Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Taktyki & Strategie [Mordheim] › Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Dyskusje na temat taktyki & strategii zbrojnych kompanii.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

1 2 3 4
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Adasko - Sb kwiet 09, 2011 09:54 PM
Grzegorz
Przytomny
Przytomny

Grzegorz

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 125
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Sb kwiet 09, 2011 09:06 PM
Reply with quote

Zastanawia mnie przydatność garłacza w Reiklandzie. Czy jest to broń, którą używacie? Jak tak, to kiedy? Wystawiacie w pierwszej rozpisce, czy w późniejszym etapie gry. Ja osobiście tej broni nie poświęcałem uwagi. Czekam na wasze odpowiedzi.


_________________
Panda wrote:
Nazwijmy rzeczy po imieniu - kupa straszna toto jest. gdyby te figurki były gazetą to byłyby wyborczą, telewizją to byłyby polsatem, a gdyby alkoholem to byłyby kubusiem.
Back to top
View user's profile
Kadzik
Świadomy
Świadomy

Kadzik

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 441
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Sb kwiet 09, 2011 09:34 PM
Reply with quote

Grałem na ofensywnym reiklandzie i garłacz spisywał się znakomicie. Nie można zapomnieć, że pomimo BS 4 strzelcy resztę statystyk mają typowo ludzkich, co czyni z nich niezłych wojaków do walki wręcz. 2-3 takich typków czyni cuda. Później można dać im po łuku (jeśli rozwinęli siłę bądź ataki, to zostawiamy w konfiguracji garłacz pała/topór).
Bardzo polecam Smile


_________________
Let's start a war. Start a nuclear war. At the gay bar, gay bar, gay bar!
Wow!
At the gay bar!
Back to top
View user's profile
Adasko
Przebudzony
Przebudzony

Adasko

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 375
Location: Września / Poznań
Filia Wielkopolska

Post Post subject: Re: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Sb kwiet 09, 2011 09:55 PM
Reply with quote

Ja bez co najmniej jednego garłacza nie ruszam się z domu, niezależnie od typu najemników (w Marienburgu to nawet 2-3).

Back to top
View user's profile
Grzegorz
Przytomny
Przytomny

Grzegorz

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 125
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Pn kwiet 10, 2011 02:03 PM
Reply with quote

Jak to zwykle bywa, gdy matura zbliża się dużymi krokami człowiek interesuje się wszystkim innym. W takim wypadku rozegrałem z kumplem dwie bitwy na samych kuszach i łukach. W pierwszej moi snajperzy nie ustrzelili nic, w drugiej jednego flagellanta i to przy prawie całkowicie pustym stole. Zadziwiająco dobrze najemnicy sprawdzili mi się w walce wręcz posyłając połowę składu hunterów do piachu bez strat. Jednak po odzyskaniu inicjatywy przez przeciwnika, nie zdałem testu rozbicia. Taki scenariusz powtórzył się w obu grach. Trochę tym zniechęcony zacząłem poszukiwać innych taktyk walki, no i na myśl przyszedł mi garłacz zastanawiam się jak tylko jak go upchnąć.

Moja rozpiska to:

Kapitan: Kusza + młotek = 88 zł

Czempion: miecz + młotek = 48 zł

Czempion: halabarda = 45 zł

Młody: miecz + młotek = 28 zł

Młody: miecz = 25 zł

3x wojak: pała = 83 zł

2x strzelec: kusza + pała = 106 zł

2x strzelec: łuk + pała = 76 zł

razem 499 zł

Ktoś z bardziej doświadczonych ma jakiś pomysł?


_________________
Panda wrote:
Nazwijmy rzeczy po imieniu - kupa straszna toto jest. gdyby te figurki były gazetą to byłyby wyborczą, telewizją to byłyby polsatem, a gdyby alkoholem to byłyby kubusiem.
Back to top
View user's profile
Adasko
Przebudzony
Przebudzony

Adasko

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 375
Location: Września / Poznań
Filia Wielkopolska

Post Post subject: Re: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Pn kwiet 10, 2011 04:22 PM
Reply with quote

Zamiast wojaka z pałą i jednego łucznika. Akurat będzie.
Pamiętaj, że nie musisz wciskać czegoś na siłę jeśli nie masz pomysłu jak. Garłacz niestety daje bardziej efekt psychologiczny (ot, taki straszak) niż rzeczywisty potężny firepower.

Back to top
View user's profile
Grzegorz
Przytomny
Przytomny

Grzegorz

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 125
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Pn kwiet 10, 2011 05:16 PM
Reply with quote

Dało mi to do myślenia. Dzięki.


_________________
Panda wrote:
Nazwijmy rzeczy po imieniu - kupa straszna toto jest. gdyby te figurki były gazetą to byłyby wyborczą, telewizją to byłyby polsatem, a gdyby alkoholem to byłyby kubusiem.
Back to top
View user's profile
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Wt kwiet 19, 2011 05:30 PM
Reply with quote

Ach, wreszcie udało mi się znaleźć spuściznę najmity. Bardzo się cieszę, że ktoś przetrwał zagładę. Moja banda znajduje się u malarza, który uprasza się o sprecyzowanie, jak ma posklejać figurki. Z tego powodu muszę uściślić rozpiskę, oto propozycja:

Kapitan: kusza, miecz - 95 gc
Czempion: pistolet, miecz - 60 gc
Czempion: pistolet, miecz - 60 gc
Młodzik: miecz - 25 gc
Młodzik: miecz - 25 gc
Strzelec: garłacz, miecz - 65 gc
Strzelec: łuk, miecz - 45 gc
Szermierz: miecz - 45 gc
Szermierz: miecz - 45 gc
Elficki zwiadowca - 40 gc

Razem 500 gc. Coś tu mi jednak nie pasuje, Reikland to w końcu armia strzelająca, jednak słyszałem, że strzelanie średnio się opłaca (a grać będę raczej głównie przeciwko Krasiom i Orkom).

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Wt kwiet 19, 2011 06:14 PM
Reply with quote

Jeśli masz grać przeciwko krasnalom i o&g wrzuciłbym kusze. Myślę, że część mieczy mógłbyś wywalić na rzecz wyżej wymienionych. Do tego IMO elf i garłacz średnio się sprawdzą z takimi przeciwnikami - T4 ciężko jest przebić. Zastanowiłbym się na Twoim miejscu na assassinem lub pit fighterem oraz zwiększeniem liczby gości, bo ogólnie biją się gorzej od orasów i knypków więc potrzebujesz argumentu masy. I pamiętaj zawsze szarżuj co najmniej 2na1.

Jednak nie jest też tak źle Reikland w hth sprawdza sie całkiem całkiem - w końcu są skille siłowe na championach Smile


Last edited by Telchar on Wt kwiet 19, 2011 06:14 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Adasko
Przebudzony
Przebudzony

Adasko

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 375
Location: Września / Poznań
Filia Wielkopolska

Post Post subject: Re: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Wt kwiet 19, 2011 08:12 PM
Reply with quote

Też bym wolał 2xkusze zamiast garłacz+łuk przeciwko krasiom i orkom.

Back to top
View user's profile
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Wt kwiet 19, 2011 08:27 PM
Reply with quote

Podoba mi się wasza sugestia, okopać się kuszami i "let them come", a jak już się doczłapią, miecznicy rozpoczynają swoje ponure dzieło. Żeby mnie tylko nie wymanewrowali przez te kusze łobuzy, hehe.

Kapitan: kusza, miecz - 95 gc
Czempion: pistolet, miecz - 60 gc
Czempion: pistolet, miecz - 60 gc
Młodzik: miecz - 25 gc
Młodzik: miecz - 25 gc
Strzelec: kusza, miecz - 60 gc
Strzelec: kusza, miecz - 60 gc
Szermierz: miecz - 45 gc
Wojownik: topór - 30 gc
Imperialny zabójca - 40 gc

Razem 500 gc, wciąż jednak jest nas 10. Pytanie też, czy tak naprawdę zrobię cokolwiek strzelając. Słyszałem, że w Mordku strzelanie jest raczej słabe i nie mam co liczyć, że ustrzelę choćby jednego krasia, zanim do mnie dojdą.


Last edited by d.j. on Wt kwiet 19, 2011 08:28 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Zasadzka
Nieświadomy
Nieświadomy

Zasadzka

Offline

Joined: marca 21, 2011
Posts: 9
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Śr kwiet 20, 2011 06:05 AM
Reply with quote

Wszystko ciężko jest ustrzelić. daleki dystans, cover..
Poza tym bandy strzeleckie są nudne dla oponentów. Założenie, że miecznicy dopełnią ponurego dzieła niestety może być nazbyt optymistyczne. Pamiętaj, że zmierzysz się z twardymi przeciwnikami. Argument liczebności może przechylić szalę zwycięstwa na Twoją korzyść jedynie w pierwszych bitwach. Po dobiciu do 12 modeli zająłbym się dozbrajaniem ekipy.

Niezwykle ciekawym najemnikiem jest Roadwarden. Dynamiczny, mobilny strzelec. Gdy wpadnie Ci rozwój na skilla bierzesz quick shot, co defacto działa tak, jakbyś miał dwóch takich panów. Pamiętaj, że Road warden strzela z kuszy po ruchu na 8"!

Jeśli gracie na "warszawskich home rules", to koniecznie zaopatrz się w light armory (po dobiciu do 12 modeli).

Podobnie jak w każdej bandzie, musisz wykorzystać walory bandy i maksymalnie zniwelować jej wady. Oczywiście byłoby fajnie, jakby każdy Twój model mógł strzelać, ale niech to będzie ostrzał wspierający bezpośrednie uderzenie na przeciwnika. Championi to Twój materiał na zabijaków- pamiętaj jednak, że to ludzie, a nie np. skaveny, orki, czy choćby krasie. Czyli rozwaga, przemyślane ruchy i szarża z przewagą liczebną.

Powodzenia!


_________________
Mordheim: Skaven, Marienburg\r\nWh40k: Black Templars
Back to top
View user's profile
Gabriel_Daco
Świadomy
Świadomy

Gabriel_Daco

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska

Post Post subject: Re: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Śr kwiet 20, 2011 06:46 AM
Reply with quote

Nie do końca rozumiem czemu dajesz strzelcom miecze? Za dużo kasy na tym nie oszczędzisz, ale czy nie lepiej byłoby dać po dodatkowej pałce młodzikom, albo jakąś drugą broń miecznikowi?

Back to top
View user's profile
d.j.
Przebudzony
Przebudzony

d.j.

Offline

Joined: kwiet 19, 2011
Posts: 347
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Śr kwiet 20, 2011 06:51 AM
Reply with quote

No dobrze, czyli radzisz być bardziej mobilnym (łuki?) i posuwać się pod osłoną strzelców w stronę przeciwnika? Nie da się wykrzesać większej liczebności niż 10 chłopa, chyba że kosztem drastycznych cięć sprzętowych. Jakieś porady? Chciałbym mieć tą swoją bandę wreszcie sklejoną i pomalowaną. Używam zestawy free company, oczywiście, i potrzebuje dać znać człowiekowi, który ma się tym zająć, w jakiej konfiguracji ma tych panów sklejać, a czas leci.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Śr kwiet 20, 2011 07:16 AM
Reply with quote

Tak najlepiej to mieć bandę sklejoną w kilku wariantach, to co Ci tu piszemy to tylko wskazówki, sam musisz wypracować swój styl gry i zobaczyć czym Ci się najlepiej gra, co się sprawdza a co nie. Podstawa to mieć jakiś pomysł na grę - rozpiska nawet najlepsza sama nie wygra.

Back to top
View user's profile
Kadzik
Świadomy
Świadomy

Kadzik

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 441
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Reikland [taktyki, strategie, rozpiski...]
Posted: Śr kwiet 20, 2011 08:04 AM
Reply with quote

[quote="d.j."]Podoba mi się wasza sugestia, okopać się kuszami i "let them come".[/qute]

Nikt tego nie powiedział Razz To najgorsze co możesz zrobić. Każdy scenariusz poza typowo defensywnym (a i nawet takie jeśli zostajesz atakującym) zabiera Ci połowę siły bandy. Zresztą jeśli trafisz na strzelające krasie, to pojedynku dystansowego z nimi nie wygrasz Razz

Najlepsze co możesz zrobić, to banda kombinowana, czyli wszystkiego po trochu i nie zamykanie się w schematach. Oczywiście na orkasy i kraśki kusza jest dużo lepsza od łuku, ale nie możesz robić plutonu egzekucyjnego. Naprawdę da się używać kuszy jako wparcia dla mobilnej ekipy. I nie koniecznie musisz strzelać w każdej turze. Lepiej przemieścić strzelca na lepszą pozycję i przez 2 tury mocno zagrażać przeciwnikowi, niż 3 tury strzelać do mięska armatniego licząc na farta. To samo z resztą bandy; mobilność przede wszystkim. Jak nie wypracujesz dobrej pozycji, to zrobi to przeciwnik i zaatakuje swoimi 2 modelami, na Twój 1 i pozamiatane.

Co do modeli: w zestawie milicji jest 20 figurek, z czego możesz złożyć każdą konfigurację rozpiski Smile Robisz 4 z łukami, 4 z kuszami, 4 z pałami, 3 mieczników i 5 bohaterów. Pamiętaj też, że banda będzie się rozwijać i dostawać nowy ekwipunek. Jeżeli później nie będzie bolało Cię, że model championa z pistoletem i mieczem uzbrojony jest w dwuraka, to czemu już od początku nie możesz pozwolić sobie na lekkie odstępstwa Razz


_________________
Let's start a war. Start a nuclear war. At the gay bar, gay bar, gay bar!
Wow!
At the gay bar!
Back to top
View user's profile

1 2 3 4
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Kostnica Rozpiski 8 oNe-PoL 6022 Rozpiski
 Sb sierp 06, 2016 07:15 PM 
oNe-PoL View latest post
No new posts Taktyki & Strategie [Mordheim] [Skaven Clan Eshin] Taktyki, Strategie & Przemyślenia
dśgaj ich gdy nie patsią! tak, tak... wtedy dśgaj ich!
[ Go to pageGo to page: 1, 2 ]
23 Adasko 24333 [Skaven Clan Eshin] Ta...
 Pt grud 19, 2014 01:24 PM 
M.T. View latest post
No new posts Taktyki & Strategie [Mordheim] [CotP] Taktyki, strategie & przemyślenia
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
74 Adasko 59211 [CotP] Taktyki, strate...
 Śr list 12, 2014 08:06 PM 
Myszor View latest post
No new posts Taktyki & Strategie [Warheim FS] Rozpiski & Raporty Bitewne 8 szczery-do-bolu 12725 Rozpiski & Raporty...
 Pt wrz 30, 2011 09:44 PM 
sirwit713 View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 39
_BBOT: 1
Razem: 40
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > Strona główna

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy