Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Home Rules [Mordheim] › System punktowy turniejowy
System punktowy turniejowy
... czyli wszystko dla ludzi z nadwyżką potencjału twórczego i skłonnością do grafomanii.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
Mortai
Przytomny
Przytomny

Mortai

Offline

Joined: kwiet 27, 2011
Posts: 159
Location: Łódź
Filia Łódzka

Post Post subject: System punktowy turniejowy
Posted: Cz May 01, 2014 01:52 PM
Reply with quote

Poprosiłem starego wyjadacza Reykiego o pomoc w zmajstrowaniu systemu punkowego na turnieje.

Głównie chodzi tu o scenariusze "podręcznikowe", a jak się sprawdzi to może i w ogóle Smile Ostatni turniej naświetlił braki w organizacji...i stąd prośba o waszą pomoc.

Na pierwszy turnieju jaki orgowaliśmy z Fleo, użyliśmy systemu Hakostwa, teraz używaliśmy tego samego systemu i coś poszło nie tak...

Poniżej wstawię wstępne założenia Reya, czy mógłbym liczyć na jakiś test w grze z waszej strony? jakieś sugestie?

Ogólnie to w Mordce sporo jest misji zadaniowych w stylu znajdź coś, zajmij coś, przechwyć coś itp.

Czyli mamy tak zwany objective.
Dodatkowo można dodać punkty za:
- zabicie dowódcy- odp. slay the warlord
- pierwszy zgon-odp. first blood
- zajęcie deploya przeciwnika

Czyli mamy 3 VP za poboczne objective plus X VP za główne cele.
W zależności od misji daje się odpowiednią ilość VP na każdy objective.
Doprowadzenie do rout-testu i wycofania przeciwnika 5VP
Dobrowolne opuszczenie pola walki -3VP

Dodatkowo jako że w rulebooku zapisany jest bonus za różnicę ratingową band można się pokusić o danie bonusu. Jeśli walczą bandy o ratingu różniącym się o 50 pkt to gracz z niższym ratingiem zaczyna z przewagą np 2-3 VP.

Dla przykładu:
Wyrdstone hunt- 4 kamyki (dajmy na to po 3VP za kamyk)
Banda Krasnali rating 78
Banda Skavenów ratind 128

Krasnale zaczynają z bonusem 3 VP
Obie bandy mają po 2 kamyki, krasnale zabiły dowodzącego szczurami oraz jako pierwsze przelały krew a szczury wbiegły w deploy krasnali (suma VP 11 krasnale : 7 szczury).
Szczury spowodowały jednak na tyle duże straty u wroga że ten usciekł z pola walki tym samym dając szczurom 5VP i w ostatecznym rozrachunku wychodzi 12:11 dla szczurków.

Tabela prosta bo nie wyliczamy różnicy VP tylko sumujemy co bitwa. Jako małe punkty liczone są ratingi na koniec każdej bitwy ale z zaznaczeniem że najemnicy do koncowego ratingu się nie zaliczają (bo mając sporo złota można sobie sztucznie nabić rating dokupując kilku najemników).


_________________
pedzlemisztyletem.blogspot.com/ - mój mały blog :)
Back to top
View user's profile
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: System punktowy turniejowy
Posted: Pt May 02, 2014 09:27 PM
Reply with quote

Mortai wrote:

Na pierwszy turnieju jaki orgowaliśmy z Fleo, użyliśmy systemu Hakostwa, teraz używaliśmy tego samego systemu i coś poszło nie tak...

System punktowy z naszych turniejów faktycznie ujęty był w Waszym regulaminie, ale po prawdzie nie za bardzo zauważyłem jego stosowanie w Zgierzu.

Przy scenariuszach nie było podanych ilości małych punktów za konkretne "osiągnięcia" (por. regulaminy z naszych turniejów), nie było ich liczenia po bitwach, porównywania ich ilości i obliczania punktów dużych. Po zakończonych bitwach podawaliśmy jedynie info, kto wygrał, i finito.

Tymczasem ten system jest już dość gruntownie przetestowany i sprawdzony - do stosowania zarówno z "Sędziówką", jak i na sucho. Jeżeli chcecie, możemy się kiedyś zgadać na wideorozmowę na Skype'ie i wytłumaczę Wam, jak to prosto, sprawnie i szybko stosować.

Twoja propozycja - przynajmniej na pierwszy rzut oka - przypomina w zasadzie nasz system (choćby ze względu na "zadania" w konkretnym scenariuszu i konkretne wartości punktowe za nie przydzielane), tylko inna skala punktowa.

Nie do końca natomiast przekonuje mnie dodatkowe premiowanie różnic w ratingach... Po pierwsze dlatego, że to już i tak jest premiowane (underdogs!), po drugie są różne punkty widzenia: jedni uważają, że należy premiować ratingi niskie (ma niski rating, a sobie poradził!), inni z kolei, że wysokie (się rozwinął i dorobił).


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 37
_BBOT: 0
Razem: 37
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Strona główna
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy