Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Home Rules [Warheim FS] › Propozycje innowacji
Propozycje innowacji
Sala natchnionych, mniej i bardziej...
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 12 13 14 15 16
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Wt marca 29, 2011 09:23 PM
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pt stycz 11, 2013 02:08 PM
Reply with quote

A moim zdaniem mag HE jest tak mocną jednostką, że zmiana na inny czar jeszcze bardziej go wzmocni.

Back to top
View user's profile
drachu
Przebudzony
Przebudzony

drachu

Offline

Joined: May 27, 2011
Posts: 305
Location: Gdańsk

Post Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pt stycz 11, 2013 02:18 PM
Reply with quote

Mag HE jest tak mocny jak jego czary Razz

Poważka - jeśli wylosujesz ten pierwszy czar, to możesz cała kampanię nic fajnego, tym mega ponoć mocnym magiem nie zrobić. Pamiętaj - nie chcę dac mu nowych czarów, tylko tak je ustawić, żeby nie był przez pechowy rzut skazany na czar, który może nie mieć żadnego zastosowania przez całą kampanię.

Back to top
View user's profile Visit poster's website
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pt stycz 11, 2013 02:30 PM
Reply with quote

Prawdopodobieństwo, że wylosujesz ten czar wynosi jedynie 1/3.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Propozycje innowacji
Posted: Pt stycz 11, 2013 05:07 PM
Reply with quote

Cóż, Drachu to zaklęcie celowo jest tam gdzie jest i właśnie między innymi z tych powodów które wymieniłeś.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Co nowego w kolejnej edycji...
Posted: Wt czerw 10, 2014 02:06 AM
Reply with quote

Poniżej zamieszczam wykaz zmian, które z dużym prawdopodobieństwem pojawią się w kolejnej edycji podręcznika do Warheim FS.

Nie jest to temat zamknięty dlatego wszelkie uwagi, komentarze i spostrzeżenia mile widziane.


Numeracja stron odnosi się do ostatniej wersji podręcznika, którą można pobrać między innymi STĄD.


1. Pierwsza ze zmian dotyczy tabeli na zranienie, która umieszczona została na stronie 25 i 29. Zastąpiłem wynik N (Niemożliwe) wynikiem 6. Z jednej strony oznacza to, że nawet najtwardsi mogą zostać zranieni przez Goblina z pałką ale z drugiej zapobiegnie to powstawaniu niezniszczalnych postaci i nieco przyspieszy rozgrywkę.


2. Druga zmiana to uściślenie zasady specjalnej ZWIERZĘ i umieszczenie zapisu w rozdziale ZASADY SPECJALNE na stronie 41 podręcznika:
Quote::
Zwierzę:
Wszystkie stworzenia ze zdolnością specjalną ZWIERZĘ podlegają następującym zasadom:
- Zwierzęta nigdy nie zdobywają doświadczenia.
- Zwierzęta nie mogą Ukrywać się.
- Zwięrzęta nie mogą się wspinać.
- Zwierzęta nie mogą korzystać z zasady specjalnej DOWÓDCA.
- Zwierzęta, które zostały Wyłączone z akcji! mają dokładnie taką samą szansę na przeżycie jak pozostali stronnicy.
- Zwierzęta podobnie jak modele stronników wliczane są do podanej w opisie drużyny ilości postaci.
- Zwierzęta znajdujące się w odległości nie przekraczającej 6” od swojego przywódcy, nie mogą użyć jako podstawy testu wartości współczynnika CP swojego DOWÓDCY.


3. Trzecia zmiana dotyczy Tabeli Poważnych obrażeń na 472 stronie, a konkretniej efektu Szaleństwo w ramach którego pojawiła się trzecia opcja:
Quote::
(24) SZALEŃSTWO
Bohater zdrowieje, przynajmniej fizycznie. Koszmar ostatnich wydarzeń odbił się jednak na psychice postaci. Należy wykonać rzut K6. Wynik 1-2 oznacza, że bohater podlega zasadzie specjalnej GŁUPOTA; wynik 3-4 oznacza, że wartość współczynnika CP modelu zostaje na stałe zmniejszona o -1 punkt, do minimalnej wartości 2 punktów; zaś wynik 5-6 oznacza, że w wyniku obłędu model podlega zasadzie specjalnej FURIA.


4. Czwarta zmiana dotyczy z kolej Tabeli Rzut na rozwój bohatera umieszczonej na stronie 473. Zmiana ma na celu wprowadzenie większej kontroli nad rozwojem współczynników modeli bohaterów:
Quote::
Tabela Rzut na rozwój bohatera:
6 Rozwinięcie charakterystyki.
Wedle wyboru gracza +1 do S lub WT.
7 Rozwinięcie charakterystyki.
Wedle wyboru gracza +1 do WW lub US.
8 Rozwinięcie charakterystyki.
Wedle wyboru gracza +1 do I lub CP.
9 Rozwinięcie charakterystyki.
Wedle wyboru gracza +1 do A lub ŻW.


5. Piąta zmiana dotyczy rozdziału Ekwipunek.
Zmieniły się między innymi zasady broni odłamkowej i teraz zamiast linii prostej używany będzie wzornik płomienia.

Strona 492:
Quote::
Odłamkowy:
Tego rodzaju broń palna strzela ładunkami złożonymi z kawałków metalu, gwoździ, czy tłuczonego szkła. Strzelając z broni odłamkowej, postać nie musi wykonywać testu US, choć należy sprawdzić, czy nie nastąpił NIEWYPAŁ!
Strzelając z broni odłamkowej należy umieścić wzornik płomienia w ten sposób, że cieńszy jego koniec dotyka wylotu lufy oręża. Wszystkie modele (wrogie i sprzymierzone) których podstawki są całkowicie przykryte wzornikiem, znajdują się w polu rażenia odłaków automatycznie, te modele, których podstawki są częściowo przykryte, dostają się w pole rażenia na 4+. Objęte polem rażenia modele otrzymują trafienie z SIŁĄ podaną w opisie oręża. Broń odłamkowa nie zadaje zranień krytycznych.
Należy zauważyć, że modele Ukryte znajdujące się na linii strzału broni odłamkowej automatycznie unikają trafienia.

Strona 494:
Broń wielka:
Usunąłem podział na piechotę i kawalerię oraz zmniejszyłem premię do S do wartości +1, za to broń otrzymała cechę oręża PRZEBICIE PANCERZA. Obniżyłem także cenę do 10 zk.

Strona 495:
Cep bojowy, kadzielnica ognia oraz kadzielnica zarazy i korbacz:
Po pierwsze w/w rodzaje oręża zyskały nową cechę:
Quote::
Ciosy zadane orężem trafiają wszystkie postacie (wrogie i sprzymierzone) znajdujące się w kontakcie z podstawką modelu uzbrojonego w broń. Należy zauważyć, że dla każdej takiej postaci należy przeprowadzić oddzielny test trafienia.

Po drugie w przypadku cepa bojowego i kadzielnicy zarazy obniżyłem premię do siły do wartości +1, a w przypadku korbacza usunąłem premię do siły całkowicie. Za to w/w oręż otrzymał cechę PRZEBICIE PANCERZA, a korbacz dodatkowo cechę oręża SZYBKI.

Strona 498 i dalej:
Dmuchawka:
Obniżyłem S do 1.

Z kolei w przypadku harpuna obniżyłem maksymalny zasięg do 16"; kuszy, łuku długiego i łuku elfów do 24"; łuku krótkiego i procy do 12"; kuszy powtarzalnej do 18", a wnyków łańcuchowych do 10".


Ponadto przypominam o już wprowadzonych zmianach, które znaleźć możecie TUTAJ. A także o nowej wersji zaklęć, które z kolei dostępne są TUTAJ.

Przy w zaklęciach Magii Chaosu Niepodzielonego i w Dziedzinie dziczy zastąpiłem cechę oręża ZATRUTY ATAK, którym podlegają niektóre z zaklęć na cechę oręża OGŁUSZAJĄCY.


Co szanowne państwo-draństwo myśli o tych zmianach?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
wujass
Przytomny
Przytomny

wujass

Offline

Joined: kwiet 19, 2012
Posts: 118

Post Post subject: Co nowego w kolejnej edycji...
Posted: Wt czerw 10, 2014 07:36 AM
Reply with quote

Ranienie zawsze na 6 to dobry pomysł ,ewentualnie zmieniłbym na 6 i 4+ .

Zwierzęta nie powinny sie wspinać z ukrywaniem takich wilków np bym podyskutował ,ale z drugiej strony lepiej uogólniać zasady.

Rozwójki zmieniły się na lepsze.

Fajnie ,że posłuchałeś rady o broni odłamkowej Smile

Zamiast przebicia pancerza nie lepiej dać zasadę ogłuszający/precyzyjne trafienie bądź +1 do zranienia ? Nie będzie to +2 do siły ,a broń będzie skuteczniejsza ,bo przy ASL będzie teraz nieużywana Razz

Obniżenie zasięgu broni strzeleckiej jest hmmm ciekawe. Nie myślałeś żeby wprowdzić po prostu 3 typy zasięgów 0, -1 i -2 zamiast zmniejszać całkowity ?


_________________
Jako żywo !
Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Co nowego w kolejnej edycji...
Posted: Wt czerw 10, 2014 09:11 AM
Reply with quote

Ad1) Ok aczkolwiek zastanowiłbym się nad pomysłem mojego przedmówcy 6/4+.
Ad2) OK
Ad3) OK
Ad4) W tej grze urzekła mnie osobiście losowość. Bardzo dużo losowości, że człowiek nigdy do końca nie wie czy to co sobie założył się ziści. Dlatego wybieranie rozwoju nie przypadło mi do gustu. Spowoduje to, że powstaną standardy. Aczkolwiek wyrówna poziom. Mimo wszystko na NIE.
Ad5) OK. Aczkolwiek nie wiem czy nie za mocne. Może wszystkie modele na 4+ bez względu na to czy są pod płomieniem czy też nie są całkowicie nim przykryte. To w mojej ocenie będzie lepsze odwzorowanie rzeczywistości.
Ad6) Wielka Broń odkąd pamiętam miała premię +2S i nie widzę sensu zmiany. Zaskocz mnie QC.
Ad7) Cep i cepopodobne bronie są ok. Wychodzi na to, że atakując trzech gości każdy dostanie po łbie mimo, że model z cepem ma jeden atak.
Ad8) Dmuchawka z S1 nie rozumiem? WHY?
Ad9) Obniżenie zasięgu mi się nie podoba. Strasznie karci bandy strzelające. A biorąc pod uwagę, że modele przeciwnika mogą być w ukryciu, czy też chronić się za osłonami które to uniemożliwiają bądź ograniczają skuteczność strzelców to zmiana zasięgów wypada kiepsko.

Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Co nowego w kolejnej edycji...
Posted: Wt czerw 10, 2014 11:57 AM
Reply with quote

IMO bardzo fajne zmiany.

Trochę namieszają w grze.

Pytanie, nie można by rozwiazać jeszcze kwestii kumulowania się zasad w stylu uderza jako pierwszy - uderza jako ostatni ? Np żeby się znosiły - przykładowo mamy 2 x uderza jako pierwszy i 1 x uderza jako ostatni - zostaje nam uderza jako pierwszy.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Co nowego w kolejnej edycji...
Posted: Wt czerw 10, 2014 01:57 PM
Reply with quote

Nie będę wprowadzał ranienia na 6+ i 4+, zmiana ma usprawnić rozgrywkę a nie ją komplikować.

Przy zmianie S dmuchawki i premii +1 do S dla broni wielkiej się nie upieram. Cenę broni wielkiej zmniejszyłem do 10 zk i tak głównie ze względu na cechę uderza jako ostatni.

Co do skróconych zasięgów to są umiejętności i zdolności podnoszące ich wartość. Zmiana w grach nie wpłynęła znacznie na niekorzyść drużyn strzeleckich, choć ograniczyła nieco, rozstrzeliwanie modeli z drugiego końca stołu i doprowadziła do bardziej konfrontacyjnego stylu gry.

Nie będzie kumulowania się i znoszenia zasad ASF i ASL, ma być w miarę prosto.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Co nowego w kolejnej edycji...
Posted: Wt czerw 10, 2014 03:10 PM
Reply with quote

A co ze statystykami?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Co nowego w kolejnej edycji...
Posted: Wt czerw 10, 2014 04:03 PM
Reply with quote

Którymi statystykami?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Co nowego w kolejnej edycji...
Posted: Wt czerw 10, 2014 05:18 PM
Reply with quote

Z rozwojem boh/str?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Co nowego w kolejnej edycji...
Posted: Wt czerw 10, 2014 05:28 PM
Reply with quote

Zmiana to wynik między innymi uwag graczy, którzy chcieli mieć większy wpływ na rozwój bohatera. Mi ten pomysł też się podoba. Gra jest wystarczająco losowa, dlatego uważam że gracz powinien mieć wpływ na to co rozwija za PD.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
wujass
Przytomny
Przytomny

wujass

Offline

Joined: kwiet 19, 2012
Posts: 118

Post Post subject: Co nowego w kolejnej edycji...
Posted: Wt czerw 10, 2014 05:45 PM
Reply with quote

To może za razem zmienić też tabele stronników ? Very Happy


_________________
Jako żywo !
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Co nowego w kolejnej edycji...
Posted: Wt czerw 10, 2014 06:08 PM
Reply with quote

A co byś chciał w niej zmienić?


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 12 13 14 15 16
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Normal
No new posts Warsztat [Figurki] Propozycje i inspiracje do bandy Ostlanders 5 Dwalthrim 9186 Re: [Figurki] Propozyc...
 Pt marca 07, 2014 10:27 AM 
Dwalthrim View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 32
_BBOT: 0
Razem: 32
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy