Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 7 8 9 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
Orris
Przytomny
Przytomny

Orris

Offline

Joined: paźdź 01, 2013
Posts: 128
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr May 21, 2014 09:34 AM
Reply with quote

A propos pierwszego: to chyba nie dotyczy tylko pistoletów, prawda? Można wystrzelić i zmienić je na inną broń.


_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr May 21, 2014 09:35 AM
Reply with quote

M.T. wrote:
1. Nie można w ogóle.
2. Nie może, bo bat nie wali w 4". Wyszła errata.
3. Jeżeli będzie mieć skilla, to tak.
ok dzięki, drukowałem living rulebooka, myślałem że tam uwzględnili erratę.
Co do
1) - czyli model z brace of pistols po pierwszej turze liczy się jako nieuzbrojony? Czy po wystrzeleniu pistolety liczą się jako "simple weapon" bez żadnych bonusów ( a jeśli tak, to które krytyki? )
3) - czyli taki siostrzyczkowy młotek zachowuje rule holy weapon nawet w łapach possessed czy undeadów? Razz

i co do pistoletów
4) pistolet używany w walce wręcz trafia z krytkiem, rykoszet. Jeśli w walce nie ma jeszcze trzeciego modelu czy może tym trafić w model poza tą walką? Tym bardziej w innej walce?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr May 21, 2014 09:56 AM
Reply with quote

W moim living rulebooku uwzględnili erratę.

1. Pistolet i lanca są wyjątkami. Można wtedy po 1 fazie walki zmienić broń.
3. Wygląda na to, że tak.
4. Rykoszet rani wyłącznie wrogów w 4". Jeżeli w tym zasięgu nie ma wrogów, nic się nie dzieje.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz May 22, 2014 02:28 PM
Reply with quote

Mam pytanie o skaveńskiego skilla Art Of Silent Death:

Quote::
Art of silent death

The Skaven has patiently mastered the deadly art of
open-hand fighting, as taught by the mystics of Cathay in
the temples of the far East. In hand-to-hand combat, the
Skaven can fight with his bare paws without any
penalties and counts as having two weapons (ie, +1
attack). In addition, a Skaven Hero with this skill will
cause a critical hit on a To Wound roll of 5-6 instead of
just 6. This skill may be used in conjunction with the
Eshin Fighting Claws (+2 Attacks instead of +1).

Czy poczatkujący skaven (A=1) z tym skillem posiadając pałę i sztylet ma:

a) 2 ataki
czy
b) 3 ataki?

a co za tym idzie, posiadając prócz tego skilla pazury bojowe - Eshin fighting claws - ma:

a) 3 ataki
czy
b) 4 ataki?

Quote::
Pair: Fighting Claws are traditionally used in pairs,
one in each hand. A warrior armed with Fighting
Claws gets an additional attack.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz May 22, 2014 03:21 PM
Reply with quote

1) 2 ataki
2) 3 ataki

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz May 22, 2014 04:58 PM
Reply with quote

Czy jeśli rzucam na availability to muszę kupić dany przedmiot? Tzn czy mogę wszystkimi bohaterami czegoś szukać, a kupić tylko jednym, nawet jeśli więcej zdało rzut?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz May 22, 2014 05:45 PM
Reply with quote

Nie musisz kupować.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz May 22, 2014 11:09 PM
Reply with quote

Dzięki M.T.

Kolejne pytania

1. Wiadomo, że henchmen nie mogą uzywać broni z listy dla heroes, ale czy odwrotnie można? Innymi słowy, czy heroes moga używać broni z listy dla henchmen?

2. Czy wojownik uzbrojony w 2 miecze może parować 2 razy? A uzbrojony w 3 miecze? (skaven tail fighting... Wink )

3. W opisie buckler nie widzę nic o przerzucaniu nieudanego parowania jezeli walczy się sword+buckler - nie widzę też tego w opisie sworda; za to w opisie eshin fighting claws stoi:

Quote::
Parry: A Skaven armed with Fighting Claws may parry
blows and can re-roll a failed attempt once, in the
same way as a model armed with a sword and buckler.

Czy tylko w tym miejscu jest opisana ta zasada, czy ja ślepy już jestem?

4. Czy skaven z tail fighting i expert swordsman uzbrojony w 3 miecze moze przerzucić wszystkie 3 ataki w swojej szarży? Smile


Last edited by Myszor on Cz May 22, 2014 11:30 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 06:41 AM
Reply with quote

Masz rację. Tyle że co do 4 nie można mieć 3 mieczy. Jest ograniczenie - max 2 bronie do walki wręcz - także w ogonie możesz mieć wtedy sztylet, który nie liczy się do tego limitu.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 07:45 AM
Reply with quote

Ok, a fighting claws liczą się jako 1 czy 2 bronie w kontekście tego limitu?

A weeping blades? Wink

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 08:23 AM
Reply with quote

Telchar wrote:
Masz rację. Tyle że co do 4 nie można mieć 3 mieczy. Jest ograniczenie - max 2 bronie do walki wręcz - także w ogonie możesz mieć wtedy sztylet, który nie liczy się do tego limitu.
A weeping blades + sword? Brace of pistols liczy się jako pojedyncza broń, pozostałe zabawki które występują w tylko parach (fighting claws i weeping blades) już nie? Są przecież jako jeden wybór broni i nie da się kupić jednej sztuki.

I przy okazji czy taką broń specyficzną dla bandy jak fighting claws, weeping blades, sigmarite hammer itp. można kupić w wersji gromil/Ithilmar?

Toughened Leathers i Wolfcloak - liczą się jako pancerz na potrzeby postaci nie mogących nosić pancerzy?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 10:02 AM
Reply with quote

duszy wrote:
Telchar wrote:
Masz rację. Tyle że co do 4 nie można mieć 3 mieczy. Jest ograniczenie - max 2 bronie do walki wręcz - także w ogonie możesz mieć wtedy sztylet, który nie liczy się do tego limitu.
A weeping blades + sword? Brace of pistols liczy się jako pojedyncza broń, pozostałe zabawki które występują w tylko parach (fighting claws i weeping blades) już nie? Są przecież jako jeden wybór broni i nie da się kupić jednej sztuki.

I przy okazji czy taką broń specyficzną dla bandy jak fighting claws, weeping blades, sigmarite hammer itp. można kupić w wersji gromil/Ithilmar?

Toughened Leathers i Wolfcloak - liczą się jako pancerz na potrzeby postaci nie mogących nosić pancerzy?
1. W tym przypadku tak.
2. Wg mnie tak.
3. Tak

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 10:05 AM
Reply with quote

M.T. wrote:
duszy wrote:
Telchar wrote:
Masz rację. Tyle że co do 4 nie można mieć 3 mieczy. Jest ograniczenie - max 2 bronie do walki wręcz - także w ogonie możesz mieć wtedy sztylet, który nie liczy się do tego limitu.
A weeping blades + sword? Brace of pistols liczy się jako pojedyncza broń, pozostałe zabawki które występują w tylko parach (fighting claws i weeping blades) już nie? Są przecież jako jeden wybór broni i nie da się kupić jednej sztuki.

I przy okazji czy taką broń specyficzną dla bandy jak fighting claws, weeping blades, sigmarite hammer itp. można kupić w wersji gromil/Ithilmar?

Toughened Leathers i Wolfcloak - liczą się jako pancerz na potrzeby postaci nie mogących nosić pancerzy?
1. W tym przypadku tak.
2. Wg mnie tak.
3. Tak

1. "Tak" czyli jak? Weeping blades i fighting claws liczą się jako jedna broń, czy jako dwie?

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 10:07 AM
Reply with quote

Postac wspina sie po murze wysokim na 3 cale, za murem w odstepie szerokosci podstawki stoi wrogi model z ktorym wspinajaca postac zetknie sie po wspieciu. Czy jest to traktowane jako szarza?
Czy moge wspinac sie jelsi tuz za murem stopi wrogi model i nie mam jak go ominac? Musze zrezygnowac ze wspinania sie w tym miejscu?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 11:06 AM
Reply with quote

Myszor wrote:
M.T. wrote:
duszy wrote:
Telchar wrote:
Masz rację. Tyle że co do 4 nie można mieć 3 mieczy. Jest ograniczenie - max 2 bronie do walki wręcz - także w ogonie możesz mieć wtedy sztylet, który nie liczy się do tego limitu.
A weeping blades + sword? Brace of pistols liczy się jako pojedyncza broń, pozostałe zabawki które występują w tylko parach (fighting claws i weeping blades) już nie? Są przecież jako jeden wybór broni i nie da się kupić jednej sztuki.

I przy okazji czy taką broń specyficzną dla bandy jak fighting claws, weeping blades, sigmarite hammer itp. można kupić w wersji gromil/Ithilmar?

Toughened Leathers i Wolfcloak - liczą się jako pancerz na potrzeby postaci nie mogących nosić pancerzy?
1. W tym przypadku tak.
2. Wg mnie tak.
3. Tak

1. "Tak" czyli jak? Weeping blades i fighting claws liczą się jako jedna broń, czy jako dwie?
Fighting Claws - jedna broń
Sword - druga broń

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 7 8 9 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Nars
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 457

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 17
_BBOT: 0
Razem: 17
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
Moje konto
ForumsPro
Moje konto
Moje konto
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy