Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 4 ... 36 37 38
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt lut 11, 2014 05:11 PM
Reply with quote

Ta tabelka jest w wfb/wh40k odkąd pamiętam - prosta do zapamiętania - do trafienia potrzeba 7 - US

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt lut 11, 2014 05:38 PM
Reply with quote

ok, w końcu coś zapamiętywać trzeba, jak się chce grać, nie? Smile

mam następne uważki:

Hełm
Model, który chroni głowę hełmem otrzymuje rzut ochronny 4+ przeciwko
efektom Powalenia na ziemię!. Jeżeli rzut zakończy się sukcesem, postać należy traktować jako Oszołomioną!.

Jako kapral klanu Skryre zgłaszam sprzeciw przeciw takiemu działaniu hełmu przy powaleniu za pomocą trującego gazu spaczeniowego! Smile Razz

Postuluję, aby uzupełnić opis broni "Kula Trującego Wichru" i "Moździerza Morowego Wiatru" o zdanie: zasada specjalna dotycząca ochrony przed powaleniem w wyniku noszenia hełmu nie ma tu zastosowania.

Wszak hełm to nie maska p-gaz:
"MASKA PRZECIWGAZOWA: Kulomiotacze noszą na plecach skomplikowane
urządzenia, składające się z metalowych rur i miechów, które łączą się ze
skórzanymi maskami. Zaprojektowane i dopasowane do szczurzych pysków,
zapewniają ochronę przed gazami, które często wydostają się z uszkodzonych
lub wadliwych Kul Trującego Wichru. Model otrzymuje Magiczną Ochronę 4+ przeciwko efektom działania gazów uwolnionych z Kul Trującego Wiatru. "

Co, znów nie mam racji? Smile :) Smile

edit: hełm w ogóle jest zbyt potężny jako ochrona przed powaleniem - na 4+??? przecież powalenie tylko czasem następuje w wyniku uderzenia w głowę

dla mnie hełm w tym momencie jest lepszy od tarczy połączonej z lekkim pancerzem - tamte chronią na 5+ a hełm na 4+ przed powaleniem...

i znów - co na to Brać oraz O. Założyciel?

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt lut 11, 2014 05:48 PM
Reply with quote

i dalej:

"Strzelanie do walczących:
Modele uzbrojone w broń dystansową nie mają prawa strzelać do przeciwnika, który
aktualnie pozostaje związany walką wręcz. Powód tego jest prosty, istnieje
niebezpieczeństwo trafienia sprzymierzonych modeli. "

A jeżeli walczą ze sobą wręcz dwie frakcje wrogie mojej bandzie (jak ostatnio - dwarfy kontra Eshin), dlaczego moje szczury z klanu Skryre nie mogą naparzać w tamtą ciżbę kamieniami z proc?

Proponuję uszczegółowienie zasady o zapis: "chyba, że wszystkie zaangażowane w walkę wręcz postacie należą do konkurencyjnych (/wrogich) oddziałów"

?

edit: na dziś wystarczy, dziękuję za uwagę, spodziewajcie się dalszych uwag i pomysłów wnet Wink

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt lut 11, 2014 06:04 PM
Reply with quote

Hełm nie jest tak potężny jak piszesz. W odróżnieniu od pancerza i tarczy nie chroni przed ranami, a jedynie zmniejsza ich dokuczliwość.

Co do strzelania, to przeczytaj rozdział Gra wieloosobowa, zaczyna się na stronie 440:
Quote::
Strzelanie do walczących:
Modele uzbrojone w broń dystansową w trakcie rozgrywania bitwy w trybie WSZYSCY NA WSZYSTKICH, w przeciwieństwie do potyczek, mają prawo strzelać do wrogich modeli związanych walką wręcz pod warunkiem, że strzelający model nie należy do żadnej z kompanii, której modele pozostają związane walką wręcz. Należy zauważyć, że model uzbrojony w broń dystansową nadal musi strzelać do najbliższego wroga - chyba, że inne zasady pozwalają na wybór celu. Po ustaleniu liczby trafień należy rozdzielić je losowo pomiędzy związane walką wręcz modele.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt lut 11, 2014 06:17 PM
Reply with quote

QC zostałeś wyznawcą Slaanesha? Bo jakiś różowy się zrobiłeś Smile

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt lut 11, 2014 06:19 PM
Reply with quote

Pepe wrote:
QC zostałeś wyznawcą Slaanesha? Bo jakiś różowy się zrobiłeś Smile
To czerwony jest Razz


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Areo
Przytomny
Przytomny

Areo

Offline

Joined: paźdź 07, 2012
Posts: 140
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt lut 11, 2014 09:06 PM
Reply with quote

Khorna :).

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr lut 12, 2014 03:16 PM
Reply with quote

Mam takie pytania:
1) Czy model który posiada broń wymagającą przygotowania przystępując do rozgrywki ma tą broń gotową do oddania strzału, czy też musi poświęcić odpowiednią ilość czasu podaną w opisie?
2) W opisie broni wymagającej przygotowania jest napisane, że:

Quote::
Postać nie może przeładowywać broni jeśli biegła, modliła się, rzucała zaklęcia, strzelała, skakała, szarżowała, upadła, walczyła, wspinała się została Oszołomiona!, Powalona na ziemię!, Wyłączona z akcji! lub wykonywała jakiekolwiek inne działania poza zwykłym ruchem.

Brakuje mi tutaj określenia czy czas potrzebny na przygotowanie broni ma być nieprzerwany powyższymi czynnościami. Bo model który ma taką broń np 2X mógł jedną turę wykonać ruch, w drugiej biec, a w trzeciej znowu wykonać ruch. W sumie poświęcił dwie tury na przygotowanie broni. Jak to jest dokładnie?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr lut 12, 2014 04:05 PM
Reply with quote

1. Ma przygotowana bron do strzalu.
2. Odpowiedź masz w ostatnim zdaniu cytatu:
Quote::
lub wykonywała jakiekolwiek inne działania poza zwykłym ruchem.
A wiec w przypadku broni 2x musi poświęcić dwie kolejne tury.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz lut 13, 2014 02:24 PM
Reply with quote

To znowu ja Smile

Czy w drużynie Harcowników Klanu Skryre celowo zabrakło drużyny z wiertłem? Smile Mogłaby być bardzo ciekawą opcją. Jestem gotów opracować na ich potrzeby fragment zasad Smile


Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz lut 13, 2014 02:35 PM
Reply with quote

Opracuj. Jestem ciekawy twoich propozycji.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz lut 13, 2014 05:54 PM
Reply with quote

to jeszcze nie to, na razie jeszcze 2 pytania Smile

1.
skaveńscy niewolnicy i ich wyposażenie

w kawałku fluffowym jest napisane, że "Niektórzy niewolnicy używają
proc, by razić przeciwnika na odległość, innym szczęśliwcom uda się wyłudzić
włócznię lub tarczę."

z kolei dalej, już jako część "zasad" stoi:
"BROŃ/PANCERZ: Niewolnik posiada broń improwizowaną. Niewolnik nigdy nie może używać innego oręża i pancerzy. "

Zatem jak to jest? Mogę wyposażyć niewolników w proce, włócznie i tarcze, czy nie mogę?

2.
Kulomiotacz i jego kule trującego wichru

"BROŃ/PANCERZ: Każdy Kulomiotacz posiada SZTYLET i KULE* TRUJĄCEGO WICHRU, gracz wedle uznania może wyposażyć oficera w dodatkowy oręż i
pancerz z LISTY EKWIPUNKU HARCOWNIKÓW KLANU SKRYRE. "

* liczba mnoga - no właśnie - czy zabrakło tam ogonka?

Wygląda na to, że Kulomiotacz posiada od razu wiele... ile? nie wiadomo kul.

Z kolei w wykazie dostępnego ekwipunku mamy kulę morowego wiatru dostępną TYLKO dla kulomiotaczy kosztującą 35 ZK!

Coś tu się nie zgadza.

Jeżeli kulomiotacz ma na start tylko jedną kulę, to trochę słabo, bo poza tym nie ma nic prócz sztyletu - byłby taką jednorazową postacią. Rzuci kulę - trafi albo nie, gaz zadziała albo nie... i tyle jego roboty, potem to tylko uciekać, żeby swoją śmiercią nie osłabić morale drużyny.

Hmmm... Proponowałbym uściślenie - albo, że ma tych kul odpowiednio dużo (czytaj - starcza na całą potyczkę), albo można ustalić, że ma ich dajmy na to... 5? 5 to już coś, a nie będzie przegięcia, że chodzi i rzuca na prawo i lewo.

A jeżeli miałby mieć tylko jedną kulę na start, cena 35 ZK za sztukę jest zbyt duża! Proponowałbym cenę 2-3 ZK za sztukę. Spaczpistolet kosztuje 25ZK i można z niego strzelać wielokrotnie.

Co na to Ojciec Założyciel?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Cz lut 13, 2014 06:07 PM
Reply with quote

1. Niewolnik nie moze uzywac oreza i pancerza.
2. Kulomiotacz posiada 'nieograniczona' ilosc kul.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pt lut 14, 2014 12:02 AM
Reply with quote

Ad.1 - ok, znaczy, że źle graliśmy, bo kumpel wyposażył niewolników w proce Smile

Ad.2 - bardzo ok, znaczy - mi pasuje Smile ale moim przeciwnikom będzie to raczej nie w smak Razz Nie gra mi tylko jeszcze jedna rzecz - skoro kulomiotacz ma nieograniczoną liczbę kul, to po co w cenniku są te kule po 35ZK tylko dla kulomiotacza? może warto to ograniczenie usunąć i pozwolić innym zawadiakom z Klanu Skryre rzucić czasem taką kulą za te 35 ZK? (nawiasem mówiąc, jakieś 10x za drogo...)

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8645
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pt lut 14, 2014 12:06 AM
Reply with quote

1. Fluff-fluffem, ale najważniejsze jest to co pisze w zasadach Wink
2. Bo można mu je ukraść dzięki grabieży, i wówczas będzie mógł sobie je odkupić. A cena cóż, adekwatna do działania.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 4 ... 36 37 38
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 19313 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 4626 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 45820 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 149771 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 202032 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: AreMas
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 459

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 23
_BBOT: 2
Razem: 25
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Google > ForumsPro
YANDEX > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy