Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy



































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział WARHEIM FS › Dyskusja ogólna [Warheim FS] › Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Pytania & odpowiedzi, spostrzeżenia, propozycje i modyfikacje.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku
<
1 2 3 ... 21 22 23 ... 92 93 94
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 02:17 AM, sirwit713 - Pn kwiet 03, 2011 12:43 PM, Doman - Wt May 03, 2011 12:56 PM, sugai - Wt lut 07, 2012 12:24 AM, wujass - Pt czerw 08, 2012 11:28 AM
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 12:57 PM
Reply with quote

ok,

Quote::
Na początku każdej fazy, model może się dowolnie obrócić.
w czasie ruchu mogę pivotowac?


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 01:02 PM
Reply with quote

Doman wrote:
ok,

Quote::
Na początku każdej fazy, model może się dowolnie obrócić.
w czasie ruchu mogę pivotowac?
W czasie czy po zakończeniu?
Skręcać możesz omijając przeszkody, trudny teren, itd.
Obrócić model aby miał pole widzenia w wybraną przez ciebie stronę możesz na początku własnej fazy ruchu, własnej fazy magii, własnej fazy strzelania, własnej fazy walki wręcz.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 01:04 PM
Reply with quote

końcowy pivot liczony jest jako pivot w czasie ruchu?


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 01:10 PM
Reply with quote

Doman wrote:
końcowy pivot liczony jest jako pivot w czasie ruchu?
Jaki końcowy? Nie bardzo rozumiem z czym masz problem?

Modele poruszają się frontem do przodu i zwrócone frontem zgodnie z kierunkiem ruchu kończą swój ruch Wbijać do łba Zgodnie z zasadami możesz się obrócić na początku fazy ruchu, później model idzie do przodu i tak kończy swój ruch.
Na początku fazy magii może się rozejrzeć - obrócić, tak samo na początku fazy strzelania i fazy walki wręcz (nawet jak jest związany walką).


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 01:15 PM
Reply with quote

ok, ok to jeszcze jedno pole widzenia modeli? w czasie deklaracji szarż
jak to teraz wygląda:


widzę z całego boku, czy tylko z połowy podstawki względem punktu obrotu modelu?


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 01:16 PM
Reply with quote

Tak jak w 2 przypadku.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Raven
Śniący
Śniący

Raven

Offline

Joined: kwiet 22, 2011
Posts: 31
Filia Śląska

Post Post subject: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 02:17 PM
Reply with quote

ja mam pare spostrzeżeń odnośnie gry po ostatnich grach z Domanem:

1. Pivoty do wg mnie zupełnie nietrafiony pomysł, niepotrzebnie komplikuje rozgrywkę i zabiera dużo z jej realizmu [czy ktoś widział żeby koles nie mógł biegać po łuku tylko w linii prostej?] ja rozumiem ze to zasada zaczerpnięta w WFB ale pamiętajmy o tym ze pojedynczy człowiek ma o wiele większą swobodę działania niż niż cały oddział w formacji czworoboku czy też potwór lub rydwan. Poza tym w czasie gry jest to bardziej uciążliwe niż pomocne.

2. zasada pola widzenia wprawdzie nie jest uciążliwa ale nie wiem w jakim celu została wprowadzona, kompletnie nie widzę zastosowania, szczególnie w przypadku gdy postać może się obrócić na początku każdej fazy

3. Armor Save [ochrona pancerza] na 0+ jest gięta, proponuje limit na najmniejszą ochronę pancerza na 1+. Powodem jest to ze są bandy które mogą taki AS zrobić już na samym początku, natomiast wiele band nie ma co zrobić z kolesiem z 0+ save, bo potrzeba 7 siły zeby ściągnąć ten AS do 4+, natomiast żeby przeciwnik oblewał ten AS na czymś więcej niz 1 trzeba mieć tej siły przynajmniej 6, a jak taki gość z 0+ AS ma jeszcze przerzut na AS to jest wogóle słabo, mozna oczywiście liczyć na to ze sie wylosuje jakiś fajny czar czy też wypadnie jakieś zdarzenie losowe, ale nie róbmy z tej gry, gry polegającej na przypadku gdzie nic nie mozna zaplanować

4. zasada szarży na plecy też jest mało realistyczna w przepadku modelu pieszego ponieważ jeśli uznajemy ze jesli sie ma wroga w 6" to postać staje się czujna gotowa do walki to sie odwróci przodem do szarżującego przeciwnika, co innego jak jest związana walką, jest konno, albo jest duża i niezgrabna to faktycznie wtedy jest szansa jej zaskoczenia szarżą na tyły

reasumując: moim zdanie pivot z powodzeniem mógłby wylecieć, tak samo jak zasięg widzenia, ochronie pancerza daz limit 1+, szarż na plecy jasne ale tylko gdy szarzowany jest w walce wręcz, jest jeźdźcem, lub na podstawce większej niż ludzka bądź orcza

Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 02:34 PM
Reply with quote

Raven wrote:
1. Pivoty do wg mnie zupełnie nietrafiony pomysł, niepotrzebnie komplikuje rozgrywkę i zabiera dużo z jej realizmu [czy ktoś widział żeby koles nie mógł biegać po łuku tylko w linii prostej?]
Model może poruszać się na taki dystans na jaki pozwala mu współczynnik Sz. Ponadto, od punktu startowego do punktu końcowego powinien poruszyć po najkrótszej/najszybszej możliwej drodze. Inaczej można by biegać modelem który w rzeczywistości poruszyłby się o 1 czy 2 cale.
Nigdzie nie jest napisane, że model odcinek od punktu A do punktu B musi pokonać w linii prostej, tylko najkrótszą/najszybszą możliwą trasą.

Raven wrote:
2. zasada pola widzenia wprawdzie nie jest uciążliwa ale nie wiem w jakim celu została wprowadzona, kompletnie nie widzę zastosowania, szczególnie w przypadku gdy postać może się obrócić na początku każdej fazy
Ma zastosowanie w turze przeciwnika, jeśli szarżujesz na obrócony tyłem model nie może on stać & strzelać, nie może parować i nie może używać tarczy. Kiedy strzelasz do takiego modelu nie używa on tarczy czy pawęża.

Raven wrote:
3. Armor Save [ochrona pancerza] na 0+ jest gięta, proponuje limit na najmniejszą ochronę pancerza na 1+. [...] ale nie róbmy z tej gry, gry polegającej na przypadku gdzie nic nie mozna zaplanować
Jak gram nie spotkałem się z sytuacją, którą opisujesz. Masz do dyspozycji Broń Wielką, oręż z przebiciem pancerza, umiejętności itd. Zawsze można coś zrobić.

Raven wrote:
4. zasada szarży na plecy też jest mało realistyczna w przepadku modelu pieszego ponieważ jeśli uznajemy ze jesli sie ma wroga w 6" to postać staje się czujna gotowa do walki to sie odwróci przodem do szarżującego przeciwnika, co innego jak jest związana walką, jest konno, albo jest duża i niezgrabna to faktycznie wtedy jest szansa jej zaskoczenia szarżą na tyły
Cała gra oparta na rzutach K6 jest mało realistyczna. Więc nie gwałćmy kotków.


_________________

Last edited by quidamcorvus on Wt May 03, 2011 02:35 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 03:04 PM
Reply with quote

quidamcorvus wrote:

Raven wrote:
2. zasada pola widzenia wprawdzie nie jest uciążliwa ale nie wiem w jakim celu została wprowadzona, kompletnie nie widzę zastosowania, szczególnie w przypadku gdy postać może się obrócić na początku każdej fazy
Ma zastosowanie w turze przeciwnika, jeśli szarżujesz na obrócony tyłem model nie może on stać & strzelać, nie może parować i nie może używać tarczy. Kiedy strzelasz do takiego modelu nie używa on tarczy czy pawęża.

ale model który nie walczy, w fazie Walki Wręcz też mogę odwrócić gdzie chce?? .. ciężko będzie spotkać kogoś plecami.... chyba że zasada wprowadzona żeby poprawić grywalność Zasadzki i Zwiadowcy, bo jest to pośredni bonus dla modeli z tymi zdolnościami. Oczywiście Lot też zyskuje Wink


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 03:11 PM
Reply with quote

Doman wrote:
ale model który nie walczy, w fazie Walki Wręcz też mogę odwrócić gdzie chce??
Tak.

Doman wrote:
.. ciężko będzie spotkać kogoś plecami.... chyba że zasada wprowadzona żeby poprawić grywalność Zasadzki i Zwiadowcy, bo jest to pośredni bonus dla modeli z tymi zdolnościami.
Bo to nie rewolucja tylko drobna modyfikacja.

Doman wrote:
Oczywiście Lot też zyskuje Wink
Pamiętaj, że w czasie szarży dostawiasz się do najbliższej krawędzi podstawki.


_________________

Last edited by quidamcorvus on Wt May 03, 2011 03:12 PM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 03:27 PM
Reply with quote

Quote::
- Postać może posiadać tylko jeden amulet lub magiczny lub runiczny talizman.

amulet = zaklęty przedmiot?


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 03:43 PM
Reply with quote

Doman wrote:
Quote::
- Postać może posiadać tylko jeden amulet lub magiczny lub runiczny talizman.

amulet = zaklęty przedmiot?
Ten zapis należy usunąć, bo ważne są zapisy z akapitu powyżej.
Quote::
Bohater może mieć nie więcej niż po jednym magicznym lub runicznym przedmiocie z czterech kategorii (jedną magiczną lub runiczną broń, jedną magiczną lub runiczną zbroję, jeden magiczny lub mechaniczny talizman lub runiczny talizman oraz jeden zaklęty przedmiot), ponadto drużyna może posiadać jeden magiczny lub runiczny sztandar i jedną magiczną lub runiczną machinę wojenną.

Ten zapis to pozostałość z czasów, gdy amulety były umieszczone w rozdziale Ekwipunek Specjalny.


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Doman
Widzący
Widzący

Doman

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1116
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 06:45 PM
Reply with quote

talizman szczęścia
wiedźmie mydło

nie są czasem one use tylko?


_________________
Smitowanie wydłuża ptaka:*
Back to top
View user's profile
quidamcorvus
o. Założyciel
o. Założyciel

quidamcorvus

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 8646
Location: Katowice/Żory, śląskie
Filia Śląska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Wt May 03, 2011 06:51 PM
Reply with quote

Doman wrote:
talizman szczęścia
wiedźmie mydło

nie są czasem one use tylko?
W sensie, że raz na potyczkę.
To nie są przedmioty jednorazowe.

Quote::
można użyć raz na potyczkę w celu
Quote::
może przerzucić jeden nieudany rzut


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website AIM Address Skype
Gabriel_Daco
Świadomy
Świadomy

Gabriel_Daco

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 639
Filia Pomorska

Post Post subject: Re: Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi)
Posted: Śr May 04, 2011 04:40 PM
Reply with quote

Czy jeżeli łamacz mieczy złamał miecz stronnikowi muszę mu dokupić nowy? Co jeśli tego nie zrobię? Stronnik zakłada nową grupę?


_________________
Doman wrote:


Malakid więcej argumentów bo Sister zjada Cie na kolacje :D
Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 21 22 23 ... 92 93 94
>
Post new topic This topic is locked: you cannot edit posts or make replies. Wersja do druku

 Topics   Replies   Author   Views   Last Post 
Sticky
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Pytania i odpowiedzi...
...do wersji Ostatnia Faktoria.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 7, 8, 9 ]
129 quidamcorvus 57916 Pytania i odpowiedzi.....
 Wt sierp 27, 2019 09:03 AM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Frostgrave Pytania 7 Staś 9386 Pytania
 Śr sierp 10, 2016 01:28 PM 
drachu View latest post
Normal
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) Mitterherbst...
...do wersji podręcznika Mitterherbst.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 18, 19, 20 ]
296 quidamcorvus 115426 Dyskusja ogólna (pyta...
 Pn stycz 15, 2018 03:09 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Dyskusja ogólna [Warheim FS] Dyskusja ogólna (pytania & odpowiedzi) 2k6...
...do wersji podręcznika 2k6.
[ Go to pageGo to page: 1 ... 64, 65, 66 ]
983 quidamcorvus 354829 Re: Dyskusja ogólna (...
 Śr czerw 21, 2017 03:20 PM 
quidamcorvus View latest post
No new posts Pytania & odpowiedzi [Mordheim] Pytania różne
Gdy w trakcie rozgrywki wyjdą niejasności
[ Go to pageGo to page: 1 ... 26, 27, 28 ]
407 Izwor 337731 Pytania różne
 Pn kwiet 30, 2017 06:01 PM 
M.T. View latest post
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Michaelleunig
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 466

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 22
_BBOT: 0
Razem: 22
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy