Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 41 42 43 44 45 46
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz list 14, 2013 03:51 PM
Reply with quote

Teraz to znowu słabe będzie. Dobrze ,że gramy na stare zasady:D.

Back to top
View user's profile
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Podręcznik...
Posted: Cz list 14, 2013 03:56 PM
Reply with quote

W naszej kampanii szału nie robią:).Ale Pepe miał nimi trudny początek:).Chociaż to tez nic nie znaczy bo np. ja w we miałem z dwa restarty druzyny i gram bez szlachcica, a są bardzo mocni:).

Back to top
View user's profile
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: [Warsztat] Podręcznik...
Posted: Cz list 14, 2013 04:58 PM
Reply with quote

Mój oponent stracił minetaura w trzeciej potyczce bodaj, po dwóch walkach lał mnie na nowo Smile
Taki mały hint - harpie robią połowę fajności bandy. Drugą połowę robią herosi z psami i gorami. Ungorów i łupieżców nie braliśmy i żaden z nas nie żałował.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: [Warsztat] Podręcznik...
Posted: Pt list 15, 2013 02:06 AM
Reply with quote

Pepe wrote:
Mam jeszcze jedną propozycję odnośnie stworzeń pojawiających się w wyniku zdarzenia losowego, żeby nie mogły opuścić stołu dobrowolnie czy też wtedy gdy poruszają się w losowym kierunku. Co to za frajda jak pojawi Ci się Spawn i za chwilę da nogę za krawędź stołu.

W tej wersji podręcznika, którą wam wysłałem powinien być taki zapis:
Quote::
Modele reprezentujące zdarzenie losowe mogą wyjść poza krawędź stołu jedynie podczas pościgu bądź ucieczki. W przypadku innych rodzajów ruchu, nieważne dobrowolnych czy przymusowych krawędź stołu traktowana jest jak teren niedostępny chyba, że odrębne zasady stanowią inaczej.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt list 15, 2013 03:58 PM
Reply with quote

tym razem mam pytanie, a w zasadzie kumpel który stara się zrozumieć istotę systemu)
Jaka logika stoi za zasadą że w normalnych warunkach można strzelać tylko do najbliższego celu? Dlaczego nie jest to rozwiązane na zasadzie powinienem strzelać do tego celu który jest dla strzelca większym zagrożeniem? Przykłady: przeciwnik ma oddział łuczników który rozsmaruje moich jedną salwą. Jednak przed nimi postawił ogra w płytówce którego mało co rusza (powiedzmy że oddziela nas rzeka więc nie ma problemu że ogr zaszarżuje). I ja wiedząc że prawdziwym zagrożeniem są łucznicy i tak muszę strzelać do ogra bo stoi bliżej. Przykład 2: za mokradłami stoją krasnoludy które przy dobrych wiatrach dotrą do moich strzelców za 2-3 rundy. pół cala za nimi są latające stworki (przykład teoretyczny albo inna kompania która może takie wystawić) które dopadną mnie jedną szarżą. Mimo to muszę strzelać do krasnoludów. Przykłąd 3: przeciwnik ma skavena z kozikiem, za nim stoi wielce przepotężny mag który zdmuchnie mnie pierdnięciem. Dlaczego nie mogę próbować wyłączyć maga który stanowi jedyne poważne zagrożenie tylko muszę strzelać do szczuraka?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt list 15, 2013 04:54 PM
Reply with quote

Zapytaj tworcow Mordheim. Ja juz wiele razy pisalem na temat logiki, zasad i gwalcenia kiciusiow.

Zasada stanowi ze nalezy strzelac do najblizszego celu bo zwykle on stanowi najwieksze zagrozenie. Sa wyjatki, umiejetnosci, zasady specjalne i przedmioty ktore pozwalaja wybrac inny cel. Korzystajcie z nich. Mozesz wejsc na pietro albo zaatakowac z innej strony. Mozliwosci jest duzo.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pt list 15, 2013 09:53 PM
Reply with quote

ok, rozumiem że źródło zasad systemu jest w Mordheim. Ale to Warheim by QC a nie Mordheim by GW. Nie korciło Cię żeby jednak w Twojej wersji zrobić to na zasadzie wyboru taktycznego gracza a nie sztywnej zasady? W końcu to skirmish w świecie fantasy a nie armia Napoleona idąca zawsze do walki dwuszeregiem cokolwiek by nie leciało z naprzeciwka.
Tak wiem, zasady mają być jak najbardziej proste i zrozumiałe dla tych nowych i dla tych przesiadających się z Mordki, wiem że można to obchodzić na różnorakie sposoby. Tylko po co? Czy nie byłoby bardziej intuicyjnym rozwiązaniem uwolnić tego biednego strzelca niech se wali do kogo chce? to jego ryzyko czy chce trafić gościa 2 metry od siebie na pewniaka czy innego 300 metrów dalej z marną szansą. Niech gracz o tym zadecyduje a nie zasada.
Pytamy o to bo jak piszesz WFS to nie ślepa kopia Mordheim + większy świat tylko wypadkowa kilku systemów i zapożyczeń z jeszcze innych. Więc skoro to projekt autorski i bazujesz nie tylko na M to może i ta zasada mogłaby ulec zmianie. A przedmioty i sytuacje które ją znoszą teraz mogą równie dobrze dawać bonusy do strzelania tak czy owak. Tylko że w formie np modyfikacji rzutu, przerzutu itd...
Nie testowaliście tego nigdy w ten sposób?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Sb list 16, 2013 04:30 AM
Reply with quote

Testowaliśmy. Zwykle kończyło się wyłączeniem w pierwszej kolejności maga/duchownego, a następnie dowódcy. Zawsze. Do nikogo więcej nie opłaca się strzelać.

W przypadku Leśnych Elfów czy choćby Reiklandu gra kończyła się w pierwszej rundzie. Kompanie niestrzelające były bezbronne.

Kolejny powód, dla którego pozostawiłem tę zasadę to taki, że w Warheim FS większy nacisk mimo wszystko położony jest na walkę wręcz, a nie wygrywanie starcia poprzez wystrzelanie przeciwnika. Choć pewnie i tak się to zdarza.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 18, 2013 11:47 PM
Reply with quote

Jeżeli model wylosuje stygmat chaosu niepodzielnego 32, że nie może nosić pancerza innego nić Z. Chaosu to czy może mieć tarczę i hełm?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt list 19, 2013 12:44 AM
Reply with quote

Moze miec helm i tarcze.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
wujass
Przytomny
Przytomny

wujass

Offline

Joined: kwiet 19, 2012
Posts: 118

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt list 19, 2013 11:42 AM
Reply with quote

Pytanie o magiczne pociski oraz te zwykłe Smile

Modele przeciwnej bandy są w walce z pieskami z zdarzenia losowego.
Czy zasada gdzie magiczne pociski oraz broń dystansowa nie mogą być używane do zwarcia nadal tu funkcjonuje?


_________________
Jako żywo !
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Wt list 19, 2013 12:40 PM
Reply with quote

Nie możesz strzelać do zwarcia jeżeli w walce biorą udział twoje modele. Jeżeli walczą modele przeciwnika i na przykład modele ze zdarzenia losowego, możesz strzelać a ewentualne trafienia rozlosować między walczących.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Repentia.Vlk
Świadomy
Świadomy

Repentia.Vlk

Offline

Joined: marca 14, 2011
Posts: 476
Location: Frederheim
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Śr list 20, 2013 04:00 PM
Reply with quote

Informacyjnie.

W zbliżającej się edycji podręcznika postanowiliśmy dodać taki zapis:
Quote::
Losowanie Stygmatów Chaosu:
Niektórzy rekrutowani na początku kampanii bohaterowie i stronnicy rozpoczynają grę posiadając już jedną, dwie lub trzy mutacje. By wylosować mutację należy wykonać rzut K66 i odczytać wynik z odpowiadającej wybranemu w czasie rekrutacji Znakowi Chaosu TABELI MUTACJE CHAOSU (zobacz ROZDZIAŁ XXII: STYGMATY CHAOSU). Rzut należy wykonać po zakończeniu przygotowań do pierwszej potyczki, ale przed rozpoczęciem rozgrywki. Wylosowane mutacje należy zapisać na KARCIE DRUŻYNY w umiejętnościach bohatera lub stronnika.
Jeżeli w rezultacie rzutu wypadnie mutacja którą model już posiada, rzut należy powtarzać póki nie uzyska się innego wyniku. Każdą mutację można otrzymać tylko raz.
Należy pamiętać, że każdy ze Stygmatów Chaosu jest błogosławieństwem jakim Bogowie Chaosu obdarzają nielicznych śmiertelnych wyznawców. I każda mutacja, nawet taka która dla zwykłych obywateli Starego Świata może zdać się ułomnością, w oczach Niewolników Ciemności jest oznaką łaski Mrocznych Bogów, którą mutanci chełpią się przed innymi wyznawcami Bogów Chaosu.
Jako, że każda mutacja jest 'błogosławieństwem' Mrocznych Bogów, powinno to ukrucić praktyki niektórych graczy, którzy 'tworzyli' rozpiski tak długo, aż wylosowali jedynie korzystne Stygmaty Chaosu.


_________________
Quote::
Umysł nie jest fizyczny i nie jest chemiczny. Umysł jest większy niż igły i leki.
Back to top
View user's profile
Dulix
Przebudzony
Przebudzony

Dulix

Offline

Joined: stycz 15, 2012
Posts: 199
Location: Rzeszów
Filia Podkarpacka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 24, 2013 04:46 PM
Reply with quote

W konfrontacji czarnoksiężnika posiadającego chowańca obrońcę z wyklętym z drużyny Pogromców kto pierwszy wykona swój darmowy atak automatycznie trafiający - chowaniec czy wyklęty dzięki wirowi śmierci?

Quote::
WIR ŚMIERCI: Wyklęci mając w pogardzie własne życie zasypują przeciwników gradem ciosów. Na początku każdej fazy walki wręcz, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować wszystkie wrogie modele stykające się z podstawką Wyklętego otrzymują jedno automatyczne trafienie TOPOREM KRASNOLUDZKIM.

Quote::
OBROŃCA:
Choć mierzy zaledwie kilkanaście cali Chowaniec Obrońca potrafi być bardzo wprawnym wojownikiem, zdolnym ranić znacznie większych od siebie śmiertelników.
Na początku każdej fazy walki wręcz wybrany przez gracza wrogi model
pozostający w kontakcie z podstawką MAGA otrzymuje trafienie o SILE K6.
Chowaniec-wojownik atakuje bronią naturalną na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zadać cios.

Wydaje mi się że chowaniec (zanim którykolwiek z modeli zdąży zadać cios) czy tak?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 24, 2013 06:32 PM
Reply with quote

Oba modele podlegają tej samej zasadzie, choć nieco inaczej sformułowanej. Kolejność ataków ustala się za pomocą rzutu K6. Kto więcej, tej pierwszy.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 41 42 43 44 45 46
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57915 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9386 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 115418 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 354803 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 337694 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 19
_BBOT: 0
Razem: 19
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy