Azylium  
_TOGGLE_TOGGLE
_TOGGLE Menu główne

_TOGGLE Polecamy


































_TOGGLE Styl
Each user can view the site with a different theme.
Themes marked with a * also change the forum look.

ForumsPro › Oddział MORDHEIM › Uściślenie zasad [Mordheim] › Uściślenia
Uściślenia
Dyskusje nad uściśleniami zasad rozgrywki w przypadku niejasności w ich interpretacji.
Users browsing this topic: Brak
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
<
1 2 3 ... 15 16 17 ... 50 51 52
>
View previous topic :: View next topic
Author Message
The following users give thanks for this topic Anonymous - Sb marca 26, 2011 04:16 AM, nahar - Sb lut 07, 2015 05:05 PM, hexenjager - Pn lut 22, 2016 08:04 PM
Richi
Przytomny
Przytomny

Richi

Offline

Joined: czerw 11, 2014
Posts: 157
Location: Ząbki
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lip 08, 2014 07:02 AM
Reply with quote

Niech ktoś może przeniesie wątek dotyczący parowania do stosownego działu - nie chwiałbym tu robić jakiegoś bałaganu...

Klubowe rozwiązanie parowania ma swoje plusy ale jest też mocno przegięte z uwzględnieniem zasad krasnoludzkich ale nie tylko. Uważam że nie powinno być tak że nawet dobry zawodnik może sobie parować na 2+ czy 3+/ Na oryginalnych zasadach nie było możliwości parować na tak niskich rzutach - przy najlepszych lotach można było kogoś sparować na 4+. Zgadzam się że oryginalne zasady są zupełnie nielogiczne ale być może miały na celu lekkie zbalansowanie słabych band z lepszymi - trudno powiedzieć i nie mam zamiaru tego drążyć... Nie podoba mi się głównie to że klubowe parowanie teoretycznie może być już na 1+. To chyba nie o to chodzi...

Back to top
View user's profile
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Wt lip 08, 2014 07:32 AM
Reply with quote

Richi, przeceniasz siłę parowania. Ja naprawdę wolę walczyć z gościem WS7 niż +1A czy +1S. Sytuacje które podajesz (parowanie na 1+) teoretycznie są możliwe, ale tak naprawdę ekstremalne i rzadko spotykane, a i nawet wtedy nieprzegięte. Sposobów na obejście parowania (1 ataku) jest mnóstwo, a i wiadomo, że na wypasionego szermierza nie wysyła się jakiegoś słabiaka, tylko równie wypasionego, albo gromadę leszczy. Mordheim jest znane z tego że nawet młodzik bez rozwojów jest w sprzyjających warunkach w stanie zdjąć wampira jednym strzałem.

Do tej pory rozwój do WS powyżej 5 był tak naprawdę zmarnowanym rozwojem i rzadko kto się z tego cieszył, a teraz przynajmniej do czegoś się ten wysoki WS przydaje.

Słabsza banda (w sensie bez doświadczenia) zawsze będzie miała przesrane z dużo bardziej doświadczoną i z tym trzeba się liczyć dołączając do nowej kampanii. Zazwyczaj kampanie SDKowe nie trwają długo, więc jest szansa zacząć już następną normalnie. Równie dobrze przeciwnik w kampanii może mieć super rozwoje, a Ty słabe i wychodzi na to samo.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz lip 10, 2014 02:33 PM
Reply with quote

Fighting claws wrote:
Cumbersome. A model armed with Fighting Claws may not use any other weapons in the entire battle.
czy z skaven tail-fightingiem może normalnie używać broni w ogonie mimo fighting clawsów?


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz lip 10, 2014 06:05 PM
Reply with quote

Wg mnie tak.

Back to top
View user's profile
Dwalthrim
Wtajemniczony
Wtajemniczony

Dwalthrim

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 2975
Location: Grodzisk. Maz
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pt lip 11, 2014 01:28 PM
Reply with quote

Zdecydowanie tak, jak dla mnie Smile


_________________
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lip 13, 2014 06:22 PM
Reply with quote

Arabian merchant przy rozwoju może brać swoje skille, lub academics. Ale w academics praktycznie większość skilli odpada: battle tongue tylko dla leadera, streetwise - dla hero, bo hired sword przecież nie szuka rare itemów, haggle już ma, wyrdstone hunter - bo nie jest bohaterem i nie rzuca. Zostają tylko te czarodziejskie? Jeśli w rozwoju wylosował skill, a nie może już wziąć żadnego z własnych to musi brać skille bezużyteczne?


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Pn lip 13, 2014 07:09 PM
Reply with quote

Zaczniemy się zastanawiać, jak taka sytuacja nastąpi.


Last edited by M.T. on Pn lip 14, 2014 05:20 AM; edited 1 times in total
Back to top
View user's profile
Telchar
Widzący
Widzący

Telchar

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1277
Location: Wawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Pn lip 13, 2014 09:19 PM
Reply with quote

duszy wrote:
Arabian merchant przy rozwoju może brać swoje skille, lub academics. Ale w academics praktycznie większość skilli odpada: battle tongue tylko dla leadera, streetwise - dla hero, bo hired sword przecież nie szuka rare itemów, haggle już ma, wyrdstone hunter - bo nie jest bohaterem i nie rzuca. Zostają tylko te czarodziejskie? Jeśli w rozwoju wylosował skill, a nie może już wziąć żadnego z własnych to musi brać skille bezużyteczne?

Coś takiego się nie zdarzyło od kiedy gram i jak się zdarzy to pech - trzeba wybrać słaby skill.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz lip 17, 2014 08:29 AM
Reply with quote

Rout to jest test na Ld leadera/najwyższe Ld w bandzie w przypadku braku leadera, czy test wykonywany przez leadera/model z najwyższym Ld. Chodzi mi o właściwie 3 rzeczy przy których to robi imo różnicę:
1) królicza łapka - czy można jej użyć do przerzucenia jednej z kostek routa. W końcu przerzucać w czasie bitwy można tylko testy danego modelu.
2) holy/unholy relic - w zapisie jest, że jeśli leader go nie użył wcześniej to może go użyć do routa. A jeśli leader padł to, czy bohater z najwyższym Ld może tego użyć do routa?
3) flagellanci - jeśli padł leader u WH i zdaje się na Ld flagellanta, a rout jest testem wykonywanym przez model, a nie "ogólnym" na najwyższy Ld to flagellanci zawsze zdają routa Razz


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
hexenjager
Przebudzony
Przebudzony

hexenjager

Offline

Joined: May 16, 2014
Posts: 222
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Cz lip 17, 2014 08:47 AM
Reply with quote

1) A niby czemu nie? Możesz przerzucić 1 kostkę. Dzięki temu wygrałem 3 bitwy w tej kampanii:P
2) Nie może. Nie posiada tego przedmiotu w ekwipunku.
3)W zasadach jest napisane, że flagellant nigdy nie moze zostac przywodca bandy wiec nie wiem czy nie powinno testowac sie najwyzszej Ld witch huntera, badz innego bohatera bedacego w grze. Ale tutaj zdaje sie na kolegow z wiekszym doswiadczeniem:)

Back to top
View user's profile
Skavenblight
Widzący
Widzący

Skavenblight

Offline

Joined: marca 06, 2011
Posts: 1457
Location: Warszawa
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz lip 17, 2014 08:55 AM
Reply with quote

1) Jeśli model, na którego Ld rzucamy routa, ma króliczą łapkę, to jak najbardziej.
2) Jeśli się nie mylę, holy/ unholy relic ma konkretny model w swoim ekwipunku, więc jak zejdzie, to raczej jego ekwipunku nie można używać. Przede wszystkim jednak relikwia zwalnia z pierwszego rzutu na Ld (i tylko pierwszego), więc wg mnie nie można wybierać, kiedy się go używa. Ktoś z fearem zaszarżuje typa z relikwią i cały misterny plan bycia zwolnionym z rzucania pierwszego routa idzie do kosza.
3) Bez przesady, nie zawsze Wink Ld 10 jest wysokie, ale można wyrzucić 11 i 12 Wink To samo mają pijacy w Ostlandzie i demony w Karnawale.
Wierz mi - ten rzut też można oblać, a na stronniku przerzutu już nie ma. Dlatego właśnie nie zawsze warto bić leadera bandy - zasady mówią, że jak leader pada lub jest stunned, bierzesz najwyższy Ld wśród "remaining fighters", a nie "heroes", co rodzi możliwości dla wyżej wymienionych band.
No, z wyjątkiem hired swordów - na nich nie można rzucać routa, ale nie mogę w tej chwili znaleźć, gdzie to było uściślone (errata? FAQ?).


_________________
Back to top
View user's profile Visit poster's website
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz lip 17, 2014 09:13 AM
Reply with quote

1) - to by sugerowało, że jest to test wykonywany przez model.
2) - w opisie relica jest napisane, że konkretnie leader może go użyć do routa, jeśli nie użył wcześniej, a nie model który wykonuje test routa, ale nosić mogą wszyscy bohaterowie. Chodzi mi o sytuację: bohater nie-leader, z reliciem, wykonujący test routa.
3)
Quote::
Flagellants automatically pass all Leadership-based tests they are required to take. A Flagellant may never become a warband leader.
tu jest wg mnie różnica - jeśli rout jest testem wykonywanym przez model to flagellanci automatycznie go zdają i można używać na nim łapki. Jeśli rout jest jakimś "ogólnym" testem, o trudności Ld leadera/najwyższego Ld w bandzie, to w przypadku flagellantów rzuca się normalnie, ale nie można używać łapek i relic tylko leaderowi daje automatycznie zdanego pierwszego routa ( bo tylko o leaderze ma w opisie ).

nie zauważyłem postu Hexenjagera:
hexenjager wrote:
1) A niby czemu nie? Możesz przerzucić 1 kostkę. Dzięki temu wygrałem 3 bitwy w tej kampanii:P
2) Nie może. Nie posiada tego przedmiotu w ekwipunku.
3)W zasadach jest napisane, że flagellant nigdy nie moze zostac przywodca bandy wiec nie wiem czy nie powinno testowac sie najwyzszej Ld witch huntera, badz innego bohatera bedacego w grze. Ale tutaj zdaje sie na kolegow z wiekszym doswiadczeniem:)
1) - to jak powyżej - króliczej łapki możesz używać na testach wykonywanch przez model który ją nosi. Skoro możesz jej używać do przerzucenia testu routa, to w takim razie test routa jest zwykłym testem Ld, a nie jakimś specjalnym wyjątkiem. Flagellanci automatycznie zdają wszystkie testy Ld, czyli banda WH w której leader jest ooa/stunned jest niebreakowalna?
2) A niby czemu nie? Relica może mieć każdy bohater w bandzie. Jak flagellant dostanie awans to też może go nosić, choć dużego sensu to nie ma. Dla takich skavenów z ich Ld to akurat całkiem niezłe rozwiązanie. Chodzi o to, że w opisie relica jest dodatek, że jeśli leader nie zużył go wcześniej, to może użyć go na pierwszy test routa. Teraz w sytuacji w której leader jest stunned/ooa i najwyższą leaderkę w bandzie ma bohater z niezużytym reliciem w kieszeni, może go użyć do routa, czy nie?
3) Wydaje mi się, że takie było RAI - ld flagellanta nie jest używane do routów, bo w takim razie ich zasada spec automatycznie zdaje routa. Chyba, że traktujemy routa jako jakiś wyjątek i niezależny test.


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
M.T.
Widzący
Widzący

M.T.

Offline

Joined: marca 07, 2011
Posts: 1636
Location: Brwinów
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz lip 17, 2014 12:35 PM
Reply with quote

1. Królicza łapka pozwala temu, kto ją nosi na przerzucenie 1 kostki. Należy zakładać, że chodzi tu o rzut dotyczący tego, kto ją ma. Skoro więc szef daje swoją LD do testu, to może też przerzucić kostkę.
2. Nie - nie jest szefem. Nie może użyć relikwii do zdania testu, nawet,, jeżeli ją ma.
3. Rzucasz 2 kostkami i porównujesz z LD 10. Zasada flagellantów wtedy nie działa.

Back to top
View user's profile
duszy
Widzący
Widzący

duszy

Joined: lut 02, 2014
Posts: 1312
Location: 100lica
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Re: Uściślenia
Posted: Cz lip 17, 2014 02:18 PM
Reply with quote

M.T. wrote:
1. Królicza łapka pozwala temu, kto ją nosi na przerzucenie 1 kostki. Należy zakładać, że chodzi tu o rzut dotyczący tego, kto ją ma. Skoro więc szef daje swoją LD do testu, to może też przerzucić kostkę.
3. Rzucasz 2 kostkami i porównujesz z LD 10. Zasada flagellantów wtedy nie działa.
no i to takie - jedna zasada działa, a inna nie - a z czego wynika taka intepretacja? ( mam dziś wyjątkowo czepliwy humor - weźcie spróbujcie rozszfrować polskie prawo w kwestii wystawiania paragonów i faktur i wyliczania cen brutto/netto na nich... Razz )


_________________
Zakon małych kwiatuszków bezustannej irytacji
Back to top
View user's profile
catachanfrog
Widzący
Widzący

catachanfrog

Joined: lut 06, 2012
Posts: 1418
Location: 21°01'E 52°13'N
Filia Mazowiecka

Post Post subject: Uściślenia
Posted: Cz lip 17, 2014 03:41 PM
Reply with quote

Co do drugiego to chodzi o używanie samego profilu (wartości) LD w warbandzie a nie figurki z najwyższym LD (a przez to zasadami i equipem).

Back to top
View user's profile
<
1 2 3 ... 15 16 17 ... 50 51 52
>
Post new topic Reply to topic Wersja do druku
You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You cannot download files in this forum

_TOGGLE O użytkowniku

Witaj Nieznajomy


Członkowie:
Ostatni: Inkq
Nowych dzisiaj: 0
Nowych wczoraj: 0
Wszystkich: 437

Na stronie:
Użytkownicy: 0
Goście: 123
_BBOT: 0
Razem: 123
Kto gdzie jest:
 Goście:
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Statystyki
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
Moje konto
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
Moje konto
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
Moje konto
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro
ForumsPro

Zespół online:

Nie ma nikogo z zespołu online!

_TOGGLE Sondaż
Muzyka w trakcie rozgrywania potyczki?

Tak
66 %66 %66 %
Nie
12 %12 %12 %
Czasami
20 %20 %20 %
Wyniki :: Ankiety

Głosów: 165
Komentarzy: 0

The logos and trademarks used on this site are the property of their respective owners. We are not responsible for comments posted by our users, as they are the property of the poster.
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, the Chaos device, Cityfight, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Dark Eldar, Dark Future, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2009, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.
Interactive software released under GNU GPL, Code Credits, Privacy Policy