Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Pytania & odpowiedzi [Mordheim] › Pytania różne
Pytania różne
Tak jak Admin nazwał i Sigmar przykazał.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 14 15 16 ... 26 27 28
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Orris - Cz kwiet 17, 2014 01:26 PM
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 10:29 AM
Reply with quote

Witajcie
Widzę że kwestia zarażania nurglem może spędzać sen z powiek graczom bojącym się o los swych bezcennych wojaków. Podkreślam wyraźnie ze to taka natura tej bandy (polecam przeczytać wstęp) i na szczęście w oficjalnych ani pół oficjalnych faqach nie ma na to lekarstwa. Jest to mocna i piękna rzecz na kampanie - dla mnie to taki bonus aby nie było zbyt łatwo defensywnie grającym Witch Hunterom czy Krasnoludom - typowe ekipy strzeleckie... Pamiętajcie że Mordheim to gra gdzie należy wyrżnąć przeciwników a to w jaki sposób się to zrobi jest nieistotne - liczy się efekt końcowy. Teksty że zarażaniem nurglem jest chamskie to tak jak by ktoś mówił że klepanie innej bandy zabijając w jednej walce 5 przeciwników (np nieśmiertelnym trollem czy wymaksowanym ogrem Ostlandu) to niesportowe granie albo coś w tym stylu. Jak wiadomo Karnawał nie jest łatwą do złożenia bandą. Jak ktoś go nie kupił ze stron GW gdy był dostępny to teraz kosztowna impreza a złożenie z zamienników w sensowny sposób wymaga niezłego kombinowania z green stuffem i bitsami co wymaga czasu.

W ogóle zupełnie z innej beczki. Gram Undedami - wampir po drugiej walce dostał trzeciego wounda - czy działają na niego zioła lecznicze? Opis ziółek jest lakoniczny i wampir nie jest wymieniany jako wyjątek stąd moje pytanie? Oczywiście wiadomo że byłby to spory bonus dla Undedów...


Last edited by Richi on Śr czerw 18, 2014 11:39 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Orris
Przytomny
Przytomny

Orris

Offline

Joined: paźdź 01, 2013
Posts: 128
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 10:34 AM
Reply with quote

A ja mam pytanie odnośnie leczenia ran w kampanii. Są jakieś zasady dla znajdowania specjalistów, którzy mogliby wyleczyć uszkodzoną rękę wojakowi? Już nie będę się porywał na wstawienie oka Razz


_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 10:38 AM
Reply with quote

Orris wrote:
A ja mam pytanie odnośnie leczenia ran w kampanii. Są jakieś zasady dla znajdowania specjalistów, którzy mogliby wyleczyć uszkodzoną rękę wojakowi? Już nie będę się porywał na wstawienie oka Razz
Jescze nie Wink

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 10:44 AM
Reply with quote

Richi wrote:

W ogóle zupełnie z innej beczki. Gram Undedami - wampir po drugiej walce dostał trzeciego wounda - czy działają na niego zioła lecznicze? Opis ziółek jest lakoniczny i wampir nie jest wymieniany jako wyjątek stąd moje pytanie? Oczywiście wiadomo że byłby to spory bonus dla Undedów...
Zioła działają.

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 10:52 AM
Reply with quote

M.T. wrote:
Richi wrote:

W ogóle zupełnie z innej beczki. Gram Undedami - wampir po drugiej walce dostał trzeciego wounda - czy działają na niego zioła lecznicze? Opis ziółek jest lakoniczny i wampir nie jest wymieniany jako wyjątek stąd moje pytanie? Oczywiście wiadomo że byłby to spory bonus dla Undedów...
Zioła działają.

No to trzeba będzie się po następnej walce zaopatrzyć w leczniczy dzianks i skręcić jakiegoś gibona Wink

Back to top
View user's profile
Orris
Przytomny
Przytomny

Orris

Offline

Joined: paźdź 01, 2013
Posts: 128
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 10:55 AM
Reply with quote

Richi wrote:
M.T. wrote:
Richi wrote:

W ogóle zupełnie z innej beczki. Gram Undedami - wampir po drugiej walce dostał trzeciego wounda - czy działają na niego zioła lecznicze? Opis ziółek jest lakoniczny i wampir nie jest wymieniany jako wyjątek stąd moje pytanie? Oczywiście wiadomo że byłby to spory bonus dla Undedów...
Zioła działają.

No to trzeba będzie się po następnej walce zaopatrzyć w leczniczy dzianks i skręcić jakiegoś gibona Wink
Inkwizycja ściga za takie metody. Sylvania nie należy do Imperialnego Systemu Zdrowotnego, więc nie wykręcicie się medycznymi ziołami Wink


_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 11:12 AM
Reply with quote

Inkwizycja to tu prowadzi handel towarem ludzkim z possessed, więc niech tam lepiej cicho siedzi.

Master of Blades wrote:
In addition, if this warrior is using two weapons that have the Parry
special rule, he is allowed to parry two attacks (if his two dice match or beat the two highest Attack dice against him) instead of
the normal maximum of one. Note that if this Dwarf has two Dwarf axes (as detailed above) he can re- roll any failed parries
kurde, dobrze to rozumiem? Dwarf z tym skillem i dwoma dwarf axe może parować 2x w rundzie i oba parry przerzucić? ( trzeba zacząć kupować toporki Very Happy )

Back to top
View user's profile
Skavenblight
Widzący
Widzący

Skavenblight

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1457
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 11:17 AM
Reply with quote

Richi, też sądzę, że granie jakąkolwiek bandą wg jej zasad nie może być uznane za chamskie. Chamskie jest oszukiwanie. Taki jest cel Karnawału, szerzyć zarazę. Tak jak celem WH jest wypalenie Chaosu, Possessedów czczenie Shadowlorda itd.
Nurgle's rot jest wredny, bo ma być wredny. Granie nim nie oznacza, że gracz jest wredny Wink

Natomiast nie mogę się zgodzić, że to mocna rzecz na kampanię (no, może o tyle mocna, że w one-offach w ogóle nic nie robi Wink ). Rozumiem, gdyby to był rzeczywiście bonus obok mutacji/ czarów, ale to zawsze jest zamiast czegoś lepszego.

Gdyby jeszcze Karnawał bez czarów i mutacji był jakiś mocny. Ale pomijając aspekt modelarski, tą bandą wcale łatwo się nie gra. To taka słabsza wersja Possessed z większą śmiertelnością.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Orris
Przytomny
Przytomny

Orris

Offline

Joined: paźdź 01, 2013
Posts: 128
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 11:32 AM
Reply with quote

duszy wrote:
Inkwizycja to tu prowadzi handel towarem ludzkim z possessed, więc niech tam lepiej cicho siedzi.
To już do tej gorszej Inkwizycji proszę, nie do mnie Very Happy

Co do toporków: na to wychodzi. Normalnie dwa miecze pozwalają na przerzut jednego ataku. Jeżeli masz skilla, który pozwala na parowanie dwóch ataków to możesz przerzucić oba.


_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 11:38 AM
Reply with quote

duszy wrote:
Inkwizycja to tu prowadzi handel towarem ludzkim z possessed, więc niech tam lepiej cicho siedzi.

Master of Blades wrote:
In addition, if this warrior is using two weapons that have the Parry
special rule, he is allowed to parry two attacks (if his two dice match or beat the two highest Attack dice against him) instead of
the normal maximum of one. Note that if this Dwarf has two Dwarf axes (as detailed above) he can re- roll any failed parries
kurde, dobrze to rozumiem? Dwarf z tym skillem i dwoma dwarf axe może parować 2x w rundzie i oba parry przerzucić? ( trzeba zacząć kupować toporki Very Happy )

Dokładnie tak - świetny skill na troll slayerów - w zasadzie podstawa! Ostatnio grając z M.T. miałem problem dopakowanymi opętanym zdjąć troll slayerów. Ostatecznie się udało ale jeden z opętanych pofrunął na tabelę - drugi na szczęście zrobił co trzeba....

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 12:14 PM
Reply with quote

Skavenblight wrote:
Richi, też sądzę, że granie jakąkolwiek bandą wg jej zasad nie może być uznane za chamskie. Chamskie jest oszukiwanie. Taki jest cel Karnawału, szerzyć zarazę. Tak jak celem WH jest wypalenie Chaosu, Possessedów czczenie Shadowlorda itd.
Nurgle's rot jest wredny, bo ma być wredny. Granie nim nie oznacza, że gracz jest wredny Wink

Natomiast nie mogę się zgodzić, że to mocna rzecz na kampanię (no, może o tyle mocna, że w one-offach w ogóle nic nie robi Wink ). Rozumiem, gdyby to był rzeczywiście bonus obok mutacji/ czarów, ale to zawsze jest zamiast czegoś lepszego.

Gdyby jeszcze Karnawał bez czarów i mutacji był jakiś mocny. Ale pomijając aspekt modelarski, tą bandą wcale łatwo się nie gra. To taka słabsza wersja Possessed z większą śmiertelnością.

Roznoszenie syfa to przede wszystkim budowanie klimatu, stwarzanie poczucia zagrożenia w ekipie przeciwnej - jak widać już dział bo niektórzy chcieli by to leczyć jakimiś tanimi kroplami naginając do bólu jak by nie patrzeć oficjalne zasady. Pamiętajmy że pajacyki maja słabe statystyki i są (bądź byli jak kto woli) tylko ludźmi i nie mogą mieć więcej niż 4T i 3W a wiec są łatwi do ubicia gdy roznoszą nurgla nawet ze zwykłego łuku czy procy. W tej cenie można kupić coś innego ale wtedy będą tylko zwykłymi zawodnikami jakich jest pełno w każdej bandzie a tak coś się dzieje i nie jest nudno i to jest dla mnie najważniejszy powód aby grac właśnie w taki sposób, aby to jakoś urozmaicić. Tez mógłbym wyciągnąć swoich Witch Hunterów, dwóch kumpli tez ich ma ale to dopiero były by nudy jak flaki z olejem jak by w kampanii 6 osób grało Łowcami a tak przynajmniej będzie jakaś różnorodność...
Zresztą jak Natalia wspomniała Karnawał nie jest wcale mocną bandą i na polu bitwy jest słabszy w zasadzie pod każdym względem w stosunku do Opętanych - szczególnie na dalszym etapie kampanii. Brutale z dwójką inicjatywy na bazie mają spore problemy gdy trzeba atakować zawodników do walki wręcz z lighting reflexem. Sporo grałem przeciw Karnawałowi, który w naszej kampanii wcale dużo nie zwojował i nie raz łapał ciężkie straty ale zawsze te walki były ciekawe i przede wszystkim niesamowicie klimatyczne. Nie zapomnę jak raz w teamie z Karnawałem Michała wpadliśmy w zasadzkę (surprise attack) zmajstrowaną przez Orków i Scavenów. Spokojnie przegrupowaliśmy na środku stołu nasze plugawe bandy (grałem Undedami). Brutale ramie w ramie z wampirem szybko przejęli inicjatywę boleśnie punktując rywali, którzy ostatecznie poszli w rozsypkę z ciężkimi stratami po rzutach na tabeli - długo by opowiadać...

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 12:39 PM
Reply with quote

Orris wrote:
Normalnie dwa miecze pozwalają na przerzut jednego ataku.

Normalnie dwa miecze pozwalają sparować jeden atak bez przerzutu.

Back to top
View user's profile
Orris
Przytomny
Przytomny

Orris

Offline

Joined: paźdź 01, 2013
Posts: 128
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 12:52 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
Orris wrote:
Normalnie dwa miecze pozwalają na przerzut jednego ataku.

Normalnie dwa miecze pozwalają sparować jeden atak bez przerzutu.
To mnie zaskoczyłeś. To może tak: czy przy każdej broni zasada parry brzmi tak samo? Lepsze połączenie daje puklerz&miecz niż miecz i miecz? Czy jest jakikolwiek sens posiadania dwóch mieczy na modelu?


_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1311
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 12:54 PM
Reply with quote

Tylko dla modeli z expert swordsman Razz Reroll na parry jest zapisany przy puklerzu( konkretnie w parry w close combat ) i dwarf axie. Sword sam z siebie go nie daje.
Quote::
If your model is armed with a buckler and a sword,
you may re-roll any failed parries once. A model
armed with two swords can still only roll once.
Quote::
a model armed with two Dwarf axes
(or a Dwarf axe and a sword, etc) does not get to parry
two attacks but may instead re-roll a failed parry.

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Pytania różne
Posted: Śr czerw 18, 2014 02:13 PM
Reply with quote

Richi wrote:

Roznoszenie syfa to przede wszystkim budowanie klimatu, stwarzanie poczucia zagrożenia w ekipie przeciwnej - jak widać już dział bo niektórzy chcieli by to leczyć jakimiś tanimi kroplami naginając do bólu jak by nie patrzeć oficjalne zasady.

Rici od 3 stron tylko Ty poruszasz temat nurgles rota. Chcesz brać carnival, super - będzie różnorodność. Nie musisz uazasadniać swojego wyboru jakkolwiek stwierdzenie, że nurgle's rot jest podstawą Carnivalu jest wielkim nieporozumieniem (i trochę też zabawne) Razz . Poza tym zamykając (mam nadzieję) temat Nurgle's Rota zacytowałem wcześniej fragment z erraty gdzie nawet według twórców nie działa on "zadowalająco" ale jest jak jest, więc nie bijmy piany.
Na końcu:
Naginając do bólu oficjalne zasady?
Mam nadzieję, że rozróżniasz luźną propozycję w odniesieniu do starej dyskusji od faktu dokonanego czyli aktywnej próby zrobienia czegoś wbrew zasadom. Neutral

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 14 15 16 ... 26 27 28
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 3, 4, 5 ]
63 quidamcorvus 2830 Pytania i odpowiedzi.....
 Pn grud 02, 2018 04:08 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 2234 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 21046 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 02:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 90232 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Kostnica Pytania i odpowiedzi [AoS]
[ Go to pageGo to page: 1, 2, 3 ]
42 Staś 8325 Pytania i odpowiedzi [...
 Śr marca 22, 2017 01:12 PM 
wellofeternity View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 167
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy