Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 8 9 10 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 11:13 AM
Reply with quote

hexenjager wrote:
Postac wspina sie po murze wysokim na 3 cale, za murem w odstepie szerokosci podstawki stoi wrogi model z ktorym wspinajaca postac zetknie sie po wspieciu. Czy jest to traktowane jako szarza?
Czy moge wspinac sie jelsi tuz za murem stopi wrogi model i nie mam jak go ominac? Musze zrezygnowac ze wspinania sie w tym miejscu?
1. Jeżeli deklarowałeś szarżę i widzisz wroga, to tak.
2. Szarżujesz (jeżeli możesz się dostawić) albo rezygnujesz ze wspinania się

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 11:25 AM
Reply with quote

Trochę odnośnie powyższych - czy istnieje minimalny dystans na który muszą trzymać się wrogie modele, jeśli nie są w cc/nie szarżują itp? W sensie np. w 40-tce model nie może podejść bliżej niż na cal od przeciwnika, jeśli nie szarżuje. Czy można np. podejść na 1mm do przeciwnika - "bo się mieszczę, ale nie wchodzę w combat"?
I w jakich przypadkach można mierzyć odległość do przeciwnika? Przy zwykłym ruchu można? Bo np. kiedyś w wfb odchodziły przegięcia w stylu "ustawiam się na 8" i 1mm od Ciebie"


Last edited by duszy on Pt May 23, 2014 11:35 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 11:35 AM
Reply with quote

Nic takiego nie ma.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 11:35 AM
Reply with quote

Kolejne pytanie Smile

Czy wojownik może w pierwszej rundzie walki walczyć włócznią (żeby mieć strike first), a w następnej zmienić na sword i dagger (żeby mieć parry i dodatkowy atak) ?

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 11:36 AM
Reply with quote

Myszor wrote:
Kolejne pytanie Smile

Czy wojownik może w pierwszej rundzie walki walczyć włócznią (żeby mieć strike first), a w następnej zmienić na sword i dagger (żeby mieć parry i dodatkowy atak) ?
Nie, to już było gdzieś wcześniej. Poza pistoletem i lancą nie można zmieniać broni w walce.

M.T. wrote:
Nic takiego nie ma.
czyli mogę np. w sytuacji którą opisywał hexenjager wspiąć się i stanąć 1mm od przeciwnika nie szarżując Wink

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 11:39 AM
Reply with quote

I kolejne:

czy henchmenów o tym samym xp i tym samym wyposażeniu można przegrupowywać celem zróżnicowania im ekwipunku?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 11:46 AM
Reply with quote

duszy wrote:

M.T. wrote:
Nic takiego nie ma.
czyli mogę np. w sytuacji którą opisywał hexenjager wspiąć się i stanąć 1mm od przeciwnika nie szarżując Wink
Tak - jeżeli jest miejsce i figurka nie spadnie.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 12:02 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
duszy wrote:

M.T. wrote:
Nic takiego nie ma.
czyli mogę np. w sytuacji którą opisywał hexenjager wspiąć się i stanąć 1mm od przeciwnika nie szarżując Wink
Tak - jeżeli jest miejsce i figurka nie spadnie.

Quote::
climbing
Often the ruined buildings of Mordheim do not have
stairs or ladders, so your warriors will have to climb
to reach the upper floors of buildings.
Any model (except animals!) can climb up or down
fences, walls, etc. He must be touching what he wants
to climb at the start of his movement phase. He may
climb up to his total Movement in a single movement
phase[b] (but cannot run while he is climbing). [/b]Any
remaining movement can be used as normal. If the
height is more than the model’s normal move, he
cannot climb the wall.
To climb, a model must take an Initiative test. If he
fails it whilst climbing up, he cannot move that turn.
If he fails it while climbing down, he falls from where
he started his descent (see the Falling section).

Po co dali ten podkreślony fragment?

Z podkreślonego zapisu pośrednio wynika, że szarża ze wspinaczki nie powinna być możliwa!

Skoro run to move x2 i charge to też move x2 to znaczy, że szarża jest też biegiem (niech mi ktoś powie, że nie i że szarżować nie znaczy biec na przeciwnika?)

Moim zdaniem szarża ze wspinaczki nie powinna być mozliwa i to też jest realistyczne - no bo jak szarżować włażąc po ścianie?

Ale jeżeli po wspinaczce zostaje chociaż trochę miejsca do przeciwnika i wystarczająco ruchu, to pozostały ruch chyba można wykorzystać na bieg/szarżę (tyle, ile zostało cali ruchu x2)?

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 12:05 PM
Reply with quote

I kolejne pytania Smile

1. Czy można się wspinać na ukos po ścianie? Smile

2. Czy wtedy liczy się wysokość, czy droga przebyta po ścianie? Smile

3. Idąc dalej - czy można się wspinać poziomo "wzdłuż" ściany? Czy wtedy jest ryzyko spadnięca? Wink Nie jest to "wspinaczka w dół" Razz

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 12:35 PM
Reply with quote

Myszor wrote:
I kolejne pytania Smile

1. Czy można się wspinać na ukos po ścianie? Smile

2. Czy wtedy liczy się wysokość, czy droga przebyta po ścianie? Smile

3. Idąc dalej - czy można się wspinać poziomo "wzdłuż" ściany? Czy wtedy jest ryzyko spadnięca? Wink Nie jest to "wspinaczka w dół" Razz
1. Tak
2. Droga po ścianie.
3. Można - ale wg mnie tylko wtedy, kiedy na koncu ruchu da się postawić figurke.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 12:44 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
Myszor wrote:
I kolejne pytania Smile

1. Czy można się wspinać na ukos po ścianie? Smile

2. Czy wtedy liczy się wysokość, czy droga przebyta po ścianie? Smile

3. Idąc dalej - czy można się wspinać poziomo "wzdłuż" ściany? Czy wtedy jest ryzyko spadnięca? Wink Nie jest to "wspinaczka w dół" Razz
1. Tak
2. Droga po ścianie.
3. Można - ale wg mnie tylko wtedy, kiedy na koncu ruchu da się postawić figurke.

Ad. 1 i 2 - to mamy już 2 różne zdania Smile

Ad.3 W takim razie lina dłuższa niż 6 cali nie ma sensu, jeżeli po drodze nie ma "przystanków" dla podstawek. Ok.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 02:35 PM
Reply with quote

Myszor wrote:


Ad. 1 i 2 - to mamy już 2 różne zdania Smile

Ad.3 W takim razie lina dłuższa niż 6 cali nie ma sensu, jeżeli po drodze nie ma "przystanków" dla podstawek. Ok.
polegałbym raczej na zdaniu M.T. Razz
Lina (na makiecie ) wg. zasad jest terenem otwartym... Lina z hakiem w ekwipunku jedynie daje re-rolle do wspinaczki - bo GW nigdy nie słyszało o takim słówku jak "spójność" Wink

Czy model może przejść przez np. okno, dziurę w ścianie, przestrzeń między dwoma budynkami itp., jeśli sam się mieści, ale jego podstawka już nie bardzo?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 02:46 PM
Reply with quote

Raczej to pierwsze. W Mordheim nie ma typowych okien i głupio zakazywać przejścia przez okno, bo podstawka jest kilka mm za duza

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 02:57 PM
Reply with quote

Ha! A jeżeli w makiecie będzie okno z solidną kratą?

Będzie się dało przez nie przejść?

A będzie się dało przez nie strzelać? z łuku? z procy...? Razz z garłacza?! o_O

Muszę przysiąść do makiet i porobić jakieś udziwnienia Razz

Edit:

Jak zrobię sobie bandę ludzi, to przygotuję wóz z zakratowanymi okienkami Smile
Ciekawe, co na to zasady - będę mógł ze środka strzelać, a nikt mi nie wejdzie? ha! Smile

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 03:29 PM
Reply with quote

Zależy jak bardzo solidna krata Razz

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 8 9 10 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Inkq
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 437

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 16
_BBOT: 0
Razem: 16
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 164
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy