
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Home Rules [Warheim FS] › Propozycje innowacji
Propozycje innowacji
Sala natchnionych, mniej i bardziej...
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
Anonymous - Wt marca 29, 2011 09:23 PM |
Repentia.Vlk
Świadomy
Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Cz kwiet 07, 2011 12:55 PM
|
|
@Malakid
Że pozwolę sobie na cytat: "Ręce, cycki opadają!"
Jak będzie porównywał jednostkę z drużyny A z jednostką z drużyny B, to balansu nigdy nie będzie. Nawet w szachach - gdzie białe zaczynają.
Pewnie, że jedna magia jest słabsza a druga lepsze, jeden bohater jest potężniejszy a innych słabszy. Bo na drużyny powinno się patrzeć całościowo: kogo mogą zrekrutować, do jakich umiejętności mają dostęp, jakie przedmioty mogą kupić itd.
_________________
Quote:: |
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki. |
|
|
Back to top
|
|
 |
wielebny_Rafael
Przytomny
Joined: marca 18, 2011
Posts: 120
Filia Kujawsko-Pomorska
|
|
Back to top
|
|
 |
Gabriel_Daco
Świadomy
Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Cz kwiet 07, 2011 02:36 PM
|
|
@Malakid
Fakt, bandy składające się tylko z jednej jednostki nie mogą byś zbalansowane, no nie da rady po prostu. Ty, ale czekaj... tych jednostek w bandzie to jest normalnie kilka... naście. Nie możesz porównywać championa od tego z championem od tamtego nie patrząc na całą bandę.
|
|
Back to top
|
|
 |
Malakid
Przebudzony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 198
Location: Lublin
|
Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Cz kwiet 07, 2011 04:21 PM
|
|
dobra to inaczej:
Banda tych ów grasantów:
Wybraniec, czarownik, wojownik, wojownik
Ogary chaosu, Odrzuceni, Grasanci, Kawaleria Grasantów, Smoczy Ogr, Rydwam
i weźmy innych ludzi: Reikland
kapitan, Magister/Plezbiter, Porucznik, Adiutant, Adiutant.
Żołnierz, Kusznik, Miecznik, Zaprzęg
Porównanie: Magia:
Opcje Obronne: Khorn vs Plezbiter
Khorn 3PD +Rydwan
Plezbiter: 3PD
Ofensywna: tzeench/Nurgl/Slaanesh vs Magister
tzeench: Więcej PD na pewno od Magistra plus Czarownik plus Przerzut przekleństwa w razie czego. Magia uniwersalna (no nr 1-2 jest takie nijakie),
Nurgl: Wybierając Nurgla nasz bohater ma +1W z umiej ki w razie potrzeby więc max 4, magia nurgla jest dewastatorka jeśli "umie się jej używać" ponad to czarownik (kostka dla pewności).
Slaanesh: Czary dobre ofensywne buff/debuff dodatkowo Uderz pierwszy dajesz Magusowi Wielką Broń i spróbuj walczyć z tym Pacanem 
Czarownik
Magister: Wybierając Lore dostosujemy sobie styl gry daje nam to spore pole manewrów ale nie przesadzajmy taki mag jesli ofenswynego czaru nie wylosuje będzie poziomował wolniej od adiutanta. Lose death i Fire jest najodpowiedniejsze u stawiąc się na ofensywne.
Mamy Pocisk 1hit z S4 vs K3 z Sk3/6. testy T.
Jednak Magister ma specjalne umiej ki lepsze od czysto chaos owych,
Pociski w walce/Noszenie Zbroi/ itp. Lecz Mag chaosu kupi Zbroje chaosu + chowaniec na to co trzeba nastawiony już odrabia tą strate (mag z Mutacjami jest dobry mając CP 8/9 można zainwestować w karty tarota i zła mutacja się go nie ima lub w ogóle nie bierze mutacji.
Mieszane: Off Chaos vs Deff Ludzie
tzeench nie ma problemów przebicia się już po 3+ bitwie.
slaanesh ma opory, ale Czarownik daje mu szanse to samo nurgl.
deff chaos vs off ludzie
khorn z 3 kośćmi vs Magister małe szanse na początku potem magister otrzyma kostkę, lecz chaos może dorobić się w tym czasie rydwanu i znów stracona pozycja.
Chaos vs ludzie w walce wręcz wiadomo ze chaos pustoszy, czystą statystyką jak kto nie wierzy niech przeliczy (w skrajnych sytuacjach można coś zrobić puszkom z save na 2+)
Przewagą ludzi jest Ostrzał, lecz i to mało da jeśli chaos ma skrzydła/teleportacje, ponad to bierzmy pod uwagę minusy do strzelania:
Pogoda + biegający model +różnego rodzaju zasłony + strzelanie do najbliższego modelu dajmy na to ustawie wam jako pierwszy Wojownika Chaosu z 3Zyw T4+twardziel save na 2+ w zapasie miksturkę ma leczenia
a nie daj bóg to tzeench z czarem war na 5+
On idzie pierwszy a zanim całe tałatajstwo.
statystyki: podałem tego woja i porucznika jako przykład inaczej mówiąc wojownik ma więcej poziomów dajmy na to w umiejki jeśli obaj gracze maksują statystyki. Czy też gdy wojownik wylosuje Siła lub atak z automatu ma atak to samo życie.
Podczas długich i nudnych wykładów z matematyki, graliśmy rożnymi bandami co prawda nie wymiarowy stół mógł wpłynąć na wyniki za co przepraszam. Ponad to liczyliśmy statystycznie.
kostki dużo robią to przyznam.
Ja jestem za Niebalansowaniem tak jest ciekawiej, każda banda się wyróżnia. Mi jest dobrze jak jest.
po prostu powiedziałem ze balans jest ale nie całkowity w warheimie i niewierze że jakiś pistolet z niepewnym i S4 by zniszczył komuś balans bandy.
tak i znowu dostałem minusa za wyrażanie swojego zdania heh
_________________ \"Jeżeli jedna osoba ma jakieś urojenia nazywamy to szaleństwem. Jeżeli wiele osób cierpi na to samo urojenie nazywamy to religią. \"
Last edited by Malakid on Cz kwiet 07, 2011 04:33 PM; edited 3 time in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Cz kwiet 07, 2011 04:42 PM
|
|
argumentacja na podstawie rożnych bóstw do mnie nie przemawia
co do jednostek QC mówił, nie ma balansu pomiędzy nimi, bo zakłada balans pomiędzy kompaniami
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
Malakid
Przebudzony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 198
Location: Lublin
|
Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Cz kwiet 07, 2011 04:44 PM
|
|
nie będę się sprzeczał jak już mówiłem mi pasuje mały dys balans, z mojego punktu widzenia jest ciekawiej
jedno wtrącenie skoro mają być mumie niedługo to taka mała dygresja Wampiry powinny dostać dodatkową zasadę:
Pamięć Krwii: nienawiść do Mumi (uzasadniona fluffowo) i vice versa dla mumii.
_________________ \"Jeżeli jedna osoba ma jakieś urojenia nazywamy to szaleństwem. Jeżeli wiele osób cierpi na to samo urojenie nazywamy to religią. \"
Last edited by Malakid on Cz kwiet 07, 2011 05:49 PM; edited 2 time in total
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Malakid
Przebudzony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 198
Location: Lublin
|
Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pt kwiet 08, 2011 05:44 AM
|
|
to prawda  moja karma wygląda jak funkcja sinusa dla y należącego do całkowitych
a co do pistoletów wracając, to się dziwie że nie mają go wampiry Lahmi i von Casternów w końcu to szlachta, więc pistolet pojedynkowy powinien być.
co do balansu w tym strzelaniem to pistolet by nic nie wnosił przegiętego ponieważ power gamer wziął by lahmi nożownika i wpakował jej silę
3x z S7
_________________ \"Jeżeli jedna osoba ma jakieś urojenia nazywamy to szaleństwem. Jeżeli wiele osób cierpi na to samo urojenie nazywamy to religią. \"
Last edited by Malakid on Pt kwiet 08, 2011 07:03 AM; edited 2 time in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Malakid
Przebudzony
Joined: marca 07, 2011
Posts: 198
Location: Lublin
|
Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pt kwiet 15, 2011 11:42 AM
|
|
planujemy z kolegami urozmaicić oddziaływanie na otoczenie i pisze tu o małe rady, i napisze co już użyliśmy a nad czym myślimy.
1. Barykadowanie drzwi: Postać/postacie (o ile są wstanie stykać się 1/2 podstawki z drzwiami) może zabarykadować drzwi. Zabarykadowane drzwi traktuje się jako zamknięte z tym wyjątkiem iż wytrychy nie działają. Można podjąć próbę wyważenia drzwi.
Wyważanie: Przeciwstawny test siły (D6+S(broniącego) vs D6+S(wyważającego).
Modyfikatory: za każdego broniącego powyżej 1 +1 (czyli 2 broniących ma D6+S+1) Jako Siłę bierze się pod uwagę najwyższy atrybut z grupy broniących.
Wyważający jeśli z korzysta z pomocy otrzymuje identyczne profity jak "patrz modyfikatory broniących".
niewprowadzone atakujący może próbować wyważyć drzwi z rozbiegu otrzymując modyfikator +1 do testu. Jednak jeśli test się nie powiedzie model zostaje oszołomiony.
Uderzenie rozbiegu traktuje się model który wykonał szarże w drzwi z odległości przekraczającej 4".
Po wyważeniu drzwi zostają one zniszczone (nie można już ich barykadować ani zamykać). Model wyważający automatycznie związuje się walką z modelem Broniącym (lecz nie uzyskuje Bonusów z szarzy).
Zamykanie drzwi, Można zadeklarować iż zamyka się drzwi jest to akcja natychmiastowa i nie wymaga niczego prócz zetknięcia się z drzwiami (po czym można odejść jeśli ruch na to pozwala). Otwieranie takich drzwi (jeśli nie zostały zabarykadowane) tez jest akcją Natychmiastową.
Jeśli Model wrogiej drużyny jest mniej niż 1" od modelu który otworzył drzwi, model ten decyduje czy związuje się walką czy odstępuję i cofa się do odległości 1". (odzwierciedla to zachowanie wojownika który będą przy drzwiach zauważa uchylające się drzwi i ma chwilę na reakcje.)
Otwieranie i zamykanie Okien działa podobnie jak drzwi.
Pomysły Wysadzanie:
Ładunek wybuchowy: Koszt:50+3k6
dostępność: 10
Dla Band: (tutaj nie chce mi się Pisać ale Ludzie i kazadzi) dostępność 6
Zasady:
Model który nosi ładunki wybuchowe nie może biegać.
Jednorazowego użytku.
Ogień i BUUM! oznacza to iż gdy płonący Atak trafi (na trafienie wypadnie 6) w Model noszący ładunek , trafia w ładunek i Wybucha.
BUUM! Model może podłożyć ładunek pod niektóre zabudowania i wysadzić je.
*podkładanie: Model zostawia materiał wybuchowy w danym miejscu (po czym nie może się już w tej turze ruszyć)
* W następnej turze ruchu model jeśli nie biegł może rozciągnąć ląd i go zapalić.
(ląd Pali się 3" na turę).
Gdy Wybuchnie rzuca się na tabelę.
2k6
2-3 Niewypał.
Bomba nie wybuchła w tej turze ale nadal jest ryzyko, co turę każdego z graczy należy wykonać rzut K6. Na 6! jednak doszło do zapłonu
Bomba wybucha (3" znacznik z środkiem na bombie Trafia wszystkie modele pod nim a te które zahacza na 4+, modele te otrzymują Trafienie z S4 -2 do ochrony pancerza, Ogniste ataki), ale budynek/obiekt który miał zostać zniszczony został tylko osmolony.
4-5 Małe BuuM (3" znacznik z środkiem na bombie Trafia wszystkie modele pod nim a te które zahacza na 4+, modele te otrzymują Trafienie z S4 -2 do ochrony pancerza, Ogniste ataki), ale budynek/obiekt który miał zostać zniszczony został tylko osmolony.
6-7 BUUM! (5" znacznik z środkiem na bombie Trafia wszystkie modele pod nim a te które zahacza na 4+, modele te otrzymują Trafienie z S6 -2 do ochrony pancerza, Ogniste ataki), Budynek zostaje Uszkodzony (zmienia się w ruinę bardzo trudny teren, a mosty zostają zniszczone).
8-10 Na księżyc
Beczka prochy wystrzeliła w powietrze i wybuchła na sporej wysokości.
wszyscy w promieniu 12" od wybuchu muszą zdać test strachu (w końcu nie wiadomo gdzie uderza odłamki) zaś zwierzęta rzucają na tabelę STÓJ Szalony!
11-12" Niesamowity Wybuch! (budynek zamienia się w ruinę, a wszyscy w promieniu 6" cali od wybuchu otrzymują Trafienie z S7 Bez możliwości Ochrony pancerza, Ogniste Ataki.
Modele w Zniszczonych Budynkach:
Model nawet gdy nie był pod Znacznikiem 3/5" Otrzymuje cios o danej sile, Plus Traktuje się go Jak by Zeskoczył z dachu budynku i automatycznie Oblał test In/S (otrzymuje Uderzenia jak by z tej wysokości spadł). Ponad to jeśli Model Przeżył jest Oszołomiony.
Proszę o propozycje zmian by było to bardziej Uwydatnione itp, zdaje sobie sprawę ze na pewno nie jest to jeszcze zbalansowane dlatego proszę o propozycje
_________________ \"Jeżeli jedna osoba ma jakieś urojenia nazywamy to szaleństwem. Jeżeli wiele osób cierpi na to samo urojenie nazywamy to religią. \"
|
|
Back to top
|
|
 |
Rzędzian
Śniący
Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pt kwiet 22, 2011 09:27 PM
|
|
W ramach prób uzyskania balansu z moimi współgraczami wpadłem na pomysł, żeby niektóre bronie były dostępne tylko dla konkretnych postaci. Konkretnie chodzi o saearath i topór z Chrace. Do tej pory było tak, że ze względu na to, że obydwie te bronie są bezkonkurencyjnie mieliśmy na stole bandę WE z samymi saearathami na bohaterach i bandę HE z samymi toporami. Kiedy nasz dyżurny krasnolud oświadczył, że kupuje sobie gromrilowy topór z Chrace, uznaliśmy że już dość tych bezeceństw  Nasz propozycja jest taka, żeby obydwie te bronie były dostępne tylko dla (odpowiednio) wiecznego strażnika i białego lwa. Nawet fluffowo miałoby to sens, a na pewno większy, niż swordmasterz toporem
|
|
Back to top
|
|
 |
Repentia.Vlk
Świadomy
Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
Rzędzian
Śniący
Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka
|
Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Sb kwiet 23, 2011 01:30 PM
|
|
Wiem do czego służy fechmistrz  To jest spoko, tak długo jak nie niszczy równowagi. A na ten przykład topór z Chrace sprawia, że używanie przez bohaterów dwuręcznej broni nie ma żadnego sensu. No, prawie. Bo zdecydowanie lepiej wziąć fechmistrza i ten nieszczęsny topór, niż wziąć tę umiejętność siłową, która likwiduje atakuje ostatni i zwyczajną dwuręczna broń. Więcej, w ten sposób nawet bohaterowie bez umiejętności siłowych mogą biegać z toporem z Chrace. De facto równie dobrze można teraz zlikwidować tamtą umiejętność siłową. Generalnie uważam, że robienie broni w stylu "jak dwuręczny miecz, tylko lepsza" jest złym pomysłem, chyba że to broń magiczna i może ją mieć jedna osoba w drużynie. Chociaż broni magicznch w ogóle jestem przeciwnikiem, ale to już inna historia  Tak, czy inaczej wprowadzenie takiego ograniczenia to konieczność, bo zaraz będę miał na stole bandę krasnoludów z kupą toporów z Chrace, a do tego bandę HE z identycznym wyposażeniem. Pewnie moim WE też powinienem kupić, ale moje poczuci estetyki i klimatu by chyba umarło  Rozumiem, że różnorodność jest fajna, ale nie można wpaść w pułapkę, w jaką, mam wrażenie, wpada warheim, mnożąc bandy, ekwipunek i zasady specjalne.
|
|
Back to top
|
|
 |
Gabriel_Daco
Świadomy
Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Sb kwiet 23, 2011 01:49 PM
|
|
IMO Rzędzian dobrze mówi.
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Sb kwiet 23, 2011 03:41 PM
|
|
Można zmodyfikować na przykład tak:
Quote:: |
Saearath:
Saearath to włócznia o dwóch ostrzach. Drzewce tych wspaniałych włóczni są wykonane z jesionu i zwykle zdobione piórami. Ich groty są ząbkowane. W Imperium tego rodzaju włócznie są rzadko spotykane. W zasadzie stosowane są tylko przez elfy z Athel Loren, które nigdy ich nie sprzedają.
Model posługujący się saearethem może używać wirujących ostrzy do odpierania ataków wroga. Model uzbrojony w saearath w czasie walki wręcz otrzymuje modyfikator +2 do Ochrony Pancerza lub Ochronę Pancerza na 5+ jeśli nie posiada zbroi. Ponadto, uznaje się, że w walce wręcz używa dwóch BRONI RĘCZNYCH, o ile pozostaje w kontakcie z podstawką przeciwnika.
ZASADY: uznawany za dwie sztuki broni ręcznych, uderza jako pierwszy, wymaga obu rąk, wyważony, model dzierżący saearath otrzymuje w czasie walki wręcz modyfikator +2 do Ochrony Pancerza lub otrzymuje Ochronę Pancerza na 5+ jeśli nie posiada zbroi.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: broń drzewcowa.
CENA: 30 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 12. |
Quote:: |
Topór z Chrace:
To wyjątkowo rzadko spotykana broń, znacznie lżejsza i lepiej wyważona od zwykłego wielkiego topora. Ostrze jest ostre jak brzytwa. Z początku było to narzędzie myśliwych z Ulthuanu, ale po wielu stuleciach przekształciły się w doskonałą broń. Wprawny wojownik potrafi jednym ciosem tej broni przeciąć wroga na pół. Topory z Chrace są niemal niespotykane w miastach Imperium, choć można je kupić na Ulthuanie. Oczywiście, dotarcie do wyspy elfów samo w sobie jest wyjątkowym wyczynem.
Topór z Chrace posiada cechy oręża PRECYZYJNE UDERZENIE oraz PRZEBICIE PANCERZA i WYMAGA OBU RĄK.
ZASADY: premia +2 do SIŁY, precyzyjne uderzenie, przebicie pancerza, wymaga obu rąk.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: broń sieczna.
CENA: 30 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 12. |
Quote:: |
Broń z Gromrilu:
Spośród wszystkich ras Starego Świata jedynie Krasnoludy opanowały sztukę wykuwania oręża z gromrilu. Niemal niezniszczalna i wyjątkowo ostra broń jest niemal bezcenna i niemal nie sposób jej kupić. Tylko Krasnoludy posiadają odpowiednie umiejętności i wiedzę, by wykuć oręż z gromrilu.
Wykonana z Gromrilu broń zyskuje cechę oręża DRUZGOCZĄCY oraz MISTRZOWSKIE WYKONANIE.
ZASADY: druzgoczący, mistrzowskie wykonanie.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: zależnie od broni.
CENA: x4; DOSTĘPNOŚĆ: 12.
|
Quote:: |
Broń z Ithilmaru:
Niektórzy elfi wojownicy, zwłaszcza bardziej doświadczeni weterani bitew, władają wspaniałym orężem wykonanym z ithilmaru. Lekka i wytrzymała broń jest ukoronowaniem zdolności płatnerskich elfów. Oręż z ithilmaru jest niemal bezcenne i często zostają podarowane w darze, rzadko zaś są wystawiane na sprzedaż.
Broń wykonana z Ithilmaru zyskuje cechę oręża MISTRZOWSKIE WYKONANIE oraz UDERZA JAKO PIERWSZY.
ZASADY: mistrzowskie wykonanie, uderza jako pierwszy.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: zależnie od broni.
CENA: x4; DOSTĘPNOŚĆ: 12.
|
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|