Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

1 2 3 ... 12 13 14
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Cz list 21, 2013 10:45 PM
Reply with quote

Przeglądam sobie właśnie scenariusz "The Heist" i dochodzę do wniosku, że jest niezbalansowany na korzyść obrońcy.
Nie tylko nie można przeszukiwać kilku domków w jednym ruchu ale zaraz po znalezieniu złodzieja zasada poniżej mówi, że obrońca może go postawić 1" cal od tego budynku!!!
Quote::
Discovered! The Hero has found the thief.
The defending player places the thief
inside or within 1” of this building/forest.
Może brzmi to niewinnie ale gdy wchodzę do wielkiej chałupy, i stojąc w progu znajdę złodzieja, obrońca może postawić go na drugim końcu za ścianą - czyli dogonienie go de facto jest niemożliwe. Nie wspominając już zasad złodzieja, który ma hide in shadows czyli by cokolwiek mu zrobić (zaszarżować lub strzelić) muszę za każdym razem rzucać inicjatywę.
Jestem za tym by określić DOKŁADNIE gdzie złodziej ma być postawiony. Najlepiej by był to jakiś sensowny zasięg od znajdującego, np 6" i to w zasięgu wzroku.

Back to top
View user's profile
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Cz list 21, 2013 11:21 PM
Reply with quote

Chodziło mi o dodatkowe kości eksploracji.
A złodzieja byś ścigał? Myślałem że uciekniesz.
Heista nie tak łatwo zainicjować, a broniąca banda musi mieć szansę na dotarcie do tego budynku.
Zresztą nie kombinuj i tak dość trudno utrzymać nam bieżące zasady.
Ktoś w ogóle gra cichym zagrożeniem?


_________________
Głos Z Zaświatów
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Skavenblight
Widzący
Widzący

Skavenblight

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1457
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Pt list 22, 2013 12:16 AM
Reply with quote

Grałam ten objective w poprzedniej kampanii i powiem tak - nie wiem, jak w bandzie bardziej mobilnej niż trupy, ale to nie jest samowygrywający się scenariusz dla obrońcy. Raz, że tylko atakujący może szukać złodzieja, dwa, że wcale nie musi Wink Może po prostu postawić na wybicie wroga. Ok, w momencie, kiedy ukradniemy mu tome of magic albo Broadsword of Damnation, będzie raczej go szukał, ale w momencie, kiedy tłuczemy się o przysłowiowy free dagger po to tylko, by scenariusz rozegrać i wygrać (w ST warunek wygrania kampanii, poza 40 CP, to wygranie Heista z każdym biorącym udział w kampanii objectivem), to olanie złodzieja i wybicie obrońcy jest bardzo dobrym pomysłem.

Bez kogoś, kto ma ST jako objective Heista będziemy grali wtedy, kiedy ktoś w eksploracji znajdzie złodzieja. Czyli prawdopodobnie rzadko.

1" od budynku to jest dość dokładne określenie Wink Nie może biegać, mając wroga w 8", czyli spokojnie da radę go dogonić, chyba, że przyjdą posiłki od broniącego (co jest w zasadzie jego zadaniem) Wink


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Pt list 22, 2013 09:49 AM
Reply with quote

Heist jest dobry. Był grany wielokrotnie w poprzedniej kampanii i nie było z tym problemów. Wygrywał zarówno obrońca jak i atakujący.

Ale faktycznie przydałoby się uściślić zasady eksploracji po Last orders. IMO najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby przyjęcie że eksplorują wszyscy bohaterowie którzy nie byli o.o.a. łącznie z tymi nie biorącymi udziału w naparzance w karczmie. Inaczej nie ma praktycznie żadnej "nagrody" za zwycięstwo.

Back to top
View user's profile
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Pt list 22, 2013 09:57 AM
Reply with quote

Telchar wrote:
...najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby przyjęcie że eksplorują wszyscy bohaterowie którzy nie byli o.o.a. łącznie z tymi nie biorącymi udziału w naparzance w karczmie. Inaczej nie ma praktycznie żadnej "nagrody" za zwycięstwo.

A moim zdaniem, właśnie takie są reguły gry.
No oczywiście nie liczymy bohaterów którym nie pozwoliła stara rana albo zagubili się na dnie studni.


_________________
Głos Z Zaświatów
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Pt list 22, 2013 10:06 AM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
Co do uciekania (czym mnie zdenerwowałeś)...
O to mi chodziło, drażnię ludzi, których uważam za inteligentnych.
Oczywiście winien jestem przeprosiny, mam więc nadzieję że mi wybaczysz. Proszę?
catachanfrog wrote:
to że korzystam z zasad, które są w podręczniku jest problemem?!
Jak najbardziej nie.

Wracając do dyskusji o regułach, postulowałem w innym wątku że reguły należy dyskutować tylko na sucho. Ale chodziło mi jedynie o proste rzeczy które można łatwo ze sobą porównać. Jeśli chodzi o analizę samego scenariusza to trzeba by dokonać analizy taktycznej.
Wierzę że, nie da się tego zrobić - każdy gracz może wymyślić coś nowego.
Mam nadzieję, że nie da się tego zrobić - wtedy zamiast grać rzućmy monetą.
Proszę by tego nie robić - gracze którzy jeszcze nie zjedli zębów na tej grze, chcą samemu coś wymyślić.


_________________
Głos Z Zaświatów
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Staś
Świadomy
Świadomy

Staś

Offline

Joined: lut 02, 2013
Posts: 842
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Pt list 22, 2013 10:35 AM
Reply with quote

Ad Last Orders, jest to scenariusz z przymrużeniem oka i wg mnie zasada że eksplorują wszyscy, którzy brali udział w bójce, jest bardzo dobra. Pozwoli to bandom nowym lub "zranionym" na odkucie się. W przypadku kiedy mam 3 herosów i 2 hentchmenów nie opłaca mi się nic innego niż routowanie w pierwszej, drugiej turze, a nie oto w tej zabawie chodzi. Ten scenariusz jest bardzo losowy i jak pokazała nasza pierwsza bójka nie wiadomo kto ją wygra, można śmiało powiedzieć że wygrana Natali była o długość nosa. W przypadku wprowadzenia nowej zasady tylko ci nie o.o.a. ja nie dostał bym nic a straciłem Ogra.

Co można by było wprowadzić to zmiane w CP, tzn. dostaje się 1 cp za zwycięstwo, ale już nie dostaje się CP za rozegranie bitwy. W ten sposób jest motywacja do wygrania scenariusza i walkę do końca.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Pt list 22, 2013 11:17 AM
Reply with quote

Dostaniesz underdogi i zawsze jest jedna darmowa kość.
Scenariusz jest na wielu, więc słąbe bandy mogą bić silną.
Po za tym raczej należy starać się aby silne bandy grały z silnymi mimo iż mają prawo gracze słabymi.

Staś wrote:
... nie opłaca mi się nic innego niż routowanie w pierwszej, drugiej turze, a nie oto w tej zabawie chodzi.
A propos, zaklęcie świętego młota poświęca istniejący młot czy też tworzy nowy młot?


_________________
Głos Z Zaświatów

Last edited by fantastory on Pt list 22, 2013 01:28 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Pt list 22, 2013 12:50 PM
Reply with quote

Nie mialem doświadczenia z tym scenariuszem jakby co, ale skoro mówicie, że jest ok to wierzę Smile . Na papierze wyglądało to dla mnie dosyć niepokojąco:-) Twisted Evil
Quote::
A propos, zaklęcie świętego młota poświęca istniejący młot czy też tworzy nowy młot?
A jeżeli chodzi o hammer of Sigmar (tak?) to hammerem jest tylko z nazwy, jego efekt to +2 do charakterystyki S ORAZ podwójna rana na wszytkie hity jakie robi w walce wręcz (jakkolwiek biorąc pod uwagę jak zasada jest sformułowana, ktoś mógłby się kłócić, że strzelając priest też robi podwójne rany).

Back to top
View user's profile
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Pt list 22, 2013 03:54 PM
Reply with quote

Staś wrote:
Ad Last Orders, jest to scenariusz z przymrużeniem oka i wg mnie zasada że eksplorują wszyscy, którzy brali udział w bójce, jest bardzo dobra. Pozwoli to bandom nowym lub "zranionym" na odkucie się. W przypadku kiedy mam 3 herosów i 2 hentchmenów nie opłaca mi się nic innego niż routowanie w pierwszej, drugiej turze, a nie oto w tej zabawie chodzi. Ten scenariusz jest bardzo losowy i jak pokazała nasza pierwsza bójka nie wiadomo kto ją wygra, można śmiało powiedzieć że wygrana Natali była o długość nosa. W przypadku wprowadzenia nowej zasady tylko ci nie o.o.a. ja nie dostał bym nic a straciłem Ogra.

Co można by było wprowadzić to zmiane w CP, tzn. dostaje się 1 cp za zwycięstwo, ale już nie dostaje się CP za rozegranie bitwy. W ten sposób jest motywacja do wygrania scenariusza i walkę do końca.

Dobre czy niedobre nie ma żadnego oparcia w zasadach. Trzymając się zasad literalnie to eksplorować powinni jedynie bohaterowie zwycięzcy i ci którzy zroutowali przed byciem o.o.a.

A to że masz mało bohaterów - taka już uroda bandy, w normalnej grze też ryzykujesz mniejsze zyski pchając bohaterów do walki, szczególnie jak masz ich mało.

Jako że BtB to dodatek nieoficjalny i autorzy jeszcze żyją i są w necie całkiem aktywni można spróbować napisać do nich. W końcu oni to testowali i jakieś rozwiązanie musieli przyjąć.

catachanfrog wrote:

A jeżeli chodzi o hammer of Sigmar (tak?) to hammerem jest tylko z nazwy, jego efekt to +2 do charakterystyki S ORAZ podwójna rana na wszytkie hity jakie robi w walce wręcz (jakkolwiek biorąc pod uwagę jak zasada jest sformułowana, ktoś mógłby się kłócić, że strzelając priest też robi podwójne rany).

Teoretycznie powinien też robić stunned na 2-4 na injury (w końcu to młot).

Back to top
View user's profile
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Pn list 25, 2013 09:06 PM
Reply with quote

Staś wrote:

Pytanie jak wygląda sprzedawanie przedmiotów, za ile mogę sprzedać mace a za ile sword?

Miecz za 5, a czekan za 1 ale dwa obuszki już chyba za 3?
A można handlować między graczami?


_________________
Głos Z Zaświatów
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Pn list 25, 2013 09:50 PM
Reply with quote

fantastory wrote:

A można handlować między graczami?

Stricte zgodnie z zasadami wyłącznie za pośrednictwem bandy Merchant Caravan.

Zachęcam do zgłaszania swojej obecności na jutro - ma to m.in. ten głęboki sens, że w razie czego zaczekamy chwilę z losowaniem par Wink .

P.S. Małe sprostowanie do dyskusji o blatach - obecnie mamy ich 6, a nie 5, bo doszedł taki "trawiasty", zielony, z okuciami i wykładziną, czy co to tam jest.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Cz grud 05, 2013 10:14 AM
Reply with quote

Mam pytanie co do najemników, traktujemy ich bardziej jak bohaterów czy jak henchmanów?
Mogą dostać ekwipunek bohaterów?
Mogą wykonywać akcje kampanijne? - przepytywanie wieśniaków.
Czy króliczej łapki można używać podczas egzekwowania zdarzeń (dubletów, tripletów) w eksploracji?
Chętnie bym wypożyczył/zakupił kilka figurek: warlock, gravedigger,
jakiś w miarę elastyczny człowiek jako miecznik/kupiec/woźnica, wózek z mięsem.


_________________
Głos Z Zaświatów
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Cz grud 05, 2013 10:49 AM
Reply with quote

1. Henchmanów. Tylko rozwoje mają jak dla najemników.
2. Normalnie nie, chyba że zasady najemnika mówią inaczej (np. assassinowi mozna kupować broń).
3. To zależy od scenariusza, akurat w tym konkretnym przypadku jest mowa o bohaterach więc nie.
4. Króliczej łapki można użyć do przerzutu kości na eksplorację jeśli bohater nie był w bitwie o.o.a. i oczywiście nie użył jej w ciągu gry. Nie można używać jej podczas innych rzutów po potyczce (czyli np. efektów eksploracji albo rzutów na szukanie rzadkich przedmiotów).
5. Ja nie bardzo, bo sam używam.

Back to top
View user's profile
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
Posted: Pt grud 13, 2013 08:57 AM
Reply with quote

A właśnie doczytałem bonusy swojego celu (Scorge) i jest tam że szef dostaje freenzy a czasem hatred.
Scorge to jeden z dwóch scenariuszy dla Undead, a zarówno wampir jak i leszek są odporni na psy.
Czy bonusy z obj mam traktować jako determinację?
Czy w razie czego jest ewentualna możliwość zmiany na ten drugi cel?


_________________
Głos Z Zaświatów

Last edited by fantastory on Pt grud 13, 2013 11:14 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address

1 2 3 ... 12 13 14
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Wydarzenia [Warheim FS] Kampania na zasadach turnieju
[ Go to pageGo to page: 1 ... 5, 6, 7 ]
103 Radzik 72688 Kampania na zasadach t...
 Cz lut 08, 2018 11:23 PM 
Grish View latest post
No new posts Galeria - Makiety Makiety do Border Town Burning by Dębowa Tarcza
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
70 Skavenblight 62496 Re: Makiety do Border ...
 Wt stycz 03, 2017 01:58 PM 
Dwalthrim View latest post
No new posts Wydarzenia [Mordheim] Trzecia kampania "Border Town Burning" w SDK w Warszawie
luty 2015 r. - kwiecień 2015 r.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 20, 21, 22 ]
326 Kapitan_Hak 195463 Trzecia kampania "Bord...
 Wt marca 31, 2015 05:49 PM 
aniollech View latest post
No new posts Dodatki [Mordheim] [ Poll ] Border Town Burning!
[ Go to pageGo to page: 1 ... 4, 5, 6 ]
82 Vercy 63424 Re: Border Town Burnin...
 Pt lut 27, 2015 12:39 PM 
Dwalthrim View latest post
No new posts Wydarzenia [Mordheim] Druga kampania Border Town Burning w SDK w Warszawie
[listopad 2013 r. - maj 2014 r.]
[ Go to pageGo to page: 1 ... 40, 41, 42 ]
619 Kapitan_Hak 370345 Druga kampania Border ...
 Pt May 30, 2014 07:24 PM 
Skavenblight View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 34
_BBOT: 0
Razem: 34
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy