Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy






























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Scenariusz "The Siege"
Scenariusz "The Siege"
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 30, 2014 05:06 PM
Reply with quote

The siedge i siły złych i brzydkich - zarówno scion jak i scourge przy 5cp dostają hate do leadera innych band scionów i muszą szarżować, jeśli tylko są w zasięgu. Scioni zaczynają grę w sojuszu i są wystawiani koło siebie, scourge kawałek dalej - czyli co? Albo na rzecz tego scenariusza zlewają tą zasadę, albo siły "zła" muszą się trzymać z dala od siebie, bo zaczną wyrzynkę między sobą, zanim jeszcze dojdą do muru. ( w ogóle im bardziej patrzę po tych objective'ach tym mniej zbalansowane są )

Back to top
View user's profile
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1759
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 30, 2014 06:26 PM
Reply with quote

Moim zdaniem to drugie, czyli "siły zła" powinny w tym scenariuszu zdecydowanie się rozdzielić Razz . Inna rzecz, że jeżeli "przypadkiem" wejdą sobie w drogę i dojdzie do wyrzynki, może być niezły ubaw (zwłaszcza dla obrońców).


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 30, 2014 06:35 PM
Reply with quote

I chyba tylko dla nich, zważywszy że są na lepszych pozycjach, a Celestial protectorate może mieć w tym scenariuszu jeszcze dodatkowych peasantów do pomocy. No i z tego, co mówiliście jest ogólnie więcej "dobrych", niż "złych" band Razz

Back to top
View user's profile
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 30, 2014 06:48 PM
Reply with quote

W nie do końca oficjalnej książce, która mogliście widzieć u mnie wydrukowanej jest że:

Mordheim Rulebook (Updated), p 192, Starting the game, Rules for playing multiplayer games, Allies wrote:

Members of allied warbands do not count each other as enemies. Members of a warband may freely run within 8" of members of any warbands they are allied to. Models forced to charge enemy models due to some special rule (such as Frenzy or Orc & Goblin Animosity) are not forced to charge allies. Note however that an Orc or Goblin failing an Animosity test counts allied models as friendly Hired Swords so if a ‘1’ is rolled f...

Nie znalazłem reguł dla multi w oficjalnej książce ani w annual, nie wiem skąd to jest, może z któregoś tc.


_________________
Głos Z Zaświatów
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1759
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 30, 2014 06:56 PM
Reply with quote

Słuszna uwaga, ten fragment jest z "Chaos on the Streets" z Mordheim Annual 2002 i przyznaję, że o nim zapomniałem.

Czyli jednak zacięci wrogowie na co dzień nie "muszą" na siebie szarżować Wink .


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 30, 2014 06:59 PM
Reply with quote

hm, to dalej zostają scioni i scourge - nie mogą być allies, a leader scourge ma hate i musi szarżować leadera scionów. Ale to już łatwiej ogarnąć nie zbliżanie się do siebie na zasięg szarży, no chyba, że scourge chce wykorzystać sytuacje i ubić wszystkich scionów Wink Ale w takim wypadku wypadałoby zignorować zasadę 40cp scourge:
Quote::
The warband has found the Scion of Chaos. From now on whenever the warband’s leader and the enemy chieftain are moved into base contact the scenario “ends” and they fight a duel to death instead. All other models can be removed from the board.
W sensie, tą część o końcu scenariusza. Głupio by było skończyć scenariusz, dla wszystkich oprócz 2 osób w pierwszej rundzie Wink

Back to top
View user's profile
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 30, 2014 07:08 PM
Reply with quote

Trzy niezależne drużyny to taki samo balansujący się układ. Zależnie od liczby obrońców miasto mogłoby mieć dwie bramy.

No scourge są w aliasie nie tyle z reguł co z tego że wszyscy inni są. O ile pozwalają na to preferencje rasowe.

Jeśli chodzi o specjalną regułę scourgów to jest to niedopatrzenie i ma jedynie zastosowanie do gier dwuosobowych (no poparcia w regułach tym razem nie mam). Innymi słowy scenariusz kończy się dla tych dwóch band.


_________________
Głos Z Zaświatów
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 30, 2014 07:16 PM
Reply with quote

Scourge nie może być w aliasie ze Scionami - wynika z zasad objective'u. I bardziej im chyba po drodze z obrońcami, niż atakującymi, w końcu cp i warunki zwycięstwa kampanii mają za wykańczanie scionów.
Scioni i silent threat zaczynają w sojuszu i wygrywają, jeśli podpalą wszystkie budynki za murem. Protectorate i Damned s.b. takoż w sojuszu i wygrywają, jeśli powstrzymają atakujących. Lure of fortune, zależy po której stronie się opowiedzą. Ale Scourge:
Quote::
The Scourge of the Realm objective places warbands as individual attackers outside the town.
przy czym brak dla nich warunków zwycięstwa innych niż zroutowanie wszystkich pozostałych band.

Back to top
View user's profile
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 30, 2014 07:26 PM
Reply with quote

Dokładnie tak. I właśnie stąd biorą się trzy siły.

Po drodze to im pewnie z nikim, na pewno nie zależy im na zniszczeniu królestwa przez chaos, stracą to teren ich działania. Z drugiej strony w totalnie praworządnym kraju też nie ma dla nich miejsca w końcu to jednak plaga.

No pewnie interesujące jest też jak Lure of fortune zapatrują się na zabranie artefaktu przez protectorat.


_________________
Głos Z Zaświatów
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 30, 2014 07:45 PM
Reply with quote

Lure of fortune są takim języczkiem u wagi - mogą wybrać stronę, którą wesprą, ba są idealnym "inside men" dla złych - zaczynają w sojuszu z protectorate i w pierwszej turze (czy jak tylko atakujący się zbliżą ) zrywają sojusz i otwierają drzwi od środka Wink
Scourge w tym wypadku, mimo, że zaczyna jako "atakujący" to właściwie stoi po stronie obrońców - w końcu w jego interesie leży ubicie leaderów scionów, bo tak zdobywa CP i wygrywa kampanię. Proponowałbym to lekko sHRować, dla potrzeb tego scenariusza, na zasadzie - że jeśli leader Scourge zaszarżuje leadera Scionów, to te dwa modele zostają w pojedynku wg. zasad z objective scourge, do którego żaden inny model nie może się mieszać ( bo wiecie, duma, honor itp ), natomiast reszta bandy kontynuuje grę normalnie, żeby nie odbierać dwóm graczom całej zabawy ze scenariusza. W końcu przychodzą z nastawieniem na grę w oblężenie, a tu chwila nieuwagi i jedna zasada całkowicie wyłącza z gry.

Back to top
View user's profile
fantastory
Przebudzony
Przebudzony

fantastory

Offline

Joined: sierp 23, 2013
Posts: 214
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 30, 2014 08:11 PM
Reply with quote

Doszłoby do tego, że protectorat będzie bronić sciona....


_________________
Głos Z Zaświatów
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1759
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 31, 2014 03:14 PM
Reply with quote

Ja tylko dodam tyle, żeby wszelkie ewentualne bonusy powinny uwzględniać ograniczony czas na rozegranie scenariusza przy zapewne sporej liczbie osób w jednej wielkiej grze wieloosobowej. Zatem gratyfikacje w stylu "dodatkowa banda", czy +30 dodatkowych ludków raczej należałoby ograniczyć.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Staś
Świadomy
Świadomy

Staś

Offline

Joined: lut 02, 2013
Posts: 842
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 31, 2014 03:44 PM
Reply with quote

A może pomyślcie nad prostym rozwiązaniem, obrońca wygrany moze być tylko jeden. W ten sposób ktoś komuś wbije nóż w plecy. Fluffowo wyjaśnić to można tym że łaska Cesarza jest wielka ale jednak skupia się na jednym liderze.

Albo dodajcie że obrońca może wygrać uciekając z artefaktem. Oba rozwiązania nie wydłużą rozgrywki a dodadzą efekt rywalizacji między "dobrymi".

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1759
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Border Town Burning - dyskusje o zasadach
Posted: Pn marca 31, 2014 04:04 PM
Reply with quote

Nie rozpędzajcie się z tymi pomysłami - poczekajmy na zgłoszenia, kto konkretnie będzie na "Oblężeniu" i wtedy ocenimy sytuację. Deklaracje obecności - w temacie w "Wydarzeniach".


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Shawass
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 413

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 31
_BBOT: 1
Razem: 32
Kto gdzie jest:
 Goście:
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
 _BBOT:
Yahoo > ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 162
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy