
Menu główne
Opcje użytkownika Forum Strona główna Zasady Społeczność Szukaj Web
Newsletter Pro

Polecamy

Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.
|
ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic:
Brak
View previous topic :: View next topic
|
Author |
Message |
The following users give thanks for this topic |
Anonymous - Sb marca 26, 2011 02:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Wt lut 07, 2012 12:24 AM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 12:57 PM
|
|
ok,
Quote:: |
Na początku każdej fazy, model może się dowolnie obrócić. |
w czasie ruchu mogę pivotowac?
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 01:02 PM
|
|
Doman wrote: |
ok,
Quote:: |
Na początku każdej fazy, model może się dowolnie obrócić. |
w czasie ruchu mogę pivotowac? |
W czasie czy po zakończeniu?
Skręcać możesz omijając przeszkody, trudny teren, itd.
Obrócić model aby miał pole widzenia w wybraną przez ciebie stronę możesz na początku własnej fazy ruchu, własnej fazy magii, własnej fazy strzelania, własnej fazy walki wręcz.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 01:04 PM
|
|
końcowy pivot liczony jest jako pivot w czasie ruchu?
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 01:10 PM
|
|
Doman wrote: |
końcowy pivot liczony jest jako pivot w czasie ruchu? |
Jaki końcowy? Nie bardzo rozumiem z czym masz problem?
Modele poruszają się frontem do przodu i zwrócone frontem zgodnie z kierunkiem ruchu kończą swój ruch  Zgodnie z zasadami możesz się obrócić na początku fazy ruchu, później model idzie do przodu i tak kończy swój ruch.
Na początku fazy magii może się rozejrzeć - obrócić, tak samo na początku fazy strzelania i fazy walki wręcz (nawet jak jest związany walką).
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 01:15 PM
|
|
ok, ok to jeszcze jedno pole widzenia modeli? w czasie deklaracji szarż
jak to teraz wygląda:
widzę z całego boku, czy tylko z połowy podstawki względem punktu obrotu modelu?
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 01:16 PM
|
|
Tak jak w 2 przypadku.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Raven
Śniący
Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Filia Śląska
|
Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 02:17 PM
|
|
ja mam pare spostrzeżeń odnośnie gry po ostatnich grach z Domanem:
1. Pivoty do wg mnie zupełnie nietrafiony pomysł, niepotrzebnie komplikuje rozgrywkę i zabiera dużo z jej realizmu [czy ktoś widział żeby koles nie mógł biegać po łuku tylko w linii prostej?] ja rozumiem ze to zasada zaczerpnięta w WFB ale pamiętajmy o tym ze pojedynczy człowiek ma o wiele większą swobodę działania niż niż cały oddział w formacji czworoboku czy też potwór lub rydwan. Poza tym w czasie gry jest to bardziej uciążliwe niż pomocne.
2. zasada pola widzenia wprawdzie nie jest uciążliwa ale nie wiem w jakim celu została wprowadzona, kompletnie nie widzę zastosowania, szczególnie w przypadku gdy postać może się obrócić na początku każdej fazy
3. Armor Save [ochrona pancerza] na 0+ jest gięta, proponuje limit na najmniejszą ochronę pancerza na 1+. Powodem jest to ze są bandy które mogą taki AS zrobić już na samym początku, natomiast wiele band nie ma co zrobić z kolesiem z 0+ save, bo potrzeba 7 siły zeby ściągnąć ten AS do 4+, natomiast żeby przeciwnik oblewał ten AS na czymś więcej niz 1 trzeba mieć tej siły przynajmniej 6, a jak taki gość z 0+ AS ma jeszcze przerzut na AS to jest wogóle słabo, mozna oczywiście liczyć na to ze sie wylosuje jakiś fajny czar czy też wypadnie jakieś zdarzenie losowe, ale nie róbmy z tej gry, gry polegającej na przypadku gdzie nic nie mozna zaplanować
4. zasada szarży na plecy też jest mało realistyczna w przepadku modelu pieszego ponieważ jeśli uznajemy ze jesli sie ma wroga w 6" to postać staje się czujna gotowa do walki to sie odwróci przodem do szarżującego przeciwnika, co innego jak jest związana walką, jest konno, albo jest duża i niezgrabna to faktycznie wtedy jest szansa jej zaskoczenia szarżą na tyły
reasumując: moim zdanie pivot z powodzeniem mógłby wylecieć, tak samo jak zasięg widzenia, ochronie pancerza daz limit 1+, szarż na plecy jasne ale tylko gdy szarzowany jest w walce wręcz, jest jeźdźcem, lub na podstawce większej niż ludzka bądź orcza
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 02:34 PM
|
|
Raven wrote: |
1. Pivoty do wg mnie zupełnie nietrafiony pomysł, niepotrzebnie komplikuje rozgrywkę i zabiera dużo z jej realizmu [czy ktoś widział żeby koles nie mógł biegać po łuku tylko w linii prostej?] |
Model może poruszać się na taki dystans na jaki pozwala mu współczynnik Sz. Ponadto, od punktu startowego do punktu końcowego powinien poruszyć po najkrótszej/najszybszej możliwej drodze. Inaczej można by biegać modelem który w rzeczywistości poruszyłby się o 1 czy 2 cale.
Nigdzie nie jest napisane, że model odcinek od punktu A do punktu B musi pokonać w linii prostej, tylko najkrótszą/najszybszą możliwą trasą.
Raven wrote: |
2. zasada pola widzenia wprawdzie nie jest uciążliwa ale nie wiem w jakim celu została wprowadzona, kompletnie nie widzę zastosowania, szczególnie w przypadku gdy postać może się obrócić na początku każdej fazy |
Ma zastosowanie w turze przeciwnika, jeśli szarżujesz na obrócony tyłem model nie może on stać & strzelać, nie może parować i nie może używać tarczy. Kiedy strzelasz do takiego modelu nie używa on tarczy czy pawęża.
Raven wrote: |
3. Armor Save [ochrona pancerza] na 0+ jest gięta, proponuje limit na najmniejszą ochronę pancerza na 1+. [...] ale nie róbmy z tej gry, gry polegającej na przypadku gdzie nic nie mozna zaplanować |
Jak gram nie spotkałem się z sytuacją, którą opisujesz. Masz do dyspozycji Broń Wielką, oręż z przebiciem pancerza, umiejętności itd. Zawsze można coś zrobić.
Raven wrote: |
4. zasada szarży na plecy też jest mało realistyczna w przepadku modelu pieszego ponieważ jeśli uznajemy ze jesli sie ma wroga w 6" to postać staje się czujna gotowa do walki to sie odwróci przodem do szarżującego przeciwnika, co innego jak jest związana walką, jest konno, albo jest duża i niezgrabna to faktycznie wtedy jest szansa jej zaskoczenia szarżą na tyły |
Cała gra oparta na rzutach K6 jest mało realistyczna. Więc nie gwałćmy kotków.
_________________
Last edited by quidamcorvus on Wt May 03, 2011 02:35 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 03:11 PM
|
|
Doman wrote: |
ale model który nie walczy, w fazie Walki Wręcz też mogę odwrócić gdzie chce?? |
Tak.
Doman wrote: |
.. ciężko będzie spotkać kogoś plecami.... chyba że zasada wprowadzona żeby poprawić grywalność Zasadzki i Zwiadowcy, bo jest to pośredni bonus dla modeli z tymi zdolnościami. |
Bo to nie rewolucja tylko drobna modyfikacja.
Doman wrote: |
Oczywiście Lot też zyskuje  |
Pamiętaj, że w czasie szarży dostawiasz się do najbliższej krawędzi podstawki.
_________________
Last edited by quidamcorvus on Wt May 03, 2011 03:12 PM; edited 1 times in total
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 03:27 PM
|
|
Quote:: |
- Postać może posiadać tylko jeden amulet lub magiczny lub runiczny talizman. |
amulet = zaklęty przedmiot?
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 03:43 PM
|
|
Doman wrote: |
Quote:: |
- Postać może posiadać tylko jeden amulet lub magiczny lub runiczny talizman. |
amulet = zaklęty przedmiot? |
Ten zapis należy usunąć, bo ważne są zapisy z akapitu powyżej.
Quote:: |
Bohater może mieć nie więcej niż po jednym magicznym lub runicznym przedmiocie z czterech kategorii (jedną magiczną lub runiczną broń, jedną magiczną lub runiczną zbroję, jeden magiczny lub mechaniczny talizman lub runiczny talizman oraz jeden zaklęty przedmiot), ponadto drużyna może posiadać jeden magiczny lub runiczny sztandar i jedną magiczną lub runiczną machinę wojenną. |
Ten zapis to pozostałość z czasów, gdy amulety były umieszczone w rozdziale Ekwipunek Specjalny.
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Doman
Widzący
Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 06:45 PM
|
|
talizman szczęścia
wiedźmie mydło
nie są czasem one use tylko?
_________________ Smitowanie wydłuża ptaka:*
|
|
Back to top
|
|
 |
quidamcorvus
o. Założyciel
Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 06:51 PM
|
|
Doman wrote: |
talizman szczęścia
wiedźmie mydło
nie są czasem one use tylko? |
W sensie, że raz na potyczkę.
To nie są przedmioty jednorazowe.
Quote:: |
można użyć raz na potyczkę w celu |
Quote:: |
może przerzucić jeden nieudany rzut |
_________________
|
|
Back to top
|
|
 |
Gabriel_Daco
Świadomy
Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska
|
Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr May 04, 2011 04:40 PM
|
|
Czy jeżeli łamacz mieczy złamał miecz stronnikowi muszę mu dokupić nowy? Co jeśli tego nie zrobię? Stronnik zakłada nową grupę?
_________________
Doman wrote: |
Malakid więcej argumentów bo Sister zjada Cie na kolacje :D |
|
|
Back to top
|
|
 |
|
Topics |
Replies |
Author |
Views |
Last Post |
Sticky
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[
Go to page:
1 ... 7, 8, 9 ]
|
129 |
quidamcorvus |
57875 |
Pytania i odpowiedzi..... Wt sierp 27, 2019 09:03 AM quidamcorvus  |
|
Frostgrave
|
Pytania
|
7 |
Staś |
9377 |
Pytania Śr sierp 10, 2016 01:28 PM drachu  |
Normal
|
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[
Go to page:
1 ... 18, 19, 20 ]
|
296 |
quidamcorvus |
115243 |
Dyskusja ogólna (pyta... Pn stycz 15, 2018 03:09 PM quidamcorvus  |
|
Dyskusja ogólna [Warheim FS]
|
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[
Go to page:
1 ... 64, 65, 66 ]
|
983 |
quidamcorvus |
354221 |
Re: Dyskusja ogólna (... Śr czerw 21, 2017 03:20 PM quidamcorvus  |
|
Pytania & odpowiedzi [Mordheim]
|
Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[
Go to page:
1 ... 26, 27, 28 ]
|
407 |
Izwor |
336996 |
Pytania różne Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM M.T.  |
|
|
|
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum
|
|

O użytkowniku
|