Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Home Rules [Warheim FS] › Najemne Ostrza [Warheim FS] › Astrolog/Astromanta
Astrolog/Astromanta
...czyli propozycje zasad nowych najmitów.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
View previous topic :: View next topic
Author Message
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Astrolog/Astromanta
Posted: Wt czerw 17, 2014 08:33 AM
Reply with quote

Astrolog/Astromanta:
LICZBA MODELI W DRUŻYNIE: 0-1
KOSZT REKRUTACJI: ? ZK
ŻOŁD: ? ZK
PRESTIŻ DRUŻYNY: +? PUNKTÓW

PIESZO: 20 X 20 MM


Astrolodzy często również nazywani wróżbiarzami większą część życia spędzają na obserwacji położenia ciał niebieskich na nieboskłonie i korelacji pomiędzy ich ułożeniem. Dzięki długoletnim obserwacją nieboskłonu potrafią przewidzieć przyszłości poszczególnych ludzi i wydarzeń na ziemi.
Astrologii używa się przede wszystkim do prognozowania pogody oraz wyznaczania szczęśliwych dni. Większe przepowiednie, jeśli są trafne, przynoszą sławę i bogactwo astrologom natomiast nietrafione niejednokrotnie kończą się jego śmiercią. Stąd astrolodzy dbają o to by były dostatecznie niejasne i pozostawiające jak największą możliwość interpretacji.

UWAGI: Model astrologa/astromanty może zostać zatrudniony przez następujące drużyny: ??? Należy zauważyć, że astrolog/astromanta nigdy nie przyłączy się do kompanii w której służy model podlegający zasadzie specjalnej DUCHOWNY/MAG?

Model astrologa/astromanty, który osiągnął kolejny poziom doświadczenia i w ramach rozwoju wylosował NOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ może nauczyć się jednej zdolności z listy umiejętności AKADEMICKICH. Ponadto, Alchemik może nauczyć się jednej z wymienionych poniżej umiejętności specjalnych:

UNIK: Astrolog wykorzystując tę umiejętność może próbować uniknąć ciosów zadanych w fazie walki wręcz. Jeżeli najmita zostanie zraniony, a Ochrona Pancerza albo Ochrona Magiczna zawiodła, model wciąż może próbować uniknąć obrażeń. Należy rzucić K6 za każdą ranę zadaną astrologowi. Wynik 5+ oznacza, że modelowi udało się uniknąć ran.
Podobnie jak w przypadku Ochrony Magicznej także rzut Uniku nie podlega modyfikacjom wynikającym z SIŁY broni. Nawet jeśli trafienie znosi Ochronę Pancerza w całości, to modelowi przysługuje rzut Uniku i ma prawo skorzystać z niego zgodnie z podanymi zasadami.

USKOK: Astrolog wykorzystując tę zdolność może próbować uniknąć trafienia pociskami wystrzelonymi z broni dystansowej w fazie strzelania. Jeżeli model zostanie zraniony, a Ochrona Pancerza albo Ochrona Magiczna zawiodła, model wciąż może próbować uniknąć obrażeń. Należy rzucić K6 za każdą ranę zadaną astrologowi. Wynik 5+ oznacza, że najmicie udało się uniknąć ran. Podobnie jak w przypadku Ochrony Magicznej także rzut Uskoku nie podlega modyfikacjom wynikającym z SIŁY broni. Nawet jeśli trafienie znosi Ochronę Pancerza w całości, to modelowi przysługuje rzut Uskoku i ma prawo skorzystać z niego w zgodnie z podanymi zasadami.

OBIEŻYŚWIAT: Astrolog w swoim życiu wiele podróżował, zdobywając rozległą wiedzę. Drużyna w której służy najmita otrzymuje premię +1 do rzutu na eksplorację.

CHARAKTERYSTYKA ASTROLOGA:
ASTROLOG SZ WW US S WT ŻW I A CP

Początkowa 4 2 2 3 3 1 3 1 6
Maksymalna 5 6 6 4 4 3 6 4 9
BROŃ/PANCERZ: Astrolog posiada SZTYLET, KARTY TAROTA oraz LUNETĘ.
ZASADY SPECJALNE:
POGARDA:
Astrolodzy są ZNIENAWIDZENI przez MAGISTROW MAGII /oraz wszystkie modele podlegające zasadzie specjalnej DUCHOWNY. Więcej informacji na temat zasad NIENAWIŚCI znajduje się w ROZDZIALE VIII: PSYCHOLOGIA.

SZCZĘŚCIE: Trudno jednoznacznie stwierdzić czy Astrolodzy posiadają ponadprzeciętne szczęście czy też dzięki wiedzy o wpływie planet na ludzi którą posiadają potrafią wpływać na zjawiska które dzieją się wokół nich. W czasie każdej potyczki lub w następującej po niej sekwencji po potyczce bohater może przerzucić jeden dowolny rzut, wynik drugiego rzutu jest ostateczny.

SPECJALISTA: Dzięki wieloletnim badaniom wpływu planet na ludzi, otaczający ich świat oraz analizie przeszłości Astrologowie potrafią przewidzieć przyszłość. Gracz losuje dla swojej kompanii 5 KART ZADAŃ SPECJALNYCH (zobacz ROZDZIAŁ XXVI: KARTY ZADAŃ SPECJALNYCH) z których wybiera 3. Jeśli gracz uzna, że nie pasują mu żadne wylosowane karty, może włożyć je ponownie do talii, przetasować i ponownie wylosować 2 karty.

WŁADCA LOSU: Kto jak kto ale astrolodzy potrafią przewidzieć przyszłość która ich dotyczy w związku z czym zawsze wychodzą obronną ręką z tarapatów. W czasie określania rodzaju zdarzenia losowego (zobacz ROZDZIAŁ XIII: ZASADY OPCJONALNE) drużyna może wykonać rzut dwoma kostkami i wybrać korzystniejszy wynik.

UKRYWANIE SIĘ: Model astrologa do mistrzostwa opanował sztukę ukrywania się. Dopóki najmita pozostaje w odległości do 1” od dowolnego elementu terenu wiejskiego, przeciwnik musi wykonać udany test I aby zaszarżować lub ostrzelać, także magicznymi pociskami model astrologa (choć model nadal odczuwa skutki zaklęć obszarowych oraz takich, które nie wymagają by rzucający zaklęcie MAG widział cel).

GILDIA ASTROLOGÓW: Astrolodzy zrzeszają się w gildiach gdzie wymieniają się doświadczeniem i wiedzą której później używają do odczytywaniu przyszłości z układu planet. Od tej pory, po każdej potyczce rozgrywanej ‘poza murami’ gracz otrzymuje prawo przerzutu jednej kostki w czasie rzutu na eksplorację.


To kolejny najmita który zrodził się w moim umyśle. Znając szefa to sporo się zmieni ale co tam Smile
I co ty na to QC?

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Astrolog/Astromanta
Posted: Wt czerw 17, 2014 02:39 PM
Reply with quote

Zdecydowanie mniej niż przy Magusie Wink
Na pewno zmieni się nazwa na Wróża. Astromanta/Astrolog za bardzo kojarzy sie z Magistrem Kolegium Nieba. Reszta wydaje się OK.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Pepe
Widzący
Widzący

Pepe

Offline

Joined: grud 29, 2011
Posts: 1520
Location: Kęty
Filia Śląska

Post Post subject: Astrolog/Astromanta
Posted: Wt czerw 17, 2014 05:07 PM
Reply with quote

Wróża? Może Wróżbita.

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Astrolog/Astromanta
Posted: Wt czerw 17, 2014 05:19 PM
Reply with quote

Może być.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Findar
Świadomy
Świadomy

Findar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 561
Location: Katowice
Filia Śląska

Post Post subject: Astrolog/Astromanta
Posted: Wt czerw 17, 2014 05:47 PM
Reply with quote

Myślę, że nie będzie też problemu z imieniem dla Postaci Dramatu na bazie tego najemnika ;).


_________________
diariuszrpg.blogspot.com/
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Astrolog/Astromanta
Posted: Śr czerw 18, 2014 12:05 AM
Reply with quote

Findar wrote:
Myślę, że nie będzie też problemu z imieniem dla Postaci Dramatu na bazie tego najemnika ;).

Wróż Matthias z Tefałenu? Twisted Evil



Na Scribd wrzuciłem moją propozycję zasad na Wróżbity. W trakcie pojawiło się jak zwykle trochę więcej modyfikacji niż na początku zakładałem.

Nazwa
Po pierwsze zmieniłem nazwę najmity z Astrolog/Astromanta na Wróżbitę. Nazwa Astrolog/Astromanta w Warheim FS jest zarezerwowana dla Magistrów Tradycji Niebios.

Fluff
Zmieniłem też fluff który dość jednoznacznie nawiązywał do Astrologa/Astromanty na tekst opisujący profesję Wróżbity.

Uwagi
Wydaje mi się, że możliwość rekrutacji Wróżbity przez te kompanie, które mogą wynająć Trefnisia będzie odpowiednia.
Zmieniłem też umiejętności, których może nauczyć się najmita. Mizerna wartość współczynników WW i US oraz marny oręż w postaci sztyletu czynią z najmity kiepskiego wojownika, stąd IMO umiejętności takie jak uskok czy unik byłyby bezużyteczne.

Charakterystyka
Charakterystykę i ekwipunek pozostawiłem bez zmian.

Zasady specjalne
Ograniczyłem pogardę do modeli duchownych, moim zdaniem to wystarczy.

Umiejętność obieżyświat przeniosłem do zasad specjalnych. Z kolei z zasad specjalnych usunąłem zasadę 'gildia astrologów' i 'ukrywanie się', zaś 'władcę losu' i 'specjalistę' przeniosłem do umiejętności do nauczenia, które uzupełniłem trzecią umiejętnością pozwalającą na modyfikację pogody.

Natomiast do zasad specjalnych dodałem jeszcze zdolność pozwalającą na stawianie tarota bohaterom oraz ostatnią zasadę, która określa żołd jaki otrzymuje najmita.

@Pepe
Ponownie dość solidnie zmodyfikowałem twój pomysł ale mam nadzieję, że rozumiesz powody takiego działania

No i teraz potrzebuję pomysłu na kolejnego Najmitę, najlepiej też na literę 'W' i o dość krótkich zasadach Wink

WRÓŻBITA - Najemne Ostrze (zasady w PDF)


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Astrolog/Astromanta
Posted: Śr czerw 18, 2014 10:37 AM
Reply with quote

Wykidajło ;] Ot takie połączenie gladiatora i ochroniarza z charakterystyką po środku. Płącimy za ochronę konkretnego bohatera ( coś jak ochroniarz kupca w Mordheim ) dostaje bonusy do ochrony ale nie może odstępować ochranianego na więcej niż np 3 cale.

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Astrolog/Astromanta
Posted: Śr czerw 18, 2014 01:09 PM
Reply with quote

Znaczy Półogr? Wink


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Krnabrny
Widzący
Widzący

Krnabrny

Offline

Joined: May 24, 2014
Posts: 1073

Post Post subject: Astrolog/Astromanta
Posted: Śr czerw 18, 2014 07:07 PM
Reply with quote

Przykładowo może być Półogr, czy tam półmózg czy inna persona nadająca się do roli "karka".

Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy