.
Ponadto, modele podlegające zasadzie specjalnej fanatyk nigdy nie mogą używać pancerzy i mogą korzystać wyłącznie z własnej listy ekwipunku. Co więcej, jeżeli model stronnika podlegający zasadzie specjalnej fanatyk w rzucie na TABELĘ ROZWOJU uzyska wynik Chłopak ma talent! gracz określając dostępne dla bohatera LISTY UMIEJĘTNOŚCI nie może wybrać UMIEJĘTNOŚCI STRZELECKICH oraz AKADEMICKICH.
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Rzędzian
Śniący
Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Pn kwiet 24, 2011 09:31 PM
|
|
Rzędzian wrote: |
Czy to znaczy, że fanatycy nie zyskują też listy ekwipunku bohaterów? Jeśli tak, to myślę, że warto to uściślić, a jeśli nie, to wprowadzić, żeby nie było tancerzy wojny w ithilmarowych pancerzach potem  |
To znaczy, że:
Quote:: |
Ponadto, modele podlegające zasadzie specjalnej fanatyk nigdy nie mogą używać pancerzy i mogą korzystać wyłącznie z własnej listy ekwipunku. |
Czyli nigdy nie mogą używać pancerzy (nawet jeśli zostaną bohaterami i nabędą umiejętność Siłacz) i mogą korzystać tylko z własnej listy ekwipunku - czyli bohater Tancerz Wojny, dalej może korzystać tylko z listy ekwipunku Tancerzy Wojny - no chyba, że nabędzie umiejętność Fechmistrz.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Śr kwiet 27, 2011 04:45 PM
|
|
Quote:: |
Furia:
[...]
Modele podlegające zasadzie specjalnej FURIA podlegają także zasadzie specjalnej ODPORNOŚĆ NA PSYCHOLOGIĘ, ponadto modele nie mogą korzystać z cechy oręża PARUJĄCY w fazie walki wręcz. |
Quote:: |
Płonący atak:
[...]
Ponadto, modele uzbrojone w broń posiadającą cechę oręża PŁONĄCY ATAK wzbudzają STRACH w WIERZCHOWCACH, ZWIERZĘTACH oraz ZWIERZĘTACH POCIĄGOWYCH.
|
Quote:: |
Regeneracja:
[...]
- rany odniesione w wyniku PŁONĄCYCH ATAKÓW nie podlegają zasadzie specjalnej REGENERACJI - nie można stosować ochrony REGENERACJI przeciwko tego typu atakom. Ponadto, model który odniósł rany w wyniku PŁONĄCYCH ATAKÓW, traci zasadę specjalną REGENERACJA do końca fazy walki wręcz.
[...] |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Śr kwiet 27, 2011 05:31 PM
|
|
quidamcorvus wrote: |
Quote:: |
Regeneracja:
[...]
- rany odniesione w wyniku PŁONĄCYCH ATAKÓW nie podlegają zasadzie specjalnej REGENERACJI - nie można stosować ochrony REGENERACJI przeciwko tego typu atakom. Ponadto, model który odniósł rany w wyniku PŁONĄCYCH ATAKÓW, traci zasadę specjalną REGENERACJA do końca fazy walki wręcz.
[...] |
|
a strzelania?
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Śr kwiet 27, 2011 05:49 PM
|
|
Doman wrote: |
a strzelania? |
Strzelania też.
Quote:: |
Regeneracja:
[...]
- rany odniesione w wyniku PŁONĄCYCH ATAKÓW nie podlegają zasadzie specjalnej REGENERACJI - nie można stosować ochrony REGENERACJI przeciwko tego typu atakom. Ponadto, model który odniósł rany w wyniku PŁONĄCYCH ATAKÓW, traci zasadę specjalną REGENERACJA do końca tury.
[...] |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Sb kwiet 30, 2011 06:39 PM
|
|
Rozdział Modele:
Quote:: |
Pole widzenia:
Pole widzenia określa to, co model widzi. Potrzeba ustalenia pola widzenia modelu zdarza się bardzo często. Model musi widzieć przeciwnika, którego zamierza zaatakować, czy to za pomocą broni dystansowej czy w walce wręcz.
Na początku każdej fazy, model może się dowolnie obrócić. Przyjmuje się, że model w WARHEIM – FANTASY SKIRMISH może wykonywać czynności i reagować na to co ma jedynie z przodu lub z boku, modele nie widzą do tyłu. Jeśli postać zostanie zaatakowana od tyłu, nie może korzystać z cechy oręża PARUJĄCY, Ochrony Pancerza jaką zapewnia TARCZA czy PAWĘŻ natomiast w ramach reakcji na szarżę nie może stać & strzelać.
Na linii wzroku modelu, pomiędzy nim samym, a potencjalnym celem, może znaleźć się coś, co ogranicza widoczność. Dlatego też modele i elementy scenerii pola bitwy, znajdujące się między modelem a jego celem, mogą przesłaniać pole widzenia.
|
Rozdział Walka Wręcz:
Quote:: |
Model zaszarżowany z boku walczy normalnie tak jak przy walce twarzą w twarz, ale jeśli zostanie zaatakowany od tyłu, nie może korzystać z cechy oręża PARUJĄCY oraz Ochrony Pancerza jaką zapewnia TARCZA, natomiast w ramach reakcji na szarżę nie może stać & strzelać. W kolejnych fazach walki wręcz model może zmienić swoje ustawienie dowolnie, ale jeśli walczy z kilkoma modelami może się okazać, że nadal będzie miał jakiegoś przeciwnika za sobą. |
_________________
Last edited by quidamcorvus on Wt May 03, 2011 02:27 PM; edited 3 time in total
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Errata do wersji 0.12
Posted: Pn May 01, 2011 08:28 PM
|
|
Niedługo wypuszczę kolejną edycję podręcznika, ale tak w ramach uporządkowania:
Quote:: |
Uderza jako ostatni:
Wiele rodzajów broni, jak wielkie miecze – ulubiona broń niektórych ludzkich najemników, czy też wielkie topory Krasnoludów, są bardzo ciężkie, a władanie nimi wymaga lat treningu i wyjątkowej tężyzny. O broni tego typu mówi się, że UDERZA JAKO OSTATNIA.
Modele uzbrojone w broń, która UDERZA JAKO OSTATNIA, będą zawsze atakować jako ostatni w walce wręcz, w której o kolejności ciosów decyduje porządek INICJATYWY. Jeżeli obie walczące strony podlegają tej karze, to o pierwszeństwie zadawania ciosów zdecyduje porządek INICJATYWY. W przypadku równej INICJATYWY o pierwszeństwie zadecyduje rzut kostką.
Jeżeli model walczy bronią z cechą oręża UDERZA JAKO OSTATNIA i podlega jednocześnie zasadzie UDERZA JAKO PIERWSZY – na przykład w turze w której szarżował, to zasady te znoszą się i żadna nie ma zastosowania, a model atakuje w porządku INICJATYWY. |
Quote:: |
Stronnicy Muszkieterów z Nuln zamiast Muszkietu krasnoludzkiego mają dostęp do Muszkietu. |
Quote:: |
No i sprawdźmy to Przebicie pancerza na kuszach |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|