Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 11 12 13 ... 36 37 38
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
SzczurTezCzlowiek
Nieświadomy
Nieświadomy

SzczurTezCzlowiek

Offline

Joined: czerw 16, 2014
Posts: 20

Post Post subject: [prośba o wyjaśnienie] Zasada specjalna: mięso armatnie
Posted: Pn czerw 16, 2014 10:11 AM
Reply with quote

@Pepe, dzięki za odpowiedź. To ma sens, jednak zastanawia mnie ciągle co oznacza "Skaveni mogą z własnej woli obrać na cel model wroga" Atakują automatycznie gdy mogą to zrobić? Jeżeli tak to kiedy.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8192
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: [prośba o wyjaśnienie] Zasada specjalna: mięso armatnie
Posted: Pn czerw 16, 2014 11:25 AM
Reply with quote

Na przykładzie.

Skaveny walczą z kompanią Reiklandczyków. W wyniku działań Niewolnik jest związany walką wręcz z modelem Żołnierza. Zakładamy, że walczące modele znajdują się pomiędzy dwoma drużynami.

I teraz w turze Skavenów, Szczuroludzie uzbrojeni w broń dystansową mogą strzelić do związanych walką wręcz modeli Niewolnika i Żołnierza, licząc że trafią człowieka.

Quote::
1. Co oznacza "Skaveni mogą z własnej woli obrać na cel model wroga"?
Gdyby Niewolnicy nie podlegali zasadzie Mięso armatnie, Skaveny nie mogłyby strzelać do związanych walką wręcz modeli, ponieważ zasady ogólne zabraniają strzelania do własnych modeli.

Quote::
2. "Ponieważ walczący są w ciągłym ruchu, wszystkie udane trafienia
muszą być losowo rozdzielone pomiędzy walczących" rozumiem że wszystkie ataki niewolników jak i jednostek z którymi walczą uderzają losową postac? Czyli jednostka może uderzyć samą siebie?
Losowo rozdzielane są trafienia z broni dystansowej użytej przez sprzymierzone z Niewolnikiem modele Skavenów.

Jasne?


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
SzczurTezCzlowiek
Nieświadomy
Nieświadomy

SzczurTezCzlowiek

Offline

Joined: czerw 16, 2014
Posts: 20

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 16, 2014 12:12 PM
Reply with quote

Jak słońce, dzięki wielkie Smile

Back to top
View user's profile
pan_sarin
Przebudzony
Przebudzony

pan_sarin

Offline

Joined: czerw 05, 2014
Posts: 176

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 16, 2014 02:00 PM
Reply with quote

Pytanie dotyczy nie tyle zasad co "należałoby", opartego na waszym doświadczeniu. W pierwszej rozgrywce jaką graliśmy sugerowany rozmiar stołu był 4`x4` .. My mielismy jakies 4` x 3.3` . Jako ze w obu bandach nie było specjalnie jednostek strzelających nie zmieniło to zbyt wiele. Pytanie na przyszłość brzmi czy uważacie że trzeba się sztywno trzymać wytycznych dot. wielkości planszy, czy można lekko przymknąć oko?

Back to top
View user's profile
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1069

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 16, 2014 02:33 PM
Reply with quote

Trzymaj się sztywno lepiej albo zmodyfikujcie strefe rozstawienia itp. My ostatnio graliśmy kooperację 2na2 na 48x72 zamiast na 48x48. Dodatkowo pomyliśmy się przy rozstawianiu ( nie tak jak wymagał tego scenariusz ) i się sprawy pokomplikowały ;] z + - 10" do wroga zrobiło się prawie 30" gdzie przeciwnik próbował zamienić nas w chodzące jeże.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Pn czerw 16, 2014 02:36 PM
Reply with quote

my multi (4x6) gramy na 4x4... w tym 2 kompanie elfow... blizej do siebie, szybciej wygrzew... a i tak nas pieprzone ostrouchy kroją...

Back to top
View user's profile
pan_sarin
Przebudzony
Przebudzony

pan_sarin

Offline

Joined: czerw 05, 2014
Posts: 176

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt czerw 17, 2014 12:59 PM
Reply with quote

Witam 2 pytania do parowania.
1) Mogę parować uderze w walce wręcz niezależnie od broni jaką byłem atakowany ? W tym też pieści etc?
2) Jeżeli mam dwie bronie parujące to wciąż mogę parować raz na walkę , ale posiadanie drugiej pozwala mi przezucić nieudany test parowania - dobrze rozumiem ?

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1468
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:03 PM
Reply with quote

Ad1) Tak
Ad2) Tak

Back to top
View user's profile
SzczurTezCzlowiek
Nieświadomy
Nieświadomy

SzczurTezCzlowiek

Offline

Joined: czerw 16, 2014
Posts: 20

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:17 PM
Reply with quote

Nie znalazłem odpowiedzi na forum więc pytanie:

Czy chorąży/sygnalista mogą używać broni dystansowej? Proca, łuk etc?

Jeżeli nie (bo np. wymaga drugiej ręki do ładowania) to czy mogą używać siatki?

Back to top
View user's profile
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1468
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt czerw 17, 2014 01:27 PM
Reply with quote

Z tego co mi się kojarzy to nie mogą używać broni którą się ładuje natomiast co do np sieci czy harpuna to nie wiem. Musisz poczekać na wypowiedź QC.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8192
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Wt czerw 17, 2014 02:34 PM
Reply with quote

Chorążego i sygnalistę ogranicza lista ekwipunku drużyny oraz

Quote::
Sygnalista podobnie jak chorąży nie może używać tarczy, broni WYMAGAJĄCEJ OBU RĄK oraz walczyć dwoma BRONIAMI RĘCZNYMI.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Śr czerw 18, 2014 08:10 AM
Reply with quote

zapytanie o broni przygotowanie.
Kiedy model może zadeklarować zmianę broni, przygotowanie innej?
Jeśli zaszarżuję na model z bronią dystansową to okłada mnie w odpowiedzi łukiem albo kuszą? traktować to jako improwizowaną wtedy?

Back to top
View user's profile
softiron
Przebudzony
Przebudzony

softiron

Offline

Joined: sierp 15, 2013
Posts: 172
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: [Warsztat] Scenariusze
Posted: Śr czerw 18, 2014 09:09 AM
Reply with quote

lista scenariuszy wieloosobowych jest z wersji single player zamiast multi

Propozycja do multi.
bohaterów niewykorzystanych do rzutów na eksplorację oraz inne zadania, żeby się nie nudzili możnaby również zużyć np jako +1 do ogólnego wyniku rzutu na eksplorację za każdego użytego bohatera lub wykonać nimi dodatkowy nie kumulujący się z głownym, rzut na eksplorację ale tylko odczytując efekty dubletów, tripletó itd...
możnaby też te opcje łączyć dowolnie.. powiedzmy rónież do kolejnych max 6 wykorzystanych w ten sposób bohaterów.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8192
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: [Warsztat] Scenariusze
Posted: Śr czerw 18, 2014 03:24 PM
Reply with quote

softiron wrote:
zapytanie o broni przygotowanie.
Kiedy model może zadeklarować zmianę broni, przygotowanie innej?
Jeśli zaszarżuję na model z bronią dystansową to okłada mnie w odpowiedzi łukiem albo kuszą? traktować to jako improwizowaną wtedy?

Odpowiedz masz na koncu rozdzialu walka wrecz.
Quote::
Broń: Większość służących w kompanii bohaterów i stronników dysponuje jakąś bronią ręczną, taką jak miecze, młoty, topory i im podobne. Ponadto niektóre modele mogą być wyposażone w dodatkową broń, taką jak włócznia, kopia czy halabarda. Na początku pierwszej tury walki wręcz gracz dowodzący kompanią dokonuje wyboru, której broni będzie używała walcząca postać. Niezależnie od tego, na jaką broń zdecyduje się gracz, model będzie musiał używać oręża do końca walki.

softiron wrote:
lista scenariuszy wieloosobowych jest z wersji single player zamiast multi
Nie bardzo rozumiem, chodzi ci o tabelę scenariuszy - bitwa? Bo nie widzę rozbieżności pomiędzy tabelą a tytułami scenariuszy, które zostały zamieszczone dalej.

softiron wrote:
lPropozycja do multi.
bohaterów niewykorzystanych do rzutów na eksplorację oraz inne zadania, żeby się nie nudzili możnaby również zużyć np jako +1 do ogólnego wyniku rzutu na eksplorację za każdego użytego bohatera lub wykonać nimi dodatkowy nie kumulujący się z głownym, rzut na eksplorację ale tylko odczytując efekty dubletów, tripletó itd...
możnaby też te opcje łączyć dowolnie.. powiedzmy rónież do kolejnych max 6 wykorzystanych w ten sposób bohaterów.

Mam taki pomysł, myślę że to rozwiąże problem:
Quote::
Przychód & łupy:
Po zakończeniu potyczki, każdy z sojuszy biorących udział w rozgrywce tworzy pulę Kostek Eksploracji. Pula składa się z jednej Kostki Eksploracji za każdego bohatera, który brał udział w rozgrywce, a w trakcie sekwencji po potyczce nie wykonywał rzutu na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ!. Bohaterowie, którzy wykonywali rzut na TABELĘ POWAŻNYCH OBRAŻEŃ! odpoczywają w obozowisku drużyny i nie są w stanie wziąć udziału w poszukiwaniu Łupów!. Ponadto, sojusz który wygrał potyczkę może dodać do puli dodatkową Kostkę Eksploracji. Maksymalna ilość Kostek Eksploracji jaką można uzyskać w ten sposób to 6. Kostki uzyskane ponad limit przepadają.
Po wykonaniu rzutu Kostkami Eksploracji, dokonaniu ewentualnych przerzutów i/lub modyfikacji oraz wypełnieniu ewentualnych instrukcji związanych z uzyskaniem powtórzeń należy zsumować wyniki uzyskane na Kostkach Eksploracji i porównać z TABELĄ ILOŚCI ZNALEZIONYCH ŁUPÓW. Aby określić zysk ze sprzedaży Łupów! należy porównać liczbę sprzedanych Łupów! z Liczbą modeli w drużynie i odczytać wynik z TABELI PRZYCHODU (W ZK). Otrzymana wartość oznacza ilość złotych koron, którą zarobiła każda z drużyn zjednoczonych w sojuszu. Przychód należy zapisać na KARCIE DRUŻYNY. Szczegóły dotyczące PRZYCHODU & ŁUPÓW znajdują się w ROZDZIALE XIIII: KAMPANIA.


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8192
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 0.5
Posted: Sb czerw 21, 2014 03:31 AM
Reply with quote

Przy okazji prac na kompanią Niziołków z Krainy Zgromadzenia zmodyfikowałem nieco umiejętność Psiarczyk, dostępną dla w/w drużyny oraz dla Łowców czarownic i Zbrojnych z Middenheim:
Quote::
Psiarczyk:
Bohater opiekuje się psami oraz potrafi nauczyć zwierzęta różnych sztuczek i słuchania prostych poleceń. Pies bojowy który znajduje się w odległości nie przekraczającej 6” od Psiarczyka podlega zasadzie specjalnej NIENAWIŚĆ, ponadto zwierzę może użyć jako podstawę testu wartość współczynnika CECHY PRZYWÓDCZE bohatera. Należy pamiętać, że zasada ta nie ma zastosowania w przypadku, gdy Psiarczyk jest Oszołomiony!, został Powalony na ziemię! lub Ucieka

Mam również pytanie, jak uważacie czy gdyby zwierzę podlegało zasadzie specjalnej FURIA zamiast NIENAWIŚĆ przebywając w pobliżu psiarczyka, nie byłoby to zbyt potężne?


_________________
BLOG|Warheim FS
..::PODRĘCZNIK DO WARHEIM FS - NOWA EDYCJA::..
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
<
1 2 3 ... 11 12 13 ... 36 37 38
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
65 quidamcorvus 2860 Pytania i odpowiedzi.....
 Pn grud 16, 2018 08:11 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2239 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 21133 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 02:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 90561 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 149841 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy