Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Home Rules [Warheim FS] › Propozycje innowacji
Propozycje innowacji
Sala natchnionych, mniej i bardziej...
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 5 6 7 ... 14 15 16
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Wt marca 29, 2011 09:23 PM
Rzędzian
Śniący
Śniący

Rzędzian

Offline

Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 24, 2011 10:28 AM
Reply with quote

I teraz z bronią ithilmarową i gromrilową się zgadzam. Jednak w kwestii saearathów i toporów miałbym inną propozycję:
-Zostają w takiej wersji jak tutaj, ale ich używanie wymaga umiejętności specjalnej właściwej dla danej bandy, którą nas starcie posiada wieczny strażnik/biały lew
-Zostają jeszcze osłabione, ale nie wymagają umiejętności. Moim ideałem, do którego się tu odniosę jest draich DE (nawiasem mówiąc wydawało mi się, że to była dwuręczna broń egzekutorów, nie?). Taki miecz, tylko trochę lepszy. Idąc tą drogą można toporowi z Chrace zbić cenę i dostępność i na przykład zostawić żeby był jak zwyczajny dwurak, ale z cechą oręża precyzyjne uderzenie. To i tak jest niezły boost, bo +1 do zranienia (czy do efektu zranienia? nie pamiętam) to nie w kij dmuchał, ale nie będzie już tak, że to naturalny wybór dla wszystkich bohaterów HE, którzy mogą go nosić. Zresztą, niech już zostanie to przebicie pancerze, byle to że nie uderza jako ostatni zlikwidować, bo to wydaje mi się najbardziej przegięte. De facto topór z Chrace to taka broń dwuręczna która nie dość, że nie atakuje ostatnia, to ma jeszcze dwie wybajerzone cechy, czyli w sumie tak, jakby dostała 3 dodatkowe cechy, za cenę 2 razy większą. Co o tym myślisz?

Co do saerath nie będę się wypowiadał, bo fakt bycia fanboyem WE zaburza mi odrobinę perspektywę Razz

Back to top
View user's profile
Slayer
Nieświadomy
Nieświadomy

Slayer

Offline

Joined: marca 25, 2011
Posts: 15
Location: Warszawa

Post Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 24, 2011 02:02 PM
Reply with quote

Moim zdaniem nie ma sensu zmieniać zasad tych broni bo te były do przyjęcia. To samo dotyczy broni z gromrilu i ithilmaru. Wystarczy ograniczyć ich dostępność dla postaci, które zgodnie z fluffem się takim orężem nie posługują. Moim zdaniem topór z Chrace z precyzyjnym uderzeniem bazowo to przegięcie. Niech ta cecha zostanie w broni z gromrilu bo za taki bajer powinno się odpowiednio płacić.

Back to top
View user's profile
sirwit713
Śniący
Śniący

sirwit713

Offline

Joined: marca 15, 2011
Posts: 33

Post Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 24, 2011 05:53 PM
Reply with quote

Topór z Chrace posiada cechy oręża PRECYZYJNE UDERZENIE oraz PRZEBICIE PANCERZA i WYMAGA OBU RĄK.

ZASADY: premia +2 do SIŁY, precyzyjne uderzenie, przebicie pancerza, wymaga obu rąk.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: broń sieczna.
CENA: 30 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 12.

ha ha ha ha
witam gram high elfami na toporach z chrace i właśnie widzę że chcąc je osłabić wzmocniono je
bo przecież gdy ma się +2 do siły i silny cios wtedy zazwyczaj rzut na zranienie jest na 2+ i druzgoczący się nie przyda a precyzyjne uderzenie tak zaś cena ... panowie to tylko 5 .zaś dostępność... i tak można dopłacić i mieć . ok ktoś może powiedziec ze to drogo ale w praktyce po trzech potyczkach uzbierałem z 200 koron... to tylko kwestia czasu aż banda się dorobi

Back to top
View user's profile
sirwit713
Śniący
Śniący

sirwit713

Offline

Joined: marca 15, 2011
Posts: 33

Post Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 24, 2011 06:05 PM
Reply with quote

A jakby co w bitewnym draich był bronią dwuręczną z killing blowem

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 24, 2011 09:42 PM
Reply with quote

Dodatkowych ograniczeń dla oręża nie będę wprowadzał. Koszt i dostępność Saearatha zostają zwiększone, a Topór z Chrace uderza ostatni:
Quote::
Topór z Chrace posiada cechy oręża PRECYZYJNE UDERZENIE, PRZEBICIE PANCERZA, UDERZA OSTATNI oraz WYMAGA OBU RĄK.

ZASADY: premia +2 do SIŁY, precyzyjne uderzenie, przebicie pancerza, uderza ostatni, wymaga obu rąk.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: broń sieczna.
CENA: 30 zk; DOSTĘPNOŚĆ: 12.
Wysokie Elfy mogą nabyć umiejętność "Szybkość Asuryana" i będą uderzały jako pierwsze.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..

Last edited by quidamcorvus on Pn kwiet 24, 2011 09:43 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Rzędzian
Śniący
Śniący

Rzędzian

Offline

Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 24, 2011 10:28 PM
Reply with quote

No, ma to teraz sens.

Back to top
View user's profile
sirwit713
Śniący
Śniący

sirwit713

Offline

Joined: marca 15, 2011
Posts: 33

Post Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 25, 2011 06:37 AM
Reply with quote

istotnie wysokie elfy będą z tym nadal biegać, a pod-rasy raczej nie

proponuje skreślić wymaga obu rąk uderza ostatni i daje +2 do siły i dać po prost broń wielka z precyzyjne uderzenie i przebicie pancerza

Back to top
View user's profile
Gabriel_Daco
Świadomy
Świadomy

Gabriel_Daco

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska

Post Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pn kwiet 25, 2011 07:28 AM
Reply with quote

@Sirwit, Slayer, Rędzian

Wstawcie sobie jakieś avatary, bo to utrudnia czytania Wink


Last edited by Gabriel_Daco on Pn kwiet 25, 2011 07:40 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Rzędzian
Śniący
Śniący

Rzędzian

Offline

Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Pt kwiet 29, 2011 10:50 PM
Reply with quote

Mam wrażenie, że nie do końca szczęśliwie rozwiązano zasadę specjalną długiego łuku. To że strzela na krótki zasięg z siłą 4 jest fajne, ale w tej sytuacji, kto przy zdrowych zmysłach kupi kuszę, jeśli jej jedyną przewagą jest s 4 przy odległości powyżej 15 cali. Nijak to nie rekompensuje ruchu lub strzału i wyższej ceny. Kiedyś to było tak, że jak się chciało siłę, to się brało kuszę, a jak mobilność, to łuk. A teraz pupa, bo długi łuk z bliska jest równie mocny jak kusza, a mobilności nie ubyło. Oczywiście, można powiedzieć, że na dalekim zasięgu kusza ma te 4 S, tyle że jak często się strzela z daleka, szczególnie przy grach w mieście? I jak często się wtedy trafia, zważywszy że zwykle w tym momencie wróg leci na złamanie karku kryjąc się jak może za zasłonami? Ciężko tu wykombinować jakieś rozwiązanie.
Ja widzę dwie opcje
- Odebrać długim łukom 4 s z bliska, zostawić to tylko elfim, albo w ogóle wyrzucić. W drugim przypadku obniżyć cenę elfiego łuku i podbić zasięg, ewentualnie dorzucić mu jakąś cechę, w stylu precyzyjne uderzenie.
- Dodać kuszom ze 4' zasięgu i przebijanie pancerza

Oczywiście kwestia jest do przemyślenia.
Druga rzecz, jaka mnie zastanowiła, to cena krasnoludzkiego muszkietu, która jest identyczna jak zwykłego. Niby różnica między nimi jest jednej cechy, ale za to dość istotnej, bo gwarantującej +1 do trafienia. W mordheim chyba była jedna taka broń, pistolet pojedynkowy i był on dostępny wyłącznie bohaterom, a tu z krasnoludzkim muszkietem popyla byle stronnik krasnoludów i muszkieterów z nuln, trafiając każdego na 3+, a raniąc z bliska na 2+ większość ludzi, elfów i tym podobnych z wt 3. Może tego rodzaju bronie przeznaczyć jednak dla bohaterów, a stronnikom dać zwykłe muszkiety? Dla porównania, elfi łuk, kosztuje 15 zk więcej niż długi, a różni się przebiciem pancerza i brakiem kary do strzału po ruchu. Śmiem twierdzić, że jednak permanentne +1 do trafienia jest fajniejsze, niż brak kary, a przebicie pancerza nie jest warte aż tylu koron. Przy tym stronnicy WE nie mają dostępu do elfiego łuku. Mówiąc krótko podbiłbym cenę krasnoludzkiego muszkietu do 30 zk i zabrałbym go stronnikom. Ale to tylko moja prywatna opinia Razz

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Sb kwiet 30, 2011 05:30 AM
Reply with quote

Rzędzian wrote:
Mam wrażenie, że nie do końca szczęśliwie rozwiązano zasadę specjalną długiego łuku.
Długi łuk był dość długo i wszechstronnie testowany. I w efekcie posiada właśnie takie zasady.

Rzędzian wrote:
To że strzela na krótki zasięg z siłą 4 jest fajne, ale w tej sytuacji, kto przy zdrowych zmysłach kupi kuszę, jeśli jej jedyną przewagą jest s 4 przy odległości powyżej 15 cali.
Ten, kto na liście ekwipunku ma kuszę ale nie ma długiego łuku.

Rzędzian wrote:
Druga rzecz, jaka mnie zastanowiła, to cena krasnoludzkiego muszkietu, która jest identyczna jak zwykłego. Niby różnica między nimi jest jednej cechy, ale za to dość istotnej, bo gwarantującej +1 do trafienia. W mordheim chyba była jedna taka broń, pistolet pojedynkowy i był on dostępny wyłącznie bohaterom, a tu z krasnoludzkim muszkietem popyla byle stronnik krasnoludów i muszkieterów z nuln, trafiając każdego na 3+, a raniąc z bliska na 2+ większość ludzi, elfów i tym podobnych z wt 3. Może tego rodzaju bronie przeznaczyć jednak dla bohaterów, a stronnikom dać zwykłe muszkiety?
To jest właśnie różnica między jakością ludzkiej a krasnoludzkiej inżynierii.

Rzędzian wrote:
Dla porównania, elfi łuk, kosztuje 15 zk więcej niż długi, a różni się przebiciem pancerza i brakiem kary do strzału po ruchu. Śmiem twierdzić, że jednak permanentne +1 do trafienia jest fajniejsze, niż brak kary, a przebicie pancerza nie jest warte aż tylu koron. Przy tym stronnicy WE nie mają dostępu do elfiego łuku. Mówiąc krótko podbiłbym cenę krasnoludzkiego muszkietu do 30 zk i zabrałbym go stronnikom. Ale to tylko moja prywatna opinia Razz
Zauważ tylko, że broń prochowa wymaga przygotowania i podlega zasadzie zawodny co czyni ją dość niebezpieczną dla użytkownika.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Rzędzian
Śniący
Śniący

Rzędzian

Offline

Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Sb kwiet 30, 2011 08:06 AM
Reply with quote

Z tym, że zasady długiego łuku są fajne, się zgadzam, acz gdybym grał kimś z kuszami ale bez łuków, czułbym się lekko skrzywdzony przez los Razz

Już nie przesadzajmy z tą zawodnością, na wybuch są niecałe 3% szans, do tego jeszcze musi zranić, a równie duże prawdopodobieństwo jest, że walnie ze zwiększoną siłą. Sprawdziłem, że krasnoludzki muskziet kosztuje 20 tylko w dziale ekwipunek, a na listach wyposażenia band 25, więc cena jest ok. A u muszkieterów przeładowywanie kończy się przy pierwszym awansie z umiejętnością inżyniera.


_________________
To gorzej niż zbrodnia - to błąd.
Back to top
View user's profile
Gabriel_Daco
Świadomy
Świadomy

Gabriel_Daco

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska

Post Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Sb kwiet 30, 2011 08:12 AM
Reply with quote

No, taki dajmy na to Reikland, ma strzelecki 4 i kuszników, ergo kusze na wyposażeniu podstawowym. No niby mógłbym im dokupić długie łuki, ale to byłoby trochę nie halo Wink Wiesz, QC ma jedną dużą "wadę". Jest starym klimaciarskim betonem, z takim nie pogadasz Wink
Rzędzian wrote:
A u muszkieterów przeładowywanie kończy się przy pierwszym awansie z umiejętnością inżyniera.
Też mi argument... A co to, tylko muszkieterzy maja dostęp do muszkietu?


_________________
Doman wrote:


Malakid więcej argumentów bo Sister zjada Cie na kolacje :D

Last edited by Gabriel_Daco on Sb kwiet 30, 2011 08:13 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Sb kwiet 30, 2011 01:03 PM
Reply with quote

Rzędzian wrote:
Sprawdziłem, że krasnoludzki muskziet kosztuje 20 tylko w dziale ekwipunek, a na listach wyposażenia band 25, więc cena jest ok.
Wszędzie powinno być 25 zk.

Rzędzian wrote:
A u muszkieterów przeładowywanie kończy się przy pierwszym awansie z umiejętnością inżyniera.
Od tego jest inżynier Wink


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Rzędzian
Śniący
Śniący

Rzędzian

Offline

Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Pn May 01, 2011 02:17 AM
Reply with quote

Gabriel_Daco wrote:
No, taki dajmy na to Reikland, ma strzelecki 4 i kuszników, ergo kusze na wyposażeniu podstawowym. No niby mógłbym im dokupić długie łuki, ale to byłoby trochę nie halo Wink
Ano właśnie, ja bym chyba prędzej łupnął głową w mur, bo nie wyobrażam sobie REiklaandu na długich łukach. Co nie zmienia faktu, że kusze są cienkie jak sik węża.
Quote::
Też mi argument... A co to, tylko muszkieterzy maja dostęp do muszkietu?
Ano, tak wychodzi, że do krasnoludzkiego muszkietu, o którym tu mowa mają dostep tylko oni i krasnoludy, ewentualnie bohaterowie z umiejętnością. Nie mówię, że to źle, że mają muszkiety, tylko że stronnicy powinni mieć normalne muszkiety, a nie krasnoludzkie, w dodatku w standardzie na kolesiu za 40 zk.
Quote::
Wiesz, QC ma jedną dużą "wadę". Jest starym klimaciarskim betonem, z takim nie pogadasz Wink
Ja sobie osobiście również cenię klimat, chociaż trochę nie lubię podejścią "ooo, te wysokie elfy/leśne elfy/skaveni/cokolwiek w warhammerze bitewnym popylają z takim mega zarabiście lansiarskim super cosiem, więc tu też musi być i koniec, i musi być odpowiednio przegięty, bo to przecież klimatycznie jest, żeby odzwierciedlić potęgę wspaniałości elfiego czy innego krasnoludzkiego rzemiosła" Klimat generowany przez coś takiego, czym mi tu leciutko zawiewa, jest raczej umiarkowany kontynentalny, niż warhammerowy. Trochę to przypomina sytuację, jaka się pojawiała, gdy ktoś na potrzeby rpg chciał sobie rozpisać tancerza wojny i wychodziły z tego najprzeróżniejsze cuda, z reguły totalnie przekoksane, bo przecież tancerze muszą być przekoksani, c'nie? W różne łorhamery, bitewne, rpg, mordheimy i tak dalej gram już jakiś czas i klimat jest raczej z tych ciężkich, gdzie zwyczajni ludzie walczą o przetrwanie, a magiczny miecz to coś takiego, że klękajcie narody. Potężni bohaterowie w lśniących pancerzach i doskonali, legendarni szermierze to raczej jest domena bitewnego, mordheim i wfrp są w tym względzie dość skromne. Ale jak wiadomo mój klimat jest najmojszy Razz Poza tym jak chcę się bawić wyłącznie w klimat, to sobie wyciągam podręcznik do wfrp i idę polować na orków. W tym mi nie przeszkadza, że na przykład drużynowy mag lepiej morduje i przekonuje ludzi niż mój wojak: liczy się zabawa. A w grze bitewnej, no cóż, oczywiście chodzi o zabawę, a podstawowym zagadnieniem jest uzyskanie równowagi między bandami, a także zezwolenie na jak największą różnorodność, co wszechpotężne bronie utrudniają, bo zaraz trafi się agent, który właduje topory z Chrace całej drużynie. Dlatego czasem można pójść na drobne ustępstwo kosztem klimatu. Świat się od tego nie zawali, a reikland na kuszach nie będzie tru klimaciarską rozpiską,, tylko jedną z równorzędnych opcji. Zresztą akurat lekkie ulepszenie kusz, np. przebiciem pancerza, nie godzi za szczególnie w ich klimat chyba, nie?

Ciekaw jestem, czy ktoś przebrnie przez tę diatrybę Razz


_________________
To gorzej niż zbrodnia - to błąd.
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Propozycje innowacji
Posted: Pn May 01, 2011 09:58 AM
Reply with quote

Przebrnąłem.

Z przebiciem pancerza dla kusz się zgadzam.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 5 6 7 ... 14 15 16
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Warsztat [Figurki] Propozycje i inspiracje do bandy Ostlanders 5 Dwalthrim 3270 Re: [Figurki] Propozyc...
 Pt marca 07, 2014 09:27 AM 
Dwalthrim View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy