Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 9 10 11 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 05:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 06:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 09:04 PM
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt May 23, 2014 03:36 PM
Reply with quote

z drutu po wieszaku z pralni Razz

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb May 24, 2014 08:18 AM
Reply with quote

Wspinanie się poziomo?! Myszor żartujesz chyba. Rolling Eyes
Quote::
Any model (except animals!) can climb up or down
fences, walls, etc. He must be touching what he wants
to climb at the start of his movement phase. He may
climb up to his total Movement in a single movement
phase (but cannot run while he is climbing). Any
remaining movement can be used as normal. If the
height is more than the model’s normal move, he
cannot climb the wall.
Wspinamy się w górę i w dół tylko i wyłącznie. Razz

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb May 24, 2014 08:43 AM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
Wspinanie się poziomo?! Myszor żartujesz chyba. Rolling Eyes
Quote::
Any model (except animals!) can climb up or down
fences, walls, etc. He must be touching what he wants
to climb at the start of his movement phase. He may
climb up to his total Movement in a single movement
phase (but cannot run while he is climbing). Any
remaining movement can be used as normal. If the
height is more than the model’s normal move, he
cannot climb the wall.
Wspinamy się w górę i w dół tylko i wyłącznie. Razz

To się nazywa ortodoksja Razz

Jasne, że żartowałem, co nie zmienia faktu, że potrafię sobie wyobrazić teren, gdzie taki ruch miałby sens Razz

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb May 24, 2014 09:07 AM
Reply with quote

Ortodoksja? Rolling Eyes Serio?

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb May 24, 2014 09:30 AM
Reply with quote

Serio serio? Smile Razz

M.T. napisał, że można na ukos. A może Duszy? Tereny są różne.
Góra dół tylko pod kątem 90o względem podłoża? A jeżeli podłoże nie trzyma poziomu? Razz Wink

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb May 24, 2014 09:45 AM
Reply with quote

Myszor, please Wink Jak jest do góry to jest do góry - czy na skos czy po prostu wertykalnie, kierunkiem jest góra i tle. Za to "wspinanie się poziomo" nie jest wspinaniem się do góry ani w dół. Co ma do tego podłoże btw? Wpinasz się po powierzchni która jest prostopadła (mniej lub więcej) do podłoża i tyle.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb May 24, 2014 09:51 AM
Reply with quote

Ok, ok, to była celowa hiperbola, czy jak to się nazywa Smile

Moim zdaniem te kwestie rozstrzyga się przy stole, sympatycznie między graczami Smile

Inaczej musielibyśmy spisać hry grubsze niż podręcznik do Warheim Wink
(w którym swoją drogą sporo rzeczy jest całkiem sensownie doprecyzowanych)

Jak będziemy grali przeciw sobie, pokażę ci, jak moje szczury potrafią się wspinać poziomo Smile

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb May 24, 2014 09:51 AM
Reply with quote

Myszor wrote:
M.T. napisał, że można na ukos. A może Duszy? Tereny są różne.
Góra dół tylko pod kątem 90o względem podłoża? A jeżeli podłoże nie trzyma poziomu? Razz Wink
Ja na pewno nie. Wg mnie nie można "wspinać się" poziomo. Można sobie imo przyjąć w czasie gry, że np. model może przejść po belce wystającej ze ściany na te 2-3 mm ( a'la te wszystkie filmowe sceny z bohaterami na wąskich gzymsach ) za testem I, ale to nie wspinaczka i lina z kotwiczką itp. w tym nie pomogą. I raczej rozpatrywać coś takiego indywidualnie do problemu, niż przyjąć odgórnie.
Na ukos wydaje mi się problematyczne. Raz że wording zasady wspinania mówi o "up/down", imo to 90 stopni względem stołu, nie podłoża. Dwa, że pewne rzeczy są wtedy bez sensu - np. jak lina ma pomóc we wspinaniu się na ukos? Trzymasz ją w zębach i jednocześnie wspinasz się po ścianie? Trzy otwiera to drogę do potencjalnego exploitowania zasady - nie można się wspinać poziomo, ale można na ukos? Wspinam się 2mm w górę, a resztę w prawo. Ale z drugiej strony, jestem w stanie sobie wyobrazić bez problemu sytuacje, gdzie nie da się wspiąć pionowo, ale ogólnie wspinanie się byłoby rozsądnie dopuszczalna - np. te wszystkie "schodkowe" domy, gdzie kolejne piętra nie są w jednej linii.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb May 24, 2014 10:03 AM
Reply with quote

W sumie duszy wyraziłeś swym postem co mi się nie udało. Very Happy
+1

Back to top
View user's profile
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb May 24, 2014 03:44 PM
Reply with quote

Wąskie gzymsy, ciasne szpary (mniejsze od podstawki) i tego typu miejsca proponowałbym rozpatrywać nie w kontekście np. wspinaczki, ale po prostu jako bardzo trudny teren (który w przeciwieństwie do trudnego terenu rzadko kiedy "pojawia się" na stołach).

Podręcznik do Mordheim mówi o terenie b. trudnym niewiele (trochę więcej jest w EiF), ale pewna wskazówka jest:

Quote::
VERY DIFFICULT GROUND
This is really dangerous terrain, such as narrow
crawlholes
through the rubble. Models may move at a
quarter rate, so if the model moves 4" over open
ground it can only move 1" over very difficult ground.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Sb May 24, 2014 06:25 PM
Reply with quote

Kapitan_Hak wrote:
Wąskie gzymsy, ciasne szpary (mniejsze od podstawki) i tego typu miejsca proponowałbym rozpatrywać nie w kontekście np. wspinaczki, ale po prostu jako bardzo trudny teren (który w przeciwieństwie do trudnego terenu rzadko kiedy "pojawia się" na stołach).

Podręcznik do Mordheim mówi o terenie b. trudnym niewiele (trochę więcej jest w EiF), ale pewna wskazówka jest:

Quote::
VERY DIFFICULT GROUND
This is really dangerous terrain, such as narrow
crawlholes
through the rubble. Models may move at a
quarter rate, so if the model moves 4" over open
ground it can only move 1" over very difficult ground.
no ok, tylko wtedy standardowy model robi po czymś takim 1-2" na rundę czyli w większości wypadków nie dojdzie do końca i co? zostawiamy go tak w powietrzu? Razz

Back to top
View user's profile
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Sb May 24, 2014 06:36 PM
Reply with quote

Nie, przyklejamy blutackiem, czy inną paciają do ściany makiety Razz .


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn May 25, 2014 10:31 AM
Reply with quote

To spytam tu, bo tu częściej M.T. grasuje Wink :
Od używania broni, której model nie ma na liście jest weapons training i weapons expert, a pancerze? Jeśli model nie ma na liście np heavy armora to w ogóle nie może go używać? Co w takim razie z toughened leathers, nikt nie ma ich na listach ( poza piratami chyba )? Z jednej strony podobno liczą się jako armor dla postaci nie mogących używać pancerzy, z drugiej niby podpadają pod miscellaneous?
I jeśli liczą się jako armor, to czy bohater może kupić toughened leathers i dać je henchmanom ( w annualu nie ma dopisku z piratów, o nieprzekazywaniu ich wew. bandy )

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1637
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn May 25, 2014 10:49 AM
Reply with quote

duszy wrote:
To spytam tu, bo tu częściej M.T. grasuje Wink :
Jeśli model nie ma na liście np heavy armora to w ogóle nie może go używać?
Zgadza się.
duszy wrote:

Co w takim razie z toughened leathers, nikt nie ma ich na listach ( poza piratami chyba )? Z jednej strony podobno liczą się jako armor dla postaci nie mogących używać pancerzy, z drugiej niby podpadają pod miscellaneous?
I jeśli liczą się jako armor, to czy bohater może kupić toughened leathers i dać je henchmanom ( w annualu nie ma dopisku z piratów, o nieprzekazywaniu ich wew. bandy )
Ciężko powiedzieć. Wg mnie liczą sie jako rodzaj lekkiej zbroi, a co za tym idzie, może ich używać każdy kto ma do niej dostęp. Nadal jednak liczą się jako ekwipunek, więc tylko bohaterowie mogą je nosić.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn May 26, 2014 03:50 PM
Reply with quote

The Thing in the woods z EiF może zarazić model klątwą lykantropi. Taki model dostając wounda testuje, czy się nie przemienił, jeśli tak ma staty balewolfa. W opisie mamy:
Empire in Flames wrote:
Balewolf will always charge the nearest
model, friend or foe, if it can, otherwise it
will move at maximum speed towards them.
It may try and restrain itself from attacking a
comrade by taking a test against his own
Leadership (he may not use the leader’s). If
passed, the Balewolf will ignore friendly
models.
to testuje na jakim Ld? Ze swojego profilu, czy z profilu banewolfa?
I jeśli nie zda, to czy trakuje modele ze swojej bandy jako wrogów? W sensie ograniczenia biegania itp.
I przy okazji, bo jego też dotyczy - zwierzęta nie mogą się wspinać wg zasad, co z modelami w tym stylu - czyli typowo zwierzęca figurka, ale bez zasady animal?

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 9 10 11 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 33
_BBOT: 0
Razem: 33
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy