Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 42 43 44 45 46
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 25, 2013 09:36 AM
Reply with quote

Quote::
quidamcorvus wrote:
Benek wrote:
Czy mogę zaszarżować przeciwnika stojącego na balkonie z wykorzystaniem wspinaczki? Po uprzednim zdaniu testów wspinaczki oczywiście.
Tak.

?? szarżować podczas wspinania się na pionową ścianę? czy to nie aby lekkie przegięcie?
a po zdaniu testow wspinaczki to jest traktowane jak normalna szarża?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 25, 2013 12:29 PM
Reply with quote

Skoro po skoku mozna szarzowac, to czemu nie po wspinaczce?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 25, 2013 03:22 PM
Reply with quote

serio? bo skoczyć można nawet na przeciwnika wykorzystując grawitacje i własny ciężar a w druga stronę to jednak już nie tak bardzo?
trochę wolniej i trudniej też chyba dostać się na górę czepiając się pionowej ściany czterema czy więcej kończynami (i gdzie wtedy trzymasz gotową broń lub bronie do ataku?) niż po prostu zrobić krok w przód stojąc na krawędzi (i będąc uzbrojonym po zęby.
Pomysł potraktowania wspinaczki jako szarży, wybacz, ale jest na maksa zwalony w każdym systemie który nie ma w podtytule "inspired by Hong Kong Kung Fu Style movies"

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 25, 2013 03:38 PM
Reply with quote

Według mechaniki wspinaczka zajmuje tyle samo czasu co szarża, szarża nurkująca, zeskok czy bieg. I tyle. Jeśli oczekujesz dokładnego odwzorowania fizyki i świata rzeczywistego w mechanice gry bitewnej to zawiedziesz się nie tylko WFS, ale i wieloma innymi systemami.

Mechanika na to pozwala i tyle. Jeśli wróg znajduje się w polu widzenia i w zasięgu szarży, a szarżujący wykonana wszystkie wymagane testy to może zaszarżować 'wspinaczką' na przeciwnika.

EDIT:
Choć należy jeszcze pamiętać, że w takiej sytuacji modeli szarżowany będzie bronił przeszkody:
Quote::
Modele ustawione do 1” za przeszkodą lub stojące do 1” od szczytu schodów czy drabiny lub krawędzi wzniesieniu albo piętra w budynku piętrowym przynajmniej 2” nad powierzchnią stołu mogą zająć pozycje do ich obrony. W takim przypadku należy model natychmiast dostawić do przeszkody, schodów lub drabiny albo krawędzi wzniesienia lub piętra. Wróg, chcąc zaatakować obrońcę w walce wręcz, musi to zrobić w zwykły sposób, a więc wykonując szarżę i zdając ewentualne testy wspinaczki w przypadku szarży na model znajdujący się na wzniesieniu lub piętrze budynku. Atakujący model nie musi fizycznie przekraczać przeszkody, a wręcz nie może tego zrobić, gdyż jest broniona. Zamiast tego model ustawia się po drugiej stronie przeszkody, na wprost obrońcy lub tuż przy krawędzi wzniesienia lub piętra.
Model szarżujący na wroga za bronioną przeszkodą czy stojącego u szczytu schodów lub drabiny albo krawędzi wzniesienia lub piętra nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem I, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej.
Zasadzie tej nie podlegają atakujące wroga modele ze zdolnością LOT.
Broniący przeszkody model, może związać walką maksymalnie tyle modeli, ile stykałoby się z jego podstawką, gdyby ustawić je w linii prostej.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 25, 2013 03:40 PM
Reply with quote

nie oczekuje realizmu... ale odrobina zdrowego rozsądku już nie zaszkodzi. wg mnie nie powinieneś na takie akcje pozwolić w swoim systemie.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 25, 2013 03:43 PM
Reply with quote

A czemu nie. Taka akcja wymaga odpowiedniej ilości testów, których oblanie niesie ze sobą spore ryzyko. Poza tym model szarżujący traci bonusy wynikające z szarży. Więc nie widzę powodów, dla których to byłoby niemożliwe - szczególnie w wykonaniu Elfów czy Skavenów.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 25, 2013 04:00 PM
Reply with quote

aa wlasnie.. zabraklo mi tego: "traci bonusy z szarży". To już brzmi normalniej Smile

Back to top
View user's profile
Dulix
Przebudzony
Przebudzony

Dulix

Offline

Joined: stycz 15, 2012
Posts: 199
Location: Rzeszów
Filia Podkarpacka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 25, 2013 04:52 PM
Reply with quote

Ale dla mnie dalej jest trochę niedorzeczne. W zasadach oblężeń w WFB nie pamiętam w której edycji to było (mogę podesłać jakby co) żołnierze wspinający się na mur po drabinie atakowali obrońców muru jako ostatni a trafiali jedynie na 6. Uważam że jest to bardziej prawdopodobne. Ewentualnie atak wg. inicjatywy ale wspinający się powinien mieć minusy do ataku.

Pomyśl QC czy nie warto byłoby uwzględnić czegoś takiego. Szczerze to przy takich zasadach jak proponujesz nie przyszłoby mi do głowy żeby zajmować pozycję na murze i jej bronić bo to pozycja jak każda inna (każda inna broniąca przeszkody) a są różnice między bronieniem płotu a obroną muru na który koś musi się najpierw wspiąć.

Oczywiście to są Twoje zasady i Twoje słowo jest ostateczne.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 25, 2013 04:55 PM
Reply with quote

Ale w WFB nie było testów wspinaczki?

W WFS trzeba spełnić sporo warunków i zdać przynajmniej jeden test by móc zaszarżować w ten sposób, a i tak traci się bonusy za szarżę.

Z drugiej strony kompanie niestrzelające mają jakąś możliwość zaatakowania zabunkrowanych na piętrach snajperów przeciwnika.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 25, 2013 05:15 PM
Reply with quote

Choć z drugiej strony można rozdzielić obronę przeszkody i obronę wzniesienia czy piętra:
Quote::
Obrona wzniesienia lub piętra budynku:
Modele ustawione do 1” od krawędzi wzniesienia albo piętra w budynku piętrowym przynajmniej 2” nad powierzchnią stołu mogą zająć pozycje do ich obrony. W takim przypadku należy model natychmiast dostawić do krawędzi wzniesienia lub piętra. Wróg, chcąc zaatakować obrońcę w walce wręcz, musi to zrobić w zwykły sposób, a więc wykonując szarżę i zdając testy wspinaczki. Atakujący model ustawia się tuż przy krawędzi wzniesienia lub piętra.
Model szarżujący na wroga stojącego przy krawędzi wzniesienia lub piętra nie uzyskuje premii, które normalnie wynikają z szarży i walczy w taki sposób, jakby włączył się do walki już w poprzedniej turze. Oznacza to, że nie uzyskuje automatycznie pierwszeństwa działania, lecz działa zgodnie z porządkiem I, nie otrzymuje premii do broni za używanie kopii czy innych broni, które premiują szarżujących, nie będą również działały zasady specjalne związane z szarżą i tak dalej. Ponadto w pierwszej fazie walki wręcz model, który szarżował będzie trafiać jedynie na 6 (żadne modyfikatory i zasady specjalnie nie mają zastosowania – jedynie niemodyfikowana 6 oznacza trafienie).
Zasadzie tej nie podlegają atakujące wroga modele ze zdolnością LOT.
Model broniący wzniesienia lub piętra budynku, może związać walką maksymalnie tyle modeli, ile stykałoby się z jego podstawką, gdyby ustawić je w linii prostej.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Dulix
Przebudzony
Przebudzony

Dulix

Offline

Joined: stycz 15, 2012
Posts: 199
Location: Rzeszów
Filia Podkarpacka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Pn list 25, 2013 05:34 PM
Reply with quote

No teraz mi się podoba bardzo, nie jest przegięte bo tylko w pierwszej turze trafia na 6. Chyba byłoby ok Smile

Back to top
View user's profile
Dulix
Przebudzony
Przebudzony

Dulix

Offline

Joined: stycz 15, 2012
Posts: 199
Location: Rzeszów
Filia Podkarpacka

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz list 28, 2013 02:32 PM
Reply with quote

Dulix wrote:
W konfrontacji czarnoksiężnika posiadającego chowańca obrońcę z wyklętym z drużyny Pogromców kto pierwszy wykona swój darmowy atak automatycznie trafiający - chowaniec czy wyklęty dzięki wirowi śmierci?

Quote::
WIR ŚMIERCI: Wyklęci mając w pogardzie własne życie zasypują przeciwników gradem ciosów. Na początku każdej fazy walki wręcz, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować wszystkie wrogie modele stykające się z podstawką Wyklętego otrzymują jedno automatyczne trafienie TOPOREM KRASNOLUDZKIM.

Quote::
OBROŃCA:
Choć mierzy zaledwie kilkanaście cali Chowaniec Obrońca potrafi być bardzo wprawnym wojownikiem, zdolnym ranić znacznie większych od siebie śmiertelników.
Na początku każdej fazy walki wręcz wybrany przez gracza wrogi model
pozostający w kontakcie z podstawką MAGA otrzymuje trafienie o SILE K6.
Chowaniec-wojownik atakuje bronią naturalną na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zadać cios.

Wydaje mi się że chowaniec (zanim którykolwiek z modeli zdąży zadać cios) czy tak?

quidamcorvus wrote:
Oba modele podlegają tej samej zasadzie, choć nieco inaczej sformułowanej. Kolejność ataków ustala się za pomocą rzutu K6. Kto więcej, tej pierwszy.

W zasadzie to nie jest taka sama: krasnal pierze wszystkich stykających się z nim podstawką a chowaniec tylko wybrany model, za to chowaniec jest jak mi się zdaje magiczną istotą a w opisie wyraźnie jest napisane że zanim którykolwiek z modeli zdąży zadać cios. Skoro krasnolud zadaje cios dzięki swojej umiejętności (ale to on zadaje cios) więc chowaniec powinien zadać cios przed nim a więc i przed ciosem automatycznie trafiającym.

Nie jest to logiczne?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz list 28, 2013 04:34 PM
Reply with quote

To, że chowaniec jest istotą magiczną nie ma nic do rzeczy, podobnie jak ilość trafianych modeli.

Wir śmierci, zasada specjalna w/w chowańca czy w końcu bycza szarża oznaczają atak na samym początku walki, zanim którykolwiek z modeli zdąży zaatakować. Jeśli dwa lub więcej modeli podlega takim zasadom to o kolejności decyduje rzut K6.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz list 28, 2013 06:07 PM
Reply with quote

Co się dzieje jeżeli dwóch bohaterów wyłączyło dwa duże cele, a gracz miał zad. spec Bestiobójca? Obaj bohaterowie dostają PD?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2.0
Posted: Cz list 28, 2013 06:08 PM
Reply with quote

Dodatkowego PD otrzymuje model, który jako pierwszy wyłączy duży cel.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 42 43 44 45 46
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 19054 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 4576 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 45560 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 149266 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 201480 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: dzikusbb
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 458

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 141
_BBOT: 0
Razem: 141
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Strona główna
ForumsPro
Statystyki
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Archiwum artykułów
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy