Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy






























_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 13 14 15 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 04:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 05:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 08:04 PM
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1267
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz czerw 12, 2014 07:42 AM
Reply with quote

Nie, to są normalne zasady szarży które w tym wypadku też obowiązują.

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz czerw 26, 2014 11:09 PM
Reply with quote

1. Parowanie z eshin fighting claws i tail fighting + miecz

Eshin fighting claws pozwala na parowanie z 1 przerzutem.

Czy posiadacz fighting claws z tail fighting i mieczem trzymanym w ogonie dostaje możliwość dodatkowego parowania? Miecz też ma parry.

2. Wytrącenie fighting claws?

critical hit na bludgeoning: d6=5 to wytrącenie broni z losowej ręki...

->

jak to działa z eshin fighting claws? wytrąca jedno? zabiera 1 atak?

skaven moze wtedy w drugą łapę wziąć sztylet?

czy działaja wtedy specjalne zasady dla fighting claws? I+1 do wspinania? przerzut parowania?

czy w ogóle wytrącenie fighting clawsów jest możliwe? - są przecież cumbersome chyba własnie dlatego, że są przywiązane do łap skavena przez co uniemozliwiają uzywanie innej broni w bitwie...

-------

jest w tych kwestiach jakieś uścislenie?

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt czerw 27, 2014 04:31 AM
Reply with quote

1. Nie. W tym przypadku można parować tylko raz z przerzutem.
2. Nigdy nie było takiego przypadku. Jak się wydarzy, będziemy się zastanawiać Razz

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt czerw 27, 2014 04:10 PM
Reply with quote

Użycie dwóch tarcz na raz? Smile

o ile w wypadku dwóch rąk to trochę bez sensu... (przy okazji - co się stało ze skillem "atak tarczą" który był w HR v.1.2? Wink )

... o tyle w wypadku trzech rąk lub dwóch rąk i ogona Wink walka mieczem i osłanianie się dwoma tarczami mogłoby mieć sens... chyba Smile

gdybym dał mojemu skavenowi z tail fighting miecz do łapy, tarcze do drugiej i drugą tarczę do ogona (zgodnie z zasadami tail fighting) to miałby on armor save na 3+ ??? Smile

(+ light armor =? save na 2+...? :D)

Back to top
View user's profile
Orris
Przytomny
Przytomny

Orris

Offline

Joined: paźdź 01, 2013
Posts: 128
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt czerw 27, 2014 07:20 PM
Reply with quote

Myszor wrote:
Użycie dwóch tarcz na raz? Smile

o ile w wypadku dwóch rąk to trochę bez sensu... (przy okazji - co się stało ze skillem "atak tarczą" który był w HR v.1.2? Wink )

... o tyle w wypadku trzech rąk lub dwóch rąk i ogona Wink walka mieczem i osłanianie się dwoma tarczami mogłoby mieć sens... chyba Smile

gdybym dał mojemu skavenowi z tail fighting miecz do łapy, tarcze do drugiej i drugą tarczę do ogona (zgodnie z zasadami tail fighting) to miałby on armor save na 3+ ??? Smile

(+ light armor =? save na 2+...? :D)
Powergamer alert! Powergamer alert! Very Happy
Myślę, że to trochę przesada. Równie dobrze można zrobić mutanta z 4 łapami i dać mu 3 tarcze, z save na 1+. Wink
Tak bardziej na serio: myślę, że domyślnie wojownicy w Mordheim potrafią walczyć jedną tarczą. Zauważ, że "additional weapon" zostało uwzględnione, ale nie ma zasady dla np. Dwóch hełmów.
W ogóle, czy nie ma zasady określającej, że można mieć jeden rodzaj armoura na wojowniku?


_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
Back to top
View user's profile
Orris
Przytomny
Przytomny

Orris

Offline

Joined: paźdź 01, 2013
Posts: 128
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt czerw 27, 2014 07:23 PM
Reply with quote

Podwójny post - do usunięcia


_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...

Last edited by Orris on Sb czerw 28, 2014 04:55 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1267
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt czerw 27, 2014 07:30 PM
Reply with quote

Quote::
Cumbersome. A model armed with Fighting Claws
may not use any other weapons in the entire battle.

Jak dla mnie to z Cumbersome nie może trzymać żadnej broni w ogonie.

Skill atak tarczą zniknął i nie wróci.

Quote::

gdybym dał mojemu skavenowi z tail fighting miecz do łapy, tarcze do drugiej i drugą tarczę do ogona (zgodnie z zasadami tail fighting) to miałby on armor save na 3+ ??? Smile

(+ light armor =? save na 2+...? :D)

Ja nie widzę przeciwwskazań (albo o czymś nie wiem, bo zbroi teoretycznie można mieć ile się chce), ale gościu z jednym atakiem nawet z save 2+ to dupska nie urywa...

Back to top
View user's profile
Myszor
Widzący
Widzący

Myszor

Joined: lut 11, 2014
Posts: 1279
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt czerw 27, 2014 08:42 PM
Reply with quote

Telchar wrote:
Quote::
Cumbersome. A model armed with Fighting Claws may not use any other weapons in the entire battle.

Jak dla mnie to z Cumbersome nie może trzymać żadnej broni w ogonie.

Skill atak tarczą zniknął i nie wróci.

Quote::

gdybym dał mojemu skavenowi z tail fighting miecz do łapy, tarcze do drugiej i drugą tarczę do ogona (zgodnie z zasadami tail fighting) to miałby on armor save na 3+ ??? Smile

(+ light armor =? save na 2+...? :D)

Ja nie widzę przeciwwskazań (albo o czymś nie wiem, bo zbroi teoretycznie można mieć ile się chce), ale gościu z jednym atakiem nawet z save 2+ to dupska nie urywa...

Przepraszam, ale wczesniej pisane tu było, że można mieć tail fighting i używać miecza w ogonie a w łapach fighting claws (które są "brace" i liczą się jako jedna broń do ww). W końcu po coś to tail fighting jest?

M.T. (Posted: Pt May 23, 2014 11:06 AM) wrote:
[...]
Fighting Claws - jedna broń
Sword - druga broń

Tutaj znalazłem dyskusje o tym. Nie jestem pierwszy który o to pyta. Logicznie rzecz biorąc cumbersome tyczy się rąk/łap, a nie nóg (postać może z nimi chodzić a nawet biegać ;)) czy ogona, który tak jak nogi Smile jest niezależnym od rąk/łap za przeproszeniem - członkiem Razz

Ok, używanie dwóch tarcz na raz zakrawa na powergaming. Pytałem raczej teoretycznie Wink

Ale możliwości walki fighting clawsami i mieczem w ogonie, litości, nie zabierajcie szczurom. W końcu ten tail fighting ma dawać ten dodatkowy atak. Poza tym... już zrobiłem sobie do tego dwie figurki, bazując na poprzednim rozstrzygnięciu tutaj, jak również licząc na takie combo wybrałem juz jakis czas temu tail fighting u jednego z black skavenów...

od razu powergaming... Smile
to po prostu wykorzystywanie specjalnych zdolności i broni dedykowanych mojej bandzie - każdy stara się je wykorzystać najlepiej jak potrafi, czyż nie? Wink

Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pt czerw 27, 2014 09:24 PM
Reply with quote

Dla mnie nie ma problemu z tym tail fightingiem - zasada jest idiotycznie napisana, zupełnie tak jakby skaven amputował se łapy i doszył fighting clawsy. Jak dla mnie to może se nawet trzymać halabardę i zmieniać w czasie bitwy.
A co do tarcz - no cóż, nie jest napisane że nie można mieć dwóch ale wszyscy domyślnie używamy jednej. Podręcznik (jak zauważył Orris) też nic nie mówi o np. noszeniu 3 heavy armorów - save na 1+ bez modyfikatorów za ruch Razz

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lip 01, 2014 10:20 PM
Reply with quote

Serious injuries wrote:
36 ROBBED
The warrior manages to escape, but all his weapons,
armour and equipment are lost.
Model traci również free dagger? I jeśli tak to rozumiem, że nie można go "odkupić", bo kupienie daggera za te 2gc liczy się jako jedna z 2 dostępnych broni?
Quote::
A co do tarcz - no cóż, nie jest napisane że nie można mieć dwóch ale wszyscy domyślnie używamy jednej. Podręcznik (jak zauważył Orris) też nic nie mówi o np. noszeniu 3 heavy armorów - save na 1+ bez modyfikatorów za ruch Razz
Podręcznik nie musi nic mówić o noszeniu 3 heavy armorów, bo heavy armor daje save 5+, a nie +2 do save. 3x 5+ to dalej 5+ Wink Save od tarczy jest inaczej zdefiniowany ( w akapicie armour w sekcji shooting), jako +1 do save'a.

Back to top
View user's profile
Skavenblight
Widzący
Widzący

Skavenblight

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1457
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lip 01, 2014 10:43 PM
Reply with quote

Free daggera nie można oddać ani sprzedać, więc pewnie i nikt go nie kradnie Wink


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Orris
Przytomny
Przytomny

Orris

Offline

Joined: paźdź 01, 2013
Posts: 128
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr lip 02, 2014 06:25 AM
Reply with quote

Czy dagger nie wlicza się do limitu dwóch różnych broni na wojownika?


_________________
Z mięs, najbardziej lubię armatnie...
Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr lip 02, 2014 08:49 AM
Reply with quote

Orris wrote:
Czy dagger nie wlicza się do limitu dwóch różnych broni na wojownika?
Darmowy nie. Ale na robbed w serious injury model traci całą broń teoretycznie. Jeśli dotyczy to też tego free daggera, to nie ma jak go odkupić Razz

I drugie pytanko - u O&G animosity mają henchmani ( i działa tylko w obrębie henchmanów, czego wcześniej nie doczytałem, nie jest tak źle Very Happy ), ale czy orc henchman awansując na hero zachowuje animosity? Niby z jednej strony awansując zachowuje zasady, które miał, z drugiej w opisie animosity jest:
Quote::
at the start of the Orc player’s turn, roll a D6 for each Henchman who is either an Orc or a Goblin.

Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1635
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Śr lip 02, 2014 10:21 AM
Reply with quote

duszy wrote:

I drugie pytanko - u O&G animosity mają henchmani ( i działa tylko w obrębie henchmanów, czego wcześniej nie doczytałem, nie jest tak źle Very Happy ), ale czy orc henchman awansując na hero zachowuje animosity? Niby z jednej strony awansując zachowuje zasady, które miał, z drugiej w opisie animosity jest:
Quote::
at the start of the Orc player’s turn, roll a D6 for each Henchman who is either an Orc or a Goblin.
Skoro awansował na herosa, to nie jest henchmanem i nie rzuca na animosity.

Back to top
View user's profile
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Śr lip 02, 2014 10:23 AM
Reply with quote

Hello hello hej
mam jedno pytanie odnośnie klubowego parowania.
Przykład:
Lichy dreg z 2WS walczy z krasnoludem 4WS. Na trafienie rzuciłem 5 i zostałem sparowany. Na normalnych zasadach parowanie możliwe by było na 6 ale na klubowych bierze się różnice czyli jak? Paruje mnie na 4+ w takiej sytuacji. Osobiście uważam że ta klubowa zasadę można by było stosować w przypadku zawodników ze słabszym WS aby nie mogli bezkarnie parować dobrych szermierzy a w druga stronę bym to zostawił po staremu.

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 13 14 15 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Starless
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 410

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 35
_BBOT: 0
Razem: 35
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Ankiety
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 162
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy