Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 4 5 ... 36 37 38
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1465
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr lut 26, 2014 11:29 AM
Reply with quote

Z tego co pamiętam poniższe pytania już padły ale niestety odpowiedzi nie pamiętam.
1. Co się dziej jeżeli model ze scenariusza/motłoch itd wza model gracza i ten następnie w rzucie na tpo otrzyma wynik 36 - ograbiony?
2. Jak wyżej - 61 - pojmany?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr lut 26, 2014 11:38 AM
Reply with quote

Najprościej jest założyć, że ekwipunek lub pojmany model trafiają w ręce przeciwnika. Jeżeli była t gra wieloosobowa należy wylosować drużynę, która dostaje ekwipunek lub pojmała model.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
szczery-do-bolu
Przebudzony
Przebudzony

szczery-do-bolu

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 301
Location: Katowice/Ruda Śląska
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr lut 26, 2014 05:47 PM
Reply with quote

Czy analogicznie należy postąpić gdy model zostanie wyłączony wskutek działania zdarzenia losowego a potem trafi 61- pojmany?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr lut 26, 2014 07:36 PM
Reply with quote

Można tak przyjąć Wink

Wiedzialem że zapytasz Razz


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn marca 03, 2014 02:36 PM
Reply with quote

witam ponownie

(nawiasem - zasady do spacz-drążarki wciąż nie dają mi spać Smile )

tymczasem mam pytanie do podstawowej mechaniki - i zarazem propozycję drobnej zmiany

sytuacja podobna jak z przeskakiwaniem, gdzie doszliśmy do porozumienia z Szefem Wink

pokonywanie przeszkód do 1'' wysokości kosztuje wg zasad połowę prędkości w calach...
czyli pokonanie murka o wysokości <1'' kosztuje przeciętnego krasnoluda 1 cal ruchu (zaokrąglam w dół), a elfa 2 cale ruchu? nie mówiąc o skavenie z klanu Eshin, którego pokonanie tego murka będzie kosztowało aż 3 cale ruchu?

w efekcie krasnolud pokona 2 cale i murek, a rzeczony skawen 3 cale i murek?

proponuje zmienić to podobnie jak kwestię przeskakiwania - niech pokonanie przeszkody do 1'' wysokości kosztuje po prostu 2 cale z ruchu i finito

tym bardziej sensowne się to wydaje, kiedy mamy do czynienia z 2 murkami h<1'' ustawionymi jeden za drugim w odległości powiedzmy cala:
krasnolud nie ma szans pokonać obu w jednym ruchu, ale już elf lub skaven owszem - bo czemu niby nie?

jeżeli zostanie po staremu, nikt nie będzie w stanie pokonać w jednym ruchu dwóch przeszkód, bo pokonanie każdej zabiera połowę ruchu... Wink

z poważaniem - Myszor Wink

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn marca 03, 2014 02:43 PM
Reply with quote

Myszor wrote:
(nawiasem - zasady do spacz-drążarki wciąż nie dają mi spać Smile )
A już jakiś ogólny pomysł masz?

A co do reszty to twoja propozycja jest ciekawa, ale... Co zrobisz z modelami, które na przykład w wyniku ran lub działania innych zasad specjalnych utraciły nieco swojej Szybkości i mają jej 2 lub mniej? Takie modele nie mogłyby pokonać przeszkody w ogóle dlatego grywalniejszą opcją jest ta z utratą połowy ruchu.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn marca 03, 2014 02:55 PM
Reply with quote

No to niech pokonanie murka kosztuje cal Smile
Jak ktoś w wyniku ran ma tylko cal ruchu, niech przelezie przez murek, stanie z drugiej strony i koniec Smile grubość murka dostanie w bonusie Smile

hmmm?

podtrzymuję argument, że trochę bez sensu jest, że szybsze (a co za tym idzie zwykle zwinniejsze istoty) "płacą" znacznie więcej za pokonanie przeszkody

co do drążarki - staram się wykminić coś ciekawego Wink

skłaniam się ku żetonom - fajnie by było, gdyby przeciwnik nie wiedział, gdzie dokładnie skaveni planują się dowiercić Smile Wink
to można załatwić żetonami, z których jeden będzie miał pod spodem znaczek celownika Smile
oczywiście kostka rozrzutu będzie też pracować - w końcu to skaveńska technologia Wink

a że już sobie tu piszemy, pozwole sobie przytoczyć kawałek mojego maila do kolegów, gdzie wymyśliłem inne zastosowanie takich żetonów:

"Inny przykład: ostatnia moja gra z Grześkiem. Dałem dupy po całości, bo w scenariuszu stało, że w ostatnim nieprzeszukanym domku będzie skarb. A mój durny skaven (tak, to jego wina Smile ) przeszukał zaraz na poczatku domek tuż obok mojej krawędzi startowej. Doświadczony w temacie Grzesiek (grał juz ten scenariusz) zostawił sobie domek przy swojej krawędzi na koniec i Voilla! skarb tam był... No własnie. Trochęę bez sensu, kiedy założenia scenariusza zmieniają skirmish w szachy. A wystarczyłoby w tych kilku lokacjach położyć żetony, z których jeden byłby od drugiej strony jakoś oznaczony. Byłby sens przeszukiwać wszystko jak najszybciej. Byłby sens położyć więcej żetonów w domkach bliżej środka stołu, a po jednym w tych na brzegach. I tak dalej. Odrobina modyfikacji i od razu robi się sensowniej."

licząc na dalszą owocną współpracę Very Happy pozdrawiam

M.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn marca 03, 2014 03:07 PM
Reply with quote

A dla mnie fakt, że przejście przez przeszkodę kosztuję połowę ruchu jest OK. Po pierwsze zasada jest taka sama dla wszystkich, a poza tym te 'zwinniejsze' jednostki i tak mogą pokonać większy dystans.

Z drugiej strony nie odnosiłbym kosztu pokonania przeszkody do 'zwinności' modelu - w grach bitewnych w odróżnieniu od RPG stosowane są większe uproszczenia i stąd niektóre zasady wydają się niesprawiedliwe.

Tak jak napisałem uważam, że obecna zasada jest OK. Co nie zmienia faktu, że czekam na twoje kolejne ewentualne uwagi. Nie zniechęcaj się, bo zwykle 1 pomysł na 10 zyskuje akceptację Wink

Co do 'wiertarki' to pomysł ze znacznikami może być ciekawy.

Co do scenariusza, to niestety gdyby zrobić tak jak to proponujesz znów znaczną przewagę zyskały kompanie z duszą Szybkością. A tak wolniejsze drużyny też mają szansę na wygraną.

Za to te szybsze mają przewagę w scenariuszach, gdzie trzeba zbierać znaczniki kosztowności.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn marca 03, 2014 05:30 PM
Reply with quote

Myszor wrote:

pokonywanie przeszkód do 1'' wysokości kosztuje wg zasad połowę prędkości w calach...
czyli pokonanie murka o wysokości <1'' kosztuje przeciętnego krasnoluda 1 cal ruchu (zaokrąglam w dół), a elfa 2 cale ruchu? nie mówiąc o skavenie z klanu Eshin, którego pokonanie tego murka będzie kosztowało aż 3 cale ruchu?
eeeeh?! kiedy to się zmieniło?
gdyż mój najnowsiejszy podręcznik 0.5 mówi:

Quote::
Do przeszkód zaliczamy płoty, żywopłoty i ogrodzenia, mury mierzące więcej niż 1”
ale nie więcej niż 2” (przeszkody niższe niż 1” nie wpływają na ruch w żaden sposób).

co do znaczników, my robimy tak że na stół trafia zawsze dwa razy więcej znaczników kosztowności niż jest wymagane. Używamy żetonów z WHI. połowa z nich ma naklejone cuś na spodzie co oznacza fałszywki. Dużo biegania, zabawy na świeżym powietrzu i radości jest zawsze. Modele wracają po potyczce rumiane jak pupa pawiana... Wink

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn marca 03, 2014 05:47 PM
Reply with quote

Softiron przeszkody mają takie rozmiary jak piszesz. Myszorowi pewnie też o to chodziło Smile


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn marca 03, 2014 09:00 PM
Reply with quote

1 na 10? Smile ok, wymyślę na ten 10-ty coś specjalnego Razz

tak, o to mi chodziło, moja pomyłka - miało być 1'' < h < 2'' ;P

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn marca 03, 2014 09:35 PM
Reply with quote

Nadsyłaj. Zobaczymy. Wink


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Izwor
Przebudzony
Przebudzony

Izwor

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 248
Location: Wrocław
Filia Dolnośląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr marca 12, 2014 12:04 PM
Reply with quote

Będzie może dostępna wersja okrojona z fluffu, same zasady i 'normalna' czcionka?
Czy błędy/poprawki do wersji 0.5 są nanoszone na bieżąco?
Jeśli nie to kiedy można się spodziewać kolejnej wersji podręcznika?

Planuje wydrukować sobie (kolejny już raz) podręcznik i chciałbym zaplanować kiedy to najlepiej zrobić.

Back to top
View user's profile AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8185
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr marca 12, 2014 09:02 PM
Reply with quote

Wersji bez fluffu nie będzie. Za dużo z tym roboty, ale jeśli ktoś chce to podczas drukowania może pominąć strony z fluffem.

Aktualizacje do podręcznika 0.5 pojawiają się w formie erraty.

Jeśli chcesz drukować, to mogę podesłać ci na email najnowszą wersję podręcznika.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Asterix
Nieświadomy
Nieświadomy

Asterix

Offline

Joined: marca 18, 2014
Posts: 19
Location: Pszczyna

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt marca 18, 2014 12:26 PM
Reply with quote

Witam

W związku z faktem że rozegrałem swoją pierwszą potyczkę w Warheim
(tutaj) chciałbym zapytać o dwie rzeczy (narazie). Mam nadzieję że jestem w dobrym miejcsu.

Oto moje pytania
1. Czy oszczep jest bronią jednorazową dla danej potyczki ? mój przeciwnik przez całą grę rąbał do mnie z oszczepów całą swoją drużyną.

2. Jakie są zasdy pozyskiwania magicznych przedmiotów podczas kampanii ? być może czegoś nie doczytałem ale próbowałem znaleźć to już w paru miejscach i nie mogę się zorientować jak to zrobić.
- czy można je poprostu kupić ?
- czy można je jakoś znaleźć
- czy można na etapie tworzenia bandy wyposażyć kogoś w magiczną broń ?

Dziękuję i pozdrawiam

Back to top
View user's profile Visit poster's website
<
1 2 3 4 5 ... 36 37 38
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
63 quidamcorvus 2770 Pytania i odpowiedzi.....
 Pn grud 02, 2018 04:08 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2221 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 20740 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 02:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 89315 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 148918 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy