Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 11 12 13 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 04:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 05:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 08:04 PM
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn czerw 02, 2014 11:03 AM
Reply with quote

Widzi, miejsce przy celu ma, po przechwyceniu pierwszej szarży ( w sensie innego modelu, który szarżował przed nim ) nie ma drogi do niego na której miałby zasięg ( bo było kotłowisko figurek które musiałby omijać, a przechwytując zablokowałem jedyną prostą drogę do celu ). I o to mi chodzi - jeśli deklaracja przechwycenia jest od razu po deklaracji danej szarży, to ten kolejny model z góry wie, że nie ma zasięgu i mógłby deklarować szarżę w coś innego. Jeśli deklaracje przechwycenia są po wszystkich deklaracjach szarż, albo dopiero przy ruchu, to drugi model pali szarżę, bo nie ma zasięgu.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn czerw 02, 2014 01:30 PM
Reply with quote

Wtedy tak, jeżeli nie ma zasięgu to pali szarżę. Niestety deklarujesz szarżę raz.

Back to top
View user's profile
Orris
Przytomny
Przytomny

Orris

Offline

Joined: paźdź 01, 2013
Posts: 128
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn czerw 02, 2014 01:33 PM
Reply with quote

W tej grze jest opcja w stylu szarży incydentalnej/przypadkowej? Czy taki model, któremu zagrodzono drogę nie wpadnie wtedy na ten przejmujący?


_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn czerw 02, 2014 02:01 PM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
Wtedy tak, jeżeli nie ma zasięgu to pali szarżę. Niestety deklarujesz szarżę raz.
nie no, wciąż nie o to chodzi - kiedy deklaruję przechwycenie szarży?
czy:
wersja 1:
- gracz którego tura deklaruje szarże modelami A, B na model Z przeciwnika ( i ew. wszystkimi pozostałymi modelami gdzieś )
- gracz szarżowany deklaruje przechwycenie szarży modelu A, uniemożliwiając w ten sposób szarżę modelu B na model Z.
wersja 2:
- gracz którego tura deklaruje szarże modelem A na model Z przeciwnika
- przeciwnik deklaruje przejęcie szarży
- model B nie ma już prostej drogi do modelu Z, ale może zadeklarować na coś innego, bo jeszcze nie deklarował żadnej

My w czasie gry mieliśmy mniej więcej wersje 1 - w wyniku tego, że deklaracja szarży była w stylu "tych dwóch na tego" zamiast rozpatrywać pojedynczo. Dlatego jak przechwyciłem pierwszy model, to graliśmy tak, że drugi może zaszarżować w co innego.

Orris wrote:
W tej grze jest opcja w stylu szarży incydentalnej/przypadkowej? Czy taki model, któremu zagrodzono drogę nie wpadnie wtedy na ten przejmujący?
nie, zresztą i tak nie było tam miejsca - pomiędzy tą wielką walką a pomnikiem mieścił się 1 model i przechwycenie szarży w tym miejscu zablokowało dalsze przejście Very Happy

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn czerw 02, 2014 02:19 PM
Reply with quote

No dobra:
Gracza A deklaruje szarże. Gracz B w odpowiedzi deklaruje kto kogo interceptuje. Następnie przesuwamy wszystkie fugurki gdzie trzeba. Koniec.
A i B szarżuje na C. D jest w zasięgu interceptu i przejmuja np. A. B szrżuje dalej na model docelowy, nie wiem w jaki sposób po intercepcie nie ma już zasięgu skoro na początku miał??
duszy wrote:

My w czasie gry mieliśmy mniej więcej wersje 1 - w wyniku tego, że deklaracja szarży była w stylu "tych dwóch na tego" zamiast rozpatrywać pojedynczo. Dlatego jak przechwyciłem pierwszy model, to graliśmy tak, że drugi może zaszarżować w co innego.
Graliście źleeee.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn czerw 02, 2014 02:26 PM
Reply with quote

catachanfrog wrote:
No dobra:
Gracza A deklaruje szarże. Gracz B w odpowiedzi deklaruje kto kogo interceptuje. Następnie przesuwamy wszystkie fugurki gdzie trzeba. Koniec.
A i B szarżuje na C. D jest w zasięgu interceptu i przejmuja np. A. B szrżuje dalej na model docelowy, nie wiem w jaki sposób po intercepcie nie ma już zasięgu skoro na początku miał??
bo jedyna droga którą miał zasięg była pomiędzy sporą grupą walczących modeli, a przeszkadzajką - pomnikiem, odległość między tą grupą a pomnikiem na szerokość mniej więcej jednej figruki. W tej grupie był jeden mój model, który zatłukł przeciwnika i nie był w walce, nie wiem czy Orris go nie zauważył, czy zignorował chcąc szarżować groźniejszego przeciwnika, w każdym razie nim przejąłem pierwszą szarżę i w ten sposób zablokowałem przejście drugiemu modelowi. Dookoła walczącej grupy już mu nie starczało ruchu.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn czerw 02, 2014 08:32 PM
Reply with quote

To nie ma znaczenia. Na początku deklaracji szarż, miał zasięg i pole widzenia, teren się nie zmienił, nie został zinterceptowany itd. Pamiętaj, że szarże dzieją się RÓWNOCZEŚNIE więc coś takiego nie może się zdarzyć i już. A jeżeli już bardzo chcecie uwzględniać kolejność i inne takie, to gdyby Orris przeanalizował chwilę sytuację mógłby NAJPIERW zaszarżować modelem, który nie został zablokowany a potem tym drugim.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn czerw 02, 2014 08:48 PM
Reply with quote

Przechwytywałem po prostu pierwszy który leciał po tej drodze, a nie konkretny.
Ok, wydawało mi się, że rozstrzyga się szarże po kolei ( może naleciałość z jakiejś innej gry ). A jeśli szarże odbywają się jednocześnie to co w sytuacji kiedy kilka modeli szarżuje jednego przeciwnika i zabraknie miejsca na dostawienie się? Szarżujący wybiera, które doszły a reszta spali?
I przy okazji - fear testy też są wykonywane po deklaracji wszystkich szarż, czy po kolei od razu po deklaracji danej szarży?

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn czerw 02, 2014 09:24 PM
Reply with quote

1. Tak właśnie tak.
2. Po deklaracji wszystkich szarż.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt czerw 03, 2014 09:22 AM
Reply with quote

A propos hidingu bo w każdej bitwie pojawia się problem.

Chowamy się za czymś za czym można się schować "reasonably" czyli w granicach rozsądku i przyzwoitości. Przede wszytkim cała figurka musi być za czymś by się schować a nie stać obok.
Nie kładziemy figurek - podczas bitwy figurki stoją zawsze na podstawkach, chyba że są KD albo stunned.
Nie ma hidingu za czymś co jest np w połowie LOS między figurką chowającą się a figurką przeciwnika.

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2975
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Wt czerw 03, 2014 11:21 AM
Reply with quote

W podstawce były nawet zetony z literką H, aby oznaczać zhidowany model. Nie trzeba wtedy kladc figurki na płask. ;-)


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kapitan_Hak
o. Techniczny
o. Techniczny

Kapitan_Hak

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1753
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr czerw 04, 2014 07:39 PM
Reply with quote

Z mojej strony krótko, bo mam jeszcze plany na wieczór.

Primo, nikt figurek nie kładzie (poza KD i Stunned), więc temat chyba można zamknąć.

Secundo, przypomnę tylko ważny fragment z oficjalnego FAQa:

Quote::
Q: If an enemy model moves so that he can see the hidden warrior, the model is no longer hidden and the counter is removed. How much must he see to end the other model hiding? In Necromunda he had to see whole model. In Mordheim rules it is not specified. Does he need to see all model, or is any part of the model (even finger) enough?
A: If the players don’t agree on a reasonable result, he must see whole model. [recommended]

Krótko podsumowując, model nie musi być w 100% zasłonięty przed wzrokiem przeciwnika, by się móc schować...


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn czerw 09, 2014 11:20 AM
Reply with quote

Zwiększanie zasięgu broni przez krasnoludzkiego inżyniera:
Quote::
Any range increases are only maintained as long as
the Dwarf Engineer remains with the warband
czy jeśli inżynier opuszcza grę ( z powodu serious injury czy czegoś ), ale wciąż jest w rozpisce, to zasęgi dalej są zwiększane?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn czerw 09, 2014 12:08 PM
Reply with quote

Tak.

Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 221
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn czerw 09, 2014 12:41 PM
Reply with quote

Wiem, ze polska wersja ma sporo błędów w ale jest tam napisane:

Zwiększony zasięg może być stosowany jedynie w bitwach, w których bierze udział Inżynier ( oczywiście zwiększony zasięg jest stosowany jeżeli Inżynier dopiero pojawi się na polu bitwy lub po tym jak został zdjęty z placu boju). Umiejętność Inżyniera nie ma wpływu na ekwipunek Najemnych Ostrzy.

Wiec jak to jest?

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 11 12 13 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy